Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Paranorman

Lenge siden jeg skrev her, men here goes..

Da jeg satte meg ned med madammen for å se Paranorman forventet jeg en liten tidsfordrivelse som jeg kun hadde sett en teaser av på forhånd.

Jeg var fullt forberedt på å se en sukkersøt historie med en slags "Burton-esque" tilnærming, og da jeg kom husket at det er samme folkene som laget Coraline så ble jeg egentlig veldig nonchalant, da jeg personlig ble skuffet over Coraline.

Heldigvis ble jeg i stedet servert en visuell fest med herlig musikk og godt skuespill, og med en overraskende "moden" historie og karakterer man ble glad, eller ihvertfall begeistret for.

Ja det ble nesten mer Spielberg, eller "Lean on Me" med en paranormal vinkling.

Spielberg grunnet eventyret og tempoet i filmen, og Lean on me grunnet Normans forhold til sin nye beste venn, det er faktisk litt synd at de to ikke får mer tid sammen og alene på skjermen, da de gjør en meget utfyllende duo.

Dialogen er god, humoren sitter, og igjen, det visuelle er en fryd for øyet.

Tror dog denne filmen vil passe bedre for oss som vokste opp med Spielberg sine eventyr enn de 7 åringene som filmen har anbefalt aldersgrense for, mye av humoren vil nok også gå de yngste hus forbi, Men samtidig er det litt slapstick inne i bildet.

Kan også være litt skummel til tider for de yngste vil jeg tro.

Anbefales!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ichimei / Hara-Kiri

Dette er rett og slett et stykke med samuraisåpe. Hvis kineserne har en tendens til å gape over for mye i sine filmer, er det stikk motsatt med japanerne. Og her tror de det holder med veldig veldig lite som underholdning.

Hvorfor begikk en samurais adoptivsønn selvmord? Det må vi bli fortalt en laaaaang sippehistorie om, før faren kan ta hevn mot den hjerteløse klanen som ikke gjorde noe for å stoppe det. Japanerne er vel egentlig kjent for å være det stikk motsatte av selvkritiske hos historikere og den slags. Og når de prøver å lage en kritisk film om samuraienes fullstendige sprø selvmord, så gjør regissør Takashi Miike en dårlig jobb i å forklare hvorfor det er galt å ta selvmord.

Terningkast 2

Dårlig film valg,du bør se orginalen regissert av Maskaki Kobayashi med Tatsuya Nakadai i hovedrollen.

http://www.imdb.com/title/tt0056058/reference

Lenke til kommentar

Drive

Sjeldent stilig film. Noe av det beste jeg har sett på lenge. Det aller meste stemte i denne her( littegrann minus for litt forstyrrende syngemusikk en og annen gang)

Valdeligheten var i vel brutale laget noen ganger, men når det er så realistisk som her får det gå. Tarantino kan bare gå og legge seg, dette er slik film skal lages.

8/10

• Liker 3
Lenke til kommentar

Silent Hill Revelation

Den er ikke skummel. Det er et eller annet som skjer med skrekkfilm når regissøren får altfor stort budsjett. Jo mer penger som brukes på flotte effekter og skuespillere, jo mindre skummelt blir det.

Husker enern var skummel da jeg så den på kino. Men ikke hjemme i stua senere. Da var den plutselig veldig tam. Og oppfølgeren er enda tammere.

Terningkast 2

Lenke til kommentar

Noen tilfeller så funker filmatisering av spill svært dårlig, og i beste fall må det være kloke hoder involvert for at det skal bli noe verdig å se på. Syns første var dårlig, og selv om traileren ser bra ut på denne (jenta var ok cast), hopper jeg over denne.

Bare for å nevne et eksempel; så langt har nye Mortal Kombat gjort det bra, og selv om den bare er en mini-serie håper jeg de i framtiden lager en skikkelig film ut av den. Venter gledelig på sesong 2.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk Conquest-serien var ganske bra. :) Ellers har vi jo den første Resident Evil-filmen. Det tok litt tid før jeg "skjønte den", men da jeg begynte å tenke på den som en forløper til spillene var den ikke så verst. Alice burde aldri ha vært med, men bortsett fra likte jeg den. Resten, derimot... :p

Men den beste spill-filmen i mine øyne er helt klart Silent Hill. Den kaprer hele essensen av spillene og klarer å holde mye av den samme stilen, uten å bli for "spillmatisert". Det er ikke en film av et spill, men en film basert på en spillserie. :)

Edit:

Colin & Brad: Two Man Group (2011)

Teit sceneshow med Colin Mochrie og Brad Sherwood fra "Whose line is it anyway?". Her er problemet: Jeg har sett de første seks av åtte sesongene av (den amerikanske) "Whose line is it anyway?" og elsker det. Riktignok har det blitt litt mye gjentagelse i de siste sesongene (spesielt femte sesong), og det tar litt lengre tid før gullkornene dukker opp. Men dukke opp gjør de, i nesten hver eneste episode. Til tider har jeg ledd så mye at jeg måtte pause programmet, for ikke å gå glipp av så mye.

Men "Whose line is it anyway?" er nok dessverre over (siste sesong var i 2006), så hva gjør man da? Alle som var med som deltagere har gjort litt av hvert og hatt flere gjesteroller, men ingen av dem har fått noe særlig berømmelse. Det nærmeste man kommer er vel Ryan Stiles (Herb i Two and a half men) og Wayne Brady (jobbet som skuespiller, manusforfatter og har gitt ut minst to albumer). Colin Mochrie og Brad Sherwood har vi dessverre sett lite til, og resultatet er nok dette tullet her. Vi snakker en live-versjon av "Whose line is it anyway?", men med kun Colin og Brad. Ingen av de andre er med. Til gjengjeld er de på en scene nå, hevet et stykke over publikum. (ulikt "Whose line is it anyway?", der deer på golvet på samme nivå som publikum.) Resultatet er lang episode av "Whose line is it anyway?" med kun to personer, null programleder, null musikk og en distanse fra publikum. At det i tillegg er veldig mange gjenbrukte konsepter gjør det ikke bedre. Det er sikkert morsomt om man ikke har sett serien, men dette showet er likevel bare en blek kopi av den. Skuffende.

Vurdering: 4/10

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Bumper denne da jeg har bad mojo med tallet 1977......

Street Fighter II animert film er ganske bra mht spill-til-film :)

Lenke til kommentar

Taken 2

Ja så jo denne på kino i haust, men da var jeg ikke så god og hadde litt sånn traumer i hodet, så jeg fikk den ikke ordentlig med meg.

Men nå fikk jeg sett den skikkelig og konsentreret gjennom hele, og må si etter 2 gang sett var den veldig bra.

Den står ikke så mye tilbake for den første vil jeg si. På en måte litt gråere og røff i formen, men så blir den litt mer realistisk

og da. Der er jo et og annet teit som skjer ( at noen neppe ville tatt så dumme valg i virkeligheten) men det var det jo i den første og da.

Og så forstår jeg det sånn, at hun som spiller datter i tenårene er 30 år. Det er jo litt rart, uten at jeg hadde tatt notis av det om ikke noen gjorde oppmerksom på det.

Kjekk underholdende actionfilm er det ja. Ser fram til Taken 3.

7/10

Lenke til kommentar

The List of Adrian Messenger (1963)

post-140267-0-86029100-1359843845_thumb.jpg

Hadde store forventinger, men ble særdeles skuffet.

Mysteriet er så rotet og henger ikke på grep at det er latterlig. Sporene de følger er så usannsynlige, at de kunne like så greit bare gått ut til et random hus og utforsket et drap som tok sted i et annet land....

Litt kult med forkledningene, men disse var svært tydlige å se. Utenom en, som Dean Martin spilte.

Jeg sleit å holde øynene åpne, filmen var så uinteresant og føltes ut som om den var 3 timer.

3/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

The ABC's of Death

Man tar en drøss filmskapere, gir dem en bokstav hver i alfabetet, ber de lage en kortfilm som dreier seg om død og gir de helt frie tøyler ellers til å gjøre akkurat hva faen de vil. Resultatet blir to timer med 26 syke, syke kortfilmer fra 15 land. I shit you not. :p Ta for eksempel denne (NSFW) traileren, med vår egen Ingrid Bolsø Berdal :

http://www.youtube.com/watch?v=vzAMX6OzpPI

Vurdering: Med så mange filmer og så varierende innhold er det vanskelig å sette en karakter. Bare vær advart. Dette er syke saker.

Endret av Lykketrolling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke overbevist...5.4 på imdb..første kommentar

Concept of the anthology: 26 letters in the alphabet, 26 shorts, and all must have at least one death and open and close with the color red. To say the anthology is a mixed bag is obvious. You have some good films here mixed with a lot of bad ones mixed with a whole lot of forgettable ones. "The ABCs of Death" just proves how incredibly hard it is to make a good short film, and I'm sad to say the bad far outweighs the good.

Overall, "The ABCs of Death," while a neat idea, is mostly just a collection of forgettable to incredibly bad shorts sprinkled with very few good ones.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...