Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Strengt tatt er vel mangaen noe som langt senere? Denne filmen er en slags oppfølger til den første filmen, og har ingenting med mangaene å gjøre. Ser ikke helt hvorfor du i det hele tatt nevner mangaen, men det er nå bare min mening.

Godzilla cirka 1971 der de tilsynelatende har hentet mye av konseptene for filmen som

de andre monstrene, dritt han skyter ut av munnen, det teite konseptet med hvor de kom ifra, hvordan de nærer seg på radioaktivitet osv.

 

 

post-358148-0-34376900-1408835854_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godzilla 2014

 

Så fikk jeg sett den. Etter omtaler ventet jeg det værre. Men er enig med forrige anmelder, at første delen med alt opptrinnet var best, mens det som skulle være climaxet var skuffende tamt.

Greit forsøk kanskje, men ikke særlig velykket. Han som spilte hovedrollen var en sånn teit type med bedrøvelig fjes. Trakk ned.

Igjen bemerkelsesverdig hvordan Alien (eller helst Aliens) stadig inspirerer til å bruke elementer derfra i slike filmer, så også her.

4,4/10

Lenke til kommentar

 

Strengt tatt er vel mangaen noe som langt senere? Denne filmen er en slags oppfølger til den første filmen, og har ingenting med mangaene å gjøre. Ser ikke helt hvorfor du i det hele tatt nevner mangaen, men det er nå bare min mening.

Godzilla cirka 1971 der de tilsynelatende har hentet mye av konseptene for filmen som

Ser poenget, men det har faktisk vært hele ti filmer med Godzilla fra originalen i 1954 og All Monsters Attack (Godzilla's Revenge) i 1969. ;)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Godzilla_(franchise)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Filmen tjente hvertfall penger som hakka møkk, så Godzilla II (2018) er allerede planlagt. De kan jo ikke bytte stilart og historieelementer da akkurat. Og dette med at Godzilla er helten... selv om han

lager tsunami på Hawaii og drukner tusenvis av mennesker...

uff, nei.

 

Heldigvis er Cloverfield II og Pacific Rim II på vei.

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

Det er bare en greie, i noen filmer er han "bad guy", i noen er han "good guy" som forsvarer menneskene mot andre monstre. Uansett knuser han mest mulig. Det er aldri sånn at selv om han har beskytter-rollen passer han på å IKKE knuse bygninger.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Han er jo en anti-helt i de filmene. Uansett, det har vært mye rart i Godzilla-universet i løpet av de 60 åra de har holdt på. Son of Godzilla og All Monsters Attack er jo filmer rettet mot barn au. Synes det er fett at Godzilla er en såpass allsidig franchise med mye forskjellig å by på.

Endret av Jack Burton
Lenke til kommentar

Filmen tjente hvertfall penger som hakka møkk, så Godzilla II (2018) er allerede planlagt. De kan jo ikke bytte stilart og historieelementer da akkurat. Og dette med at Godzilla er helten... selv om han

lager tsunami på Hawaii og drukner tusenvis av mennesker...

uff, nei.

 

Heldigvis er Cloverfield II og Pacific Rim II på vei.

Jeg er en stor fan av Godzilla, og likte faktisk 2014-versjonen ganske mye. De første førti minuttene er helt klart suverent best, men resten er ikke så ille det heller. Vi så jo også andre monstre i trailerene, og så jeg var spent på hvordan de ville være. Hadde håpet på noen gamle kjenninger, og holder fortsatt håpet oppe i neste film. Er nok liten sjanse for Mecha-Godzilla, Mothra eller King Ghidora, men er jo mange mer realistiske de kan velge i. Det som ødela Godzilla 2014 for min del var at det fokuserte alt for lite på Godzilla selv. Alt for ofte ble det Godzilla møter svært monster, episk kamp er akkurat i ferd med å starte... og vi hopper til menneskene i stedet. FFS... :p Om Godzilla 2 klarer å holde kvaliteten fra de første førti minuttene og samtidig fokusere på monstrene kan det bli episke greier. :)

 

Likte ikke Pacific Rim noe særlig, men den forsto i det minste at det er monstrene vi kommer for å se.

Lenke til kommentar

I går nått gikk det en film på TV med navn "Insomnia".

 

Robin Williams og Al Pacino var med i den, og jeg leste at det var en remake fra en norsk film med samme navn, fra 1997. Har noen her sett den norske versjonen? Er den bra?

 

Hilsen krimfan.

 

Oginalen er sånn jævlig mye bedre. Den er på et helt annet nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...