Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den letteste måten å finne ut det på er å søke i wikipedia. Der ligger stort sett blad-nummer og alt i kronologisk rekkefølge for alle superheltene i marvel og dc.

 

For et par dager siden fikk jeg lyst å sjekke hva slags blader som inneholder Venom, da søkte jeg bare på Venom i wikipedia så kom alle blader frem med nummer og årstall, og kjappe sammendrag.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Need For Speed (2014)

"Fresh from prison, a street racer who was framed by a wealthy business associate joins a cross country race with revenge in mind. His ex-partner, learning of the plan, places a massive bounty on his head as the race begins."

 

Aaron Paul er en brukbar skuespiller, men dette er ikke rollen for ham. Jeg vet ikke helt hva jeg forventet meg ifra en Need For Speed film, men det var omtrent det jeg fikk - en slags roadtrip og racing film. Lyspunktene for min del var den søte og sjarmerende Imogen Poots (Julia) og 'supporting actor' Rami Malek (Finn).

post-358148-0-61735100-1408027015.jpg

Lenke til kommentar

Aaron Paul vil nok slite en stund med stempelet som "rusmisbruker" etter Breaking Bad, men han går det vel av seg omtrent som DiCaprio gjorde med sitt fløtepus-stempel.

 

På en måte som at folk som bare kjenner Hugh Laurie gjennom House M.D får helt sjokk når de ser gammelt materiale fra f.eks. Black Adder eller A bit of Fry&Laurie fra 80 og 90-tallet, og ser at han er en klin gæren erkebritisk fyr som slettes ikke snakker med innbitt stemme i virkeligheten.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Aaron Paul vil nok slite en stund med stempelet som "rusmisbruker", men han går det vel av seg omtrent som DiCaprio gjorde med sitt fløtepus-stempel.

 

Får liksom ikke bestemt meg om han hadde passet bedre i MER eller MINDRE seriøse roller. Og han sa ikke "bitch" én eneste gang gjennom hele filmen :'(

Lenke til kommentar

Jeg vil putte Sheldon Cooper inn i en film hvor skuespilleren spiller en noir hired Killer ladies man type kar, og deretter en drunk mean idiot som banker kona si. Just cause of awesome.

det var sært å se Keanu reeves som langhåra voldelig konebanker også. Husker ikke hvilken film, det var på 90 tallet engang.

Han var skjeggete redneck med hockeysveis og flekkete helsetrøye med alkoholproblemer som grisebanka kona si foran ungene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Låt den rätte komma in (2008) (Netflix)

 

"Oskar, an overlooked and bullied boy, finds love and revenge through Eli, a beautiful but peculiar girl."

 

Tja. Jeg likte denne greit nok, men syntes faktisk den amerikanske remaken var et hakk bedre, noe som vel tilhører sjeldenhetene i filmverdenen.

Still a better vampire love story than Twilight.

post-358148-0-78858500-1408200268.jpg

Endret av Sectoid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Amazing Spider-Man 2

 

Jeg tok meg endelig tid denne superhelt-filmen, som uten tvil er den svakeste superhelt-filmen siden makkverket Green Lantern.

 

Marc Webb er en dyktig filmskaper som har et godt øye for å lage kjærlighetshistorier på film som er verdt tiden, noe 500 Days of Summer er et kroneksempel på. For å ikke nevne at hans regi av piloten til den svært kortvarige serien Lone Star også er et flott eksempel på at Webb er dyktig på regi med noe av kameraarbeidet til Amazing Spider-Man også.

 

For historier rundt superhelter er Webb elendig for det meste.I en film som dette hvor skurkene er viktige for både hva som kommer i Spider-Man universet og for filmen i seg selv så er de tatt altfor lite seriøst. Dette selv med det faktum at en av skurkene i filmen, spilt av Paul Giamatti faktisk er en stor klovn. Dane DeHaan som er denne utgaven av Green Goblin virker bare som plutselig snapper seg inn i psykotisk badguy-modus. Jamie Foxx er noen ganger ok som Electro, og den skurken jeg endte opp med å like best.

 

Problemet med Webb blir rett og slett at han ikke er interessert i gå i det grå som han burde. Selv med hva som skjer i filmen. Webb liker å utfordre forholdet mellom Peter Parker og Gwen Stacey som fungerer, mye takket være kjemien mellom Andrew Garfield og Emma Stone også.

 

2/6

Endret av Maury
Lenke til kommentar

WarGames (1983)

 

"A young man finds a back door into a military central computer in which reality is confused with game-playing, possibly starting World War III."

Gøy å se hvor langt teknologien har kommet på 30 år. Gøy å se Matthew Broderick som tenåring. Og en problemstilling som fremdeles er aktuell, særlig nå som atomarsenalene råtner på rot. Så mye mer er det vel ikke å si om denne. Hele tenårings-oppvekst-vinklingen er ikke bra nok og er bare bakteppe.

post-358148-0-19433000-1408297336.png



Cockneys vs Zombies (2012)

 

"A gang of bank robbers fight their way out of a zombie-infested London."

Nok en film jeg bare så fordi den lå på Netflix. Noen veldig få morsomme øyeblikk. Ellers kommer den ikke i nærheten av f.eks Shaun of the Dead. Dårlig skuespill (særlig av zombiene). 70% på Rotten Tomatoes? Øh... nei.

post-358148-0-32880500-1408312762.png

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

Batman Forever

 

Sterkt undervurdert film. Mange klaget over at den var for annerledes enn de to andre, men jeg ser det som en bra ting. Det er mye mer humor her enn i de to første, og vi får enkelte små nikk tilbake til Adam West/Burt Young. ("Holy rusty metal, Batman!" "Hm?" "The metal. It has a lot of holes in it. Hole-y.") :p Er ikke helt sikker på hva jeg synes om Val Kilmer som Batman, men har gjør stort sett en helt fin jobb både som Batman og Bruce Wayne. Chris O'Donnel som Dick Greyson/Robin er også ganske bra. Men stjernene her er helt klart Jim Carrey og Tommy Lee Jones, som The Riddler og Two-Face. Spesielt Tommy Lee Jones gjør en svært bra jobb som tvers gjennom rablende gal, og det er lett å se han hadde det veldig morsomt. Jim Carrey sliter litt, men han går fra en nervøs, sosialt utilpass nerd, til rablende gal Riddler med stort hell. Han klarer å være seriøs når det trengs, svært ond når det trengs og en bra komiker når det trengs. Ikke mange ville klart det like bra. Historien her er også meget bra. Det er riktignok mye mer sci-fi enn før, og dreier seg om å utvide hjernekapasiteten ved hjelp av tankeoverføring gjennom TVer. Men pytt, det er tross alt Batman vi snakker om.

 

Som sagt er nok den meste av kritikken mot filmen at det er for mye komedie i forhold til de to forrige, men jeg ser ikke helt hvordan det skal være negativt. For å sammenligne med noe er denne langt mer som Iron Man-filmene med Robert Downey Jr. Hvorfor elsker folk dem og hater Batman Forever av samme grunn? Eller for å vri på det: Hadde denne filmen kommet før Batman-filmen av Tim Burton, ville folk fortsatt ha hatet denne? Ville de fortsatt ha elsket Tim Burton-filmen? Jeg synes man absolutt må ta alle filmene hver for seg, og ikke hate en film fordi man elsket noen andre filmer. Hvordan vil folk reagere på Batman i Batman vs Superman? De har jo sagt rett ut flere ganger at det ikke vil være i stil med Nolan-filmene. Vi vil få en eldre og visere Batman i en helt annen stil. Selve Batman vil være ny. Det er ikke bare en ny skuespiller. Vil folk elske det eller hate det? Om de elsker det, hvorfor får da Batman Forever så mye pepper?

 

Men nok om det. Jeg holder fortsatt en knapp på Tim Burton-versjonen som den beste, men denne er helt klart på andreplass. Nolan-filmene er greie nok, men Dark Knight og Dark Knight Rises ble for kjedelig for min smak. Likte Batman Begins, men her snakker vi halve filmen uten Batman. Det blir jo som å se halve Godzilla-filmen før Godzilla selv dukker opp. Øh, vent... det skjedde jo. :p

 

Vurdering: 8.5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...