Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

4hf7mv.jpg

Beyoncé: Lemonade (2016) av Beyoncé Knowles, Dikayl Rimmasch, Jonas Åkerlund

"The most disrespected person in America is the black woman. The most unprotected person in America is the black woman."

Jeg er egentlig ikke en Beyoncé fan, egentlig aldri hatt noe i mot hennes musikk, men aldri sjekket det ut heller, men Lemonade har endret dette. Dette er et pust av frisk luft til det kunstneriske uttrykket. Lemonade er utrolig filmet og er helt nydelig, på toppen av det har den en fremragende spilleliste som føles dypt personlig og er variert nok til å overraske og begeistre. Hver video av det visuelle albumet er fylt med dikt, symbolikk og Lubezki-ish foto som skaper noe mer meningsfylt og interessant enn kanskje noe Mallick har gjort siden The Tree of Life.

Fra hva jeg har lest har hun gjort noe lignende med sitt forrige album, men ikke i samme grad, jeg håper hun fortsetter ned den visuelle album banen. Dette er en svært spennende ny måte for kunstnere til å dele og skape. Jeg prøver å være forsiktig med å hype ting, men det er vanskelig i dette tilfellet, fordi det jeg synes vi er vitne til er en liten paradigmeskifte i måten vi konsumerer musikk, og forhåpentligvis den måten musikk blir produsert.

Jeg håper at dette bare er begynnelsen og at flere følger etter. Må si at dette er en av de beste tingene jeg har sett i år, og uten tvil den mest overraskende.

Endret av MKej
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the shadows

Spar pengene og bli hjemme.

Vurdering: Nei

:p

Disse nye filmene er rett og slett en skam for originalene. Var ikke akkurat noen oscarfilmer de heller, men de hadde nå i det minste sjarm og cheesy humor. Men disse nye er jo så ufattelig elendig fra a til å at det er en skam.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av de få og positive tingene jeg husker fra forrige Turtles film var vel et lengre nærbilde av bakenden til April (Megan Fox) i tettsittende jeans, hengende ut av et bilvindu. Sånn ellers er forventningene til oppfølgeren lik null. Selv om gamle favoritter fra 80-talls tv-serien som Bebop og Rocksteady osv er med. Men kommer sikkert til å se den utover høsten en eller annen gang.

Synd de ikke jobbet med en film basert på TV-serien fra 2003, husker den som en positiv opplevelse og noe mer seriøs tone enn originalen, men den forsvant etter et par sesonger og den animerte filmen fra 2007 var en heller lettglemt affære.

Originalen fra 90 var kanskje ikke noe mesterverk, men den hadde som du sier RamGuy sjarm, men kanskje viktigere den hadde guts.

I stedet for å basere filmen på den barnevennlige TV-serien (1987-1996) tok den mye mer for seg av de originale tegneseriene fra 1984, med en langt mørkere tone inkludert banning og heftig våpenbruk.

Noe som fikk en større gruppe foreldre til å reagere med vantro og oppfølgerne ble dessverre tona ned slik at Turtles måtte overvinne sine fiender med blant annet leketøy, matvarer (Mickey benyttet frosne pølser som nunchakoer) og Donatello tok vel i bruk en oppblåsbar klovn), pluss den horrible Go-Ninja-Go-Ninja "rappen" til Vanilla Ice på slutten, men Super Shredder var tøff i de få sekundene han fikk.

https://www.youtube.com/watch?v=3mVTf-ppd2s

Musikken var ganske bad ass (vel om en ignorerer Turle Power), særlig introen til Shredder.

Ser ut som så og si alle klippene/scenene fra 1990 filmen som har liggi ute i årevis på youtube, plutselig har forsvunnet eller blitt fjernet over natta. Skulle ikke forundre meg om det er et kynisk, eller desperat forsøk på å sette den nye filmen i et bedre lys.

En annen ting den første filmen hadde masse av, var humor:

https://www.youtube.com/watch?v=-nPk8mcup7E

Master Tatsu og gryntingen hans var komikeld og ble offer for flere av filmens morsomme stunder, men likevel en verdig håndlanger til sin sjef, Shredder.

Lojal og brutal.

"Never lower your eyes to an enemy!"

Scenen hvor han utfordrer en av de unge fotsoldatene til en fight, for deretter å nærmest sparke hue av han, fordi den unge studenten våget å vise ham respekt ved å takke for kampen, ga en grei indikasjon på at Tatsu var mer enn kun en morsom sidekick. 

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar

Unknown (2011)

Liam Neeson har spilt i en del kvalitets-thrillere de siste åra. Dette er en som jeg ikke har fått tid til å se før først nå, 5 år etter. Det er egentlig ikke så lenge da.

Kan ikke huske å sett eller hørt noe om den heller(?), men det må jeg si, det var en positiv overraskelse.

Ja hva som skulle være galt med denne har jeg vanskelig for å skjønne. For lite humor og tullball kanskje? Man skal jo helst ha noe fixfaxerier i filmer i dag, for at det skal falle i god jord. Men jeg er ikke enig i at det behøver være det. "Tarantino"-type filmer og lignende tullball er der mer enn nok av.
Det er alltid en befrielse hver gang man kan se en ordentlig seriøs skikkelig film

av nyere dato.
For dette var en svært ordentlig skikkelig og seriøs film. Og temmelig bra laget vil jeg si.
Denne er fullt på høyde med Taken-filmene vil jeg si, men et litt annet slags tema og enda mer seriøs i stilen.
Vet ikke helt hva jeg skal sammenligne med i farten, men rett og slett en intenst god thriller med mange spørsmål og ikke noen enkle svar før man omsider får dem. Er faktisk ikke sikker om jeg skjønte det helt til fulle etter første gang sett.
Dette er noe av det bedre jeg har sett på en god stund, hvertfall av sånn type film.

8/10

Lenke til kommentar

Hmm. 6.9 på IMDb er ikke topp, men Liam Neeson gjør det nok severdig.

Jeg er generelt en stor tilhenger av filmer hvor plottet ikke hamres inn med slegge, og som heller ikke er fryktelig forutsigbare.

Tarantino er jeg også fan av, men det blir jo som du påpeker noe ganske annet.

Lenke til kommentar

The Conjuring 2

HVOOOORFOOOOR!!!!! Er ikke ofte jeg går før filmen er slutt, men TMNT2 var sterkt på grensen. Søsteren min ville absolutt dra meg med på Conjuring 2, og jeg ble med kun fordi hun har en kjip periode i livet for tiden. Det er også eneste grunnen til hvorfor jeg holdt ut dette makkerverket. Akkurat som den forrige er det "basert på en sann historie" (ta det med en STOR klype salt) og prøver å være skummel, men er bare ren bullkshit fra ende til annen. Denne er utelukkende laget for å tyne så mange penger som mulig ut av en tvilsom franchise, og ingenting annet. Et av de største problemene med den første var at de holdt opp å slippe opp for filmer å parodiere, så hva gjør man i en en oppfølger ingen vil ha? Bare pøs på med enda mer bullshit og gjør den verre enn den andre.

"Folkens, vi sliter med å lage historie, utviklere karakterer, finne en måte å skremme folk, og rett og slett finne en grunn til hvorfor en oppfølger skal eksistere."

"For å tjene penger."

"Nei, jeg mener hvorfor denne skal ha rett til..."

"For å tjene penger, sier vi jo!"

"Men Ed og Lorraie er ekte folk, så burde vi ikke respekt...."

"PEEEEENGERRRR!"

"Tror dere seriøst noen er så hjernedøde at de går og ser denne? Og betaler for det?"

"Hvor mange millioner har Justin Bieber tjent så langt?"

"Godt poenget. Vi får vel bare pøse på med CGI og håpe på det beste."

Vurdering: Justin Bieber/10

Hvis du likte forrige feiler det deg noe alvorlig. Øh, jeg mener, hvis du likte forrige liker du vel denne også. For ekstra underholdning kan du jo ta tilfart og sparke et bordbein barfot, hoppe fra andre etasje naken og lande på en Lego-kloss, eller leke med den morsomme kombinasjonen dine egne testikler og bilbatteri. Gjerne gjør alt det der for min skyld, siden jeg måtte slite meg gjennom denne... vet ikke helt om jeg kan kalle det "film", men la gå. Begynte faktisk å savne TMNT2 da jeg så denne.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Men så kommer du med kommentarer som "Hvis du likte forrige feiler det deg noe alvorlig." Kun ment for å provosere med tanke på at folk likte forrige, og det ble diskutert her. Og nå starter sikkert nok en idiotisk diskusjon her som ødelegger tråden, før du nok en gang takker for deg. Samme, gamle visa.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Ja han trengte ikke skrive den commentaren der da, det er sant. Det var ikke så fint gjort mot andre. Det er flere som bør lære seg å tollerere at smaka er som baken. Feiler ikke folk noe for det. Har TO ikke sett noen av dem, men ble nesten litt interessert nå :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...