Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For all negativiteten Gravity har mottatt i denne tråden, syns jeg det fortjener litt ros. Det jeg synes var veldig bra med den var bruken av 3D. Jeg har sett mange filmer i vanlig 3D, en på IMAX og må si at jeg synes mange misbruker effekten. Gravity fikk meg faktisk til å reagere når ting kom flyvende "mot meg", flere ganger. Det har jeg faktisk ikke opplevd på noen år, så kudos for bruken deres av 3D. Det gjorde de riktig.

Bortsett fra det kjedet jeg meg gjennom deler av filmen. Jeg ble heller ikke helt dratt med i handlingen. Helt grei film, fint budskap, men ikke noe jeg kommer til å se opp igjen.

Lenke til kommentar

Digget Clooney sin rolle jeg. Filmen skulle hatt mer Clooney og mindre Bullock. Ellers er jeg enig med det som har blitt skrevet ovenfor for filmen er virkelig flott når den bare tar seg god tid og svever rundt i rommet.

Ja, de første 5 minuttene var de beste. Når de flyter rundt i rommet og skrudde på Hubble Space Telescope. Fantastiske bilder, og veldig bra hvordan vi hørte all lyd gjennom vibrasjoner i romdrakten. Det likte jeg godt. Synd den tok en sur vending.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Children of Men (2006)

Hadde ikke store forventninger til dette her, men den var mer skuffende enn jeg hadde regnet med.

Det var ganske heavy.

Skjønner at dette kan ses som god filmkunst, og det er sikkert det. Men fikk en del problemer med den.

For daft, for gult og for mange tillagte detaljer i form av alskens skrot og skrammel er en ting.

Poenget og teamet var kanskje greit nok, men førsteinntrykket var nokså kjedelig og gav ikke umiddelbar mersmak.

Har fornemmelse om at den bør få ny chans, men ikke med det første.

5,6/10

Lenke til kommentar

The Wolf of Wall Street på kino i går, og må si at den imponerte stort, selv med de store forventningene jeg hadde. Det er alltid noen som klager på lengden på filmer nå til dags, men personlig mener jeg bare at jeg får mer for pengene. Filmen var fantastisk fra ende til slutt, men ble noe "roligere" humoristisk sett nærmere slutten. Selve filmen handler om en aksjemegler som bygger seg opp fra bunnen og ender opp med å tjene massive pengesummer og lever et liv i sus og dus hvor alkohol, rus og sex er viktige/høyst nødvendige elementer.

I dag skal American Hustle sees på kino. Er spent på den, for så godt som alle imdb-anmeldelsene har gitt uttrykk for at den har en dårlig historie, og ikke er spesielt morsom.

Edit: 10/10 til ulven fra Wall Street. En herlig kino-opplevelse jeg gjerne skulle ha gjenopplevd.

Endret av Espyy
Lenke til kommentar

"Wreck-It Ralph"

Animasjonsfilm satt til en arkademaskinverden. Noe barnsligere humor enn Pixarfilmene, så jeg ser for meg denne er veldig beregnet på barn. En del referanser til "gamle" spill som Street Fighter og Mario, men synes det goooodt kunne vært flere, og med litt mer humor rundt det.

Annet enn det, en helt grei film, men jeg er nok litt i gamleste laget for mye av humoren.

I shall award it a terningkast 3. Ingen Pixarfilm, men jeg tror noen som er yngre enn meg synes den er mye bedre.

Lenke til kommentar

Fargo (1996)

Oscar-vinnende klassiker, they said...

Fy faen for en overvurdert film. Enkelte ganger holdt jeg på å sovne, og til slutt gjorde jeg det, som gjorde at jeg så resten i morgentimene i dag.

Kjedelig, forutsigbar og middelmådige karakterer. Positive er forsåvidt at filmen er ekstremt virkelighetsnær, og det kommer godt fram, Buscemi og Stormare, men resten er søppel.

3/10 og en dildo i ræven

There Will be Blood (2007)

Også en oscarvinnende film.

Meget underholdene, fantastisk gode karakterutviklinger, men en smule for lang og noen veldig spontane karakterforandringer. Plutselig begynner *en-viss-karakter-u-know-which* å begå mord og hele pakken, uten at det helt ble forklart hva det var i ham som fikk han til å begå slike handlinger.

God film; litt for lang, litt for spontan.

7/10

Endret av Debutanten
Lenke til kommentar

300 - Rise of an Empire

Først og fremst: Denne filmen er ingenting av det 300 var. Ja, den har blod, six-packs, Gerard Butler, pupper, noen av di samme karakterene ifra den første filmen, men Gud bedre for et tamt makkverk.

I første halvdel av filmen blir du introdusert for hvem hovedkarakterene er og hvorfor di har blitt som di har blitt. Så er det di endeløse "inspirerende" talene med udødelige quotes som: "You have earned your seat at the table"..... Like inspirerende som "Nobody puts Baby in the corner." Det hjelper også særdeles lite at hovedkarakteren har like mye utstråling og karisma som en hundebæsj, og det er han som holder disse talene.

Så er det di ekstremt forutsigbare slagene ute på sjøen, som minner meg mer om drukningsscenene fra den norske klassikeren Håkon håkonsen, enn et slag i Egeerhavet.

Edit: glemte å legge til, tidenes flaueste sex-scene, selv med brystene til dama fra Bond-filmen.

Ikke noen overraskelse i henhold til tittelen egentlig, men legger det i spoiler for det om:

Ja, det kommer GARANTERT en film til

Terningkast:

2 av 6

Endret av Corey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

300 - Rise of an Empire

Først og fremst: Denne filmen er ingenting av det 300 var. Ja, den har blod, six-packs, Gerard Butler, pupper, noen av di samme karakterene ifra den første filmen, men Gud bedre for et tamt makkverk.

I første halvdel av filmen blir du introdusert for hvem hovedkarakterene er og hvorfor di har blitt som di har blitt. Så er det di endeløse "inspirerende" talene med udødelige quotes som: "You have earned your seat at the table"..... Like inspirerende som "Nobody puts Baby in the corner." Det hjelper også særdeles lite at hovedkarakteren har like mye utstråling og karisma som en hundebæsj, og det er han som holder disse talene.

Så er det di ekstremt forutsigbare slagene ute på sjøen, som minner meg mer om drukningsscenene fra den norske klassikeren Håkon håkonsen, enn et slag i Egeerhavet.

Edit: glemte å legge til, tidenes flaueste sex-scene, selv med brystene til dama fra Bond-filmen.

Ikke noen overraskelse i henhold til tittelen egentlig, men legger det i spoiler for det om:

Ja, det kommer GARANTERT en film til

Terningkast:

2 av 6

Så at denne tråden var på forsiden og tenkte "hvorfor ikke" og hadde som plan å skrive en anmeldelse av "300 : Rise of an Empire".

Tenkte at de fleste ville reagere sterkt på hvordan jeg hadde syntes filmen var. Jeg må si meg helt enig i din anmeldelse!

Credits-animasjonen var mer spennende og mer av interesse enn selve filmen.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende; flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Mellom anna sett Ghostwatch, som eg syntest var ein genial sjangerfilm. Ein slags definisjon på skrekkfilmen som konsept, der studioet representerer tryggheten ved sjangeren, medan tv-opptaka frå spøkelseshuset handlar om oppsøkinga av frykt. Alt av horror-sjangerens sterke trekk blandast saman; filmen er koselig, men samtidig skummel. Det simple konseptet blir nøkkelen til den vellukka oppbygginga. Vendingane gjer opplevinga ei intens nerve, i det usikkerheten rundt skilje mellom paranormal aktivitet og realisme stadig er eit faktum. ”Kunsten å holde tilbake” kunne ikkje vore demonstrert på ein betre måte…

Også sett Sightseers. Den var flott. Filmspråket er originalt og smålig eksperimentelt. Vondskapen boblar under overflata. Mørk humor i form av blodsprut og brutalitet blir brukt som bakteppe for filmens eigentlege handlingsramme. For eigentleg er det ein film om forhold. Ein temmelig pesemisstisk, men likeså både vittig og bra ein.

Såg The Jungle Book igjen og. Koselig. Visuelt pent, sjølv om klippinga til tider står fram som ein smule hakkete. Karakterane er sjarmerande. Bodskapet om ansvar og tilhøregheit ein smule klassisk, men tilgivelig med tanke på sjangeren… Ein underholdande reise gjennom jungelen.

The Departed skriv seg inn i rekka av Scorceses visuelle og filmhyllande 2000-talls verk. Temmelig overflatisk, men definitivt velfortalt, velregisert og engasjerande. Sjølvsagt latterlig at dette skulle vere regissørens Oscarvinnande film, men bra er den likevel. For undervurder ikkje den narrative uforutsigbarheita som blir prestert her. Den saknar eg ofte i slike klassiske sjangerfilmar.

Skjoldbjærgs Insomnia er eit prakteksempel på ein vellukka norsk sjangerfilm. Eit klassisk noir-konsept blir nytta, med tåkefylt nordisk natur i bakgrunnen… Spennande er den også.

American Pie er ei splitta oppleving for min del. Faktisk aldri sett den første filmen før no… Ein film som definitivt er veldig klissete, stereotypisk og eigentleg latterlig sjølvmotseiande. Likevel så… uh… så fungerer den som ein slags guilty pleasure, i det eg definitivt kosar meg, skremmande ofte… Eg syntest også den (til tider i alle fall), fangar ungdomskultur på ein ganske okey måte, utan at eg skal genierklære den noko særlig for det.

Nr. 2 er heller ikkje så dum… Eller, litt dum er den for så vidt, men eg syntest den fungerer heilt greitt som oppfølgar. Det er framleis gøy, liksom… Humoren og situasjonen trekkast lengre, sjølv om den første filmen til tross fungerte betre som ungdomsfilm. Og sjølv om også denne blir veldig overflatisk og stereotypisk til visse tider, er det noko i korleis den skildrar ungdomstida og det å leve i enkeltaugneblinken. Det å setje pris på ting, osv osv… Ein slags positiv energi eg beundrar ein smule.

Gjensyn med The Naked Gun. Ein time og tjuefem minuttar med reint tull. Ikkje heilt feil på ein sliten dag. Full av artige referansar og stikk til samtida.

Sideways var fin. Den fangar fleire veldig menneskelige augneblikk. Treffer ofte. Payne er veldig avslappa i regien. Splitt-screen bruken er kul. Eit par artige filmreferansar pakkast inn i ein elles deilig og kjølig dramakomedie.

Decounstructing Harry var også god. Veldig nybølgje inspirert, som igjen gjer den til ein leikent og ambisiøst fortalt film.

The Discreet Charm of the Bourgeoisie var ei artig satire over overklassen, der bileta og situasjonane blei fylt med symbolikk. Klasseinndeling og fordomar tas på kornet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Looney Tunes - Back in Action 2/6

Til og begynne med starter den bra men så går det rett vest , det blir rett og slett direkte tråkig og veldig lite underholdende.....slitsomt å se på.

Se heller Istidfilmene eller Toy Story , mye bedre tidstrøyte.........

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...