Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Overspilling kan være morsomt , Batmanserien f.eks :D

Sjekk ut Vampirella , bevisst overspilling i den ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Overspilling kan være morsomt , Batmanserien f.eks :D

Sjekk ut Vampirella , bevisst overspilling i den ;)

Overspilling kan være helt fantastisk, men det kommer veldig an på hva slags type film det er. Seriøse filmer med overspilling funker aldri.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Overspilling kan være helt fantastisk, men det kommer veldig an på hva slags type film det er. Seriøse filmer med overspilling funker aldri.

Ja . finns vel en grense.......;)

Lenke til kommentar

Gangster Squad (2013)

Egentlig alt for forutsigbar, man sitter egentlig bare å venter på at tingene som er så åpenbart skal skje. Et svakt manus rett og slett.

Men med herlige skuespillere(bortsett fra Emma Stone, hater hu kjerringa), herlig LA 1950 talls gangster stemning redder den seg godt inn, og selv med all denne forutsigbarheten var det en fet film.

terningkast4.gif

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

:ohmy::hm::confused::hmm: :nei2:

Jeg klarer bare ikke å like henne, alle filmene hun er i prøver å få henne til å fremstå som hun er så forbaska pen og sexy, mens jeg synes hun bare er en stygg irriterende ginger. Jeg får rett og slett bare mindre lyst til å se filmer med henne på rollelisten :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Fatso (2008)

Virket brukbart laget og litt morsom også. Men fy så mye vemmelig griseri og griseprat. Får ikke håpe denne

sendes på vanlig Tv kanal. Det blir for drøyt.

Nå er jeg usikker på hvor realistiske situasjonene i filmen er da. Det skjer vel neppe at leitagere kan bo sånn som der.

5/10

Lenke til kommentar

Mary and Max (2009)

Var hos en kompis på et par pils på Fredag hvor han spurte om jeg hadde sett Mary and Max, men hadde egentlig aldri hørt om den i det hele tatt. Så vi satte den på, og jeg ble faktisk veldig positivt overrasket! Flere som har sett denne?

Veldig koselig og sjarmerende animasjonsfilm, soundtracket falt meget godt i smak og må være noe av det beste jeg har hørt i en animasjonsfilm på lang tid. Animasjonen er mørk og dyster men det blir aldri deprimerende å se på, den blir også presentert med fin svart humor.

Anbefales sterkt!

8/10.

Endret av Cortese
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fatso (2008)

Virket brukbart laget og litt morsom også. Men fy så mye vemmelig griseri og griseprat. Får ikke håpe denne

sendes på vanlig Tv kanal. Det blir for drøyt.

Nå er jeg usikker på hvor realistiske situasjonene i filmen er da. Det skjer vel neppe at leitagere kan bo sånn som der.

5/10

Huff :(

Fadese 1.

Jeg opplevde enhvers far mareritt for ikke lenge siden. "Pappa, har du noen kul komedie å anbefale til oss på Netflix med norsk tale?". Min 12 årige datter hadde ei venninne på overnattingsbesøk.

Så jeg begynte å lete da jeg ikke hadde sett noen særlig av slike selv og kom til å huske at Fatso fikk jo mye PR når den gikk. Kraftig kar som sliter litt med damene og er i komedeisjangeren, hvor farlig kan det være? Sjekket den ut på Netflix og der var det ingen avskrekkende tekst eller noen advarsler ift. alder så jeg foreslo "Fatso".

Så begynte marerittet, først når dattern fortalte om den i bilen dagen etter og sjelden har jeg følt meg såpass flau på vegne av to 12-åringer som fortalte om mye av det som foregikk i filmen og jeg måtte til slutt bare stoppe bilen å si at jeg ikke orket å høre mer og beklaget at jeg hadde tatt så feil av den filmen. Huff for en forferdelig følelse.

Fadese 2.

Det var omtrent som da sambo lenge hadde hatt lyst til å se den Danske filmen "Klovn" hvorpå hun spurte om vi kunne se en morsom film sammen en dag svigermor var på besøk. Da husket jo jeg at hun hadde spurt om "Klovn" så jeg hentet den og satt den på. Etter omtrent 10 min hoppet jeg helt fra sofaen til "stop" knappen på spilleren og sa til svigermor og sambo at jeg tror vi ser film en annen dag.

Makan....

EDIT: Fadese 3.

Siden alle "gode ting er 3" så må jeg nesten ta med den tredje også. Dattern er veldig glad i hester og drev i en periode mye med voltige som er turning på hesteryggen. Så en dag i videosjappa så jeg den nye svenske filmen "Apejentene" hvor nesten alt bakpå handlet om hester og voltige.

Så kom jeg hjem til svigermor, sambo og dattern og tenkte at vi skulle kose oss med en hestefilm og voltige. Herremin, nei heretter skal jeg gjøre dybdeanalyser før jeg foreslår noe som helst i slike sammenhenger.

Traumatiske opplevelser, og spesielt Fatso hvor jeg omtrentlig fikk et "Homer Simpson attack" i bilen når de fortalte om den.

Endret av Theo343
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Så en helt forferdelig dårlig film, den dårligste filmen jeg har sett på lenge.

Den het "Killer Joe", handler om en hvitetrash families mordplaner og gjeldsdilemma. Men replikkene er så sinnsykt dårlige at det rett og slett ødelegger hele filmen. At en whitetrash familie ville gjort det greine der er helt usannsynelig. Skuespillerne er ikke de som ødelegger filmen, men replikkene og storyen ødelegger alt. Jeg lo da jenta sa hun var 12 år. Terningkast 1.

Dersom man liker white-trash filmer, så synes jeg Winters Bone er mye bedre, selv om den også er litt over the top. Men den er iallefall bra og føles mer virkelig i replikk og handling.

Lenke til kommentar

Så en helt forferdelig dårlig film, den dårligste filmen jeg har sett på lenge.

Den het "Killer Joe", handler om en hvitetrash families mordplaner og gjeldsdilemma. Men replikkene er så sinnsykt dårlige at det rett og slett ødelegger hele filmen. At en whitetrash familie ville gjort det greine der er helt usannsynelig. Skuespillerne er ikke de som ødelegger filmen, men replikkene og storyen ødelegger alt. Jeg lo da jenta sa hun var 12 år. Terningkast 1.

Dersom man liker white-trash filmer, så synes jeg Winters Bone er mye bedre, selv om den også er litt over the top. Men den er iallefall bra og føles mer virkelig i replikk og handling.

Der ser man hvor forskjellig smaken kan være. Killer Joe er ett av høydepunktene jeg har sett de siste mnd'ene :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...