Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sett 2001 & 2010 siden jeg var liten, og da skjønte jeg dem ikke noe særlig. Tror jeg skal ha meg en kosekveld med de to :)

2001 bra, 2010 ikke så bra.

Den andre filmen har ikke noe med den første å gjøre annet enn i navn, så det er kanskje ikke så rart... Det er desverre en mindre vellagd spinoff, som så ofte hender i filmverdenen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2001 bra, 2010 ikke så bra.

Den andre filmen har ikke noe med den første å gjøre annet enn i navn, så det er kanskje ikke så rart... Det er desverre en mindre vellagd spinoff, som så ofte hender i filmverdenen.

Hva snakker du om? Har du sett 2010 eller så jeg feil film? Den har jo mye med 2001 å gjøre. Ja den er ikke spesielt bra, og ikke i nærheten av 2001, men den har verdi og er delvis interessant pga den nettopp bygger videre på 2001 historien.

Forøvrig selv så ville jeg kanskje ikke sett 2001 og 2010 på samme kveld da 2010 er langt dårligere og kan ødelegge den fantastiske følelsen man sitter igjen med etter 2001. :)

Lenke til kommentar

Arthur C Clarke har skrevet begge står det. Og så hører jeg til dem som regner 2010 noe undervurdert. Den var vel ikke så storslått i 1984 som 2001 i 1968. Men alt i alt regner jeg den som omtrent like severdig. 2001 er veldig lett å huske, fordi det ikke er så veldig mye som skjer egentlig. Det er mer av en stilistisk opplevelse. Moderne sci-fi filmkunst på en måte. Etter noen ganger er hvertfall jeg blitt ganske lei den.

Mens i 2010 er der mer handlig hele tiden, og helt grei handling også. Ser den minst like ofte igjen den.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Download%2520Fire%2520with%2520Fire%25202012%2520720p%2520BluRay.jpg

Dette ble siste film på Søndagskvelden, ny Willis film tenker du? Ikke la deg lure, han er med like mye her som de andre drittfilmene hvor han er med 2 minutt å plutselig forsvinner, at det i det hele tatt er lov å plassere han på coveret forstår jeg ikke. Lukter billig materialer lang vei,

Handling i spoiler

Duhamel havner i vitnebeskyttelsesprogrammet etter noen Nazier angriper en far og sønn og Duhamel selv på en bensinstasjon. Disse Naziene gir seg ikke å jakter etter ham og kvinnfolket, noe action skyting og dreping. Finner han, skyter kvinnfolket å stikker avgårde uten å drepe Duhamel som de kom for in the first place.

Jesus Christ, jaja underholdene nok til en 3/10.

Endret av Rampage
La til spoiler, come on
Lenke til kommentar

Så Django Unchained med dama på kino. Fy for en rå film. Tarantino slenger ut pærle etter pærle og med dødsgode skuespillere med unntak av Tarantino selv hehehe... :)

Likte denne enda bedre en Inglorious men digget alle karaktererne, en fargerik og hypervoldelig western.

Gir den 10 av 10.

De siste filmene til Tarantino er på noen måter nesten bedre enn feks Pulp Fiction og Reservoir Dogs.

Tarantino har så geniale dialoger og på mange måter de perfekte skuespillerne. Tjo og hei action balanseres med dype følelser. Foto og scenescetting er helt fantastiske, kler virkelig det brede bildet for de som legger merke til sånt.

Christopher Waltz og Samuel Jackson gjør et par sinnsyke rolleprestasjoner etter min mening.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

PotC I og II.......4/6

Syns ikke Depp er spesiellt morsom og filmene er litt for langtekkelige uten egentlig å ha noen "pay off" dvs et verdi eller spennende klimaks.

Magnificent Trio 4/6 , grei nok som sverdfilmer flest.....handler om et verdifullt dokument og Liehs rollefigur begår høyforræderi da han bestemmer seg for å joine opprørerne.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Arthur C Clarke har skrevet begge står det. Og så hører jeg til dem som regner 2010 noe undervurdert. Den var vel ikke så storslått i 1984 som 2001 i 1968. Men alt i alt regner jeg den som omtrent like severdig. 2001 er veldig lett å huske, fordi det ikke er så veldig mye som skjer egentlig. Det er mer av en stilistisk opplevelse. Moderne sci-fi filmkunst på en måte. Etter noen ganger er hvertfall jeg blitt ganske lei den.

Mens i 2010 er der mer handlig hele tiden, og helt grei handling også. Ser den minst like ofte igjen den.

Men Kubrick har ikke laget begge og det er det som tydeligvis teller på utslaget.

Lenke til kommentar

Extracted

Det er sterkt når science fictions virkemidler blir bundet sammen med gjennomtenkt menneskelig drama. Det pleier som regel være det ene eller det andre.

En forsker finner opp en tankelesemaskin, men må forandre konseptet til å manipulere andres tanker, dersom han vil ha finansiell støtte. Det ender opp med at han blir fanget i hjernen på en kriminell, og hvordan man får han ut, er selve drivkraften til historien.

Jeg skulle likt at litt mer _science_ ble brukt til å drive historien fremover. Den starter med et godt utgangspunkt, men så dabber det av, til litt mye tomannsdialog.

Terningkast 4

Lenke til kommentar

PotC I og II.......4/6

Syns ikke Depp er spesiellt morsom og filmene er litt for langtekkelige uten egentlig å ha noen "pay off" dvs et verdi eller spennende klimaks.

Scene: Depp og en annen fjott sloss ved siden av en vindmølle. Jeg satt og tenkte at de garantert kom til å sloss oppå det hjulet, og det kom til å løsne. Så hva skjer? De sloss. De klatret opp på vindmøllen. De gikk opp på hjulet... og hjulet løsnet. Geez...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Scene: Depp og en annen fjott sloss ved siden av en vindmølle. Jeg satt og tenkte at de garantert kom til å sloss oppå det hjulet, og det kom til å løsne. Så hva skjer? De sloss. De klatret opp på vindmøllen. De gikk opp på hjulet... og hjulet løsnet. Geez...

Jeg hater Potc serien, synes det er barnslig og kjedelig. Hva er vitsen liksom, kommer alltid til å ende bra uans.. Disney.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...