Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele familien vår pleier hvert eneste år å se en ny julefilm hver julaften. I år var det...

 

Solan og Ludvig: Jul i Flåklypa

 

ebxgkbm57.jpg

 

Denne filmen greide å gjenskape sjarmen som den første nasjonalskatten hadde. Og DET hadde jeg ikke trodd.

Et enkelt plott, men fantastisk utført. Animasjonen tar avvik fra Caprinos dukker, men gir en ny og flott sjel, som ikke føles like fremmedgjørende som "Solan, Ludvig og Gurin med reverompa", men fullstendig tro mot Aukrusts univers. Manuset er særdeles godt gjennomført, med bra dramaturgi og ingen verdiløse scener. Musikken er nydelig, designet er stilfullt og de nye karakterene er like minneverdige som de gamle.

 

Forresten. Jeg prøvde å plassere den her i forhold til "Flåklypa Grand Prix". Altså, de har forandret litt på Flåklypa-fjellet, men det går fint. Men, er dette en prequel? For vi ser Ludvig få den karakteristiske sekken og postkassa deres ble ødelagt (derfor vi sikkert ser den karakteristiske postkassa fra filmen), men filmen sier at Reodor Felgen har brutt lydmuren (altså, mest sannsynligvis fra Flåklypa-racet). Noen som har noen teorier?

 

Uansett. Maipo Film, som står bak denne filmen, har oppnådd rettigheter til to nye filmer basert på Aukrusts univers, og jeg kjenner at jeg gleder meg veldig til neste jul, da "Herfra til Flåklypa" har premiere.

Flåklypa er tilbake, og for et herlig gjensyn det var!



  • Liker 3
Lenke til kommentar

The Equalizer (2014)

 

En bra action/Thriller type. Kan egentlig anbefale den til alle som liker actionfilmer. Det som er veldig positivt med den er at det ikke er som med Bruce Willis, Jason Statham osv som bare trenger en pistol med evig magasin og skyter alle. Her var det litt mere kreativitet.

Tror bare en eller 2 under hele filmen ble drept av skytevåpen, resten var drill, never, glasskår osv

 

Jeg er en av den typen som liker å få retferdigheten fram, og det skjedde på utrolig mange bra måter i denne filmen.

De hadde også noen kule effecter som ved at de zoma inn på øyet hans og man så hva han fokuserte på og tenkte og hvordan han prøvde lure folk osv. Sammtidig ble det en veldig bra effect utav at han alltid viste seg forran offerne rett før dem døde og snakka med dem. Før det gikk så langt gav han dem alltid et valg og alle valgte døden framfor å overgi seg. Så likte det med at han gav folk en sjangse og kunne tilgi folk. Det var mange smådetaljer som også skjedde underveis som han gjorde som man kanskje ikke legger så bra merke til, men når man ser dem ble filmen plutselig sånn wow, a smart man.

 

Kan anbefales til alle som ikke har sett den og de som har sett den kan vel egentlig si seg enige i at den filmen kan man se flere ganger uten å føle "waste of time"

 

Deilig å avslutte kvelden med en god film.

 

Gir den 8/10 i rating.

 

Lenke til kommentar

Hele familien vår pleier hvert eneste år å se en ny julefilm hver julaften. I år var det...

 

Solan og Ludvig: Jul i Flåklypa

 

ebxgkbm57.jpg

 

Denne filmen greide å gjenskape sjarmen som den første nasjonalskatten hadde. Og DET hadde jeg ikke trodd.

Et enkelt plott, men fantastisk utført. Animasjonen tar avvik fra Caprinos dukker, men gir en ny og flott sjel, som ikke føles like fremmedgjørende som "Solan, Ludvig og Gurin med reverompa", men fullstendig tro mot Aukrusts univers. Manuset er særdeles godt gjennomført, med bra dramaturgi og ingen verdiløse scener. Musikken er nydelig, designet er stilfullt og de nye karakterene er like minneverdige som de gamle.

 

Forresten. Jeg prøvde å plassere den her i forhold til "Flåklypa Grand Prix". Altså, de har forandret litt på Flåklypa-fjellet, men det går fint. Men, er dette en prequel? For vi ser Ludvig få den karakteristiske sekken og postkassa deres ble ødelagt (derfor vi sikkert ser den karakteristiske postkassa fra filmen), men filmen sier at Reodor Felgen har brutt lydmuren (altså, mest sannsynligvis fra Flåklypa-racet). Noen som har noen teorier?

 

Uansett. Maipo Film, som står bak denne filmen, har oppnådd rettigheter til to nye filmer basert på Aukrusts univers, og jeg kjenner at jeg gleder meg veldig til neste jul, da "Herfra til Flåklypa" har premiere.

Flåklypa er tilbake, og for et herlig gjensyn det var!

 

Så denne nå, må bare stort sett underskrive.

 

Hadde ikke på langt nær ventet den var så bra som den er. Ganske genialt laget og vanvittig bra humor.

 

Og forresten til Schreiber:

 

Her har du enda en film med usynlighet som ganske vesentlig ingrediens :)

 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

 

Sett Memoirs of an Invisible Man?. Kanskje beste film om usynlighet jeg har sett.

 

Du tuller? Fy faen, for en skikkelig ræva film. Jeg er over snittet glad i John Carpenter (en av tidenes aller beste regissører) og 5/7 filmer han har laget siden 1992 til og med i dag er sykt dårlig og Memoirs of an Invisible Man er kanskje den aller dårligste av de, og det sier jo jævlig mye.

Lenke til kommentar

The Lego Movie (2014)

 

Virkelig en gøyal film. Her tulles det mangt og mye, alt etter min mening godt gjennomført. Tempoet er høyt og det er få hvilepauser, noe jeg synes passer. Det er blir litt rotete når tempoet er på sitt høyeste, men det går fint.

 

Det er så mye oppfinnsomhet og sprø humor her at jeg lo høyt ofte, til min lillesøsters store irritasjon. Hun syntes ikke det var så morsomt, men hun er teit (og tenåring, og da er ikke slikt morsomt). Jeg er i hvert fall en sucker for åpenbar, tullete og teit humor, som når Vitruvius (et navn på en vis gammel mann så godt som få) skal bruke det hemmelige bankesignalet for å komme seg inn en port, og det er ett bank.... Det er så enkelt, så teit, men så ekstremt effektivt.

 

Filmen faller litt på slutten når moralen blir litt for dominerende, men jeg tåler det.

 

Dette er faktisk en fantastisk morsom og kul film. Anbefales 8,5/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Le souffle au coeur

 

Denne franske gledessprederen fra 1971 handler om Laurent, en 14 år gammel gutt som liker jazz, filosofi og onani. Hans far er streng, hans mor er i overkant kjærlig og hans to brødre jobber iherdig med å fremskynde Laurents seksuelle debut.

 

Hvis du liker filmer som er moraliserende ovenfor kjødelige utskeielser så er nok ikke dette noe for deg. Hvis du derimot liker filmer som kaster moralen på dør og istedet lar publikum trekke sine egne konklusjoner, så er det bare en ting mer å si: anbefales.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...