Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Schreiber du har vel titta på Batman Animated Series da? Også noe av det beste som er kommet. Mark Hamill starta sin "Joker"-karriere med et brak der. Det er korte 20-25 minutt standalone episoder, så det er ikke noe episk drama bortsett fra noen episoder som er sammenhengende.

Har vurdert det, men ikke kommet så langt ennå. Det er jo så vanvittig mange bra serier å se nå, både animasjon og live-action. Se Beware the Batman, for eksempel. Elsket den serien, så kjipt at den ble kansellert så raskt. Og selvsagt har vi jo Green Lantern: The Animated Series. Den fikk bare en sesong, og starter litt tregt. Men henger du med blir det vanvittig bra etterhvert. Spesielt mot slutten fikk vi et ganske bra mindfuck-moment.

 

Stor spoiler-alert her:

 

 

Aya er AIen på romskipet de bruker, og bygde seg tidlig en robotkropp for å kunne flytte seg rundt og gå utenfor skipet. Dette igjen gjorde at hun ble en likeverdig del av mannskapet, selv om hun var en Lantern. Så hva skjer når universet er truet av Anti-Monitor? Tja...

 

 

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Veldig mye av BAS kan ses på youtube, så det er bare å finne en episode guide på wikipedia og lete ivei. Er heller ikke noe problem å finne torrents med alle episodene. Skuespillerne er vanvittig dyktige, her er en av mine favorittscener.

 

 

 

 

premisset for denne episoden er at en tilfeldig småskurk har "drept" batman ved en tilfeldighet ved at bats sklir på et bananskall han slenger fra seg og faller flere hundre meter fra en bro.

Alle tror han er død, også Joker

 

 

En annen episode også er spesiell, der alle skurkene spiller poker og forteller hverandre historier om hvordan de nesten drepte batman. Mye hysterisk morsomt der.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

EDGE OF TOMORROW

(aka Live. Die. Repeat.)

 

Tom Cruise dør. Mye. Veldig mye. Stort mer er det ikke å si om denne driten. For all del, det ser bra ut, historien er grei nok, og skuespillet bra. Men den er jo så laaaaaaaaaaaaaaang! Seriøst, historien bygde opp mot et klimaks, og jeg forventet at de skulle dra til sistebossen, kverke ham og that's it. Men neida, vi har ennå nesten halve filmen igjen! WTF! Hadde de sluttet der ville filmen endt på litt over timen, kanskje en time og et kvarter. Det er en helt grei lenge for en sånn film. Men å la den vare i godt over to timer uten at noe spesielt skjer blir for mye. Og da mener jeg at han trenes, slippes ned på en strand for å sloss, dør, trenes opp, slippes ned på stranden, dør, tren... dere ser poenget. Det er jo bare det samme om og om og om igjen i det kjedsomme. "Å, du forsto hvordan du skal overleve lenge? Da får du dø om og om og om igjen på et litt annet sted." Geezes...

 

Resultatet er en film som har alle muligheter til å bli en av de bedre actionfilmene de senere årene, og Tom Cruise tilbake i toppform. Vi får til og med et lite hint tilbake til Top Gun, der Cruiser'n er på motorsykkel. Men de klarer jo aldri å bli ferdige med filmen! I stedet for å nyte filmen følte jeg det som om jeg hadde dødd og våknet opp igjen mange ganger, og den var fortsatt ikke ferdig. Less is more.

 

Vurdering: Tar ikke sjansen, etter all driten jeg har fått opp gjennom årene fordi jeg "ikke har lov å anmelde en film jeg ikke har sett ferdig" og alt det der.

Lenke til kommentar

Angry Video Game Nerd: The Movie

 

Djiiiises... AVGN er morsom nok på youtube, men det er bare en fyr som anmelder gamle retrospill og kjefter på skjermen. Så hvorfor ikke lage en film om det? Var det noen som faktisk trodde dette kunne bli bra? Historien er noe ræl om at E.T. på Atari er så ræva at han aldri anmeldte det, men noen forretningsfolk lager et enda verre E.T. 2 som en konspirasjon for å få ham til anmelde det første, fordi folk da vil ha ræva spill og kjøper alt mulig. Eller noe sånt bullshit. South Park, Mr. Bean, Simpsons... lærer folk aldri? At noe er bra i små doser betyr ikke at det holder til en hel film på nærmere to timer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...



Edge of Tomorrow (2014)


"An officer finds himself caught in a time loop in a war with an alien race. His skills increase as he faces the same brutal combat scenarios, and his union with a Special Forces warrior gets him closer and closer to defeating the enemy."

 

Tom Cruise & aliens pleier for min del å være en temmelig solid oppskrift på en fredags ettermiddag. Dette var alikevel en positiv overraskelse. Interessant vri på utenomjordisk invasjon, gode skuespillerprestasjoner all around, førsteklasses spesialeffekter og en gode dose velplassert humor.

post-358148-0-22007600-1410606273.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...