Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Hobbit - Femhærer slaget

 

Sitter her å funderer på: Hvor gikk alt galt? Hvordan kan noen gå ifra å lage en tilnærmet perfekt trilogi til dette? Var det virkelig ingen som så filmen som kunne sagt "Døh, Peter... Det her, det suger litt balle!"

 

Se på disse bildene:

 

250px-Gimbatulash.jpegLord-of-the-rings-orcs.jpg

More+Orcs!.jpg

 

Dette er orker jeg tror ALLE kjenner igjen fra LOTR-filmene. Si meg, husker du en eneste forbanna ork ifra omtrent 8 timer med film av hobbiten? Eneste jeg husker er han svære kongen av hulen med et seriøst struma-problem. Burde ikke orkene bli bedre etter 10 år?

 

Ja ok, jeg skal være enig i at det finnes snev av middle-earth magi her, spesielt når filmen fokuserer på Bilbo og Gandalf, men ellers er det tynn suppe... Beklageligvis.

Jeg hadde håpet at neste film i serien ville bli Children of the Hurin, men tror jeg kan se laaangt etter det nå.

 

Synd.

 

2 av 6 terninger

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er orker jeg tror ALLE kjenner igjen fra LOTR-filmene. Si meg, husker du en eneste forbanna ork ifra omtrent 8 timer med film av hobbiten? Eneste jeg husker er han svære kongen av hulen med et seriøst struma-problem. Burde ikke orkene bli bedre etter 10 år?

Husker de sendte en stor stein med en katapult mot en ork, og orken bare sto der selv om steinen traff rett ved siden av ham. Han var rimelig badass. :) Men hva han heter og hva som var så spesielt med han aner jeg ikke, og bryr meg strengt tatt heller ikke. Aner ikke engang hvilken film det var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette er orker jeg tror ALLE kjenner igjen fra LOTR-filmene. Si meg, husker du en eneste forbanna ork ifra omtrent 8 timer med film av hobbiten? Eneste jeg husker er han svære kongen av hulen med et seriøst struma-problem. Burde ikke orkene bli bedre etter 10 år?

Husker de sendte en stor stein med en katapult mot en ork, og orken bare sto der selv om steinen traff rett ved siden av ham. Han var rimelig badass. :) Men hva han heter og hva som var så spesielt med han aner jeg ikke, og bryr meg strengt tatt heller ikke. Aner ikke engang hvilken film det var.

 

 

Ja, ikke sant! Den scenen var jo eeepisk! Eller den med han her:

 

Chief_Orc_Archer.png

 

Når han skyter sin første pil og virker som han jizzer i buksa! Slike små ting som satt sitt preg på filmen, gir filmen karakter og sjarm! Til og med cave-trollet i den første LOTR filmen, du visste ikke om du syns synd på det når det ble drept, fordi det hadde sjarm og karisma. Nå så jeg bare hundre CGI-troll som jeg dreit i om døde!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

The Hobbit - Femhærer slaget

 

Sitter her å funderer på: Hvor gikk alt galt? Hvordan kan noen gå ifra å lage en tilnærmet perfekt trilogi til dette? Var det virkelig ingen som så filmen som kunne sagt "Døh, Peter... Det her, det suger litt balle!"

 

Se på disse bildene:

 

*feete orcs*

 

 

Dette er orker jeg tror ALLE kjenner igjen fra LOTR-filmene. Si meg, husker du en eneste forbanna ork ifra omtrent 8 timer med film av hobbiten? Eneste jeg husker er han svære kongen av hulen med et seriøst struma-problem. Burde ikke orkene bli bedre etter 10 år?

 

 

 

Nå har jeg bare sett de to første delene...men det som skuffer er salvsagt allt den overdrevne bruken av CGI på absolutt alt. FInnes det i hele tatt en eneste fyr i orc-kostyme i disse filmene? Det såg jo så mye mer skittent og jævlig mye mer autentisk ut (så godt det lar seg gjøre) i LOTR filmene syns jeg.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig der. Er nok en grunn til hvorfor det er så mange 'ekte' effekter i den neste Star Wars-filmen, og bruken av CGI er solid tonet ned fra prequelene. Litt CGI for å pusse opp ellers billige effekter kan være bra, men alt med måte. Titanic har jo for eksempel ekstremt med CGI, men det er helt nydelig gjort. Faktisk ble jeg svært overrasket over hvor mye CGI det faktisk er der. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

John Doe Vigilante

 

 

John Doe er en fyr som dreper folk som han mener har begått en ugjerning som, i henhold til hans mening, fortjener dødsstraff. Så enkel er handlingen, litt som feks. Saw.

 

Dette er en australsk film som tar opp et par viktige temaer som sannsynligvis mange tenker over: Hvorfor skal vi bruke millioner av kroner på monstere i samfunnet (som feks ABB) når det er lettere å ta livet av dem?

Og når først noen tar ansvaret og dreper dem når straffen ikke er rettferdig i henhold til den straffbare handlingen, hva skal vi da gjøre?

 

Terning 4 av 6.

 

 

The Purge Anarchy

 

Morsomt å se 2 filmer på 1 dag som på enkelte områder er såpass like.

Di fleste har vel fått med seg hva The Purge handler om, 1 dag i året er alt lov: drap, voldtekt, salg av mennesker... Men mest drap.

 

Historien i denne filmen fenger ganske lite og er til tider ganske treig. Våre hovedrolleinnehavere er fanget midt i LA, og blir jaget for sport, akkurat som en revejakt. Alle midler er lov (bortsett fra svære bomber), og med det i bakhodet er det ganske utrolig hvor dårlig fantasi filmskaperne har.

 

Her skal filmskaperne få en ide av meg: Lag The Purge, bare med Home Alone-tema. Et hus med hundrevis av feller, bare hakket mer dødelige enn Home Alone. Ha gjerne Kevin i hovedrollen også. "Keep the change you filthy animal!"

 

Det kjedeligste er vel at The Purge prøver bli en Saw-franchise, med film årlig. Ærlig talt så holder det vel med 2 filmer nå?

 

2.5 av 6 terninger

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gone Girl

 

Fristende å la anmeldensen kort og godt bli: "Gone home, girl. This movie sucks." :p Haqr hørt mye bra om både boken og filmen, men etter å ha begynt boken to ganger og aldri kommet helt inn tenkte jeg å se filmen sammen med dama i stedet. Dessverre kom vi begge til samme konklusjon: Det er svært forutsigbart, Ben Affleck er ikke Batman, og filmen er sterkt overvurdert. Og den "fantastisk overraskende slutten" så vi begge komme på lang avstand. Dessverre lover plottet bra, men det holder slettes ikke vann. Dette kunne ha blitt bra, hvis den var laget av folk som kan dette med å lage bra film, og om boken var skrevet av en bra forfatter. Den er dessverre ingen av delene.

 

Vurdering: 3/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så mannen bak: Seven, The Game, Fight Club, The Social Network kan ikke lage bra film?

Jaja, da har man hørt det og..

 

Filmer er ikke laget av én person. Seven synes ikke var noe særlig bra, og Fight Club var sånn middels. Har ikke sett de andre, og har ikke tenkt å gjøre det med det første.

 

 

Sett filmen The Collector? Setter dette i en spoiler, da det er NSFW. ;)

 

 

 

Jesus!

 

Noe sånt ja, bare ikke nødvendigvis så gore :p

 

Hva med oppfølgeren? :p Kort sagt: Heis på vei ned. Folk fanget under. Stopper den i siste liten? Hm... nei. :p (muligens det var taket. Uansett, du skjønner tegningen.) :p

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...