Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The secret life of Walter mitty

 

Hadde hørt at den skulle være bra, og der traff den godt. Flott stemning, for et landskap og historien blir aldri kjedelig. Er par scener som ikke helt passer inn, men det kan jeg overse. Anbefales! En skikkelig eventyr- og selvutviklingsfilm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Innocent interloper 2/6.....Hwang Jang Lee rapper plater som skal brukes til falske penger fra hans partners-in-crime. Actionkomedie

 

Invincible monkey fist 2/6 , kung fu som handler om noen pirater som kommer til en plass for å lage kvalm.

 

Ble skuffa over disse , ja ja......

 

GI Joe 2 , 4/6......grei tidsdreper dette.

 

Ulees Gold 4/6 , Peter Fonda som bi-røkter med familieproblemer. Helt ålreit denne.

Lenke til kommentar

Er ikke 95% av alle kung fu-filmer en skuffelse, da? Hvertfall de fleste jeg har sett har jeg sittet og kjede meg gjennom uendelige "morsomme" sidekicks med en finurlig misdannelse, og skuespillere på nivå med en treplanke som snakker med hverandre i evigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da mener jeg ikke disse nymotens filmene der folk flyr overalt. Men gamle ukjente kung fu-filmer fra 70 tallet av typen ElvisTCB ser. Filmer som heter ting som "Hitman in the Name of Buddha". Ikke 4-timers episke dramaer med Jet Li og Chow Yun Fat og vakre blinde damer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja, og jeg har minimalt med dårlige erfaringer med kung fu-filmer fra 60- og 70-tallet. Tvert i mot. Jeg tror 98% av det jeg har sett har vært bra (som regel JÆVLIG bra), mens jeg kommer over en middelmådig film en gang annenhvert skuddår eller noe sånt.

 

Altså, slutten av 60- og hele 70-tallet er gullalderen til kung fu-filmer, og det er en grunn til akkurat det.

Endret av Sexy Mann29
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

". Ikke 4-timers episke dramaer med Jet Li og Chow Yun Fat og vakre blinde damer.

Jeg har sett en kung-fu film med en blind karakter, men det var Rutger Hauer ikke ei kjerring.

Eller mente du kanskje blonde damer?

Lenke til kommentar

Næh. Han tenkte nok på House of Flying Daggers. Men det finnes masse martial arts filmer med blinde karakterer, både enn og kvinner.

 

Den med Rutger Hauer er forresten Blind Fury, og en remake av Zatoichi Challenged, film #17 i verdens beste filmserie om den blinde massøren og sverdgeniet Zatoichi. Krem, krem og enda mer krem.

Endret av Sexy Mann29
Lenke til kommentar

Er ikke 95% av alle kung fu-filmer en skuffelse, da? Hvertfall de fleste jeg har sett har jeg sittet og kjede meg gjennom uendelige "morsomme" sidekicks med en finurlig misdannelse, og skuespillere på nivå med en treplanke som snakker med hverandre i evigheter.

Det er riktignok den indonesiske kampsporten pencak silat som brukes i The Raid i stedet for kung fu, men se den likevel. Null irriterende sidekicks, og meget bra kampsport. :)

Lenke til kommentar

Skal gjøre det. Jeg kjøpte Street Fighter-serien (sonny chiba) fordi jeg hadde hørt de skulle være skikkelig martial arts-filmer. Men igjen ble de nesten ødelagt av plagsom "comedy relief" sidekick som liksom skal være morsom/hysterisk hele tiden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Da ignorerer du fullstendig de sinnsvvake sidekickene i begge filmene isåfall, eller så er nostalgi-brillene så svære at du ikke husker dem. Sekretæren hans i begge filmene er utrolig slitsom og følger etter han over alt.

Men ja, Chiba er kickass som aldri før. Det er bare resten som er håpløst.

 

Jackie Chan snudde rundt på hele Kung Fu-film scenen ved å selv være den morsomme hovedrollen, istedet for å ha en "morsom" sidekick.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har ingen problemer med sidekickene, og er mest sannsynelig ikke preget av noen nostalgi-briller. Så trossalt ikke filmene før jeg var relativt gammel. Sjefsfilmer, og Sonny Chiba har selvfølgelig gudestatus her i huset, noe som skjedde etter at jeg så The Street Fighter for første gang. Blir så glad bare av å prate om filmen. På tide med et gjennsyn, merker jeg.

 

If you've got to fight...fight dirty!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så Blind på kino i går, og det er jeg veldig glad for at jeg gjorde. Det er en av de beste norske filmene jeg har satt på veldig lenge. Original, interessant, morsom, tankevekkende og velspilt. Jeg skulle gjerne ønske at filmen var lenger og er sikker på at jeg vil få glede av å se den mange flere ganger.

 

9/10

 

Jeg håper flere støtter opp om denne filmen nå som den ennå går på kino.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Blir stort sett fornøyd med kf filmene jeg ser....gj snitt er 4/6 som er bra etter min skala , det finns jo "vanlige" crappy actionfilmer oxo ;)

 

Hapkido , When TKD Strikes , Broken Oath , The Tournament , King Boxer aka Five fingers of death , One Armed Swordsman , Chinese Boxer , Master of flying giljotin , Fist of Fury II og III , Invincible Eight , The blade spares none er veldig bra.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...