Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Om Godzilla 2 klarer å holde kvaliteten fra de første førti minuttene og samtidig fokusere på monstrene kan det bli episke greier. :)

 

Likte ikke Pacific Rim noe særlig, men den forsto i det minste at det er monstrene vi kommer for å se.

 

 

Nettopp. Godzilla 2014 blir liksom statist i egen film. Han er ikke engang hovedmonsteret. Også roper folk hurra på slutten av filmen selv om han har drept tusenvis av mennesker. Nå er jeg litt streng med filmen, men jeg ble kraftig irritert av hele greia. Og en av mine 'pet peeves' er når SCIFI går over i Fantasy og motsatt :p Så mår monstrene forklares ut ifra at de spiser stråling så blir det for dumt for min del når filmen forsøker å fremstå som seriøs og satt til vår verden. For ikke å nevne at de skyter EMP og ild ut av kjeften... :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Bling Ring

Har Sofia Coppola mistet det? Lost in Translation er en av mine favorittfilmer. Så Somewhere for noen år siden og den var en skuffelse. Så hennes nyeste, The Bling Ring, på lørdag. Har ikke så veldig mye å si egentlig. Filmen handler som en gruppe tenåringer som bryter seg inn i kjendisers hus og stjeler ting, så blir de tatt. Film over. Filmen har sikkert et eller annet budskap om ungdomskulturen, hvordan eller er like osv, men det hele druknet i et sammensurium av en film. Rett og slett drit kjedelig.

 

1/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp. Godzilla 2014 blir liksom statist i egen film. Han er ikke engang hovedmonsteret. Også roper folk hurra på slutten av filmen selv om han har drept tusenvis av mennesker. Nå er jeg litt streng med filmen, men jeg ble kraftig irritert av hele greia. Og en av mine 'pet peeves' er når SCIFI går over i Fantasy og motsatt :p Så mår monstrene forklares ut ifra at de spiser stråling så blir det for dumt for min del når filmen forsøker å fremstå som seriøs og satt til vår verden. For ikke å nevne at de skyter EMP og ild ut av kjeften... :hm:

Ikke glem at trailerene bygger opp til en rimelig episk film, men unngår å fortelle oss at alt som skjer i traileren er i løpet av de første førti minuttene. Er kanskje en grunn for at de ikke tar med resten også. Selve forklaringen rundt ham, at han skyter ild osv gjør meg ingenting. Men som jeg sa kom folk for å se Godzilla selv, så hvorfor var han satt til siden i hele filmen?

 

Btw, Godzilla er da tøff, han? Stort sett. Vi får heller overse at han har hatt noen... la oss si mindre bra stunder. :rofl:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leprechaun: Origins

 

Da jeg først hørte om denne trodde jeg det skulle bli en reboot av serien med Warwick Davis, men det er ikke tilfelle. Tror jeg. Ifølge Wikipedia er det den syvende filmen i serien og en reboot. Ifølge imdb.com er den knyttet til de andre filmene. Men hallo, dette har absolutt ingenting med WD-filmene å gjøre. Absoluitt. Ingen. Ting. Ta Leprechaun selv, for eksempel. Det tar svært lang tid før den dukker opp, og selv da er det i svært korte glimt. Den snakker aldri, men brøler bare som et annet villdyr. Selv magi har den ikke, med unntak av at den burde være stein død på slutten, men (selvsagt) hører vi den brøle en stund etter... the end. FFS... Den eneste koblingen er at denne noen idioter har åpnet en gullgruve for lenge siden, og som vanlig liker ikke leprechaunen at folk stjeler gullet dens. Men selv dette er bare en bagatell de tok med for å kunne kalle det en leprechaun. Hvem som stjal gullet, når det skjedde og så videre er totalt uten betydning.

 

Så la oss si man overser at dette kalles en reboot, og behandler det som en frittstående film. Klarer den seg bra da? I en scene mot slutten sitter de fire hovedpersonene innesperret i en bil. Dørene er jo låst... seriøst. Greit, kan gå med på at det er barnesikring, men med tanke på kvaliteten på resten av filmen tviler jeg på de tenkte så langt. For å si det sånn: De får haik med to lokal folk til en hytte langt ute i ødemarken, men når de endelig er fremme blir de truet av ett eller annet vi ikke får se. Han ene lokale skyter til og med etter den greia med en hagle. Dette er før de i det hele tatt har gått inn i hytten. Er dette et sted du ville ha overnattet helt alene uten noen som helst måte å komme tilbake til sivilisasjonen (det tar flere timer å gå) og uten telefon? Når fyren ble nødt til å jage den greia med hagle? Han sa det var et villsvin, men likevel. Tenke litt!

 

På vei ut til hytten fikk de servert en boks irsk øl hver. Senere på kvelden prøver en av damene å ha sex med en av guttene, men han sovner med ølboksen i hånda. Vi har ikke fått noe som helst antydning til at de fikk med seg mer øl, så har han gått og drukket på den samme ølboksen hele tiden? Og klart å bli så full at han sovnet av det med en halvnaken jente sittende på seg? WTF? :p Blir kanskje litt feil å trekke ned på sånt, men det viser bare kvaliteten på resten av filmen.

 

Leprechaun med Warwick Davis var stort sett komedier, men denne prøver så godt den kan å være en skrekkfilm (så igjen, hva har denne med den andre serien å gjøre?) Men selv ikke her har de klart å lykkes. Det er mange "jump scares", men de er så lett å forutse at det blir flaut. Leprechaun selv er bare et helt standard monster de ikke engang gadd kaste bort tid og penger på CGI til. Nei, dytt en dverg inn i et ræva kostyme og bare vis ham i korte glimt, så holder det. FFS... (om noen skulle lure er dvergen mest kjent som Hornswaggle fra WWE wrestling. Det sier sitt.)

 

Det eneste denne lykkes med var å få meg til å grøsse, men ikke av rett grunn. Jeg skjemmes på vegne av folkene i denne filmen. Selv Leprechaun In Da Hood og Leprechaun In Space var bedre enn dette makkverket, og det sier jo sitt. Bare smak på titlene.

 

Vurdering: 1/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, det gjør det. Tro meg. Jeg tar underholdning med i karakteren, så "så dårlig at det blir morsomt" trekker opp. Denne filmen finnes ikke underholdende i det hele tatt, og var et slit å komme meg gjennom. Hadde den vært så dårlig at det blir morsomt hadde den endt på 4 eller 5 av 10.

 

Edit: Bare for moro skyld slenger jeg på anmeldelsen fra ign. De gav den i den hele 0.9/10. :p

 

If you weren’t sure where the line should be drawn when it comes to Hollywood’s fascination with reboots and remakes, Leprechaun: Origins has done you a favor and drawn it, clear as day, in the sand. On one side is the astounding awfulness that is Leprechaun: Origins and, on the other side, is everything else.

 

http://www.ign.com/articles/2014/08/27/leprechaun-origins-review

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får ta en liten anmeldelse på Godzilla jeg og da.

Fy faen for en trasig film.
Altfor mye symbolikk, bryting av egne satte regler og meget stereotypisk "grorius asrian ideorogy - nature wirr restore barance". Vi skal liksom følge slike idiotiske bi-historier (som han asiatiske kiden Dork (Ford) skal passe på, og ingen reagerer og håpe at kid-en ikke dør, mens vi driter i resten som faller ut av toget). Hunden som er bundet fast i palmen når vannet kommer, buuuhuuu, men den satt ikke fast og løp forbi masse folk så det går helt fint.

Hvorfor fortsette å sende ut fly når det fastsettes veldig tidlig at elektronikk slåes ut tidlig? Hell, skal de imponere med "amerikanske militære krefter" så bruk disse forbanna A-10 Thunderbolt som nærmest er definisjonen på kult utstyr. Og hele den moralske "Åh, vi bryr oss kun om hverts individs velvære og enhver soldat er klar til å ofre seg for riket og folket sitt".

 

Nei, som anmeldelsen min, så ender det hele opp i et rotete søppel med uklare regler for universet de bryter til enhver tid og ikke følger. Og for mye fokus på denne "sønn-av-forskeren-som-ikke-var-gal" blir helten, og kona er sykepleier og de har en gutt gammel nok til å forstå omgivelsene uten at det stilles spørsmålstegn noe sted på veien.

Lenke til kommentar

Cloverfield 2 er på ingen måte en umulighet. Det handler hovedsakelig om å få skribenter og regissør sine skjemaer til å klaffe. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor Abrahms må være involvert... men, men, Pacific Rim 2 er nesten i boks.

EDIT: Og ja, Godzilla 2014 var en diger turd... :p

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

GalleryMovies_1900x900_JLWar_01_52d86c82

 

Justice League: War (2014)

 

Reboot av Justice League-filmene. Denne gangen starter vi stort sett på scratch, så selv om enkelte av superheltene vet om hverandre er det ingen som faktisk har møtt hverandre ennå. Green Lantern drar til Gotham for å sloss mot roboter, så selvsagt møter han selveste Batman. Skjønt det går ikke helt etter plane. "Wait, you're not just some guy in a bat costume, are you? Are you freaking kidding me? What, nobody asked you to prom so you now dress as a bat and prowl around your parents' basement?" :p "Han der fra Metropolis" blander seg inn, så selvsagt prøver Batman å denge ham. Robotene er jo fra verdensrommet, og Superman er fra verdensrommet. Ergo er det nok en sammenheng der... eller? Og Wonder Woman... vel...

 

tumblr_mzu7s3bzlS1r8bs7no3_r2_250.gif

:D :D :D Det er med andre ord ganske mye humor her, og jeg lo høyt mange ganger. Selv mot slutten klarer de å holde humoren oppe, til tross for at det blir rimelig mørke saker etterhvert.

 

"I know their plans. It's about to get really bad."

"How do you know?"

"For one, the sea's on fire."

 

Men som sagt, det blir rimelig mørkt etterhvert. Faktisk så langt at en person blir drept, men av en eller annen grunn gjør de ikke en stor sak ut av det, til tross for at personen som drepte fyren har som motto å aldri drepe noen som helst. Jeg likte ikke helt den biten, men det får så være. Det var jo bare en skurk uansett. At en annen får stukket ut øynene er nesten like ille, spesielt når man ser blodet renne nedover ansiktet etterpå. Ikke helt vanlig i en tegnefilm-komedie. Ellers har vi en scene med Wonder Woman som får rimelig med deng, så jeg regnet faktisk ikke med å se henne igjen på lenge. Merkelig nok dukker hun opp igjen kort tid etter som om ingenting er skjedd. Litt skuffet der, men pytt.

 

Alt i alt storkoste jeg meg gjennom denne filmen, og jeg kan glatt overse enkelte småting som ikke gir helt mening. Ta Billy Batson, for eksempel. Som kjent sier han "Shazam!" for å bli forvandlet til nettopp Shazam. På slutten sier han "Shazam!" igjen, og blir forvandlet tilbake til unge Billy. Men når han møter heltene for første gang introduserer han seg med navn, så hvorfor blir han ikke da forvandlet tilbake? Hvor mye deng tåler Batman egentlig? Han er jo bare en vanlig person? (rettere sagt: "Wait, you're not just some guy in a bat costume, are you? Are you freaking kidding me? What, nobody asked you to prom so you now dress as a bat and prowl around your parents' basement?" :D) Ingen filmer er perfekte, og superhelt-filmer er nok vanligvis høyt oppe på listen over filmer med tabber og logiske brister. Men hva så? De er ikke ment å gi mening. De ment å underholde, og det klarer denne så til de grader.

 

Vurdering: 8.5/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cloverfield 2 er på ingen måte en umulighet. Det handler hovedsakelig om å få skribenter og regissør sine skjemaer til å klaffe. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor Abrahms må være involvert... men, men, Pacific Rim 2 er nesten i boks.

 

EDIT: Og ja, Godzilla 2014 var en diger turd... :p

 

Forskjell på umulighet og annonseringer.

 

Pacific Rim 2 er i boks. Legendary & Co har allerede annonsert prosjektet, og satt dato. Cloverfield er ikke i boks. Og om det skjer så skjer det med ihvertfall Goddard ombord som manusforfatter og J.J. som produsent (mulig han tar Steven Speilberg/Michael Bay-metoden og ikke gjør en døyt, men det er litt uvanlig av J.J.).

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Sea Fury 2/6

 

Handler da om en redningsbåt utenfor kysten av Spania.....til å være en drama-film er den nesten helt uten drama , forventet ikke noe mesterverk men likevel , slappe saker det her.

 

Så er det sub-plottet hvor 2 av mannskapet sloss om samme dama , gjesp.

 

Flere kjente fjes fra 007 i denne : Shaw , Paluzzi , Robinson , de Wolff , Murcell......

Lenke til kommentar

Schreiber du har vel titta på Batman Animated Series da? Også noe av det beste som er kommet. Mark Hamill starta sin "Joker"-karriere med et brak der. Det er korte 20-25 minutt standalone episoder, så det er ikke noe episk drama bortsett fra noen episoder som er sammenhengende.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...