misanthrope Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Wonder Woman (2017)En av årets mange skuffelser. Enig med han over, Gal Gadot er det eneste positive med denne filmen, ikke bare av utseende, men sjarm og selvsikkerhet. Hun kunne fint spilt seg selv snarere enn Wonder Woman og klarer å unngå alt "I'm a girl"-tullet. 5/10 Alternativ tittel- Gal Gadot møter Percy Jackson og de ikke fullt så inglorious bastards. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 All Eyez On Me Hadde håpa at denne kunne følge opp Straight Outta Compton, men etter at den fikk laber kritikk sank forventningane. Publikum hadde likt den då, så tenkte eg kanskje ville i det minste like den. Tja. Elendig klipping, laber dialog og veldig "og så skjedde det, og så skjedde dette, og dette, og så skjedde dette" heller enn å fortelle ei historie. Likevel - Historia om Tupac Shakur er jo likevel ei god historie, eg er tidvis nøgd og det er eit par ålreite skodespelarprestasjonar ute og går, men eg skulle sterkt ønske det vart gjort betre enn dette. 5/10 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 John Wick II (2017) Enda en oppskrytt film. For all del grei action, men all drepingen blir fort kjedelig. Keanu Reeves er enda stivere og dårligere skuespiller nå enn før, en bragd i seg selv. Og hvorfor i all verden er det ingen verken i New York eller andre steder som rynker på brynet eller drar i terroralarmen når 100 folk plaffes ned? Ser glatt treeren også, men noe stor film er det ikke. 6/10 It is what it is. 3 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 The Swimmer (1968) av Frank Perry "I'm cold. What's the matter with that sun? There's no heat in it." Dette er en merkelig, flott film. Burt Lancaster er helt fantastisk her som en mann som setter ut å svømme tilbake til sitt hus en dag ved bare å bruke sine naboer bassenger som sin "elv". Høres sprøtt ut i dag og kan tenke meg enda mer for datidens publikum. Filmen starter med en merkelig tone og blir bare mer surrealistisk ettersom Ned Merrill (Lancaster) kommer nærmere huset sitt. Vi begynner også å finne ut mer om hans historie med hvert nytt sett av naboer som han møter, og vi begynner å innse at noe ikke er helt riktig. Man sitter hele tiden med et ønske om vite mer om denne Ned Merrill. Filmen er en brutal dekonstruksjon av maskulinitet, identitet og den amerikanske drømmen. En som sitter igjen lenge etter den er ferdig, takket være Lancaster i sin mest sårbare rolle(?). The Swimmer er en film som trenger gjenoppdagelse. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 (endret) It Meget underholdende film! Skummel? Ikke spesielt, men filmens skuespillere gjorde en fantastisk jobb. Den var mer morsom enn skummel Har sett originalen, så da er det klart det blir vanskelig å gjøre den skumlere. 9/10 Endret 8. september 2017 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Wonder Woman Andre gang jeg så denne, og den blir dessverre ikke bedre denne gangen. Tvert imot ble den bare verre. Men i stedet for å bare lage en liten klage-anmeldelse, kan jeg heller gjøre det litt mer seriøst. So let's begin... Legend of Wonder Woman (tegneserie): Tegneserien starter med en liten jente kalt Diana Prince, som lever et beskyttet liv i slottet på øyen Themycira. Menn har ingen adgang på denne øyen, og hun selv får knapt lov til å forlate slottet. Dette driter hun i, så hun bruker mye tid på å snike seg ut og utforske øyen på egenhånd. Her finner hun alt mulig av fantastiske skapninger fra mytologien, og hun drømmer om å bli den sterkeste av dem alle. Av den grunn får hun trening i all hemmelighet, uten at moren får vite om det. Da Amazonene til slutt bestemmer seg for å sende en kriger ut fra øyen for å se hva som ellers foregår rundt omkring holder de en turnering, men Diana får ikke lov til å være med. Men sleipingen lar seg ikke stoppe av det, så hun kler på seg en rustning som skjuler identiteten hennes og oppgir falskt navn, og ender opp med å vinne hele turneringen. Dette er ikke populært, for å si det mildt. Men regler er regler, så moren hennes ser seg nødt til å godta at Diana vant. Dermed får Diana noen hellige gjenstander som er gitt til dem i gave fra gudene selv, noe alle (inkludert Diana selv) ser som en stor ære. Først hele ni nummer ut i tegneserien forlater hun til slutt øyen, og utforsker den virkelige verden. Men dette går ikke helt lett, fordi Diana er flere tusen år gammel, og har aldri forlatt øyen. Hun aner ingenting om verden utenfor, er utrolig naiv, og kan virke som en komplett idiot til tider. Dette foregår også under andre verdenskrig, men hun gir fullstendig blaffen i den. Det er ikke hennes krig. Hun er bare her for å stoppe en eller annen fjott fra øyen. Wonder Woman (filmen): Tyve minutter ut i filmen er øyen invadert av menn utenfra. Mange Amazoner blir drept eller hardt skadet. Diana stjeler de hellige sakene jeg nevnte (lassoen, armbåndene osv) og flykter fra øyen på egenhånd for å hjelpe Steve Trevor, en mann hun knapt kjenner, og som lot øyen hennes bli invadert. WTF? Deretter får vi over en time med bullshit WW2-drama uten noen som helst form for noen superkrefter fra noen, før vi endelig får en rimelig rå Wonder Woman i action - men som fort blir ødelagt av scene etter scene i slow motion. Deretter er det tilbake til Diana Prince i en evighet igjen. Tenk dere Aquaman-filmen, men der Aquaman selv bruker over halve filmen før han endelig lærer seg å snakke med fisker, vent så en halvtime før han forstår at Atlantis er et ekte sted, og så ha en sluttscene der han endelig sitter på tronen i Atlantis selv, etter en kjapp og skuffende kamp mot en eller annen idiot de regner som "sistebossen". Da har man Wonder Woman i et nøtteskall. I stedet for å lage en film om Wonder Woman, virker det mer som om de var flaue over å lage en superheltfilm. Det blir helt feil. Godzilla (nyeste amerikanske) slet med mye av det samme. "Godzilla høres tøft ut, men er vi nødt til å lage en monsterfilm?" "Neida, vi bare gjemmer unna monstrene så lenge som mulig." WTF? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 The Hitman's Bodyguard (2017) Skulle på kino i går og hadde glemt å bestille billetter til filmen jeg faktisk ville se, som da ble utsolgt. Ble dermed denne i stedet da jeg tenkte det sikkert var grei underholdning. Og det var vel egentlig det. Typisk actionkomedie full av forutsigbare scener, urealistisk bullshit, klissklass og klisjéer. Noen morsomme scener var det dog, og visse karakterer var godt spilt. Alt i alt helt ok som underholdning men egentlig ingenting mer. 5/10 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 IT (2017) Jeg er en stor fan av mini-serien fra 1980-tallet, og synes helt klart det er en av de beste filmatiseringene av en Stephen King-bok noensinne. For all del, vi har mange bra filmatiseringer. Pet Semetary, Cujo, The Shining, Green Mile, Carrie og Shawshank Redemption er alle knallbra. Running Man var også rimelig bra, men ganske annerledes enn boken. (ja, den Schwarzenegger-filmen. Du viste vel at den er basert på Stephen King?) Så forventningene til en remake av It var ikke akkurat høy, og når de i tillegg bare bruker halve boken lovet det ikke spesielt bra. Boken og mini-serier handler mye om hovedpersonene som barn og voksne, og flytter ofte fokus fra den ene til den andre. For eksempel starter mini-serien med å introdusere karakterene en etter en som voksne, og de får alle en telefon med en kort beskjed om at "It's back...". I denne filmen foregår alt på 1980-tallet, og hele plottet med dem som voksne er borte. Det eneste er at de lover å komme sammen igjen om "It" kommer tilbake, og rett før rulleteksten får vi da også logoen med It: Chapter One. Noe jeg ikke regner som spoiler, da dette som sagt bare er første del av boken, og en Chapter Two er for lengst bekreftet, spesielt etter at denne filmen fikk så bra mottakelse. Anyway, for å gå rett på sak synes jeg Pennywise var glimrende her. Langt bedre enn forventet. Når han prøver å narre unger til å stole på ham er han morsom og underholdende nok, og virker svært så sympatisk og snill... helt til han viser hva han egentlig er, og viser oss en gang for alle hvorfor klovner er skumle. Jeg har sett mange skumle klovner opp gjennom årene i alt fra Camp Blood til Killer Klowns From Outer Space, men han her tar kaka. Fy faen, det er creepy til tider. Enkelte ganger er det logisk nok litt vel mange jump scares, men det er ganske mange andre scener som kan gi deg gåsehud. Pennywise - you're doing it right. Men en stor del av filmen handler mer om samholdet i Loser's Club, og også dette synes jeg de har fått til rimelig bra. Her snakker vi mer drama, med en del komikk blandet inn. Jeg lo mange ganger gjennom filmen, men de klarer likevel helt fint å dra frem en tåre nå og da likevel. Meget bra skuespill her. Kanskje spesielt imponerende når vi tenker på at dette er barn på 14, 15 år uten noe særlig erfaring fra filmer og tv-serier (med noen få unntak). Uten å spoile noe særlig likte jeg svært bra en scene med Beverly på badet. Dere vet hva jeg snakker om. Var noe med måten hun taklet den scenen på som imponerte meg stort. Det er vanskelig å lage en sånn scene uten å overspille, men samtidig legge i nok følelser til at det blir troverdig. Imponert. Vurdering: 8/10 Litt mye rot på slutten, og litt vel mange jump scares til tider. Men "it" kommer tilbake, og jeg er klar. 3 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Stephen King har skrevet Shawshank Redemption også? Det visste jeg ikke. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Ble overrasket over det selv, selv om filmen er en favoritt... Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Stephen King har skrevet Shawshank Redemption også? Det visste jeg ikke. Jepp. Det er riktignok ikke en bok, men en novelle i boken Different Seasons. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Der Nachtmahr (2015) Donnie Darko møter Enter the Void møter E.T. En av de beste indiefilmene jeg har sett på en stund, har kultpotensiale. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Lenge siden jeg har vært her, men nå må jeg faktisk komme med en anmeldelse for å advare andre. Mother! (2017) Jeg har sett mange filmer oppigjennom tidene og dette er det absolutt verste jeg noensinne har sett. Skuespillet er dårlig, regisseringen er dårlig, kameraføringen er dårlig og manuset er helt elendig. Filmen skifter mellom å være kjedelig og uengasjerende og å være irriterende og frustrerende. Plotet er ekstremt forutstigbart og fullt av klisjeer. Gjør deg selv en tjeneste og ikke kast bort to timer av livet ditt. Gjør verden en tjeneste, ikke gi penger til dette makkverket av en film. 1/10 3 Lenke til kommentar
""" Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Jeg sliter veldig med å tro på at en Darren Aronofsky-film har dårlig regi og kameraføring. At filmen nok ikke er for alle derimot, det kan jeg tro på. Fikk dog bare enda høyere forventninger etter den anmeldelsen der. 5 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 David Lynch - Dune. Terry Giliam - Brothers Grimm. Ben Affleck - Gigli Peter Jackson - Lovely bones Steven Spielberg - 1941 Oliver Stone - Alexander George Romero - Survival of the dead Konklusjon: Selv de beste kan gjøre feil. 3 Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Dune. Kongefilm. 2 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Jeg sliter veldig med å tro på at en Darren Aronofsky-film har dårlig regi og kameraføring. At filmen nok ikke er for alle derimot, det kan jeg tro på. Fikk dog bare enda høyere forventninger etter den anmeldelsen der. Akkurat det med kameraføringen er nok smak og behag, men ble et ekstra irritasjonsmoment for meg, i og med at filmen er slik et makkverk. Kamera følger Jennifer Lawrence med sitt konstant like ansiktsuttrykk igjennom store deler av filmen. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Star Trek: Nemesis Den siste ekte star trek filmen før star trek ble star wars. Ikke en av de filmene som er sett på som en av de gode i serien. Men er vel den mest action fylte av de. Kanskje for mye action. De kunne spart seg for den delen hvor de finner B4. Ikke noe star trek over den senen. Jeg lurer også på hvorfor fiendene i TNG filmene alltid skal være stygge. I first contact var i hvertfall borgs etablert. Men Sona i insurrection og nå introduserer de "remins" i denne filmen. Ser ut som de er ute etter "orke fakter" er fiender stygge kan du drepe de over øav sko uten noen moralske problemer. Filmen skal ha for at Picard og co viser at de har vært sammen i 15 år. Picard er mer åpen og kameratete med folka sine i forhold til det han var i serien. Effektene er gode. Og bonus for at de faktisk viser taktikk i rom slagene. (Noe de bare gjorde ekstremt overfladisk i seriene) Alt i alt en veldig midt på 3 star trek film. Ikke en av de gode (2, 4, 6, 8) og ikke en av de dårlige (1,3,5,7,9). Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Cult of Chucky Den syvende filmen om morderdukken Chucky. Nica (fra Curse of Chucky) er innlagt på sinnssykehus pga traumer, så da gjør man det eneste logiske. Gi henne en Good Guy-dukke. Hva kan gå galt? En ting jeg liker med disse Child's Play-filmene er at de ikke er redde for å gjøre nye ting. Child's Play 3 foregikk på en militærbase, og den fjerde (Bride of Chucky) gav han en kjæreste (dukken Tiffany) og var en road movie. Og nå er vi altså på et sinnssykehus. Er bra med litt variasjon, så det ikke bare blir samme film i reprise om og om igjen. Er strengt tatt ikke så mye annet å si om denne filmen. Det er Chucky. Vi vet hva vi får, til tross for litt oppdatering her og der. Synes denne var en av de svakere filmen i serien, men er langt bedre enn for eksempel Seed of Chucky. Både Tiffany og Glen/Glenda er borte, og vi får han ungen fra de to første tilbake (karakteren var med i den tredje filmen, men med ny skuespiller. Andy hadde også en cameo med originalskuespilleren i Curse of Chucky, men bare en kjapp cameo på slutten. Her har han en langt større rolle.) Og som en liten mikro-spoiler tviler jeg sterkt på at dette er siste gang vi ser Chucky. Om det er bra få tiden vise. Vurdering: 6/10 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 (endret) Starship Troopers - Traitor of Mars (2017) Brukbar animasjonsfilm, animert av et japansk studio, med stemmer ifra noen av originalcasten. Resultatet er faktisk ålreit, og mye bedre enn live action-filmene Starship Troopers 2 og 3. Animasjon er nok veien å gå når man ikke har særlig budjett. 5/10 - For fansen. Endret 27. september 2017 av misanthrope Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå