ilpostino Skrevet 18. august 2014 Rapporter Del Skrevet 18. august 2014 I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende; flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging§ion=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. august 2014 Rapporter Del Skrevet 18. august 2014 Sammenligning av 3 moderne krigsfilmer. Lone Survivor Marky Mark leker Navy SEAL, filmen prøver å holde seg realistisk og "ære" de fallene. Filmen tar for seg 4 Navy SEALs som skal observere en landsby der de forventer en slem taliban man å være. Som alltid går ting til helvete. Ca. midtveis i filmen består den hovedsaklig av å se disse 4 SEALsa bli skutt både her og der mens de dreper folk, Peter Berg skal tydeligvis ha gått over obduksjonsrapportene for å gjøre at de blir skutt på de riktige stedene. Og ja du føler virkelig at våre helter er hardcore jævler de blir skutt både her og der, men det stopper de ikke. Filmen er helt grei, ok popkorn film, med bra lyd på våpen osv, også litt kult å se en moderne krigfilm der det faktisk er trær og ikke bare ørken hele tiden. Men føler den presser for mye på dette patriotiske, amerikanere som som kjent overpatriotiske og sentimentale! Og blir litt mye av det gode, syns også en film som liksom sier den skal ære soldater så mye og gått til lange steg for at at skal bli så realitisk som mulig, er skikkelig sell out når de tar penger fra Beretta til å for å sette beretta pistoler i filmen i stede for P226 som egentlig skal være der. Zero Dark Thirty Ikke kanskje krigsfilm mer en thriller. Filmen fikk mye stress fordi flere mener filmen la opp til at tortur ledet direkte til aksjonen som tok liv av Binni Boy. Filmen er spennende nok den, men liker ikke Jessica Chastain, greit nok skinny redheads er nam de altså, men hun kan jo ikke banne jo, hver gang hun banner blir jeg dratt ut av filmen og bare WTF! Høres så forced og fake ut. Høydepunktet er jo selve angrepet på Binni Boys playboy manson. En av de mer tro krigs sene i film, Den gjør masse riktig, våpen og utstyr er 100% spot on. De bruker til og med realistiske lyder på lydempa våpen(altså mye høyere lyd enn i hollywood filmer pleier å ha) Så mye riktig. Act Of Valor Interessant film om ikke noe annet som en test. Filmen er spilt inn med ekte NAVY SEALs, på amerikanske militær baser og områder med skarp ammunisjon. Dette fører til autentiske action sener og små teite ikke action sener. Det jeg liker minst med filmen er at rollene er veldig annerledes enn hvordan de er i virkeligheten, fra intervjuer med de, er et par av de mye mer interessante i virkeligheten enn rollene de spiller i filmen. Filmen har tatt flere virkelige hendelser og stappet inn, en sene blir en skutt i hode og øyet popper ut, og hjerte hans stopper før det starter igjen. Dette er fra en virkelig hendelse(i en annen setting) En annen en er når en av hovedpersonene blir skutt 26 ganger men overlever, dette er også en ekte hendelse limt inn i filmen. Så hvordan sammenligne filmene. Det de har til felles er NAVY SEALs og at de er militær filmer. En av de er shit goes to hell type film, den andre er spion thriller, og den siste en klassisk militær action film med vri. De har alle sine gode og dårlige sider. Den siste har mest action og mer poppkorn. den første er jo en gjennfortelling som er like gammel som krigsfilm sjangeren(oppdraget går til helvete) Den er mest sebar pga. gode lyd effekter. Og Zero er jo mer enn en action/krigs film. Den filmen jeg nok vil se oftest er Act of Valor, men Zero er nok den beste filmen, mest interessant karakterer, mer klassisk story arc osv. 1 Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 20. august 2014 Rapporter Del Skrevet 20. august 2014 Outbreak (1995)http://www.imdb.com/title/tt0114069"Extreme measures are necessary to contain an epidemic of a deadly airborne virus. But how extreme, exactly?"Husker jeg så denne på kino for... herregud, snart 20 år siden. Den virker fremdeles moderne og dagsaktuell, og har en flott cast bla. med Dustin Hoffman, Rene Russo, Morgan Freeman, Kevin Spacey, Cuba Gooding Jr og Donald Sutherland. Spørs om ikke filmer som denne også har vært med på å spre myter og konspirasjonsteorier om blandt andre ebola, eller om det er det plottet reflekterer.Close Encounters of the Third Kind (1977)"After an encounter with U.F.O.s, a line worker feels undeniably drawn to an isolated area in the wilderness where something spectacular is about to happen."Denne filmen er eldre enn meg, men jeg har noen minner av å ha sett den på TV som barn. Dette er også en av de eldste filmene jeg kan huske å ha sett som har virkelig moderne kinematografi. En av Spielberg's beste! Anbefales til alle som ikke har sett den, eller i likhet med meg, så den for lenge siden. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. august 2014 Rapporter Del Skrevet 20. august 2014 Er på tide med en ny stor scala Ufo-film av den typen. Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 20. august 2014 Rapporter Del Skrevet 20. august 2014 Transformers: Age of Extinction (2458) Vel, vel, vel. Forventet en dårlig film. Fikk en dårlig film. Så følte meg helt grei etter filmslutt. 2/5 Underworld (2003) Meh... Litt rotete og kjedelige sekvenser, og noe vanskelig å leve seg inn i. Hva i alle dager har pistoler å gjøre i denne filmen? Alt handler visst om kjærlighet og puling på tvers av rase; var derfor ikke videre grepet av historien. En del kule, og noen ukule, karakterer og et dystert, mørkt miljø filmen tar sted i, og jeg får et inntrykk av at Matrix møter Twilight. Hadde sikkert digget denne om jeg så den når jeg var 13 år og den nettopp hadde kommet ut, men i dag... not so much. 2/5 Lenke til kommentar
""" Skrevet 20. august 2014 Rapporter Del Skrevet 20. august 2014 Synes Underworld og flere av dens oppfølgere er litt undervurdert. Ikke at noen av filmene er overdrevent gode, men jeg synes de traff veldig godt. Spesielt den første er dødsfet. God stemning til å være action. 1 Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 20. august 2014 Rapporter Del Skrevet 20. august 2014 Texas Chainsaw 3D (uten 3D..) MEH. Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 20. august 2014 Rapporter Del Skrevet 20. august 2014 Er på tide med en ny stor scala Ufo-film av den typen. Det er egentlig en kjempeidé. Rart ingen rebooter den. Plottet blir jo aldri gammelt. Men det er kanskje for lite "action" i den for dagens kinopublikum? Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 20. august 2014 Rapporter Del Skrevet 20. august 2014 Synes Underworld og flere av dens oppfølgere er litt undervurdert. Ikke at noen av filmene er overdrevent gode, men jeg synes de traff veldig godt. Spesielt den første er dødsfet. God stemning til å være action. Begynner å bli mange år siden den kom ut, men jeg fikk litt Matrix-feelz av den. Antagelig ikke helt tilfeldig. Sortkledde folk som kjemper i en underverden ingen andre vet om. Den første filmen var nå desidert den beste, slik jeg husker det. Dette er igrunn en franchise som godt kunne få en mørkere reboot med stort budsjett. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 20. august 2014 Rapporter Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Underworld er "på vei" til pc-en min i skrivende stund.. tror ikke jeg har sett den før, må i såfall ha vært på fritidsklubben det året den kom ut.. kan bli interessant for en som ikke er spesielt begeistret for varulver Endret 20. august 2014 av Rafngrim Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. august 2014 Rapporter Del Skrevet 20. august 2014 Trenger ikke det...det er nok å like fine damer i lang lakkfrakk. Eller..lakkfrakker generellt. Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 22. august 2014 Rapporter Del Skrevet 22. august 2014 Star Trek: Generations (1994)"Captain Picard, with the help of supposedly dead Captain Kirk, must stop a madman willing to murder on a planetary scale in order to enter an energy ribbon."Trodde jeg hadde sett alle Star Trek filmene, men jammen dukket det opp en på Netflix jeg aldri har sett. Litt som å finne noe uvurderlig man trodde man aldri skulle få se igjen: Nytt TNG materiale! Dette var dog den svakeste av alle TNG filmene i mine øyne. Er du ikke fan kan du trygt styre unna uten å gå glipp av noe. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. august 2014 Rapporter Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Synes Underworld og flere av dens oppfølgere er litt undervurdert. Ikke at noen av filmene er overdrevent gode, men jeg synes de traff veldig godt. Spesielt den første er dødsfet. God stemning til å være action. Begynner å bli mange år siden den kom ut, men jeg fikk litt Matrix-feelz av den. Antagelig ikke helt tilfeldig. Sortkledde folk som kjemper i en underverden ingen andre vet om. Den første filmen var nå desidert den beste, slik jeg husker det. Dette er igrunn en franchise som godt kunne få en mørkere reboot med stort budsjett. Underworld etterfølgerene er ihvertfall langt bedre enn det bedritne tjallet filmene etter den første The Matrix endte opp med å bli. Fysj! Endret 22. august 2014 av Mala Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 23. august 2014 Rapporter Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Godzilla (2014)"The world's most famous monster is pitted against malevolent creatures who, bolstered by humanity's scientific arrogance, threaten our very existence." Gledet meg veldig til denne og ble sinsykt skuffet. Det er noe galt med filmen når den beste delen er den første halvtimen eller tre kvarterene med Bryan Cranston hvor det ikke er noe monster. Med unntak av Cranston er det ingen andre skuespillere i denne filmen. Bare statister. Inkludert Godzilla.Selve historien er også... idiotisk. Men kanskje nærmere den originale japanske tegneserien. What do I care? Man lager i 2014 ikke en film til en milliard kroner som er for den harde kjerne av folk som digger japansk Godzilla manga.Alt i alt en ganske mislykket reboot, og knapt bedre enn den tåpelige Godzilla (1998). Se heller den langt tøffere Pacific Rim (2013). Hele filmen skulle jeg ønske at en haug med jaegere hadde kommet og drept alle hulkene. Også Cloverfield (2008) var strengt tatt bedre enn dette.Og jeg vet at man ikke skal forvente så mye av en monsterfilm men det er 2014... plotholes. So many plotholes. Endret 23. august 2014 av Sectoid Lenke til kommentar
MKej Skrevet 23. august 2014 Rapporter Del Skrevet 23. august 2014 To ting som jeg likte med filmen var: 1) Måten Dr. Serizawa sier Godzilla på. 2) Fallskjerm scenen (må være den beste i filmhistorien?) 1 Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 23. august 2014 Rapporter Del Skrevet 23. august 2014 To ting som jeg likte med filmen var: 1) Måten Dr. Serizawa sier Godzilla på. 2) Fallskjerm scenen (må være den beste i filmhistorien?) Fallskjermscenen var også i traileren... og var noe av grunnen til at jeg hadde så store forventninger til filmen Lenke til kommentar
""" Skrevet 23. august 2014 Rapporter Del Skrevet 23. august 2014 To ting som jeg likte med filmen var: 2) Fallskjerm scenen (må være den beste i filmhistorien?) Denne dro jeg frem som høydepunktet i filmen. Dødskul scene! Sånn ellers var Godzilla (2014) en positiv overaskelse, men en middelmådig film på en god dag. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. august 2014 Rapporter Del Skrevet 23. august 2014 Cat Run 2 (2014) Grei action i stilige omgivelser. Noen morsomme actionscener. 5/10 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 23. august 2014 Rapporter Del Skrevet 23. august 2014 Godzilla (2014) Selve historien er også... idiotisk. Men kanskje nærmere den originale japanske tegneserien. What do I care? Man lager i 2014 ikke en film til en milliard kroner som er for den harde kjerne av folk som digger japansk Godzilla manga. Strengt tatt er vel mangaen noe som langt senere? Denne filmen er en slags oppfølger til den første filmen, og har ingenting med mangaene å gjøre. Ser ikke helt hvorfor du i det hele tatt nevner mangaen, men det er nå bare min mening. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. august 2014 Rapporter Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Star Trek: Generations (1994) "Captain Picard, with the help of supposedly dead Captain Kirk, must stop a madman willing to murder on a planetary scale in order to enter an energy ribbon." Trodde jeg hadde sett alle Star Trek filmene, men jammen dukket det opp en på Netflix jeg aldri har sett. Litt som å finne noe uvurderlig man trodde man aldri skulle få se igjen: Nytt TNG materiale! Dette var dog den svakeste av alle TNG filmene i mine øyne. Er du ikke fan kan du trygt styre unna uten å gå glipp av noe. terningkast3.jpg Derimot er den neste filmen i serien kanskje den beste, nemlig First Contact. Har dog ikke sett de fem første, men har dem på i bluray på htpc'n. Har heller ikke sett den siste, Into Darkness. Ser frem til en Star Trek maraton Endret 23. august 2014 av FiveInline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå