Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Watch out , we're mad 3/6

 

Bud Spencer/Terence Hill slåss mot mafiaen da disse har ødelagt strandbilen dems.......helt tydelig at Donald "Halloween" Pleasence hadde det festlig i denne tullefilmen som henchman til mafiabossen , det merkes på hans overdrevne skuespill :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Watch out , we're mad 3/6

 

Bud Spencer/Terence Hill slåss mot mafiaen da disse har ødelagt strandbilen dems.......helt tydelig at Donald "Halloween" Pleasence hadde det festlig i denne tullefilmen som henchman til mafiabossen , det merkes på hans overdrevne skuespill :D

 

 

Digga de filmene for ca 25 år's tid siden, tviler på de har tålt tidens tann noe særlig desverre, jeg og fattern leide 1-2 filmer hver helg av disse karene (Var tider det :) )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Dagens fjortisser hadde fått krupp av Bud Spencer eller Elvis-filmer......de er produkt av sin tid.

 

"Dette er jo SÅ utdatert.......også se på den moten , oh my god lissom !"

 

"Reason to live" med Jim Coburn (forøvrig en av mange kjendiser som trente under Bruce Lee)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

guardians-of-the-galaxy-3.jpg?w=490&h=26

 

GUARDIANS OF THE GALAXY

 

Mange mener dette er den beste Marvel-filmen som er kommet til dags dato, og jeg har lyst til å si meg enig. Cap America 2 var også svært bra, og Avengers er nok også i topp 3. Hvilken av de som er best er vanskelig å si, men GotG er definitivt på en av de tre første plassene. Det er mye action her, og mye av det er bra laget og morsomt å se. Det er også mye humor og one-linere her, uten at det blir alt for mye av det gode.

 

Da får det være at plottet er ganske kjedelig og uinspirert. Vi snakker en greie som har krefter nok til å ødelegge universet, og en tulling som prøver så godt han kan å få tak i den. GotG må derfor rømme fra både slemmingen og politiet (eller hva de nå er), før de besteemmer seg for å bli helter og redde universet. Ingenting vi ikke har sett utallige ganger før, og det er ikke akkurat uforutsigbart. Dette gjør at jeg har blandete følelser for filmen. På den ene siden er plottet gørrkjedelige sakero, og svært inspirert av Star Wars - komplett med deres egen "wookie", Millenium Falcom, Darth Vader og hele greia. Men ser man bort ifra det er det en solid film på alle måter, men bra effekter, bra skuespillere (og Batista...), bra action, bra one-linere og så videre. Det blir derfor aldri kjedelig, men kunne ha vært så mye bedre. Men oppfølgeren har jo vært bekreftet for lenge siden, og de kommer tilbake i Avengers: Infinity War. Det er med andre ord mer enn nok muligheter til å rette på de negative tingene og gjøre neste film enda bedre.

 

Alt i alt storkoste jeg meg, og har lite å utsette på denne. Anbefales.

 

Vurdering: 9/10 "I am going to die, surrounded by the biggest idiots in the galaxy..."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Interstellar.

 

Positivt overrasket. Fantastisk engasjerende historie, som var svært underholdende. Noen plotthull og logiske brister, og selv om filmen tok en vending jeg misslikte sterkt, så var totalopplevelsen kjempegod. Det er bare så synd at en film med veldig godt potensiale ikke går den veien jeg vil, men man kan ikke få alt.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interstellar.

 

Positivt overrasket. Fantastisk engasjerende historie, som var svært underholdende. Noen plotthull og logiske brister, og selv om filmen tok en vending jeg misslikte sterkt, så var totalopplevelsen kjempegod. Det er bare så synd at en film med veldig godt potensiale ikke går den veien jeg vil, men man kan ikke få alt.

Så og si enig med deg. Jeg har noen problemer med filmen, ofte da med enkeltelementer.

 

Overrasket over scoret. Hans Zimmer er ikke en min absolutte favorittkomponist som veldig mange på min alder synes. Her synes jeg han, til tross for at det overdøver mye dialog i flere scener, bringer fram en grandiositet. Det er kanskje litt for mye, men jeg likte godt bruken av orgel og piano.

 

 

-----

 

 

Dagen etter at jeg så Interstellar så jeg Verden venter på pressevisning.

 

Det var dessverre en av de mest pretensiøse filmene jeg har sett. (Jeg gir sjeldent ut ordet "pretensiøst", men fy søren dette her var det).

 

Verden venter

 

I en restaurant i Oslo jobber tre svenske servitriser for å tjene penger til å starte et teaterselskap. Filmen beveger seg rundt karakterer som kommer innom denne restauranten. Noen ganger titter de inn i kamera (bevisst og ubevisst), andre ganger ser det ut som de begynner å flire av en replikk, for så å holde fliringen inne.

 

Siden jentene skal starte et teaterselskap ser det ut som regissør Mariken Halle prøver å få restauranten til å være et teaterstykke, men det er ingenting å ta ut her. Ingen visjon eller hjerte. Kjernen i filmen er helt fraværende. Dette her kunne vært laget av en studentproduksjon fullt av Bergman-wannabes som har noen smått interessante ideer, men har ikke den kunstneriske forståelsen, dyktigheten eller intelligensen til å få det her på skjermen.

 

 

(Les resten av hva jeg synes her: http://jump-cut.no/verden-venter/)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Thief (1981)

Undervurdert perle fra Michael Mann. Skal lete lenge for å finne en fetere film.

To tomler opp!

Robert Prosky er ondskapen selv i rollen som den brutale gangsteren Leo, en kar man så absolutt ikke ønsker å ha noe som helst å gjøre med:

 

 

"ll put ya cunt wife on the street to be fucked in the ass by niggers and Puerto Ricans. Ya kids mine because I bought 'it. You got 'im on loan, he is leased, you are renting him. I'll whack out ya whole family. People'll be eatin' 'em in their lunch tomorrow in their Wimpyburgers and not know it."

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar

Dawn Of The Planet Of The Apes

 

MV5BMTgwODk3NDc1N15BMl5BanBnXkFtZTgwNTc1

Oppfølgeren av Rise Of The Planet Of The Apes.

En god film, som følger et team som må komme seg til en demning, slik at de kan få elektrisitet. Befolkningen har nemlig blitt delvis utryddet pga. viruset som ble sluppet løs i første film om jeg ikke tar helt feil? (Lenge siden jeg så den første filmen). Imellom demningen og landsbyen med overlevende ligger nemlig hjemmet til Caesar og de andre apene, noe som kan føre til en del problemer. Apene har blitt mer intelligente fra første film, og har kontrollen over menneskenes skjebne.

En film det er verdt å få med seg, men jeg anbefaler å se Rise Of The Planet Of The Apes først!

Min Vurdering: 7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...