Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lincoln (2012)

 

Fornøyelig dramatisering av en kritisk periode i amerikansk historie. Jeg koste meg med taler fulle av smarte allegorier,anekdoter og metaforer, og med den uvanlige og interessante personligheten til hovedpersonen.

Synes ikke scenene med lobbyistene passet inn i stilen til resten av filmen (litt som om Schindlers Liste møter Hobbiten), men ellers helt topp.

 

8/10.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Lincoln (2012)

 

Fornøyelig dramatisering av en kritisk periode i amerikansk historie. Jeg koste meg med taler fulle av smarte allegorier,anekdoter og metaforer, og med den uvanlige og interessante personligheten til hovedpersonen.

Synes ikke scenene med lobbyistene passet inn i stilen til resten av filmen (litt som om Schindlers Liste møter Hobbiten), men ellers helt topp.

 

8/10.

:thumbup:
Lenke til kommentar

Oz the Great and Powerful (2013)

 

Dette er filmen som definerer "ost" i dialog sammenheng. Det var en god del ganger hvor jeg bare hadde lyst til å kaste 3D brillene fra meg og gå, men, betalte jo 120 kr for mølet så måtte overleve.

Oz (James Franco) tar en ballongferd inn i Oz, som han da må redde fra den onde heksa. Joda, historien er fra Baum "The wonderful Wizard of Oz"så den er i orden. Det resterende er ikke i orden.

 

Bare kort tid etter han er ankommet Oz blir vi møtt av Theodora (Mila Kunis) hvis eneste grunn for å være der hun er er for å vise ei rumpe som er sprengt inn i en trang lærbukse. Bare for å fremheve akkurat dette "dytter" Oz henne inn i ei lita grotte rett etter de møtes, hvor kameraet merksnodig nok "zoomer" inn akkura der det trenges. Deretter blir vi servert litt mer ostedialog, et bål og en dans mellom Oz og Theodora hvor sistnevnte har ryggen strategisk plassert til bålet slik at lærrompa dingler enda mer mitt i øyesyn. Er dette en film ment for et litt yngre publikum?

 

Uansett, den ene osten etter den andre flyr ut av både Franco og Kunis som om Tine har vært med å produsere filmen.

 

Dette summerer opp hele filmen; en rekke biter satt sammen med tynn tråd for å lage en tilnærmet historie, fylt av oste dialoger av ymse varianter. Og den obligatoriske "Conqour your fear, and I promise you will conquor death!" krigs talen som alle filmer ser ut til å måtte ha før "det store slaget" (ikke få forhåpninger, eneste som gjør noe fornuftig i slutten er bavianene med vinger; de sovner).

 

3D effektene er "ok", men det ser ut som Raimi har bestemt seg for å gjøre hva han kan for å klaske ting "ut" av skjermen, selv der det ikke passer. Om man synes "Avatar" gjør dette en del med viten og vilje, er det bare å forvente mye mer ut av denne filmen.

Jeg kan faktisk ikke komme på noe med filmen jeg likte. Min personelig mening er; styr unna. Du får noe mye bedre ut av dagen hvis du heller syre i ørene og stikker spiker i øynene.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Vantage Point (2008)

 

En veldig bra film som handler om et planlagt attentat mot presidenten.

Hendelsen vises fra 4 forskjellige sider av saken og følger 4 forskjellige personer hva de gjorde noen min før og til en stund etter anslaget.

Den siste gangen følger man en bestemt person, men stopper ikke. Man følger han helt til slutten av filmen. Alle de andre hendelsene og bråstoppa fra de andre klippene blir logiske og spiller inn på den siste man følger.

 

Jeg likte filme, og vil sterkt anbefale den videre! Man så den og først når man ser hvordan alle reagerer og handler ser man samenhengen med at ingenting skjedde tilfeldig. Veldig bra laga film.

 

8/10

Lenke til kommentar

Et par dokumentarer jeg fant på Netflix:

 

Everything or Nothing: The Untold Story of 007 (2012)

(Netflix)

 

post-140267-0-37613700-1364126042_thumb.jpg

 

Dokumentar som tar deg med baksenene rundt skapelsen av 007. Her får vi høre mye innside hendelser og fortellinger rundt personene involvert.

 

Er ikke mer å fortelle, men anbefales til de som er interssert i 007. Du ender opp med en annen holdning til serien, det er mye grådighet og strider her.

 

7/10

 

 

 

Whores' Glory (2011)

(Netflix)

 

post-140267-0-44717000-1364126057_thumb.jpg

 

Utrolig dokumentar som har ikke noe dialog fra skaperenen. Her blir vi slengt uti horelivet i 3 forskjellige land.

1. Thailand

2. Bangladesh

3. Mexico

 

Vi følge diverse horer (ingen fast) og hører det de har å fortelle om livet. Det starter fra "det gode" i Thailand som er overraskende "trygt". Til vondt, i Bangladesh...og til lang lang verre i Mexico.

 

Skaperene lar deg som publikum trekke ut av opplevelsen selv. Dette er et ærlig og rå dokumentar.

 

Jeg skal ikke fortelle mine meininger på dette emnet, det kan resultere i lang diskusjon.

 

Anbefaler alle å se denne!

 

8/10

Endret av AvidGamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lockout (2012)

 

En grei film, men veldig tamm og kjedelig handling.

Hadde forventa litt anderledes og forventningene mine lå ganske høye etter at mange sa den var utrolig bra, men nei jeg syntes ikke den var noe veldig bra eller dorlig ved den, Ligger mitt på bra liksom.

Ikke så altfor mye sci-fic i den, så det likte jeg.

 

Kan greit ses uten å angre på wasted time, men ikke en film som må sees synes nå jeg.

 

5-6/10

Lenke til kommentar

The Substitute (Vikaren)

Netflix

 

MV5BMjA1MTczNzUzOF5BMl5BanBnXkFtZTcwODg4NzcxMQ@@._V1_SY317_CR13,0,214,317_.jpg

 

I denne filmen møter vi leiesoldaten Shale og hans venner etter et oppdrag i Cuba. De er nå arbeidsledige, og dagene består i å lete etter ny jobb.

 

Shale har nå en samboer som er lærer ved en skole der en hensynsløs gjeng opprerer. Lederen for denne gjengen er hennes elev. Etter en liten skyllebøtte finner gjengen ut at de skal hevne seg på henne og knuser kneskålene hennes.

 

Shale bestemmer seg for å ta hevn på hans samboers vegne, og går undercover som vikar ved skolen. Her ligger det mer under overflaten enn hva møter øyet.

 

Alt-i-alt en fantastisk film fra midten av 90-tallet, og virkelig undervurdert i så måte. Her får man både action og komikk i pose og sekk. Tom Berenger gjør en god rolle som hevngjerrig vikar med ett par ess i ermet. Av andre kjente skuespillere møter vi endel fjes som er typiske bi-roller i både filmer og TV-serier uten at jeg kjenner navnet på disse. Luiz Gusman er selvfølgelig også med. Det eneste som mangler er Danny Trejo, men han ble vel mer stueren utover 2000-tallet.

 

Det er spesielt en scene der Shale søker jobb som leiesoldat for en narkolanger som er hysterisk morsom. Stikkordet her er mageregulerende mat i form av fiber.

 

Filmens soundtrack er også godt. Her har man brukt noe av det beste fra katalogen til Priority Records.

 

God dagen-derpå film.

 

8/10

Lenke til kommentar

Tom Berenger ja..mannen som er skapt for å spille macho militærroller eller badguys med det svære arret i ansiktet. Husker Sniper-filmene var kule.

Han har visst vært veldig aktiv gjennom 2000-tallet iflg IMDB, selv om jeg ikke har hørt om filmene eller seriene, bortsett fra Inception. Bra han ikke ble en 80-90 talls helt som bare forsvant.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Basketball Diaries 1995 imdb

En god film, DiCapro spiller bra. Men litt for velpolert. Det stilles aldri noen tvil om hovedpersonens fantastiske evner innen basketball og litteratur. Dette tas bare for gitt. Han havner alikevel på kjøret med heroin. Man skjønner de har det kjipt, men kommer aldri helt under huden på noen av karakterene. Det finnes veldig mange bedre filmer om tema.

Lenke til kommentar

Sucker Punch (2011)

 

Litt spesiell film. Filmen starter i animasjon og går over til ekte personer. 5 jenter er i et slags horehus bare at de skal danse. En jente danser, det er mere en bare en dans. Ho går da i en anen verden og gjør oppdrag. Planen er å rømme fra et slags horehus som de er i. Hmm egentlig bra film men samtidig vanskelig å skjønnne og det med det drømmelandet er også litt bra, men også veldig teit så filmen ligger hos meg høyt og lavt. Men for de aller fleste vil den nok ligge på rundt 4/10

Litt rar film, kanskje se den skjøl for å danne dere mening eller si hva dere syns om den, Det intereserer meg litt :)

Lenke til kommentar

Green Street Hooligans (2005)

 

En amerikaner kommer til london og får innblikk i hvordan hooligan-miljøet i England fungerer og hvor sterke bånd det er i brorskapet til hver gruppe. Sterk film, minte meg på en måte om American History X. Blir sikkert litt mer interessant om du også liker fotball.

 

7.5/10

Endret av baguett
Lenke til kommentar

FARGO (1996)

 

Om det hadde vært en oppfunnet film hadde jeg sagt den var ganske dorlig siden ingenting er gjennomtenkt eller planlagt. Da den er basert på sann historie ble den ganske bra siden selve hendelsen var så teit og dorlig planlagt så filmen gjenspeiler det veldig bra.

Ett utdrag fra filmen "Komplottet i denne underholdene thrilleren er så latterlig og samtidig så ondsinnet at man ikke vet hvem man skal synes mest synd på" passer foretrefflig på filmen.

 

7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...