Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså drama/spenning?

 

Shit... Da går du glipp av sykt mye bra filmer.

 

Eller er det sånn som søstra mi som sier hun ikke liker science fiction, men digger Moon og Minority Report. Hun har et forutinntatt syn på hva science fiction er, og glemmer at slikt (som western eller historie-piece) bare er en backdrop for en historie som kan være bra. Hun ser for seg, helt feilaktig, hvordan hun tenker scifi er, og dømmer etter det i stedet for det som er relevant.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke tre typer filmer: skrekkfilmer, krigsfilmer og actionfilmer i romertid-universet. Dersom dere ikke forstår hva jeg mener og tror jeg ikke vet hva jeg snakker om, så får dere bare tro det. Jeg vet selv godt hva jeg mener og vet hva jeg liker og ikke liker. Dermed basta. :p

 

Also, what Delvis said.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Håper du åpner litt opp på lukene etterhvert. Er veldig mange bra historier der ute som kan havne i de båsene, som feks Saw (den første). Men såklart skal ikke tvinge deg Clockwork style å se filmer du ikke vil se.

Frustrasjon bobler opp litt når noen kutter ut en hel avdeling filmer, men så er jeg veldig altetende selv, og har sett litt vel mye film kan man si =p .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg har sett Saw, likte den ikke. Så Saw 2, likte ikke den heller. Så Saw 3,og likte heller ikke den. Fant ut at hvis jeg ikke likte det innen tredje filmen, var det like greit å stoppe der. Har sett 300, likte den ikke. Samme gjelder Braveheart, Passion of the Christ og en til jeg ikke husker navnet på. Skrekkfilmer liker jeg ikke fordi jeg ikke tåler å se på dem. Et cetera. Det er ikke sånn at jeg ser på en trailer og sier "den sjangeren liker jeg ikke". Grunnen til at jeg ikke liker det jeg ikke liker er at jeg har prøvd, og har ikke likt det. Gang på gang.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Vel, jeg har sett Saw, likte den ikke. Så Saw 2, likte ikke den heller. Så Saw 3,og likte heller ikke den. Fant ut at hvis jeg ikke likte det innen tredje filmen, var det like greit å stoppe der. Har sett 300, likte den ikke. Samme gjelder Braveheart, Passion of the Christ og en til jeg ikke husker navnet på. Skrekkfilmer liker jeg ikke fordi jeg ikke tåler å se på dem. Et cetera. Det er ikke sånn at jeg ser på en trailer og sier "den sjangeren liker jeg ikke". Grunnen til at jeg ikke liker det jeg ikke liker er at jeg har prøvd, og har ikke likt det. Gang på gang.

Ingen av de filmene du ramser opp kan måle seg med Gladiator og kan ikke sammenlignes heller, muligens med unntak for Braveheart som var ok i sin tid. Gladiator er en episk fortelling som tåler tidens tann meget godt. En av de beste Hollywood-produksjoner noensinne med ypperlig skuespill, regi, scenografi, spesialeffekter, musikk og så videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde nettopp et gjensyn med "Braveheart", like bra som jeg husker den, selv om 98% filmen er ren fiksjon og aksenten til Mel Gibson er elendig :p

Flott musikk, kinematografi, gode skuespiller prestasjoner(stort sett :p) og en engasjerende historie.

 

La merke til en liten "fuck up" jeg ikke har lagt merke til tidligere. I en scene hvor en liten gutt gråter ved sin døde far på slagmarken, så synes søsteren tydeligvis at det er morsomt :lol:

 

6UKehi1.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...