Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som du sikkert har skjønt så kan du nevne den siste filmen du har sett og en liten kommentar hadde helle ikke gjort noe. Vil gjerne at det skal diskuteres litt om filma som dukker opp slik at det ikke blir en typisk hw-tråd rolleyes.gif

 

Siste jeg så var Cool Hand Luke [1967]. Meget bra film. Handler om fengselslivet i en arbeidsleir. Er en mix av Shawshank Redemption og One Flew Over the Cuckoo's Nest, The Great Escape og er på høyde med samtlige og til tider den beste av de alle. Symbolikken i filmen er også noe av det beste jeg har sett.

 

Hellboy.. helt grei underholdning, men ikke noe mere. All though.. dama ble mektig irritert over hovedrollen da hun mente han alltid spillte idiot i andre filmer. Gjør nå Ron Perlman det?

Lenke til kommentar

 

Øh... har du i det hele tatt sett noen av Amazing Spider-man filmene? Snakker ikke om Raimi-filmene, men de to nye. (sangen jeg linket til bruker for øvrig den første Raimi-filmen, men tok den med fordi det forklarer Osborne-familen ganske bra.)

 

Ja var ikke Kirsten Dunst bare byttet med Ellen Page?

 

Emma Stone, og nei, hun spiller Gwen Stacy, ikke Mary Jane. ;) Se filmene før du klager neste gang. :)

Lenke til kommentar

Bounty Killer (2013)

En splatter film med overdrivelser og mange som miste hodet osv. Kan vel si det er en rar verden der det kunn er med noen få mennesker sommalltid dreper hverandre. 3 folk som styrer igjenom hele filmen, hmm storyen er ikke vits nevne siden den er langt ifra fokus. Alt fokuset ligger helt klart på masse dreping med masse blod og gørr osv. Ingen er døde om ikke blodstrålen står opp av kroppen.

For de som liker en film med mye splatt så er denne sikkert helt grei. Jeg synes den ble for ensidig og kjedelig.

4/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ukjent leieboer 4.5/6 , handler om familie som flytter inn i gammelt hus......faren blir så skremt av lyder o.l. at han kontakter en "ghost buster" , spilt av Johannes "Rederiet-Joker" Brost. Skumlere enn jeg hadde trodd , anbefales.

 

Frykt og avsky i Vegas 4/6 , god er den men liksom ikke like morsom som første gang man så den......

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

The Amazing Spider-Man 2

 

I den første gjorde de alt feil, i denne gjorde de alt riktig. Takk og lov!

 

Filmen byr på de mest intense, visuelle scenene jeg har sett på kino - noensinne - og Spider-Man er virkelig laget for filmlerretet.

 

Plottet er simpelt og straight-forward, skurkene utformet av naturlige omstendigheter: ensomhet og frykten for å dø og skuespillerene leverer fantastiske presentasjoner.

 

Det er noen klisjéer her og der, men som lett ignoreres og blir glemt av overlegne scener som etterfølger. Dessuten er jo dette en superhelt-film, og de har alltid - og vil alltid ha - klisjéer.

 

Det er en spesiell scene jeg likte ufattelig godt og må få tatt med, og det er når

 

 

Harry skriker søndersknust og hjelpeløst til Electro "You have to help me! PLEASE! PLEASE HELP ME!" mens han blir dratt avgårde, hvorpå Electro innser at endelig legger noen merke til ham og faktisk trenger han. The tables have turned.

 

Harry gjorde Electro viktig, og det var nok det beste øyeblikket i Max sitt liv. Ironisk, med tanke på at han nå var en massemorder i kontrast med for to dager siden. Fjeset til Max når han innså at noen trengte ham var helt fantastisk. Hele karakteren ble beskrevet i det øyeblikket. Oscar-øyeblikk til Jamie Foxx der!

 

 

9/10

Endret av Debutanten
Lenke til kommentar

Så jeg kan fint glemme å se en superheltfilm UTEN masse lovedrama-kliss..

Det er kjærlighet inkludert, men de scenene gir et lite avbrekk i en ellers actionfylt film. Det er mye "æ elska dæ peter, men du ær så merkelig - æ flytte te england".

 

Men da er det bare å spise popcorn, le med sidemannen, ta hånden i buksen og lade opp til neste actionsekvens. Men personlig likte jeg scenene - de ga et pusterom, og i tillegg bygger de opp til klimakset.

Lenke til kommentar

Wolf Creek 2

 

Mye av det samme vi har sett før, bare gørrkjedelig. Vi snakker turister på tur i ødemarken i Australia, en gærning og litt blod og gørr. Lite nytt, som sagt. Det eneste interessante er at denne (selvsagt) begynner med "Based on true events". I de aller fleste tilfeller er det bare ren bullshit for å selge mer, men i dette tilfellet er det faktisk noe i det. Det meste er selvsagt bare rent tull, men en del av denne filmen er basert på drapet på turisten Peter Falconio i 2001. Han og dama var turister på tur ute i ødemarken da de støtte på morderen Ivan Milat, noe som ikke gikk helt bra. Dama til Falconio kom seg unna, men han selv ble drept på ganske brutalt vis. Han er dessverre heller ikke den eneste Milat har drept. Så faktisk er det delvis basert på en sann historie. Synd det ikke blir en bra film av det. Plottet er så godt som fraværende (gærningen gjør alt han kan for å drepe hovedpersonen, men jeg aner ikke hvorfor han er villig til å drepe andre for å få tak i ham), skuespillet er så dårlig som forventet, og slutten patetisk. Vi snakker types "Ops, vi slapp opp for budsjett. Jaja, får vel avslutte og prøve igjen i Wolf Creek 3 etterhvert."

 

Vurdering: 3/10

Lenke til kommentar

Gangster Squad (2013)

Likte den bra, den var godt laga og fikk fram den gamle stemninga osv. Handler kort sagt om noen politifolk som prøver ta knekken på en mann før han blir fr mektig.
Den kan jeg anbefale videre til de som liker litt sånn gangster filmer eller grei underholdning. Kan ikke si det var så mye som var kjedelig i den, men den var ikke veldig overaskende, selve filmen er ganske open og man tenker ofte litt lengre eller skjønner ting før dem i filmen gjør det :p

Uansett en grei 7/10 kan den få av meg. Den fallt egentlig ganske godt i smak hos meg.



Kill list 2011

En bra film, men ikke den jeg burde sett alene i går natt. Den var litt rar og treg i starten, så gikk den ganske fort og en rar og overaskende slutt. Skjønnte ikke helt handlinga helt, men det var en hendelse for en stund tilbake som hadde preget 2 mennesker litt. De drepte folk for andre, men var mere sånn "religions/tilhørighets" drap. De fikk en ny liste med 3 personer. Men han ene tar litt av og dreper dem på voldelige måter og flere enn på lista.
Jeg likte den egentlig ganske godt, bortsett fra at den var litt vanskelig handling i den. + En scene som jeg alltid hadde mareritt og drømte lignende da jeg var barn hele tiden, så var rart se en nesten lik scene i filmen :p

6/10

Endret av Chocolate-Monster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Fifth Element 1997

 

Dæng, det var lenge siden jeg hadde sett denne. På mange måter burde denne egentlig ikke være så bra. Typiske sci-fi-klisjeer, for eksempel Gary Oldmans frisyre (hvorfor tror alle at man i fremtiden vil ha så merkelige frisyrer?), 80s/90s teite monsterskurker, teit humor..... men det er jo så fantastisk fett. Det er en fryd av en film.

 

8,5/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2 Guns (Bluray)

 

http://www.imdb.com/title/tt1272878/

 

Forutsigbart, ingenting jeg ikke har sett før, og en litt kjedelig platt historie. Typisk cia, mafia opplegg bare att det finnes langt bedre sånne filmer. Likevel var det en helt grei film. Typisk søndagsfilm, men hadde jeg brukt penger på denne på kino hadde jeg blitt litt skuffa. Dog var det noen kule scener som fikk subwooferen til å riste fra seg litt. Alt i alt en midt på treet.

 

Terningkast: 3

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Taxi Driver (1976)

En film med bra nominations og 4 oscar ble til kveldens skuffelse. JEg forventa meg en litt skummel eller bra film, men hele filmen var ganske treg og hadde en litt rar handling. Hovedpersonen virket selv litt forvirra og ble styrt av miljøet rundt. Jeg ble litt irritert på musikken, den gjorde at filmen ble enda tregere. Følte det nesten ikke skjedde noe liksom.

4/10


Man of steel (2013)

Enda en film hvor folk fra en annen planet vil ta over jorda. Snille og slemme superhelter sloss og ingenting kan skje uten store eksplosjoner og ødelegger hele byer under en slosskamp. Er vel en klassisk superheltfilm. Jeg likte at filmen ikke var kjedelig i forhold til lengden. Det skjedde liksom alltid noe. Og var ikke mye kjærlighetsdrama i den, men litt måtte det jo være.

8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...