Delvis Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 "Dorlig". Den varianten har jeg aldri sett før . 1 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Funeral kings (2012) Filmen handler om to gutter på fjorten år som har altertjeneste i tillegg til skolegang. En eldre gutt som hjelper til i kirken havner i trøbbel og guttene må passe på en kiste mens han er borte. Sammen med et par andre venner får vi med oss det som skjer i løpet av en uke. Måtte le i noen tilfeller over hvor mye de banner i løpet av filmen. Denne likte jeg veldig godt. Selv om skuespillerne er veldig unge er ikke dette et problem. Koste meg virkelig med denne. Den er kort (1,25 time), men fin underholdning en tirsdagskveld. svak 8/10 Endret 26. mars 2013 av mushi Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Da den er basert på sann historie ble den ganske bra siden selve hendelsen var så teit og dorlig planlagt så filmen gjenspeiler det veldig bra. I have bad news for you... Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 I have bad news for you... Tell me. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 FARGO (1996) Om det hadde vært en oppfunnet film hadde jeg sagt den var ganske dorlig siden ingenting er gjennomtenkt eller planlagt. Da den er basert på sann historie ble den ganske bra siden selve hendelsen var så teit og dorlig planlagt så filmen gjenspeiler det veldig bra. Ett utdrag fra filmen "Komplottet i denne underholdene thrilleren er så latterlig og samtidig så ondsinnet at man ikke vet hvem man skal synes mest synd på" passer foretrefflig på filmen. 7/10 Dette er jo et mesterverk fra en annen verden, ikke bare bra karakterer men også fantastisk stemning og god musikk. Lett 9/10 fra meg vertfall. 1 Lenke til kommentar
Spider Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Om det hadde vært en oppfunnet film hadde jeg sagt den var ganske dorlig siden ingenting er gjennomtenkt eller planlagt. Da den er basert på sann historie ble den ganske bra siden selve hendelsen var så teit og dorlig planlagt så filmen gjenspeiler det veldig bra. Den er ikke basert på en sann historie. Den er inspirert av flere virkelige hendelser, men selve handlingen i filmen er fiksjonell. Coen-brødrene er forøvrig eksperter i å lage slike filmer. Min personlige favoritt er Burn After Reading som er helt spinnvill, etterfulgt av The Big Lebowski og, selvfølgelig, Fargo. Kremfilmer, alle tre. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Nå er sikkert de fleste av dere litt eldre. Jeg ble akuratt 17 for noen dager siden og er vandt med helt andre filmer, så denne virker veldig tam for meg til det jeg hadde forventa. Dette er jo et mesterverk fra en annen verden, ikke bare bra karakterer men også fantastisk stemning og god musikk. Lett 9/10 fra meg vertfall. Hmm, ikke helt enig. Den er bra ja, men selve handlinga fra kidnapperne og den så lite gjenomtenkte planen fikk jeg nesten vondt i sjela av. Den var ikke dorlig, men jeg ble irritert over hvor dumme de folka var. Den er ikke basert på en sann historie. Den er inspirert av flere virkelige hendelser, men selve handlingen i filmen er fiksjonell. Beklager, det viste jeg ikke. Da er det nok flere som har gått i den fella der. Jeg lånte den på biblioteket og både biblotekaren og faren min sa den var basert på sann historie. Skal nå si det til dem, bra fikk vite det, så jeg slepper si feil til flere. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Stor forskjell på "Inspired by true events", og "based on a true story". Endret 27. mars 2013 av Snurreleif Lenke til kommentar
Spider Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Nå er sikkert de fleste av dere litt eldre. Jeg ble akuratt 17 for noen dager siden og er vandt med helt andre filmer, så denne virker veldig tam for meg til det jeg hadde forventa. Alder er ingen unnskyldning. Hvis filmen virker tam så er det bare en ting å gjøre: se flere tamme filmer så blir du vant til det og lærer deg å sette pris på det. selve handlinga fra kidnapperne og den så lite gjenomtenkte planen fikk jeg nesten vondt i sjela av. Den var ikke dorlig, men jeg ble irritert over hvor dumme de folka var. Det er litt av poenget med filmen, og mye av humoren i filmene til Coen-brødrene baserer seg på dumskap. Jeg anbefaler deg å se Burn After Reading som drar konseptet mye lengere (Brad Pitt gjør en fantastisk rolle i den (hans beste etter min mening), hvis det er et trekkplaster. Beklager, det viste jeg ikke. Da er det nok flere som har gått i den fella der. Jeg lånte den på biblioteket og både biblotekaren og faren min sa den var basert på sann historie. Skal nå si det til dem, bra fikk vite det, så jeg slepper si feil til flere. Det står hvitt på svart at den er basert på en sann historie når filmen begynner, så det er ikke så rart at folk lar seg lure. Dette gjorde de visstnok for å lure folk til å tro at det som skjedde i filmen var realistisk, selv om det virker ubegripelig idiotisk. Hendelsen den ofte blir koblet opp mot er den hvor ei dame ble drept av mannen sin og kuttet opp i en vedhugger. Det er altså likheter, men med helt andre fiksjonaliserte omstendigheter. Endret 27. mars 2013 av elevathor Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Public Enemies (2009) Utrolig bra film. Likte ikke helt slutten siden liker mest happy endings, men alikevel en utrolig bra film! Må sees! Ikke noe mere å si om det. 10/10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lackadaisical Skrevet 27. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 27. mars 2013 Public Enemies (2009) Utrolig bra film. Likte ikke helt slutten siden liker mest happy endings, men alikevel en utrolig bra film! Må sees! Ikke noe mere å si om det. 10/10 takk for at jeg nå vet at filmen kommer til å ende trist 10 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Så deja vu igår, gir den 8/10. Kan ikke gi noe bra referat fordi det var helvetes innviklet! Men det handla om en terroraksjon som hovedpersonen doug prøver å stoppe med å reise i tid.. Edit: Kommer med en liten mini anmeldelse av en serie. Nemlig Glee, jeg har hørt at det er så jævlig dårlig program. Faktisk det dårligste jeg har sett. Wasta to timer av påskeferien min:( Endret 27. mars 2013 av Gurre 1 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 takk for at jeg nå vet at filmen kommer til å ende trist Det er for det første ikke noen hemmlighet og de aller fleste kjenner nok til filmen. Og hva som skjer de 2 timene er jo helt opent og hvordan trist vet du heller ikke. Kommer an på hvordan du ser på filmen om det blir trist eller ikke. Så bare se den! Jeg har faktisk ikke sett en film uten å ha hørt en del om den først (gjør det ikke med vilje, men alltid noen som har sett filmen og som forteller litt, men den blir ikke ødelagt av den grunn. Gurre: Ja dejavu er også en bra film! (: Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Public Enemies (2009) Utrolig bra film. Likte ikke helt slutten siden liker mest happy endings, men alikevel en utrolig bra film! Må sees! Ikke noe mere å si om det. 10/10 Husker jeg satt igjen med en følelse av middelmådighet når jeg så den på kino, og ikke minst irriterende kameraføring. Virket som kameramannen til tider hadde håndholdtkamera mens han hoppet på trampoline, mildt sagt ikke behagelig. 4 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Timeline Begynte lovende, men falt sammen utover. Dårlig film. 3/10 En ting jeg har lurt litt på: Når de skyter med pil og buer i slag på filmer, skyter de pilene oppover og så fyker de i en lang bue og slår sånn massivt og kraftig ned ovenfra lenge etterpå. Går gjennom skjolder og av og til skuldrer og andre kroppsdeler med sterk kraft. Slik har vi også sett på filmer som Bravehart og en rekke filmer. Virker noe naturstridig syns jeg? Kan det ha vært sånn kraft i en skarve pil som falt nesten rett ned ovenfra..? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Piler har gjerne metallspiss for å dra vekta nedover, og de flyr voldsomt fort. Så ja, de kan splintre både skjold og rustning. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) RockNRolla 2008 imdb Ressigør Guy Ritchie har laget fire filmer som egentlig er veldig like. Men de er også veldig bra! Snatch og Lock, Stock and Two Smoking Barrels blir alltid mye omtalt. Men Revolver og RocknRolla er etter min mening de beste. Alle filmene inneholder en mengde snodige karakterer som alle har sine kompliserte, som oftest pengerelaterte, problemer. Når det er lagt til en drøss misforståelser og overreaksjoner gjøres det noen realle forsøk på å ordne opp i ting ved hjelp av skytevåpen. I RocknRolla er karakterene akkurat passe eksentriske med gjennomført stil. Det hele går i et veldig underholdende tempo til et fengende soundtrack. Anbefales! Liker du én av disse vil du like alle Endret 27. mars 2013 av Überadri Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) The Man Who Knew Too Little (1997) Veldig tøysete film, men veldig morsom Bill Murray er i sitt element i denne filmen, anbefales! 7.5/10 Endret 27. mars 2013 av Uderzo Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Collateral m tom cruise. Dette er en veldig bra film som jeg anbefaler sterkt. Var veldig gøy å se tom cruise som vincent, og han passet utrolig godt til rollen. Dette er en av de bedre filmene jeg har sett. 9/10 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Timeline Begynte lovende, men falt sammen utover. Dårlig film. 3/10 En ting jeg har lurt litt på: Når de skyter med pil og buer i slag på filmer, skyter de pilene oppover og så fyker de i en lang bue og slår sånn massivt og kraftig ned ovenfra lenge etterpå. Går gjennom skjolder og av og til skuldrer og andre kroppsdeler med sterk kraft. Slik har vi også sett på filmer som Bravehart og en rekke filmer. Virker noe naturstridig syns jeg? Kan det ha vært sånn kraft i en skarve pil som falt nesten rett ned ovenfra..? Piler har gjerne metallspiss for å dra vekta nedover, og de flyr voldsomt fort. Så ja, de kan splintre både skjold og rustning. Har ikke såå mye med det dere snakka om... men jeg kjører på. Jeg ser på flere filmer at når folk skyter med pil&bue roper folk: Fire, wtf? F.eks ringenes herre. Fire kommer vel fra pistoler osv fordi det kom flamme når de skyter? Kan noen forklare? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå