misanthrope Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) The Mist (2007) [må ikke forvirres med The Fog remaken ifra 2005] http://www.imdb.com/title/tt0884328/ "Based on the Stephen King Novel. A freak storm unleashes a species of bloodthirsty creatures on a small town, where a small band of citizens hole up in a supermarket and fight for their lives." Premisset høres med èn gang veldig kjent ut. Mindre sådann for 10 år siden sikkert når den ble sluppet. Veldig 'Lovecraftian' i form av å utforske menneskepsyket og hva som skjer når verden snus opp-ned og folk klikker. Er monstrene utenfor supermarkedet? Eller er det menneskene inni? Så riktignok slutten komme milevis unna, men spenstig å gjøre noe slikt!Dels psykologisk thriller, dels scifi og monsterfilm. Plott minner også noe Stranger Things.7/10 Endret 24. juli 2017 av misanthrope Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Dunkirk En heidundranes kinoopplevelse. Jeg satt midt i IMAX-salen med et smil om munnen i to timer. Lyden er helt fantastisk, og musikken har en intens driv. Ser du den ikke på kino må du ha et heftig annlegg hjemme i stuen for å forsvare dette ovenfor deg selv. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Sikkert en bra film, ser bra ut. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Kong: Skull Island Rimelig fet film, som strengt tatt handler om en ting: Digre monstre som denger løs på hverandre. Dette er det vi ville ha fra Godzilla. Vi trenger ikke noe tull som fokuserer på et drama vi allerede vet hvordan ender (seriøst, hva tror du skjedde på 50-tallet i Godzilla?) eller at kameraet kutter til menneskene når monstrene endelig begynner å sloss. Her har vi heftige kamper så det holder. Plottet er nok litt i tynneste laget, og ganske forutsigbart. Det er også en del åpenbare tabber, eller i det minste scener som fikk meg til å klø meg i hodet. Når skipet kommer til øyen ser vi tydelig at det bare er plass til fem, seks helikoptre, maks. Men når de letter er det straks minst dobbelt så mange? Jeg talte ni helikoptre på skjermen i en scene, og da var flere andre utenfor bildet. Realistisk sett var det minst 12 - 15 helikoptre der. Hvor kom alle de andre fra? De kunne umulig ha fått plass på dekk på skipet? En annen scene er helt på slutten, og gir lite like mening. "Jeg lover dypt og hellig at jeg aldri skal fortelle noen noe som helst om denne øyen og det vi fant her." Men kameraet beholder hun? Så hun lovet å ikke si noe, men lovet ikke å ikke vise bilder? Og når vi snakker om plottet, ja. Filmen starter i 1944 under andre verdenskrig, og King Kong dukker opp etter noen minutter (rimelig heftig scene i seg selv, og liker at vi slipper å vente halve filmen før han dukker opp.) Denne filmen foregår i 1973, og Godzilla i moderne tid. Så hvor gammel er King Kong egentlig? Godzilla er nok svært gammel, men har ligget i dvale frem til han ble vekket. Det kan forklare hvorfor han ikke har dødd av alderdom for flere tiår siden. Men King Kong? Han må jo være over hundre i Godzilla vs King Kong? Men pytt, litt sånt tåler man. Jeg har vært stor fan av Godzilla og King Kong lenge, men ble svært skuffet av begge de to amerikanske Godzilla-filmene, og har ikke likt noen King Kong-filmer bortsett fra den første. Peter Jackson-filmen er alt for lang og kjedelig. De fra 70- og 80-tall er noe møl. King Kong vs Godzilla var morsom nok, men har ikke eldes spesielt bra. Derfor er det med stor glede jeg kan si King Kong endelig er tilbake der han hører hjemme. Da er det bare å glede seg til (neste) King Kong vs Godzilla. Bonuspoeng for scenen etter rulleteksten. Er lite å si der, annet enn at jeg likte at de to folkene fikk noe mer å gjøre. De var bare til stede i filmen uten å gjøre noe særlig, men denne scenen gjorde dem straks langt mer interessante. Vurdering: 8/10 Ta Apocalypse now!, tilsett en svær ape og en drøss andre monstre og du har Kong: Skull Island. Rimelig heftige saker, om en ikke historie på høyt nivå. Men det trenger det heller ikke være. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Dunkirk (2017) Flott film. Veldig forfriskende å se en krigsfilm hvor det ikke bare er over-the-top action hele tiden, men faktisk realistisk og naturlig spenning i form av flott skuespill, intense skildringer, vakre scener og fantastisk lyd. Som nevnt tidligere i tråden var kinoopplevelsen halve grunnen til å se denne. Veldig velgjort film som definitivt er verdt kinobesøket til enhver her inne. Nolan opprettholder streaken sin med skuffelsesløse filmer for min del. 9/10 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Wish Upon På mange måter en av de bedre, nyere skrekkfilmene, uten at det sier stort. Som navnet antyder handler dette om ønsker. Jente får en boks av faren som kan oppfylle ønsker, men har en høy pris å betale. For hvert ønske som går i oppfyllelse blir en person drept. I teorien burde dette være en ganske solid oppskrift på en bra film, fordi man har alt dette med å få alle ønskeene våre oppfyllt, men er det verdt prisen man må betale? Akkurat denne biten kunne med fordel ha vært bedre, men dessverre faller den mot slutten, og blir alt for forutsigbar. Ikke at det er vanskelig å skjønne hva som vil skje resten av filmen, men synes slutten var for kjedelig. Har sett dette før, for å si det sånn. Så la oss heller snakke om avfallskverden amerikanerne elsker å installere i vasken. Ideen er god nok. Bare skyll alt av servie i vasken, og bruk kvernen for å fjerne store matrester osv. I god tradisjon er det selvsagt noen i Wish Upon som presterer å stikke hånden ned i kvernen og nesten slår den på. Nesten. Hvorfor er det ingen filmer som våger å ta steget helt ut, og faktisk starte kvernen når kjerringa har hånden nedi den? Begynner å bli rimelig lei alle disse "nesten-ulykkene". Å få hånden most på dette viset er ikke dødelig i seg selv, men det er mange måter å følge det opp på. Kanskje hun faller om og river ned en kjele med kokende vann over seg, eller tryner i stekeovnen. Eller i peisen, for den saks skyld. Kanskje hun mistet en del kniver på golvet og tryner på en av dem? Husker en scene i "I didn't come here to die" hver en jente sto i en skog og kjeftet på noen, før hun snudde seg og fikk en grein tredd inn i øyet. Det gikk så fort og brutalt at jeg først trodde det var en tabbe under selve innspillingen, og de beholdt scenen fordi den så så bra ut. Vi kunne hatt noe lignende her. Stikk hånden i avfallskvernen, slå den på, få panikk, snu seg rundt for og SPLAT! Hodet tredd godt på en spiker eller noe. Men neida. Hånd i kvernen. Kne neeeesten borti på-knappen. Skummel musikk, og... neida, falsk alarm igjen. Geezes. Men ellers helt grei film. Kan kanskje sammenlignes med Final Destination, pga sprø ulykker og alt det der. Absolutt en av de beste moderne skrekkfilmene jeg har sett i det siste, men det sier strengt tatt fint lite. Vurdering: 7/10 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Take Me (2017) Jeg og kona så en random film på Netflix i går; Take Me med Taylor Schilling, som kanskje er mest kjent fra Orange is the new black. For noe oppgulp. Desidert den dårligste filmen jeg har sett på lenge. Filmen har få eller ingen kvaliteter å trekke frem. Take Me prøver å være smart, men man kan se tvisten komme flere lysår unna. 2/10 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Dunkirk Trenger ikke si mer enn det som allerede er nevnt over, egentlig. Meget bra film i typisk Nolan stil! Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Vurdering: 8/10 Ta Apocalypse now!, tilsett en svær ape og en drøss andre monstre og du har Kong: Skull Island. Rimelig heftige saker, om en ikke historie på høyt nivå. Men det trenger det heller ikke være. Kong: Skull Island Synes ikke den var 8/10 materiale, men enig i beskrivelsen og ble også positivt overrasket. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Alien Covenant (2017) "The crew of a colony ship, bound for a remote planet, discover an uncharted paradise with a threat beyond their imagination, and must attempt a harrowing escape." Så, så, så skuffende. Grei underholdning, men jeg forventer meg altså mer ifra denne franchisen (men burde kanskje strengt tatt ikke det siden bare Alien og Aliens var bra)... Covenant er enda kjipere på plott enn Prometheus. Tvisten så jeg komme laaang vei. Skal man lage noe slikt så bør det være overraskende. Ikke fullstendig forutsigbart. 5/10 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 The mummy (2017) The Wolf Man fra 1941 er en av favorittifilmene mine gjennom tidene, med bra skuespillere og svært bra historie. Det er en film som virkelig gjorde inntrykk på meg av mange grunner, men kanskje spesielt slutten. Alt han ville var å finne en måte å stoppe forbannelsen på, så han kunne slutte å drepe folk som varulv. I 2010 fikk vi en "remake" som i hovedsak fokuserte på kjipe jump scares og CGI-effekter. De gikk dessverre så langt som å gi oss to CGI-varulver i kamp med hverandre, bare så hovedpersonen kunne bli en helt og banke gørra ut av den slemme varulven. Morsomt nok om man kun er ute etter CGI-varulver som banket gørra ut av hverandre, men filmen misforsto hele poenget med originalen den skulle være en remake av. The Mummy ble på sin side også laget på nytt, men fokuserte veldig mye på action og CGI. Så klart. Men til tross for dette klarte den til en viss grad å holde seg tro mot originalen, og sluttresultet ble derfor ikke så verst. Nå sitter vi her i 2017, og vi har enda en film kalt The Mummy. Denne er ment å være en reboot, men har ingenting med de andre å gjøre. Vi har fortsatt en levende mumie fra Egypt, men det er den eneste likeheten. Enda verre er det at denne filmen er ment å være den første i Dark Universe, et såkalt "shared universe" med monstrene fra Universal (Mummy, Dracula, Frankenstein, Wolf Man, Creature from the Black Lagoon etc.) Problemet er todelt. For det første er det nok av ting som er dyttet inn i denne filmen uten å gi mening, bare for å sette i gang dette Dark Universet. En åpenbar kobling er Russel Crowe some Dr. Jekyll, men det er en del andre ting også jeg ikke gidder spoile. Men det største problemet er at jeg ikke ser hvorfor dette er et shared universe. Marvel gjorde det for å få en film med Avengers. DC gjorde det pga Justice League. Men hva er vitsen med et Dark Universe? Leste på Wikipedia at selv de som står bak filmen ikke har peiling på hva det leder frem til. Så alt i alt virker dette mer som en film som kjører på tomgang for å bygge opp et shared universe det strengt tatt ikke vil ha, bare fordi shared universes er populært. Det gir oss enkle crossovers de ikke trenger forklare nærmere. Men det er liten vits å tenke stort, hvis selve grunnpilaren svikter fullstendig. The Mummy er rett og slett en gørrkjedelig film som ikke vet helt hva den vil være, og jeg ser ingen grunn til å bygge videre på noe som helst her. Kanskje klarer de å gjøre noe bedre i neste film (Bride of Frankenstein, kommer i 2019), men som den Wolf Man-filmen fra 2010 bommer denne fullstendig på målet, og misforstår helt hvorfor den originale er så bra. Neste gang burde de ha mer historie og mindre CGI. Vurdering: 4/10 Noen få bra scener, men ikke mange. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Emoji Movie Vurdering: 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Hvordan i all verden har du fått sett den da? Er du i utlandet et sted? Og hvis du er det så må man jo spørre hvorfor i all verden du har sett den. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Bare tittelen gir meg null lyst til å se den. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 For å være ærlig så har jeg veldig lyst til å se den fordi når en film får så dårlig kritikk blir jeg veldig nysgjerrig. Noe sier meg at det er en helt middels film og at alle slakter den fordi herregud en film om emojier det er så dumt ass! Er ihvertfall ingenting av det jeg har sett hittil som skulle tyde på at den er på nivå med tidenes dårligste filmer, men vi får se. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Hvordan i all verden har du fått sett den da? Er du i utlandet et sted? Og hvis du er det så må man jo spørre hvorfor i all verden du har sett den. Streamer fra nettet. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) Message to the King... Netflix film Jeg og kona digget denne filmen, dersom du liker filmer som Equalizer, Man on Fire, Taken osv så tror jeg denne passer. Endret 7. august 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) Alien Covenant - 4/10 En betraktelig dårligere film enn Prometheus, som jeg personlig synes var en interessant film. Prometheus hadde en type flyt i filmen som Alient Covenant ikke hadde. Skuespillerprestasjonene i Alien Covenant var middelmådige til svake med unntak av Fassbender som leverer som han skal. Det virker som filmen ikke hadde noen annen mening og retning enn å tjene penger og at den ble laget til det formålet, heller enn for filmen i seg selv. Fancy grafikkeffekter veier ikke opp for en film uten innehold. Litt spenning var det i filmen, og noen lyspunkt var det, så helt elendig var den ikke. Men det kan man nesten oppsummere i en 5 minutt lang trailer for filmen. For de som liker denne typen filmer så er det ikke direkte sløsing av tid, men det er ikke noe mer enn det. Endret 7. august 2017 av zeebra Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Ghost In The Shell - 5/10 Lett science fiction med en grei historie laget på en dårlig måte. En ganske platt film med noen lyspunkter. Bra karakterer, greie skuespillerprestasjoner, men ganske kjedelig film. En film man like gjerne kan se etter å ha drukket en kasse øl, for hjernetrim er det iallefall ikke, og spenning kan man heller få ved å sitte på ergometersykkel mens man ser filmen. De grafiske effektene imponerte ikke så veldig, og fargene i filmen var ganske irriterende. Veldig forutsigbar film laget på en forutsigbar måte påsmurt høyeste grad av Amerikanske klisjeer (selv om historien er Japansk). Er ikke sikker på hvordan den Japanske originalhistorien er, men den bør iallefall være en del bedre og mer interessant enn denne filmatiseringen. Det kunne ha vært en bra film, men det er det dessverre ikke. Jeg tror mange som ser denne filmen gjør det i troen på at de vil få se Scarlett Johanson naken, men det er heller ikke tilfellet. Ikke at det er så viktig, men det hadde nok trukket opp en hel del på spenningen. Hadde filmen vært laget på en spennende måte og mer dramatisert kunne den nok vært en hel del bedre. Men ingen minneverdig film for min del. Jeg tror meningene om denne filmen vil være delt, det er sikkert en del som vil like den, og det vil jeg ikke klandre de for, men min type film var det ikke. Så, for all del, dra å se den om du har lyst, og ikke ta min mening altfor seriøst, for det er en film som kan likes, men falt ikke helt i min smak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå