Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Ble nok alltid dubba ja......akkurat som med skuespillerne i kung fu filmer (Jackie begynter ikke å dubbe sine filmer før på 90s)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Safety Not Guaranteed 2013

 

En feiende flott liten film. Godt skuespill, godt manus, god historie og gode bilder gjorde dette til en veldig fin halvannen time. En gjennomført fin film, og jeg vil poengtere "fin". Det var noe med stemningen og gjennomføringen som virkelig appelerte til meg (og tydeligvis veldig mange andre, skal man tro nettanmeldelser).

 

9/10

Lenke til kommentar

LUSH #4

 

To venninner skal ha overnatting da en av dem plutselig finner ut at hun finner venninnen sin attraktiv idet hun kommer halvnaken ut av dusjen. Av en eller annen grunn skjønner ikke Blondine-1 at venninnen blir seksuelt opphisset av henne der hun sitter og fukter leppene sine og studerer henne perverst, så jeg mistenker at hun var sterkt nærsynt.

 

Handlingen utspiller seg fort etter at Blondine-2 forteller om lystene sine, og vi får et godt innblikk i både stue, kjøkken og bad i en og samme film. De to blondinene lever seg svært godt inn i rollene som lesber, og har ingen problemer med å verken være naken, slikke hverandre eller onanere foran kamera. Ingen av skuespillerne har vært med i Hollywood-produksjoner.

 

Regissøren behersker videokamera godt og vet både hvordan han skal skru av og på kamera, endre ISO-en samt. zoome inn og ut. Lydnivået er rent gjennom ganske bra, men i ny og ne bumper han kameraet borti en rumpe.

 

Handlingen er så som så og kanskje filmens svakeste punkt, men dype karakterer med underliggende problemer og scener du lever deg helt inn i gir filmen et dytt mot det bedre. Dette er en film som tør å ta sjanser, og jeg håper virkelig at den får sjansen på kinolerretet! Kanon!

 

8/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tok et gjensyn med denne i går, og det er jo uten tvil en av de beste filmene som er laget.

 

De Niro som bad motherfucker skal ut å rydde gatene av søppel, den syke stemingen som denne filmen gir sammen med den konge musikken til Bernard Herrmann.

 

10/10 over hele fjøla for min del, går aldri lei denne filmen.

 

Sjekk ut Mean Streets :)

 

Tror nok folk er litt forskjellige. Hmm ja han ville rydde gatene, men hmm han brukte laang tid og det skjedde liksom aldri noe, han gjorde ikke noe før de siste minuttene. Det var ikke mye han rydda de andre 100minuttene. Men nå er jeg jo vant til litt andre filmer da så sikkert litt derfor. Så jo

"Lock, Stock and Two Smoking Barrels" istad og syntes å den var ganske langvarig og kjedelig. Der var det en del mere opprydding, men ja fremdeles for lite og den blir også kjedelig.

 

Men bra det finnes nok filmer for alle, jeg har ihvertfall funnet ut at mange sånne filmer som er klassikere egentlig bare kjeder meg så har slutta se filmer som er fra før 2000. Selv om har sett mange gode filmer derfra å, men de var ikke klassikere sånn egentlig, men langt bedre enn klassikerne. Likte godt den Danser med ulver men den hadde litt mere handling følte jeg.

Lenke til kommentar

Chocolate: du vet at han aldri rydder noen gate i det hele tatt, sant? Hele den "saviour"delen av filmen er en fantasi.

 

Ingen filmer fra før 2000? Mao ikke Pulp Fiction, Memento, The Usual Suspects, Se7en, Fight Club, Natural Born Killers, Fear and Loathing in Las Vegas, True Romance, 12 Monkeys, etc? Du bæsjer hardt på leggen om du setter en linje i sanden der, tror jeg. Uansett smak.

 

Jeg syntes Citizen Kane var noe herk, feks, men 12 Angry Men digget jeg.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han får hun jenta ut av huset ja og gir henne mulighet til et bedre liv ved å ta fra ho det gamle. Om det bare var i tankene hans så har jeg nok godt glipp av noe, trodde den handlinga virkelig skjedde.

Mulig jeg er litt hard på den grensa, men har nå desverre opplevd flere skuffelser en gode filmer fra de før 2000. Når jeg ser en film vil jeg jo helst se en film som er litt bra. Før i tiden hadde de liksom mye strammere tøyler. Løper en uten BH foran skjermen er den fyfy, og i dag finnes det nesten ikke filmer uten, eller blir noen skutt før så ser det litt urealistisk ut eller det skjer få drap, mens i dag er det rene slakteri liksom.

Lenke til kommentar

Bortimot hele siste delen av filmen er ikke reelt :) .

 

Slakteri eller pupper til side, er vel de filmene jeg listet opp over noen av de kuleste filmene jeg har sett noensinne, mtp dialog, historie, karakterer, osv. Og de var bare off the top of my head.

 

Primal Fear... Reservoir Dogs... Schindler's List... skjønner at Hjortejegeren og Piknik med Døden muligens blir litt kjedelige for enkelte, men det er stor forskjell fra True Romance til Bridge over River Kwai liksom :p

 

Nysgjerrigheten spiller inn: har du sett de jeg nevnte i forrige post?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Bortimot hele siste delen av filmen er ikke reelt :) .

 

Slakteri eller pupper til side, er vel de filmene jeg listet opp over noen av de kuleste filmene jeg har sett noensinne, mtp dialog, historie, karakterer, osv. Og de var bare off the top of my head.

 

Primal Fear... Reservoir Dogs... Schindler's List... skjønner at Hjortejegeren og Piknik med Døden muligens blir litt kjedelige for enkelte, men det er stor forskjell fra True Romance til Bridge over River Kwai liksom :p

 

Nysgjerrigheten spiller inn: har du sett de jeg nevnte i forrige post?

Nei har ikke sett de du nevnte øverst, men tror jeg gir dem en sjangse (:

 

Schindlers liste har jeg jo sett da. Hard reality. Likte den, men den satte også inntrykk.

 

Okei, haha om hele siste del ikke var reel så må jeg nok lære meg se sånne rolige filmer bedre. Fulgte med, men viser seg nå at jeg ikke skjønnte den. Men tror ikke jeg ser den igjen, den var veldig treig syntes jeg. Men skal nå se noen av de du nevnte over :)

Lenke til kommentar

Cloudy with a chance of meatballs

 

Har ventet lenge med å se denne, men siden "alle" sier den er bra tenkte jeg å ta sjansen. Hvor dårlig kan det egentlig være? Vel... rimelig dårlig. :p Plottet er noe tull med at en by bare lever av sardiner, så en tulling presterer å få det til å regne hamburgere (så burde det ikke hete Cloudy with a chance of hamburgers?) Legg til stereotype karakterer, klisjé plott, lite "haha, så morsomt"-scener og så videre, så har man en rimelig kjedelig film.

 

Vurdering: 3/10

Lenke til kommentar

Chocolate: du vet at han aldri rydder noen gate i det hele tatt, sant? Hele den "saviour"delen av filmen er en fantasi.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv, for min del er det hele atmosfæren og stemningen i filmen som gjør den så bra.

 

Pulp Fiction er et must.

Endret av Dolph Lundgren
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Egentlig er Taxi Driver og Hjortejegern dramafilmer med en dæsj action......tror mange blir skuffa da de forventer rendyrket action a la Commando/Rambo eller noe slikt men det er jo ikke filmens skyld i grunn.

Lenke til kommentar

Cloudy with a chance of meatballs

 

Har ventet lenge med å se denne, men siden "alle" sier den er bra tenkte jeg å ta sjansen. Hvor dårlig kan det egentlig være? Vel... rimelig dårlig. :p Plottet er noe tull med at en by bare lever av sardiner, så en tulling presterer å få det til å regne hamburgere (så burde det ikke hete Cloudy with a chance of hamburgers?) Legg til stereotype karakterer, klisjé plott, lite "haha, så morsomt"-scener og så videre, så har man en rimelig kjedelig film.

 

Vurdering: 3/10

 

 

Forstår heller ikke alt skrytet denne filmen fikk. 3/10 er for strengt etter min mening, men sammenlignet med verket til Pixar/Disney og det bedre fra Dreamworks er dette en høyst middelmådig animasjonsfilm.

 

Film nummer to var faktisk en god del bedre synes jeg. Utrolig morsomme og sjarmerende matdyr.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Rambo: First Blood (1982)

 

Ja, anmeldte denne for to måneer siden, men siden da har jeg fått lest boken filmen er basert på (First Blood av David Morrell) og "måtte" se filmen om igjen. Den er faktisk så bra. Filmen i seg selv er en klassiker, men som filmer flest som er basert på bøker er det mye de måtte utelate. En god del av dette er riktignok ikke så interessant, men det en del vesentlige ting jeg synes de har utelatt. I filmen kjører sheriffen Rambo ut av byen, oppfører seg hyggelig for forklarer hvorfor han ikke vil ha folk som Rambo der. Men når han kjører tilbake går Rambo tilbake inn i byen, uten å forklare seg i det hele tatt. Han sier heller ingenting før ganske langt ute i filmen, så det er lett å misforstå hva han egentlig driver med. Men i boken snakker han mye mer, og vi får vite mer om hva han faktisk tenker på. Kort sagt har han blitt kastet ut av femten småbyer allerede uten grunn, og han vurderer å spasere videre etter å ha blitt kastet ut igjen. Men han har strengt tatt ikke gjort noe galt, og han innser at han før eller senere må slutte å la seg herse med på dette viset. Dermed spaserer han inn i byen igjen, fordi han vet han har full rett til det.

 

Videre har vi jo scenen i fengselet. I filmen sier han fint lite, og vi får ikke vite noe om folkene der heller. Men i boken snakker han med folkene der og oppfører seg ganske bra. Han dusjer til og med på egenhånd, uten å bli spylt ned. Det er først når de prøver å få ham inn i cellen han nekter, og han forklarer dem hvorfor (mest at han ikke tåler trange rom, men hvorfor sier han ikke.) En ganske vital del fra boken de utela her er at sheriffen ikke bare er en vanlig sheriff. Han var faktisk en veteran fra Korea-krigen, og har blitt medaljert rett under Rambo selv for tapperhet i strid osv. Når Rambo prøver å komme seg løs fra fengselet er han uheldig og dreper en fyr, og da er det gjort. Rambo må stikke av, og selv om alle advarer sheriffen mot å ta saken i egne hender er det nettopp det han gjør. Grunnen er fordi han er en veteran fra krigen og tror en tulling som Rambo vil være lett å fange, men også fordi han vil vise folk at han nekter å godta at folken hans ikke er trygge på jobben.

 

En annen vital del fra boken de har droppet her er at Rambo i boken får flashback tilbake til krigen når de jakter på ham, så han ser seg nødt til å sloss tilbake for å komme seg fri. Det innebærer å kaldblodig drepe flere av folkene til sheriffen, samt hundene de bruker for å finne ham. Problemet er bare at Rambo ikke klarer å slå av krigsmodusen sin, så han fortsetter å jakte på dem selv lenge etter at han strengt tatt burde ha flyktet. Dette igjen innser han senere er en tabbe, men da er det for sent. I filmen er han først og fremst i forsvarsmodus, så det er relativt få folk som blir drept.

 

Men alt i alt, både filmen og boken er klassikere. Nå må det nevnes at David Morrell ikke hadde noe som helst med de neste filmene å gjøre, og disse ble i hovedsak laget for å tjene raske penger som actionfilmer. De har fint lite med "Rambo" å gjøre, og har nok misforstått hele poenget med denne boken. Ikke at de er dårlige for hva de er, men de kan absolutt ikke sammenlignes med denne filmen og boken.

 

Et sant mesterverk alle bør se minst en gang.

Lenke til kommentar

Anbefaler Primal Fear og Reservoir Dogs i tillegg til de i den andre posten. Type topp-50 filmer for min del. Dønn kule og bra.

Spent på hva du syntes, gjerne si fra etterhvert som du ser dem.

Har nå fått sett Memento og Reservoir Dogs. Må si Reservoir Dogs var veldig bra. Jeg likte den hele veien. Hmm Memento var litt mere vanskelig. Det var også en god film og man så sammenhengene sånn litt etter litt. Syntes bare slutten var litt brå, men ja når man tenker seg om var det fakstisk ganske greit.

 

Takker for den lista med filmer, tror nok jeg skal se dem alle :)

 

 

 

Vet du hvor jeg kan få sett dem siden resten er verken på viaplay eller netflix?!

Endret av Chocolate-Monster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...