Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blade Runner (1982)

 

Så tok jeg rev i seila og så denne igjen. Vil helst ikke være negativ, men klarer fremdeles ikke begripe hva som er så genialt med denne filmen. Det var noen replikker på slutten, og et eller annet som skulle være et poeng (av betydning?) 
Men i det hele tatt er den en ganske så intetsigende, kjedelig film.

Det er brukt veldig mange ingredienser for å skape en spesiell futuristisk kul stemning, uten at det lykkes nevneverdig. I perioder grenser det til det latterlige. Hjelper lite at alt foregår i dunkelt mørke og mye regn.
Vangelis sitt soundtrack er bra, men filmen er knapt verd det.

Så i 1982 så man altså for seg, at det er slik verden ville blitt nå, for handlingen utspiller seg jo ca i vår tid nå. Men jeg forstår at man nok trodde det dengang, at det ville skje vesentlig mer synlig utvikling. Men dette framstilles for uvirkelig og tullete.

Overvurdert, overflødig, kjedelig sak som nok flyter mest på navn og rykter, er det jeg sitter igjen med.
Akkurat som før. Ser den neppe igjen, og bryr meg neppe om oppfølgeren heller

4/10

 

Endret av Delvis
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Guardians of the Galaxy: Volume 2

 

For å oppsummere den første filmen likte jeg den for så vidt, men synes det var alt for "inspirert" av den nye Star Wars-filmen. De gikk så langt som å til og med ta med en egen "wookie", eller en alien-fyr som ikke kan snakke, men som alle skjønner hva sier uansett. En helt grei film, men kunne vært langt bedre.

 

Nå har jeg endelig fått sett oppfølgeren, og alt dette Star Wars-tullet er nok lagt til side. Denne gangen er laget samlet helt fra start, vi har en mye bedre skurk (tror jeg; mer om det snart) og en historie som føles mye mer unik enn den forrige. Alt burde da være tilrettelagt for å gi oss en film som er langt bedre enn den første på de fleste områder, og heldigvis klarer den nesten å innfri. Nesten. Dessverre trenger vi ikke se lengre enn til starten på filmen for å se hvordan det meste av filmen er - lover ekstremt bra, men det blir aldri til noe særlig. Uten å spolere for mye starter alt med hele GotG i kamp med en svært blekksprut-greie, eller hva det nå er, og det burde vært helt rått... men kameraet fokuserer jo nesten utelukkende på lille Groot, så all action skjer i bakgrunnen. WTF? Rimelig skuffet der, og dessverre er det sånn det meste av filmen er. Det bygger opp til noe stort, bare for å spole forbi og ikke leve opp til noe som helst. Vi har til og med Sylvester Stallone og Kurt Russel i en og samme film... men Stallone har bare en liten cameo, og Kurt Russel selv gjør fint lite annet enn å stå og prate. Greit han er begynt å dra på årene, men litt mer badass Kurt Russel kunne vi vel ha fått? Stallone og Kurt Russel deler jo ikke skjermen én eneste gang gjennom hele filmen, heller. Seriøst skuffa der.

 

Historien i seg selv er også rimelig tvilsom. Eller rettere sagt er det to hovedhistorier her, og hver for seg er de rimelig bra. Men det er jo omtrent ingen sammenheng mellom dem? Det kunne like gjerne vært to helt forskjellige filmer. På toppen av det hele er det en del vitser (Taserface...) som dras ut i den uendelige. Det var morsomt første gang, men når de bruker samme vitsen femti ganger... uff, nei.

 

Men det er rimelig bra action, bra karakterer og så videre, og stort sett likte jeg denne veldig godt. Blir nok å se neste film også, om enn ikke på kino (tok denne på blueray.) Absolutt verdt å se om man ønsker bra action og enkel humor, men ikke forvent det helt store ut av plottet. Er for forutsigbart til det.

 

Vurdering: 7/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

Minner på at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone. Noen innlegg og tilsvar på disse er fjernet fra tråden.

 

Reaksjoner på modereringen kan sendes til meg via Personlig Melding(PM).

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alien Cumenant

Greit, Covenant.

 

Hva i svarte helvete er det Ridley Scott driver med? Hva slags svada background midichlorian dritthistorie er det han prøver å fortelle her? Toppen av kransekaka kom da Fassbender kyssa seg selv. Denne filmen er alt det originale Alien IKKE var.

Jeg måtte prøve å google hva faen hele poenget var med denne filmen, og det virker som de som sover med en kosealien under kinnet om natta ikke vet det de heller.

 

Karakter one shit out of ten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så selv Alien Covenant for et par dager siden. Fantastisk film, meget vellaget og spennende. Jeg er stor fan av Alien universet og liker R Scotts prequals som syr sammen en spennende historie frem til den originale Alien (gleder meg allerede masse til neste film). Elsker settingen i filmen og filmingen, god lyd i den også.

 

Fassbender bare eier hver eneste scene han deltar i, det er en fryd å se han.

 

Anbefaler å se en del av kortfilmene som ligger på blu rayen, for eksempel Crossover. Her får man en del informasjon om hva som skjedde fra Prometius frem til Covenant. Finnes også noen småklipp hvor man kan bli litt bedre kjent med mannskapet på Covenant.

Lenke til kommentar

Ja kommer det en neste film? Floppet ikke denne i fra helvete og tilbake?

 

Budget: $97 mill

 

Gross (Worldwide 1 october) $240 mill

 

Er selv mest engstelig for alderen til Ridley, han begynner å bli gammel. 

 

 

 

On November 27, 2015, director Ridley Scott announced that this film would be the second (following Prometheus (2012)) in a new Alien trilogy that will take place closer to, and lead up to, the original film. He has since suggested that there may even be a fourth prequel film.
Lenke til kommentar

Ja kommer det en neste film? Floppet ikke denne i fra helvete og tilbake?

Neill Blomkamp jobbet lenge med Alien 5, men den ble kansellert pga Alien: Covenant. Aner ikke om det blir mer prequels, men har et visst håp. Jeg likte Prometheus for så vidt, men synes ikke den har noe med Alien-filmene å gjøre. Det jeg mislikte med Alien: Covenant var at den kunne ha vært en rimelig bra Promethes 2 eller Alien-film, men fordi den prøvde å blande begge franchisene, feilet den på begge områdene. Det er for mye Alien til å være en bra Prometheus-film, og for mye Prometheus til å være en bra Alien-film.

 

Men Alien: Covenant har absolutt mye fra Alien, så jeg håper neste film vil dra det enda lengre, og være mye mer Alien, og bare en liten hint av Prometheus her og der. David må jo selvsagt være med, og har ingenting imot litt filosofi. Men den må våge å ha en egen personlighet, og ikke bare bruke litt fra både Prometheus og Alien. Men det beste er jo så klart å droppe hele prequel-greia og lage en ekte Alien-film, helst uten Ripley. Historien hennes er jo for lengst over.

Lenke til kommentar

Audition

Rar film. Dame dør, så far og sønn bor alene lenge. Da sønnen foreslår at faren skal få seg dame, bestemmer faren seg for å ha en audition til en film, og trenger en kvinnelig hovedperson. I realiteten har han ingen planer om å lage film, men bruker en audition til å finne en dame han liker. Håper er at hun liker ham, så de kan gifte seg og leve lykkelige sammen. Det høres kanskje romatisk ut? Vel... dame finner han, men hun er ikke akkurat det han forventet. Den tidligee jobben hun sier hun hadde har aldri hørt om henne. Sjefen har vært borte i et år, og hun har ingen familie. Kort sagt er det mye som ikke stemmer.

 

Synes historien var interessant, og selv om det er en slow-burner med rimelig forutsigbart plott likte jeg den veldig godt. Den tar en stund før den kommer i gang, men karakterene er interessante nok, plottet bygger seg fint opp, og slutten er absolutt verdt ventingen hvia man liker litt... la oss si tvilsomme scener og utradisjonell akupunktur. :p Kanskje ikke så overraskende at den er japansk. :p

Vurdering: 8/10

 

 

 

Leatherface (2017)

I motsatt ende har vi denne, hva det nå er ment å være. Leatherface er kjent fra Texas Chainsaw Massacre, og spørsmålet er vel hvorfor de fortsetter å lage disse filmene. Jason Voorhees har blitt drept utallige ganger, men han er et ikon, og å ta ham tilbake hele tiden gir en viss mening. Samme gjelder Freddy Krueger og Michael Myers. Å vekke dem og igjen og igjen er ganske teit, men gir samtidig nok mening til at det er verdt det. Jeg tar mer enne gjerne imot en ny film med dem.

 

Men Leatherface? Så vidt jeg husker døde alle i familien unntatt ham i den første filmen. Like fullt kom en oppfølger med Leatherface og en ny familie. De ble drept, så her kommer enda en ny familie og Leatherface. Sånn har det stort sett fortsatt hele veien. Leatherface selv har hatt mange navn opp gjennom årene, og minst to forskjellige etternavn. I denne filmen er han ikke engang med på rollelisten, fordi han (spoiler alert) ikke tar på seg masken før helt på slutten. Prequel FTW. :p 

 

Det er det største problemet jeg har med denne filmen. Hva er egentlig vitsen? Leatherface selv er ganske ikonisk som karakter, men han har aldri hatt hovedrollen i noen filmer (til tross for at vi har hatt hele tre filmer kalt Leatherface (den originale ble gitt ut som Leatherface noen steder, TCSM 3: Leatherface, og nå denne). Det er bare en tilfeldig gjeng psykopatiske sadister som av og til bruker en motorsag. De kunne like gjerne ha kalt dette hva som helst annet uten at det hadde gjort noe fra eller til. Kall det Saw 9 hvis du vil. Det gjør ikke noe fra eller til.

 

Ser vi bort fra det er det fortsatt tvilsomt, men vi vet hva vi får. Litt drapsorgie, folk slengt inn på sinnssykehus, litt drapsorgie der, hele gjengen stikker av, og vi får mye drap, blod og gørr resten av filmen. Noe mer plott er det strengt tatt ikke. Det som irriterer meg mest er at Jason og Freddy har personlighet, og til en viss grad en grunn til å gjøre det de gjør. Michael Myers har null personlighet, men også han har til en sterk tvilsom viss grad en grunn til å gjøre det han gjør. Jeg aner ikke hva den grunnen er, men noe må det da være. :p Selv Victor Crowley (Hatchet) har personlighet og motiv, om så ganske tvilsomt. Men Leatherface og familien hans? De dreper bare for å drepe. That's it. Noen annen grunn trenger de ikke. Dette er ganske viktig for meg, fordi jeg liker skurker man kan få en viss sympati med, og som føles som utviklede karakterer. Det er vanskelig å finne i slashere, men de er der, hvis man leter. Bare ikke let i TCSM-franchisen.

 

Vurdering: 5/10

Lenke til kommentar

Har sett 2 musikk filmer eller hva du kaller det,

The Buddy Holly Story Full Movie HQ Columbia

 

1. er livet til buddy holly å klegge navnet til buddy holly er buddy å holly ble til ved en feil han heter Charles Hardin Holley, han er en sanger 1950 han døde 22 år gammel i en flyulykke 1959 Etter en konsert 2 februar bestilte Buddy Holly fly for å slippe å reise i turnébussene, uten varmeapparat. Bussene brøt stadig sammen, og det fortelles at en av artistene i desperasjon blant annet tente bål i en av bussene. Det var meningen at Hollys band skulle sitte i flyet, men «The Big Bopper», en heller stor mann, fikk snakket seg til en av plassene. Valens kastet kron og mynt med Hollys bassist, Waylon Jennings om den siste plassen. Det firepassasjers Beechcraft Bonanza-flyet tok av i kraftig snøvær uten det minste sikt, og turen endte med krasj i maisåkeren til Albert Juhl, flere mil etter avgangen kl 01.05 lokal tid. Både Holly, Valens, Richardson 

 

great balls of fire

https://www.youtube.com/watch?v=WTJcYhpyg0o

2 Er om THE KILLER Det er en sanger 1950 1950 Jerry Lee Lewis som hadde klegge navnet THE KILLER ingen på den tiden kunde spille så fort på piano da jerry skulle spille inn sin første singel sa  Sam Phillips sa til jerry lee lewis hvit hånd å svart hånd blir rock and roll.   

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...