Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Lone Ranger

Helt greit popcornfilm. Tenk Pirates of the Wild West, eller Cowboys of the Caribbean, så skjønner man hva det dreier seg om. Egentlig et smart trekk, da Pirates of the Caribbean 4 ble en for mange. Nå skal det nevnes at Pirates of the Caribbean 5 dessverre er bekreftet, men nok om det. Lone Ranger er teknisk sett en helt annen historie i et helt annet miljø med helt andre folk, men det har fint lite å si. Liker man PotC liker man nok denne også. Liker man ikke PotC liker man nok ikke denne heller. Enkelt og greit.

Vurdering: 5/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"1408"

Kommer ikke 2083 snart :D

Lasse og Geir aka To trøtte typer anno 1976 , 4/6........banalt skuespill men det er det som gjør det morro , dessverre så var ikke replikken "mase som et lokmotiv" festlig , sikkert pga man har hørt den så mange ganger før på Åpen Post ;)

Det tause flertall , 4/6.....forstår ikke bæret av titteln eller slutten.......ellers tror jeg nok Jan Thomas hadde likt badstu-scenen , usj :/

Halloween III , 4.5/6.......fansen ble skuffa siden Myers/Loomis ikke var i denne men på egne premisser syns jeg faktisk denne filmen er ålreit :)

Ali G er en undervurdert film ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Die hard: A good day to die hard (5) (2013)

En grei film som ligner alle de andre fra serien. En del morsome komentarer og bemerkninger som gir filmen en litt undeholdene action stemmning.

Som altid er det ganske mye urealistisk i filmene, men det er også med på å lage litt humor i filmen og at filmen er greit å se uten at man sitter igjen med masse spørsmål eller tung kost!

7+/10

Lenke til kommentar

En grei film som ligner alle de andre fra serien. En del morsome komentarer og bemerkninger som gir filmen en litt undeholdene action stemmning.

Som altid er det ganske mye urealistisk i filmene, men det er også med på å lage litt humor i filmen og at filmen er greit å se uten at man sitter igjen med masse spørsmål eller tung kost!

7+/10

Jeg likte filmen helt greit (6ish/10), og synes det var en helt OK actionfilm (men jævlig skuffende Die Hard-film). Men en tyisk DIe Hard-film? Jeg synes den skiller seg jævlig ut fra resten av serien, selv den forrige. Jeg fikk ikke mye Die Hard-feeling av filmen, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

En grei film som ligner alle de andre fra serien.

Sjelden jeg protesterer på en anmeldelse, men denne lar jeg nok ikke slippe unna så lett, dessverre. Die Hard 5 er ikke lik de forrige i det hele tatt, Ta for eksempel Bruce Willis selv. I de første er han en enslig, sårbar politimann som egentlig ikke har lyst til å være der. I Die Hard 5 er han en usårbar Rambo som meier ned alt og alle som kommer i veien, og han gir fullstendig blaffen i om noen titalls sivilie blir drept underveis. Det sier jo sitt.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Scary Movie 5

Har sett 3-4 av di forrige (husker ikke nøyaktig, like greit) og det var jo faktisk partier der jeg lo.

Her lo jeg, men det var ikke fordi filmen var morsom, men fordi den var dårlig.

Ekstremt dårlig! Herregud, kan man bruke millioner av dollar/kroner på et slikt makkverk?

Takk gud for at jeg ikke så den på kino, for da hadde jeg krevd pengene igjen!

0,5 av 10

Lenke til kommentar

The Lincoln Lawyer

Jeg bet merke i god bruk av musikk i løpet av filmen. Historien i filmen var original, som gjorde at jeg ikke kunne tippe meg frem til hva som skjedde hele tiden. Til tross for dette, synes jeg den til tider var litt ulogisk og gikk litt for mye frem og tilbake.

7/10.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg sett filmen, men Idris Elba er en dyktig skuespiller, uavhengig av kvaliteten til Pacific Rim. Han var f.eks veldig god i HBO-filmen Sometimes in April. Han var heller ikke ubrukelig i The Wire.

World War Z (2013)

God fetting dette. Lett, underholdende og overraskende spennende 6/10.

Lost in Translastion (2003)

Endelig fikk jeg sett denne. Perle av en film som dropper plot til fordel for karakterene, og lykkes så absolutt. 9/10

Lenke til kommentar

The Mechanic (2011)

En film som er helt grei. Det er ikke noe åpenbart point i filmen. En leiemorder tar imot oppdrag og utfører dem. Alltid det samme på en måte. Man vet ikke hva som blir handlinga eller får filmen til å slutte. Var sånnsett ganske kjedelig, siden man ikke kunne tenke framover, bare se det man så der og da, og dermed ikke leve seg skikkelig inn i filmen.

Selve scenene var med mye fart og skyting, spenninga ble litt borte.

6/10

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg sett filmen, men Idris Elba er en dyktig skuespiller, uavhengig av kvaliteten til Pacific Rim. Han var f.eks veldig god i HBO-filmen Sometimes in April. Han var heller ikke ubrukelig i The Wire.

Kevin Costner var strålende i The Untouchables. Poenget ditt er? :p

World War Z (2013)

God fetting dette. Lett, underholdende og overraskende spennende 6/10.

Holder faktisk på med boken. Er egentlig drittlei zombier, men boken fenget faktisk. :)
Lenke til kommentar

Pitt hverken skyter eller sprenger noe særlig, de få gangene han skyter er i starten for å beskytte familien når utbruddet tar over hele byen hans iløpet av en ettermiddag. ting eksploderer stort sett et stykke unna av ukjente grunner, gasstanker som går i lufta e.l. kritikken ift boka er at filmen ikke sier noe om de store sosiale og politiske omveltningene i alle landene som rammes en etter en. boka går ganske dypt ned i denne problematikken. Men filmen er mere fokusert på pitt sin karakter, der han globetrotter rundt i verden for å finne ut hvor utbruddets opprinnelse var, sammen med en kvinnelig israelsk elitesoldat som skulle eskortere ham ut sv Israel akkurat idet zombiene klatrer over muren og invaderer hele landet. Jeg har sett den to ganger på to uker. Den er PG13 så det er knapt noe blod i filmen, det lider den litt under. Og massene med CGI zombier ser litt for fake ut.

Lenke til kommentar

Resident Evil: Afterlife.

Milla Jovovich i hovedrollen selvfølgelig. regi:Paul W.S. Anderson.

grei nok regisør. Veldig bra kvalitet på "stillbilde" øyeblikkene. Høy kvalitet på damene i filmen. Storyen tar litt av, men det er tross alt Resident Evil. Må nok kjøre på med retribution nå..+ resident Evil 6 kommer i 2014..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...