Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det var lett å tolke det feil, det var derfor jeg nevnte det.

Enorm forskjell fra å spesifisere at den ikke er laget i stop motion Lego men i CGI og å "kverulere", og spesielt "i dagevis".

 

Jeg kom med en ny minianmeldelse i den første posten etter din, forresten.

 

Dog den lever mye på nostalgi. Noe som i seg selv ikke er en dum ting.

Endret av Slai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

The Lego Movie

 

Herlige greier, lenge siden jeg har ledd så mye av en animasjonsfilm, og det er veldig sjeldent jeg ler høyt når jeg sitter for meg selv, men det gjorde jeg nå. Det var bare så mye bra humor her. Så og si hver eneste karakter skilte seg ut på sin måte og stemmene var helt topp. Var bare så sykt mange gode, morsomme karakterer i denne filmen, absolutt en av filmens sterkeste punker. Actionen tok helt av til tider, her kjørte de det virkelig fult ut. Historien var - ok -, men den funker likevel utrolig bra siden den i så stor grad er en parodi på mye vi har sett tidligere og settingen er så utrolig bra.

 

Spoilers : jeg vet ikke helt hva jeg syntes om den scenen mot slutten, ble litt tatt ut av filmen. Liker nødvendigvis ikke at det reiser spørsmål som om alt bare var fake? Er det egentlig bare de som leker som er hele filmen? Litt skuff, men samtidig skjønner jeg at folk kan like det. Trengs nok en rewatch for å bestemme meg.

 

Anyways herlig film 8/10 bam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Fatal flying guillotine 4.5/6

 

Advarsel : "Flygende giljotin er ikke leketøy , oppevares utilgjengelig" :D

 

Carter Wong og Chen Sing i hovedrollene , ganske bra denne.........

Lenke til kommentar

Fatal flying guillotine 4.5/6

 

Advarsel : "Flygende giljotin er ikke leketøy , oppevares utilgjengelig" :D

 

Carter Wong og Chen Sing i hovedrollene , ganske bra denne.........

 

Kult. Tenkte jeg skulle sjekke ut denne om ikke så alt for lenge selv. Så faktisk Master of the Flying Guillotine for kun et par dager siden. Legendarisk fet film.

Lenke til kommentar

The Lego Movie

 

Herlige greier, lenge siden jeg har ledd så mye av en animasjonsfilm, og det er veldig sjeldent jeg ler høyt når jeg sitter for meg selv, men det gjorde jeg nå. Det var bare så mye bra humor her. Så og si hver eneste karakter skilte seg ut på sin måte og stemmene var helt topp. Var bare så sykt mange gode, morsomme karakterer i denne filmen, absolutt en av filmens sterkeste punker. Actionen tok helt av til tider, her kjørte de det virkelig fult ut. Historien var - ok -, men den funker likevel utrolig bra siden den i så stor grad er en parodi på mye vi har sett tidligere og settingen er så utrolig bra.

 

Spoilers : jeg vet ikke helt hva jeg syntes om den scenen mot slutten, ble litt tatt ut av filmen. Liker nødvendigvis ikke at det reiser spørsmål som om alt bare var fake? Er det egentlig bare de som leker som er hele filmen? Litt skuff, men samtidig skjønner jeg at folk kan like det. Trengs nok en rewatch for å bestemme meg.

 

Anyways herlig film 8/10 bam.

Likte veldig godt den siste delen. Filmen fikk en helt ny dimensjon. Hvordan du tolker det er opp til deg selv. Vi vet jo allerede at filmen er ren fantasi funnet opp av mennesker. Om det er et barn eller ikke har ingenting å si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Expendables 2 , 5/6.......veldig underholdende :D

 

Magnificent chivalry 3/6 , Wang Yu igjen......dessverre var ikke denne det helt store , klarte liksom ikke sett meg inn i filmen helt.

Lenke til kommentar
300: Rise of an Empire (2014)

 

Var dette så gale da, var forberedt på noe dritt etter masse elendig omtale. Men det var mye bedre enn ventet.

 

Hadde reknet med et møl av overdrevet tempo og støy, og blei positivt overrasket over hvor balansered stemning det var.

 

Syns egentlig ikke den sto noe tilbake for den første. Helt grei oppfølger. Ja det var egentlig mer enn bare oppfølger da, men det var en ganske fin vinkling det sånn de hadde gjort det der.

 

Er nesten fristet til å si jeg syns det var et lite hakk bedre enn første. Men tror det kan være tildig å bedømme det.

Bra film.

 

7,6/10

Lenke til kommentar
Haywire (2011)

Grei action thiller og grei handling. Men den kvinnelige hovedrolla var litt rar da. Lite logisk kan man si med en slags kvinnelig rambo. I mer eventyrlige filmer går det greit, men her skulle det være realistisk seriøst og da ble det litt for feil.

 

Vanskelig å se hva som var helt poenget med dette, men det var ok nok underholdning. Ikke kjedelig.

 

5,6/10

Lenke til kommentar

Jeg ble helt satt ut når jeg leste posten din, Delvis. Den kvinnelig hovedrolla var litt rar? Jaha, hvordan? En kvinnelig Rambo? Hva!? Er du sikker på at du i det hele tatt så filmen, eventuelt ikke blander Haywire med en annen film? Om noe så var hun en kvinnelig Jason Bourne, noe som i seg selv er rimelig fett. Og jeg synes da absolutt at filmen føles ganske realistisk og funker veldig bra som en relativt realistisk action-thriller, selv om den er litt over the top både her og der - men i og med at dette er en film så er jo det helt normalt.

 

Kul film. Gina Carano mangler litt på skuespillerdelen, men det er hennes første film så det tilgis, og det hun mangler i form av skuespillerferdigheter tar hun igjen på generel fethet. Og det merkes at Gina Carano er en badass fighter. Det føles aldri overkoreaografert, og det er rått, tungt og brutalt.

 

7/10

Endret av Jack Burton
Lenke til kommentar

x_men_days_of_future_past_banner-wide.jp

 

X-MEN: DAYS OF FUTURE PAST

 

På mange måter både den beste og dårligste X-Men-filmen så langt. Historien er ganske bra, effektene er ganske bra og det er svært underholdende, men det er samtidig så vanvittig mange ting som ikke gir mening her at jeg satt og lo av helt feil grunn mange ganger. For å ta noen av de få tingene som ikke gir mening;

 

- Trask sier rett ut av "han (Magneto) kan styre jern". Så for å kjempe mot mutantene foreslår han å lage store roboter... av jern. WTF? :p

 

- I X-Men: First Class får vi en kort scene med Wolverine, og vi får atter en gang hint om at han lever på den tiden i DOFP. Men da må det jo være to Wolveriner på 70-tallet? Hvor ble det av han andre? Det er jo samme skuespiller, så synes det kunne vært løst bedre enn "70-talls Wolverine gir faen".

 

- På slutten dukker Wolverine opp i nåtid, og får vite at han er historielærer. Men samtidig husker han ingenting som er skjedd siden 70-tallet, fordi han nettopp er kommet tilbake fra fortiden. Betyr det at "vår" Wolverine og 70-talls Wolverine begge eksisterer nå? Hvem er historielæreren, og hvorfor møtes de aldri? Sluttet 70-talls Wolverine å eksistere, og i så fall, når? Og hvorfor? Det er lett å si om "vår" Wolverome at "Han var jo ikke der på 80-tallet siden han nettopp kom tilbake", men det blir feil. Hadde han ikke vært til stede hadde ingen husket ham. Men siden han var der, burde ikke hjernen hans ha oppdatert seg, så han husker alt han gjort de siste tretti årene? Og for den saks skyld, Xavier både kjente ham igjen som en fyr som har vært der hele tiden, og sa "velkommen tilbake". Så.. var Wolverine der hele tiden eller ikke?

 

- Xavier kan gå nå fordi Hank lagde et serum som både blokkerer kreftene deres, og som lar Xavnier gå. Så hvorfor forsker han ikke mer på det, så serumet kan la Xavier gå, men uten å stoppe kreftene hans? Burde være en smal sak å få til i løpet av tretti år.

 

- Hva er kreftene til Quicksilver? Trodde det var superfart (som han sier selv), men hvordan kan han ha superfart når han står i ro? :p

 

Dette er som sagt bare noen få småting i en hel haug av idiotiske ting som ikke gir noen som helst mening. Men når det er sagt er mange av disse tingene ting som ikke direkte har noe med filmen å gjøre. Ta Man of Steel, for eksempel. Jeg elsker den filmen, men mener Superman som karakter er rimelig teit. Om man har over hundre kolonier over hele galaksen, hvorfor reiser da samtlige folk tilbake til Krypton fordi de vet den vil eksplodere snart? Om Superman er den siste overlevende fra Krypton, hvordan forklarer man Superboy, Supergirl, Zod, Superhunden, Superkatten, superhesten og så videre? :p (katten er riktignok fra jorden, og fikk midlertidlige krefter fra tid til annen av en bit kryptonitt. Men likevel...)

 

Så drit nå i alt det der. X-Men: Days of Future Past er som jeg sa helt klart en av de beste X-Men-filmene noensinne. Karakterene er interessante nok. Ikke så mange at det bare blir forvirrende hvem som er hvem, men ikke så få at det ikke føles som "X-Men". Vi får nok til å føle at det er mange mutanter med, og at de utgjør en faktisk trussel mot menneskeheten om de bestemmer seg for å herske. Dermed er det lett å føle med Boliver Trask. Han er ikke en ond person som vil utrydde mutantene på pur faen, og han sier jo rett ut at han ikke har noe imot dem. Alt han vil er å forene menneskeheten mot en felles fiende, dvs å bli utryddet. Mutantene kan utrydde dem, og det vet han. Så er han snill eller slem, når alt han vil er å beskytte menneskene? Det bilr jo noe av det samme som general Zod i Man of Steel. Zod er regnet som den slemme siden han vil utrydde menneskene, men grunnen til hvorfor han vil gjøre det er fordi det er den eneste måten å få Krypton tilbake. Så er en kryptonianer som vil ha Krypton tilbake for enhver pris slem fordi han vil utrydde folk han ikke har noen som helst forhold til?

 

Men nok om det. Vil man ha action, bra skuespillere og bra effekter er X-Men: Days of Future Past slettes ikke et dårlig valg. Bare overse at det er mange ting som ikke gir noen som helst mening, og "go with the flow", som de sier.

 

Vurdering: 8.5/10

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

- Trask sier rett ut av "han (Magneto) kan styre jern". Så for å kjempe mot mutantene foreslår han å lage store roboter... av jern. WTF? :p

Her tror jeg bare du har fulgt dårlig med, robotene inneholdt i utgangspunktet ikke jern. Det er en ganske vesentlig scene i filmen der Magneto oppsøker toget som frakter robotene, som til en viss grad forklarer hvorfor han kan kontrollere dem.

 

- I X-Men: First Class får vi en kort scene med Wolverine, og vi får atter en gang hint om at han lever på den tiden i DOFP. Men da må det jo være to Wolveriner på 70-tallet? Hvor ble det av han andre? Det er jo samme skuespiller, så synes det kunne vært løst bedre enn "70-talls Wolverine gir faen".

Ja, Wolverine lever på 70-tallet også, ellers kunne han ikke dratt tilbake i tid. De sender "sinnet" hans tilbake i tid, ikke selve kroppen. Så han overtar kroppen til 70-talls Wolverine, og det finnes derfor bare én Wolverine på 70-tallet.

 

- På slutten dukker Wolverine opp i nåtid, og får vite at han er historielærer. Men samtidig husker han ingenting som er skjedd siden 70-tallet, fordi han nettopp er kommet tilbake fra fortiden. Betyr det at "vår" Wolverine og 70-talls Wolverine begge eksisterer nå? Hvem er historielæreren, og hvorfor møtes de aldri? Sluttet 70-talls Wolverine å eksistere, og i så fall, når? Og hvorfor? Det er lett å si om "vår" Wolverome at "Han var jo ikke der på 80-tallet siden han nettopp kom tilbake", men det blir feil. Hadde han ikke vært til stede hadde ingen husket ham. Men siden han var der, burde ikke hjernen hans ha oppdatert seg, så han husker alt han gjort de siste tretti årene? Og for den saks skyld, Xavier både kjente ham igjen som en fyr som har vært der hele tiden, og sa "velkommen tilbake". Så.. var Wolverine der hele tiden eller ikke?

Den Wolverine som "nåtidens" Wolverine overtar kroppen til i fortiden lever jo videre i den virkeligheten som skapes ved at han drar tilbake i tid. Når Wolverine da våkner opp i nåtiden igjen på slutten av filmen har han bare minnene fra den "originale" virkeligheten, selv om Wolverine også har levd i den nye virkeligheten. Det finnes bare én fysisk Wolverine til en hver tid. Så "70-talls"-Wolverine slutter jo på en måte å eksistere når "nåtidens" Wolverine våkner igjen etter sin tidsreise.

 

- Xavier kan gå nå fordi Hank lagde et serum som både blokkerer kreftene deres, og som lar Xavnier gå. Så hvorfor forsker han ikke mer på det, så serumet kan la Xavier gå, men uten å stoppe kreftene hans? Burde være en smal sak å få til i løpet av tretti år.

Om det hadde vært en smal sak hadde det selvsagt blitt gjort. Antakelig er det ikke mulig.

Endret av Oyre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bring on the nerd rage. :p

 

Men ok, la oss si de bare sendte sinnet hans tilbake. Det betyr jo at de sendte Wolverine tilbake i tid i stedet for Xavier, fordi Xavier ikke er sterk nok mentalt? Selv om du har rett gir det fortsatt ikke mening. Den "egentlige" grunnen er jo fordi Wolverine er blitt for populær, derfor sendte de ham tilbake, i stedet for Kitty Pryde, som i tegneserien.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Det ble vel forklart ved at en tidsreise så langt tilbake i tid kunne være dødelig, og derfor sendte de Wolverine fordi han leger seg selv. Wolverine ble nok brukt som den som reiser i tid, i stedet for Kitty Pryde, fordi han er en kjent og populær karakter, ja.

Nja, den egentlige grunner er fordi Wolverine er det mest populære, derfor måtte de finne på en unnskyldning hvorfor ingen andre kunne sendes tilbake. De kunne jo for eksempel ha sendt mange flere fra nåtiden tilbake, men da ville budsjettet ha blitt sprengt. Dette er for øvrig også grunnen til hvorfor Bolivar Trask spilles av Peter Dinklage. Han er jo som kjent ikke den høyeste personen der borte, men han er blitt enormt populær etter Game of Thrones. Dermed kunne de få en billig, men populær skuespiller til å skape mer publisitet rundt filmen, samtidig som han slipper å faktisk gjøre noe. Wolverine i kamp med Trask hadde ikke akkurat fungert bra (på grunn av høyden til Dinklage, selvsagt. Synes han er en bra skuespiller, men dessverre passer han ikke inn i så mange kjente roller. Men hadde helt klart foretrukket ham som Leprechaun i stedet for idioten fra WWE.) :p

 

Men kanskje nok off-topic nå. Vil man ha off-topic er det bare å ta en tur over til tråden for kundehistorier. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...