Thommesen Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Baby Driver, kewl film 7/10. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Så som i himmelen - 8/10 Grunnen til at jeg ikke gir den full score er fordi det må være plass til noe virkelig top notch der oppe - og denne filmen er jo ikke heeelt perfekt. Men makan til film. Handler virkelig om ekte mennesker. Dialog og tale er så bra gjort - f.eks man ser andres reaksjoner i bakgrunnen når to stykker prater, og ikke bare de to som prater. Hele scenen er levende. Dette er slik det skal gjøres. Det er ikke noe svart-hvitt godt og ondt her. Noen kan få litt sympati først og det andre øyeblikket litt hat ettersom karakterene viser hvem de egentlig er. Filmen forteller så mye med så lite. Følger man med på ikke-sentrale roller, så kan man se en aldri så liten historie som spiller seg ut helt i bakgrunnen mellom dem over tid. Fargerikt mesterverk! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Alien Covenant 6/10 Skuffende. - Ikke fordi det er noen dårlig film, filmen er en helt grei Scifi-film med bra action-scener. Det som var skuffende er at den er et sidespor i Alien-historien. - Prometheus la premisser for at vi skulle få se mye spennende ifm historien til Aliens og Skaperne, mens filmen ikke utforsker den fremmede sivilisasjonen de har kommet til eller noe historisk rundt dette i det hele tatt, men er en helt frittstående historie om David som har gått en smule av hengslene. SÅ mye uutnyttet potensiale i denne filmen Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Helt enig. Både Prometheus og Covenant blir en slags saga om David snarere enn noe annet, og det levererer rett og slett ikke. Ikke interessant nok. Tvistene er heller ikke noe bra. Bra effekter og tematikk kan bare redde så mye av filmen... Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) Så vi samme film? Kort sagt handler den om hvordan Aliens ble skapt, så vil ikke kalle det et sidesprang. Jeg likte Prometheus til en viss grad, og er stor fan av Alien. Det største problemet jeg hadde med Alien: Covenant er at de to seriene ikke går å blande på dette viset. På mange måter ikke ulikt Aliens vs Predator. Aliens og Predator er to av favoritt-franchisene mine, men å blande dem går sjelden bra. Det blir for mye hjernedød action, og for lite av det som gjør seriene bra og unike. Endret 8. august 2017 av Schreiber Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) Så vi samme film? Kort sagt handler den om hvordan Aliens ble skapt, så vil ikke kalle det et sidesprang. Jeg likte Prometheus til en viss grad, og er stor fan av Alien. Det største problemet jeg hadde med Alien: Covenant er at de to seriene ikke går å blande på dette viset. På mange måter ikke ulikt Aliens vs Predator. Aliens og Predator er to av favoritt-franchisene mine, men å blande dem går sjelden bra. Det blir for mye hjernedød action, og for lite av det som gjør seriene bra og unike. Med fare for å dra dette helt off-topic. - Jeg synes Prometheus var veldig bra, og slutten la premisset for at vi skulle lære mer om hvor Aliens og skaperne kom fra, og rett og slett finne ut mer om deres siviliasjon. Dette ble altså ikke fulgt opp i Covenant, og de valgte istedet for å fokusere på¨en Androide som løp løpsk, mens potensialet for alle de andre historiene de kunne utforsket om aliens og skapernes opphav og kultur ble tilsidesatt og nå er jo den broen på mange måter også brent ... Endret 8. august 2017 av kjetilkl Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 For min del vil Prometheus og Covenant ikke ha noe som helst å gjøre med de opprinnelige filmene. Alternativt reboot univers. Jepp, jepp Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 The Mummy (2017)Denne filmen har fått mye pryl og jeg forventet meg derfor veldig lite. De forventningene ble da også innfridd. Har på følelsen at det er noe galt med direksjon/editing da filmen *nesten* fungerer på flere områder men faller til kort. Virker også som om det var planlagt oppfølgere, og kanskje en reboot av League of Extraordinary Gentlemen ala. Marvel & DC, men vil tro det blir lagt på is. 4/10 Lenke til kommentar
Gamasj Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Med fare for å dra dette helt off-topic. - Jeg synes Prometheus var veldig bra, og slutten la premisset for at vi skulle lære mer om hvor Aliens og skaperne kom fra, og rett og slett finne ut mer om deres siviliasjon. Dette ble altså ikke fulgt opp i Covenant, og de valgte istedet for å fokusere på¨en Androide som løp løpsk, nens potensialet for alle de andre historiene de kunne utforsket om aleins og skapernes opphav og kultur ble tilsidesatt og nå er jo den broen på mange måter også brent ... Hvorfor i alle dager vil man vite hvor Xenomorphene kom fra? Det var jo nettopp mystikken og uvissheten som gjorde disse skapningene så forferdelig skumle i utgangspunktet. Hele sekvensen i den originale Alien hvor de gjennomsøker det forlatte romskipet setter i gang fantasien og får deg til å tenke, føle, undre, akkurat slik god sci-fi skal. Disse forløperne overforklarer noe som aldri trengte forklaring, og jeg er veldig skuffa over hvordan Ridley Scott på sine gamle dager har rævkjørt sitt eget mesterverk. Denne nye trenden i filmer med å forklare hvor alt kommer fra gjør meg gal. Nå kommer det jammen meg en ny Texas Chainsaw Massacre film som skal forklare hvordan Leatherface ble en rabiat massemorder. Spar meg. 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Hvorfor i alle dager vil man vite hvor Xenomorphene kom fra? Det var jo nettopp mystikken og uvissheten som gjorde disse skapningene så forferdelig skumle i utgangspunktet. Hele sekvensen i den originale Alien hvor de gjennomsøker det forlatte romskipet setter i gang fantasien og får deg til å tenke, føle, undre, akkurat slik god sci-fi skal. Nåja, jeg føler det er veldig mye man kunne dratt videre i den retningen uten egentlig å komme frem til noe endelig svar men bare skap mer av denne tenkingen, undringen og følingen Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Denne nye trenden i filmer med å forklare hvor alt kommer fra gjør meg gal. Nå kommer det jammen meg en ny Texas Chainsaw Massacre film som skal forklare hvordan Leatherface ble en rabiat massemorder. Spar meg. Vær glad vi slapp unna neste Friday 13th. Den skulle være en prequel, satt til tiden før Jason druknet. Men begynner nok å bli litt vel mye off-topic, så takker for meg. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 The Mummy (2017) Denne filmen har fått mye pryl og jeg forventet meg derfor veldig lite. De forventningene ble da også innfridd. Har på følelsen at det er noe galt med direksjon/editing da filmen *nesten* fungerer på flere områder men faller til kort. Virker også som om det var planlagt oppfølgere, og kanskje en reboot av League of Extraordinary Gentlemen ala. Marvel & DC, men vil tro det blir lagt på is. 4/10 Synes ikke denne var så ille som mange skal ha det til, men jeg savnet en skikkelig klimaks. Gir den 6/10. Nå skal de jo lage Bride of Frankenstein neste gang, så vi får håpe de ikke føkker opp den. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Alien covenant var desverre en stor skuffelse. Nei er nok bare å gi opp drømmen om en bra alien film som kan minne om den første. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 The Wall - 5/10 Liker egentlig slike filmer, men denne var bare midt på treet synes jeg. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Life - 6.5/10 En litt spennende og litt interessant film. Litt om hva som kan gå galt når vitenskapsmenn driver med ting de ikke har kontroll over eller ikke helt vet hva de holder på med. Slikt kan få store konsekvenser. Synes effektene var bra, fremstillingen av romtasjonen var interessant. Hovedhistorien var bra nok, men filmen hadde en del urealistiske og/eller merkelige elementer i den helhetlige historien som både var litt merkelige valg og som saboterer filmen litt. I begynnelsen f.eks når de fanger fartøyet med armen Det har vel muligens blitt lagt opp til en oppfølger her. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Synes ikke denne var så ille som mange skal ha det til, men jeg savnet en skikkelig klimaks. Gir den 6/10. Nå skal de jo lage Bride of Frankenstein neste gang, så vi får håpe de ikke føkker opp den. Det var mye som NESTEN funket. I form av både story og humor. Men alt kom liksom til kort. Som om det var redigert og dirigert av AV-klubben på skolen Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Life - 6.5/10 Det har vel muligens blitt lagt opp til en oppfølger her. Jupp. De har visst vært i gang med screenplay siden den første ble ferdig. Men det er foreløpig så vidt jeg vet ikke gitt grønt lys. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017) Plot og story trekker ned, men det er bra underholdning og bra humor. Lo godt av mange av scenene, særlig Bautistas. 7/10 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) Dunkirk Kul film. Likte at man så filmen fra tre tidsperspektiver. Likte actionsekvensene i lufta best av alt 8/10 Endret 9. august 2017 av Jokerjævel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå