Skurupu Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 (endret) Baby Driver God cinematografi. God lyd. God cast. Resten av filmen var kjedelig eller unødvendig, men til tross for det mener jeg at den er verdt kinobilletten. Endret 10. august 2017 av Skurupu Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 King Arthur - Legend of the sword 5/10 Ok eventyrfilm, men synes kanskje noen av skuespillerprestasjonene var litt svake, og den inneholder noen utrolig irriterende sekvenser der man hopper frem og tilbake i tid i raskt tempo samt en håpløs action-cam filmet forfølgelsesscene. Til tross for dette satt jeg igjen og synes storyen var ganske bra, men kikket på klokka noen ganger frem til siste halvdel av filmen.... Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 (endret) Baby Driver God cinematografi. God lyd. God cast. Resten av filmen var kjedelig eller unødvendig, men til tross for det mener jeg at den er verdt kinobilletten. Syntes Baby Driver minte om en actionfilm Disney kunne funnet på å lage Endret 10. august 2017 av Jokerjævel Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Inferno - 5/10 En ganske tørr og forutsigbar film, men helt grei underholdning. Som forventet. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Sully Sann historie som ble til fantastisk stykke film. ENORMT bra. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Sully Sann historie som ble til fantastisk stykke film. ENORMT bra. Kan vagt huske den hendelsen der fra nyhetene, men ante ikke noe om film. Takk for tipset Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Dødelig våpen 1 å 2 herlig med mel i filmen, mye faen holdning der fra mel. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Manchester by the Sea Kjedelig melodramatisk Oscar-bait som bare såvidt har noe som kan kalles et plott. En sånn film jeg ikke kan fatte hvorfor alle kritikere sluker rått. 4/10 1 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Investigation of a Citizen Above Suspicion (1970) av Elio Petri "Whatever he may seem to us, he is yet a servant of the Law; that is, he belongs to the Law and as such is set beyond human judgment." Ikke bare en fascinerende karakterstudie, men også en studie av den masochistiske institusjonen av lovhåndhevere i Italia. Hovedpersonen, spilt vidunderlig av Gian Maria Velonte, er sjef for voldsavdelingen (blir forfremmet til leder av politisk kriminalitet), etter å ha drept sin egen elskerinne, forlater han en sti av bevis som fører rett til seg selv, med den barnslige motivasjonen til å svare på hans elskerinne fornærmelser mot ham og bevise at han faktisk er over loven. Gjennom hele filmen viser hovedkarakteren flere "autoritære leder" egenskaper, spesielt når det kommer til hans aggressive retorikk som fremmer fiendskap og holde ordren til enhver pris. Publikum presenteres også med en kritikk av korrupsjonen til politiet og observatørstaten. Det er et tydelig Kafkaesk-trekk på denne filmen, som til tider humoristisk påpeker absurditeten til de byråkratiske institusjonene i det moderne samfunnet. Spesielt i en drømmesekvens mot slutten der vår hovedmann forsøker å bevise for politimyndigheten at han er skyldig og de avslår hvert bevis han presenterer, til han til slutt må innrømme at han er "uskyldig". Dette er samlet sett et mesterverk som lykkes når det gjelder hvert enkelt aspekt. Musikken til mesteren Ennio Morricone er veldig spesiell og "quirky" og det tar litt tid å venne seg til den, men den bidrar til den til tider absurde stemningen. Overfladisk er historien underholdende, karakterene er alle interessante og fascinerende, deres utvikling enda mer. Filmen leverer, som sagt, en tidløs kritikk av politiet og regjeringen generelt. Anbefales! Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 X-Men Days of Future Past (2014) Har aldri helt forstått greia med X-Men, og er ikke noen stor fan. Denne var ålreit, men synes ikke den fortjener 8.0 på IMDB. Virker som om det er mest for fansen. 5/10 X-Men Apocalypse (2014) Denne derimot hadde jeg mye mer sansen for, og den får 7.0 på IMDB. Rimelig straightforward actionfilm. 6/10 Så egentlig disse i all hovedsak fordi jeg endelig har tenkt å sette meg ned og se Logan som jeg forventer ganske mye av. Lenke til kommentar
""" Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 X-Men Days of Future Past (2014) Har aldri helt forstått greia med X-Men, og er ikke noen stor fan. Denne var ålreit, men synes ikke den fortjener 8.0 på IMDB. Virker som om det er mest for fansen. 5/10 Kan ikke klage over det, vel? Det er utelukkende positivt IMO. Alt for mange filmer er laget utelukkende for å generere mest mulig penger, og med det sikter seg åpenbart inn på den gjengse kinogåer, uten å ta særlig hensyn til fansen. Og med det gir de faen i om produktet er trofast til kildematerialet eller ei. Så at en del filmer først og fremst har fansen i siktet når de lager film er bare positivt. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 X-Men Days of Future Past (2014) Har aldri helt forstått greia med X-Men, og er ikke noen stor fan. Denne var ålreit, men synes ikke den fortjener 8.0 på IMDB. Virker som om det er mest for fansen. 5/10 X-Men Apocalypse (2014) Denne derimot hadde jeg mye mer sansen for, og den får 7.0 på IMDB. Rimelig straightforward actionfilm. 6/10 Så egentlig disse i all hovedsak fordi jeg endelig har tenkt å sette meg ned og se Logan som jeg forventer ganske mye av. Personlig er jeg uenig. Apocalypse var en skuffelse mest fordi den var såpass rett fram og "vanlig", mens Days of Future Plans var bedre på å utforske forholdene mellom karaktene og det å være en mutant - og en kulere historie. Apokalypse kom for øvrig ut i fjor, ikke i 2014 (sikkert bare en kjapp skrivefeil) Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Det er nøyaktig det jeg mener. Days of Future Past er for fansen som har fulgt nøye med på alle filmene/universet. Apocalypse er en mer tilgjengelig film. Gleder meg dog til den dagen FOX ikke lenger har X-Men lisensen. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Shin Godzilla (2016) Ikke en typisk "katastrofefilm", men mer en slags satire på hvordan Japan faktisk ville ha reagert hvis Godzilla plutselig dukket opp. Filmen foregår mer i møterom og inne på kontorer enn ute på slagmarken. Spiller satirisk på byråkratiet og myndighetens respons da Japan ble rammet av både tsunami og atomkatastrofe. Herlig cinematisk, men effektene er pussig ræva. 7/10 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Alien: Covenant Tja. Etter en del skuffende omtaler var forventningen lav, men syns ikke det var så hakkende gale. Det dårligste var hvor mye den var laget over samme lest som første Alien. Nesten som en remake med litt andre varianter bare. Mange av de samme ideene ble brukt på nytt her. Bortsett fra det var den en ganske grei Alien film. Men kan være enig i at Scott burde fått en del mer utav dette her. 6.8/10 Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Seventh Son, 201something or whatever Njet. Dette var noe forbanna drit, tvers igjennom. Jeg liker Jeff Bridges, men her har han ikke mye å spille på gitt. 2 av 10 eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Guardians of the galaxy 2 Elsket den første, men denne falt ikke i smak i det hele tatt. Plottet var rett og slett dårlig. Forutsigbart og kjedelig. Får en svak 3'er av meg, pluss for effektene og soundtracket og tidvis morsomme scener. 2 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Guardians of the galaxy 2 Elsket den første, men denne falt ikke i smak i det hele tatt. Plottet var rett og slett dårlig. Forutsigbart og kjedelig. Får en svak 3'er av meg, pluss for effektene og soundtracket og tidvis morsomme scener. Jeg lo godt av en del av replikkene, særlig til Bautista. For ikke å nevne Mary Poppins Men plot og story er jeg helt enig i var veldig svake. Men en treer? Da håper jeg du snakker terningkast Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 This is the End (2013) http://www.imdb.com/title/tt1245492/ "While attending a party at James Franco's house, Seth Rogen, Jay Baruchel and many other celebrities are faced with the Biblical Apocalypse." Er jo åpenbart ifra begynnelsen at det blir en skikkelig dustefilm. Story osv. er ikke-eksisterende. Det er gags ifra ende til annen. Enkelte morsomme scener, men det er tiss, bærs og sex-humor 3/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå