Delvis Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Kan ikke huske å ha hørte det, de pleier helst si "loose". Akkurat LOTR filmene styrer jeg unna da, av grunner jeg ikke får satt godt nok ord på i farten. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Ordet må ses i riktig sammenheng. Når "fire!" brukes i våpensammenheng betyr det bare "skyt". Uansett våpen. Det har ingenting med at det kommer ild ut av løpet å gjøre. Det bare ett av ordene som betyr forskjellige ting i forskjellige sammenhenger. Jeg hører ofte i filmer som etterligner middelalder eller oldtiden, at de sier "hold it...hold it....fire" når mange bueskyttere skal skyte samtidig. Endret 28. mars 2013 av Bytex Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Spørsmålet er hvorfor noen skulle assosiere ordet "fire" med utskytning av prosjektiler før kruttet ble oppfunnet! 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Her snakker de om samme "problemet" http://tvtropes.org/pmwiki/posts.php?discussion=13169942500A25420100&page=0 This has always bugged me, especially since I saw The Two Towers, in which a Rohan officer yells "Fire!" to his troops. Is there any records of actual military commands that pre-date firearms? Most movies that don't anachronistically say "fire" use "Let fly!" or a variation. EDIT: This site says that the command sequence would have been "Ready your bows! Nock! Mark! Draw! Loose!" which sounds believable. 2 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Lore (2012) Filmen er satt til Tyskland mot slutten av andre verdenskrig. Lore og søsknene hennes må flykte fra landet og til besteforeldrenes hus. De har ingen penger, ingen papirer og den minste broren er bare syv måneder. Filmen var veldig god og flere ting gjorde et sterkt inntrykk. Tok meg litt på senga siden jeg ikke hadde lest mer enn et par setninger om den. Det er ikke den beste filmen om andre verdenskrig jeg har sett, men tror den hadde blitt litt i overkant følelsesmessig hvis jeg var ti år yngre. 7/10 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Oz: The Great and Powerful (2013) Nå skal det sies at jeg elsker eventyrfilmer og følte meg dermed hjemme med den nye Oz-filmen. Tidvis kunne den bli litt overdrevent men slikt kan man tilgi. Ikke filmen jeg ville ha valgt hvis jeg skulle ha filmkveld med kompiser, men heller noe jeg ville ha satt på hvis jeg skulle kos meg en kveld. Filmen har alt den trenger av sterke fine farger, komikk og sjarm og vil anbefales hvis du liker eventyrfilmer. Tilnærmet 8/10. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Bride of Chucky. En grei film som handler om å gi dokker liv. Filmen var okei, og til tider ganske kjedelig, Jeg ville satt ned aldersgrensa fra 18+ til 15+ Har sett mange filmer som var verre og tror ingen kommer til å synes den filmen er noe skummelt..... 4/10 Anbefaler den ikke videre, men helt ok å se den om man først har starta på den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Adventure in Denmark 3/6 Finnes ikke på engelsk dub en gang , dette er den eneste kung fu filmen filmet på dansk jord. (egentlig en sex komedie med en desj av kung fu hvis man skal vere helt erlig) Hadde vert kulere hvis Paul Wei hadde en stoerre rolle , kunne spilt homse akkurat som i Way of Dragon.......ville vert fint å se mer av Køben oxo. De kunne i prinsipp spilt den inn i Oslo i stedet , tipper Opsahl hadde hatt en cameo Number 23.......3/6 , Carrey blir besatt av tallet 23 og tror at alt i livet er basert på tallet , interessant film men ikke spes underholdende. Freaky Friday , 4/6....Curtis blir dattera og Lohan blir mora og det oppstår komplikasjoner , filmen var morsommere enn jeg hadde trodd , helt ålreit. Crazy on the outside 3.5/6 , Tim Allen som eks-forbryter som præver å bli lovlydig , egentlig ikke så morsom film men grei nok. Shrek 2 , 4.5/6 , i denne så blir Shrek et menneske og de møter oxo på katta i støvler.. Biefilmen , 4.5/6.......div bie-relaterte puns , Sting f.eks dukker opp i par cameos Hovedrolle-bien blir mildt sagt sjokkert når han ser honning på billigsalg i butikken Endret 31. mars 2013 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Fire with fire (2011) En helt klassisk actionfilm. Man kan se den og behøver ikke tenke eller skjønne noen ting. Har verdens enkleste handling. Grei å se, men synes filmer som har litt mere mening, handling eller litt invikla er bedre og kan sees flere ganger. Jeg hadde nok godt lei av å se denne flere ganger. 6/10 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Spartacus (2004) Syns dette er en bra versjon. Like bra som den nye serien. Ikke på langt nær overdrevent og kunstig spekulativt som den, men bedre skuespill. 7/10 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Django Unchained Tarantino fornekter seg ikke. På ingen som helst måte. Mannen, som til tross for sin kompromissløse egne stil som han jo tross alt på sett og vis har klart å inkorporere, makter å bli hyllet på kryss og tvers av alle samfunnslag. Med få unntak blir han hyllet som filmens Messias. Og selv det konforme Oscar-Akademiet kan ikke unngå å legge sin elsk på denne spesielle herremannen. Hans seneste film, eller mesterverk, som har blitt det vanlige kallenavnet på hans filmkreasjoner, er heller ingen stereotypisk film uansett sjanger. Her prøver han å overgå seg selv, han lager nesten en parodi på seg selv, med det som tilsynelatende skal være en lang episk western i hans forskrudde stil. Jeg klarer ikke lenger legge skjul på at jeg aldri har vært blant de som blir våt i trusa bare av tanken på en Tarantino-film. Tidligere har jeg ikke forstått hypen, jeg har ikke forstått hvorfor kompiser hyller mannen, hvorfor et samstemt kinopublikum (her i Norge) klapper under premieren på Inglourious Basterds. Og jeg forstår det ennå ikke. Det skal han ha, når regissøren er en større stjerne enn skuespillerne i filmen, når han evner å få mer oppmerksomhet rundt seg selv enn skuespillerne eller ganske enkelt filmen, historien, har han klart noe. For meg skinner han bare gjennom i en hver film han gjør. Jeg ser ikke Django skyte ned fiender, jeg ser ikke Christoph Waltz briljere med snakketøyet, jeg ser bare en forvokst unge som drar i noen spaker i det som er et stort leketøy. Et leketøy som for min del kunne blitt værende inne på gutterommet. Problemet er i denne trojanske hesten av en film, som i alle hans filmer, at det mangler en god historie. Og ennå større og viktigere, det mangler genuine, tillitvekkende karakterer. Det lille fnugget av historie og plakatering av karakterer kan på beste vis ikke forklares som noe annet enn påskudd for å kunne leke seg med sammensatte idéer og en vesentlig kjærlighet for vold. Han klarer aldri å gi meg en god sammenhengende følelse for filmen sin. Slik andre store filmer gir meg. Og det uansett sjanger. Det var frustrerende og demotiverende å se hvordan også denne filmen endte i et voldshav som rett ut er unødvendig, glorete og perverst. Det mest provoserende er kanskje også hvordan helten blir sett på som den utrolig sjarmerende gentlemannen av dama som formelig smelter. Og det rett etter den bestialske nedslaktingen hun nettopp har vært vitne til. Hun ser ut som en nyforelsket fjortis som faller for en søt jypling. Noe alvorlig skurrer. Django Unchained ga meg akkurat det jeg forventet – ingenting. Jeg klarer uansett ikke å unngå å la meg fascinere av hypen rundt alle hans filmer, han kan det. Han kan trekke til seg store navn, han kan fylle kinosaler. Oppegående, engasjert og nysgjerrig, som jeg liker å tro at jeg er, valgte jeg uansett å se filmen for å forstå det hele. I sum mislyktes jeg. 7 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Noen sitater rundt Tarantinos stil og arbeid: - His films have been characterized by nonlinear storylines, satirical subject matter and an aestheticization of violence that often results in the exhibition of neo-noir characteristics. - Tarantino has been dubbed a "director DJ," comparing his stylistic use of mix-and-match genre and music infusion to the use of sampling in DJ exhibits, morphing a variety of old works to create a new one. - Actor Steve Buscemi has described Tarantino's different style of film making as "bursting with energy" and "focused," - Tarantino often seeks to harness, manipulate and ultimately imitate the aesthetic elements and conventions typically used in the cartoon medium. More specifically, he often attempts to meld comic strip formulas and aesthetics within a live action film sequence and in some cases uses the literal use of cartoon or anime images. - Tarantino's cinematic ambition to marry artistic expression via live action and cartoonism is yet another example of his ability to morph genres and conventions to produce a new and authentic style of his own. - He often manipulates the use of commodities to propel plot development or present an intriguing juxtaposition that ultimately enhances his notorious combination of humor and violence, equating a branded genre with branded consumption. - He often pairs bizarre props with an equally bizarre scene, in which the prop itself develops into something of higher substance. Likewise, he often favors particular brand names of his own creation to make promotional appearances. Enten liker man stilen hans eller så gjør man det ikke. Personlig synes jeg hver eneste film han lager er en enorm stor popcorn fest i positiv forstand og han er en herlig fargeklatt i filmlandskapet. Tarantino og Ennio Morricone suger deg rett inn i deres verden. Man kan fint være "oppegående" og elske Tarantino filmer men det hjelper å vite hva man kjøper. Når man vet hvordan Tarantino jobber hvorfor ser man da hans filmer og forventer noe lignende Darren Aronofsky (en av mine favoritter i filmlandskapet)? Kan man elske begge og mangfoldet av kreasjoner, absolutt. Endret 1. april 2013 av Theo343 4 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Tidligere har jeg ikke forstått hypen, jeg har ikke forstått hvorfor kompiser hyller mannen, hvorfor et samstemt kinopublikum (her i Norge) klapper under premieren på Inglourious Basterds. Og jeg forstår det ennå ikke. Tror ikke det er så særlig mye å "forstå" heller, så bare slapp av med det. Det er filmer mest beregnet på lystige lettvektere med behov for noe artig å sosialisere over. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Tarantinos filmer er også suverene til usosial filmtitting. Endret 1. april 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Gyldne Kompass 3/6 Eventyrfilm med Kidman og Craig , eneste jeg likte var scenene med isbjørnene ellers syns jeg ikke filmen var noe særlig. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 The Matrix Hadde syke forhåpninger til denne filmen, men det jeg sitter igjen med er bare skuffelse og forvirrelse. Virkelig en rar film syns jeg. Veldig komplisert og skjønne! Creds for bra filming:) 4/10 Izzat: Veldig bra film handler om en "gangster" som driver dophandel. Bra skuespillere og veldig bra handling 9/10 Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Matrix er jo ganske enkel og skjønne. Endret 1. april 2013 av Revolution 5 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Argo (2012) Kul film. Mange bra scener. Litt klisjéer var det da også, noe jeg ikke likte, men ikke mye. Alt i alt duger den til en 8-9/10. Endret 1. april 2013 av Banksy Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) The Matrix Hadde syke forhåpninger til denne filmen, men det jeg sitter igjen med er bare skuffelse og forvirrelse. Virkelig en rar film syns jeg. Veldig komplisert og skjønne! Creds for bra filming:) 4/10 Izzat: Veldig bra film handler om en "gangster" som driver dophandel. Bra skuespillere og veldig bra handling 9/10 Likte du ikke den første, kan du bare glemme de to neste, blir bare verre og verre. Når det er sagt likte jeg den første. Endret 1. april 2013 av Mala Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Matrix er jo ganske enkel og skjønne. hmm, kanskje jeg burde slutte å se filmer midt på natta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå