Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Taxi Driver (1976)

 

En film med bra nominations og 4 oscar ble til kveldens skuffelse. JEg forventa meg en litt skummel eller bra film, men hele filmen var ganske treg og hadde en litt rar handling. Hovedpersonen virket selv litt forvirra og ble styrt av miljøet rundt. Jeg ble litt irritert på musikken, den gjorde at filmen ble enda tregere. Følte det nesten ikke skjedde noe liksom.

 

4/10

Man of steel (2013)

 

Enda en film hvor folk fra en annen planet vil ta over jorda. Snille og slemme superhelter sloss og ingenting kan skje uten store eksplosjoner og ødelegger hele byer under en slosskamp. Er vel en klassisk superheltfilm. Jeg likte at filmen ikke var kjedelig i forhold til lengden. Det skjedde liksom alltid noe. Og var ikke mye kjærlighetsdrama i den, men litt måtte det jo være.

 

8/10

Wow...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du ikke fikk helt med deg hva taxi driver handler om?

Er helt greit å ikke like filmen såklart, men får følelsen av at du ikke tok den helt.

Tja, den "You talking to me?"-scena er jo svært kjent, så det er lett for unge folk å tro hele filmen er en rimelig badass Robert DeNiro i en voldsorginie alá Michael Douglas i Falling Down. Da er det jo fort å bli skuffet over hvor treg Taxi Driver egentlig er. ;)

Lenke til kommentar

 

Mulig du ikke fikk helt med deg hva taxi driver handler om?

Er helt greit å ikke like filmen såklart, men får følelsen av at du ikke tok den helt.

Tja, den "You talking to me?"-scena er jo svært kjent, så det er lett for unge folk å tro hele filmen er en rimelig badass Robert DeNiro i en voldsorginie alá Michael Douglas i Falling Down. Da er det jo fort å bli skuffet over hvor treg Taxi Driver egentlig er. ;)

 

Ja er nok noe sannt der, er selv bare 18 så mulig jeg har gått glipp av selve hendelsen. Ja den ble en skuffelse i forhold til forventnigene som jeg hadde til den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Folk glemmer hvor provoserende filmer som Motorsagsmassakren , Taxi Driver eller Big Boss var i sin tid.....de var faktisk ikke så rent hardkokte , kanskje derfor så mange scener forsvant fra BB i '72 (sensurn i H.K fikk nok kaffen litt i vrangstrupen av filmen.......sagscenen f.eks som kanskje ble offer for saksa)

 

Det er mulig enkelte fryktet at noen skulle bli "inspirert" av Travis Bickle.......

 

En annen ting er å senke forventninga til en film , som regel håper jeg på 4/6 når jeg setter meg ned og ser en film.......på den måten blir jeg ikke kjempeskuffa og jevnt over fornøyd.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Ja, når man ser Cannibal Holocaust idag skjønner man ikke helt kontroversen som oppsto i 1980. Liksom hallooooo alle ser at det er fake gørr og blod! Men i 1980 var ikke sånne filmer normalt akkurat, og regissøren ble faktisk saksøkt og måtte vise skuespillerne frem i rettssalen for å bevise at de ikke var døde. Men dyreslakting-scenene er vel fortsatt ganske kontroversielle.

 

Mesteparten av CH er jo alt annet enn kannibalisme, mere de amerikanske drittsekkene som springer rundt og plager de innfødte med kameraene sine.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

13 (2010)

En grei film, men jeg syntes den var litt ensidig og lite handling.
Den handla om en ung mann som tilfeldigvis tar plassen til annen mann som skulle vært med på en farlig lek som man kan vinne masse penger.
Leken går ut på at alle står med en revolver i ring og sikter på personen forran så er det en kule i. Revolveren blir snurret slik at man ikke vet hvor kula befinner seg, så skal man sikte på spilleren forran seg og når det tennes en lampe skal man skyte. Etter hver runde som går setter man inn en ekstra kule i revolveren så sjangsene for å bli skutt øker. Spillere blir eliminert vekk på denne måten. Sammtidig er det noen rike folk som vedder penger på spillerne. Vinneren som går av med seieren vinner da masse penger.
Så filmen handler stort sett om hvordan gutten/unge mannen kommer seg dit og om selve leken.
Spenninga ligger helt klart imellom hver runde. Rett før dem skal skyte osv.

Det var ikke den beste filmen jeg har sett, men helt ok.

6/10


Chaos (2005)

Filmen handla om et bankran og en hevnaksjon. Etter ranet prøver politiet å å tak i forbryterne. De kommer dem litt på sporet men finner flere og flere som var medvirkende døde. De blir eliminert ut slik at dem ikke må dele pengene på alle sammen. Den allerede der veldig gøy og litt spennende og helt etter min smak. Så etterhvert ruller dem opp saken og leder dem som ser filmen helt på villspor. Så kommer det inn mange overaskende og rare vendelser mot slutten. Og først de 10 siste minuttene får man vite hvem som egentlig stod bak ranet.
Om man kjenner til mange av filmene til Jason Statham så er det noen ting som ikke er fullt så overaskende lengre siden han kjører alltid en ganske kjent stil. Men jeg så noen ting og visste noen ting i filmen selv om jeg aldri hadde sett den før. Jeg viste det bare pga han var med så måtte det være sånn og sånn, men alikevel kom det stadig inn opplysninger som fikk saken i et helt annet lys. Den vippet litt imellom bankran så hevnaksjon så et større bankran osv. Veldig morsom og kul film syntes jeg. Kan anbefales.

9/10

Lenke til kommentar

Robocop(2014)

Hvis det var en film jeg ikke hadde særlig høye forventninger til så var det det nye Robocop, men der var jeg heldig og tok feil. Jeg liker orginalen, men nå er det så lenge siden sist jeg har sett den at jeg ikke husker mye av handlingen utenom hovedtrekkene. Store likhetstrekk mellom filmene, men jeg syntes likevel det fungerer i den nye filmen.

På ingen måte en film som vil gå inn i historien som en av de store, men samtidig helt grei underholdning.

 

Terningkast: 4

Lenke til kommentar

 

Robocop(2014)

Jeg liker orginalen, men nå er det så lenge siden sist jeg har sett den at jeg ikke husker mye av handlingen

 

Se originalen først, så kan vi diskutere den "nye" Robocock...

 

Aww, vil det si at orginalen vil gruse mitt inntrykk av Robocop 2014 :/

Lenke til kommentar

Høyst sannsynlig, ja. Originalen er ekstremt voldelig til tider, og gjennomført brutal. Men nettopp derfor er det helt klart Robocop faktisk er siste mulighet for å ordne opp. I remaken hadde en helt vanlig politimann gjort samme nytten.

 

Ta for eksempel en scene fra originalen: Slemmingen spaserer rolig inn til en fyr, skyter ham i leggene så han ikke kan gå, drar ut splinten på en håndgranat, plasserer den på borden foran fyren rett uten for rekkevidde og spaserer rolig ut. Det sier litt hvor jævlig slemmingene faktisk er i originalen. Samme har vi i den tredje filmen. "You have to kill me to get to him." "I... don't have a problem with that." :p

Lenke til kommentar

Høyst sannsynlig, ja. Originalen er ekstremt voldelig til tider, og gjennomført brutal. Men nettopp derfor er det helt klart Robocop faktisk er siste mulighet for å ordne opp. I remaken hadde en helt vanlig politimann gjort samme nytten.

 

Ta for eksempel en scene fra originalen: Slemmingen spaserer rolig inn til en fyr, skyter ham i leggene så han ikke kan gå, drar ut splinten på en håndgranat, plasserer den på borden foran fyren rett uten for rekkevidde og spaserer rolig ut. Det sier litt hvor jævlig slemmingene faktisk er i originalen. Samme har vi i den tredje filmen. "You have to kill me to get to him." "I... don't have a problem with that." :p

 

Ikke går han med masken oppe hele tiden heller i orginalen, noe som så rimelig teit ut i 2014 utgaven, ellers så var Robocop en pusekatt i forhold til orginalen.

Lenke til kommentar

Taxi Driver (1976)

 

En film med bra nominations og 4 oscar ble til kveldens skuffelse. JEg forventa meg en litt skummel eller bra film, men hele filmen var ganske treg og hadde en litt rar handling. Hovedpersonen virket selv litt forvirra og ble styrt av miljøet rundt. Jeg ble litt irritert på musikken, den gjorde at filmen ble enda tregere. Følte det nesten ikke skjedde noe liksom.

 

4/10

 

Tok et gjensyn med denne i går, og det er jo uten tvil en av de beste filmene som er laget.

 

De Niro som bad motherfucker skal ut å rydde gatene av søppel, den syke stemingen som denne filmen gir sammen med den konge musikken til Bernard Herrmann.

 

10/10 over hele fjøla for min del, går aldri lei denne filmen.

 

Sjekk ut Mean Streets :)

Lenke til kommentar

Ender's Game (Bluray)

 

http://www.imdb.com/title/tt1731141/

 

Vil ikke si jeg ble så fryktelig engasjert, og den passer kanskje et litt yngre publikum enn meg selv. Det visuelle er bra og godt trykk i lydsporet så det var en helt grei filmopplevelse slik sett. En treplanke hadde dog spilt bedre enn Harrison Ford i denne filmen. Vet ikke om det er så mye mer å si. En fin liten twist på slutten.

 

Terningkast: 3

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

The Amazing Spider-Man 2: 7/10

 

En real action film, i mine øyne den beste spiderman filmen så langt. Den fanget tegneserie feelen med denne litt kjepphøye unge spider-man og det daglige livet rundt ham. Synes de gjør det bra med å fokusere på han,Gwen og Aunt May og hvordan deres liv har forandret seg etter visse hendelser, og at vi får vite litt mer om foreldrene til Peter og hva de har gjort for noe. Visuelt er det strålende, action sekvensene ser og føles bra ut i 3D. Virker som mange har klaget på det blir for mange fiender, i dette tilfellet kan de ha litt rett men gjorde ingenting for min del, spider-man er badass og kan ta de fleste. Synes faktisk mest synd på han som blir Elektro, en mann som var så alene fra før av, blir kastet rundt av firmaet sitt som en badeball og generelt blir tråkket ned på. En usynlig mann som blir transformert til denne Elektro skikkelsen etterhvert.

det som kan trekkes ned er vel at den føltes litt lang , føltes ut som den skulle stoppe på flere steder.

 

Alt i alt, fornøyd med filmen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Mitt navn er fremdeles Trinity 3.5/6 , aldri vært no Spencer/Hill-fan , filmene er veldig rutine......samme formel om og om igen , akkurat som Elvis-filmene. Men det er jo litt morsomt når de "spoler" filmen (Hill trekker pistolen , Hill klapser til en fyr , Hill trekker pistol igjen , klapser han igjen...lol)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...