Anonym259235 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Skulle gjerne fucka med dem jeg. En haug med utrente hajsrøykende bortskjemte rikinger skremmer ikke meg. Kampkunst kan de i hvert fall ikke. Watch out, we've got a badass over here. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 MJ var en suveren men misforstått artist. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Craigslist Joe (2012) http://www.imdb.com/title/tt1486616/ Dagens samfunn har endret seg, man sosialiserer i større grad via teknologi og det kan virke som man bryr seg mindre om medmennesker utenfor sin egen lille boble. Joe ønsker å finne ut om det fortsatt er nestekjærlighet å finne der ute når man er overlatt til seg selv og andres hjertegodhet. For å gjøre en vri på det bruker han teknologien til å hjelpe seg, derav tittelen "craigslist joe". En fantastisk reise og historie. 6/6 Endret 16. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 American Psycho (2000) Fet film! Veldig bra skuespill, spesielt fra Bale. Mye bra filming og mange fine scener. 9/10 - Anbefales! Death Proof (2007) Jævlig fet film! Spennende, kul og mange bra scener med tanke på filming osv. Var også kult med sånn "gammeldags" look som den hadde. Er stor Tarantino-fan, og han skuffer ikke i denne! 9/10 - Anbefales! Hitman (2007) Jeg har for kort tid siden spilt gjennom Hitman Absolution, et spill jeg likte veldig godt, så da måtte jeg jo se filmen også, men jeg ble veldig skuffet. Fullspekket med klisjéer og idiotiske scener og den var veldig forutsigbar generelt. Den romantiske greia var også teit, og jeg følte at det ikke passet i det hele tatt med Hitman-temaet. Nå har jo jeg bare spilt Hitman Absolution, men fortsatt. Kanskje en eller to scener her og der som var litt fete, men det hjalp ikke mye på kvaliteten av filmen. Hitman-greiene er jo veldig kult, og det kunne blitt en veldig kul film, om de bare ikke hadde gjort det til dette Hollywood-søppelet som det var. 5/10 - Styr unna. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Margaret (2011) directors cut Dette må være den mest oversette, undervurderte og underhypede filmen jeg har sett på veldig lenge. Jeg er veldig glad for at jeg ble tipset om denne filmen som en av fjorårets beste filmer så jeg fikk sett den i kveld, hvis ikke tror jeg den hadde gått meg hus forbi. Filmen ble spilt inn i 2005, men pga store problemer og uenigheter i postproduksjon ble den utsatt i mange år, de som er interesserte kan lese mer her. Den eneste grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg mener filmen fortjener å bli sett av så mange som mulig, men jeg sliter med å sette ord på hvorfor jeg mener den er så god. Den handler om en jente i slutten av tenårene, Lisa, som inderekte har skylden i en dødsulykke. Fra fortauet distraherer hun en bussjåfør som ender med å kjøre på rødt lys og drepe en kvinnelige fotgjenger. Kvinnen dør i armene til Lisa og filmens utgangspunkt er hvordan Lisa takler denne opplevelsen. Men filmen er så mye mer enn dette. Den er et episk 3-timers drama som handler om alt fra det å bli voksen til menneskelige relasjoner og stemningen i New York post-9/11. Den skildrer alt dette utrolig bra. Hovedrollen, spilt av Anna Paquin, er en av de mest komplekse og realistiske karakterene jeg har sett på film. Filmen er en berg-og-dalbane av hat og elsk for denne karakteren. De mange gode birollene er først og fremst verktøy for å utforske hovedkarakteren i enda dypere grad, men mange av dem er fantastiske i seg selv, spesielt moren til Lisa, spilt av J. Smith-Cameron. Mange fantastiske scener av New York i slo-mo og et soundtrack bestående av store deler opera og klassisk musikk gjorde dette til en ekstra fornøyelig opplevelse. En film som treffer mange spikere på hodet, som virkelig får deg til å tenke over det ene og det andre og som sist men ikke minst var veldig emosjonelt engasjerende. Filmen har fått veldig blandet mottakelse, spesielt blant publikum, og jeg har lest at dette er en film man enten hater eller elsker. Personlig mener jeg at de som ikke klarer å se denne filmens kvaliteter rett og slett tar feil, men sånn er nå det. 9/10 PS: Jeg så directors cut-versjonen på 186 minutter og er veldig glad for at jeg gjorde det. Jeg tror at hvis du ser den "korte" theatrical cut-versjonen (150 min) og ikke likte den hjelper det ikke å se den lange, men hvis du ser den korte og likte den ville du sannsynglivs ha likt den lange enda bedre. Og for guds skyld ikke døm denne filmen utifra traileren, den er totalt kryssklipt og gir et veldig misvisende inntrykk av filmen. Som nevnt i begynnelsen av innlegget hadde filmen store problemer i postproduksjon og ble en stor økonomisk flopp. Derav en trailer for å tiltrekke seg et så bredt publikum som mulig (idioter). Edit: ser den skal vises på TIFF så de som har mulighet til å se den i Tromsø bør gripe sjansen! Festivalen hadde også en veldig fin oppsummering av filmen: "MARGARET foregår i New York, men er noe langt mer enn en forkledt kommentar til 9/11. Med regissørens egne ord kan den kalles en «urban opera»: dramatisk, følelsesladet, storslagen og tragisk. Skuespillet er briljant, med Anna Paquin i særklasse som den umodne, sårbare, kyniske, hjertevarme, utålelig selvopptatte og altfor menneskelige Lisa." Endret 13. januar 2013 av thesinner 3 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) GangsterSquad: Langdryg film, medium action, tam dialog og dumme karakterer. 3/6 Og dem er elendig på å sikte utenom han ene dudn. Endret 13. januar 2013 av MrLuni Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Operasjon Argo Wow. Jeg satt med hjertet i halsen her gjennom store deler av filmen. Dette var intenst spennende. CIA må redde seks amerikanske diplomater fra Iran, mens hatet for amerika vokser under revolusjonen i 1980. Det gjør de ved å forfalske en filminnspilling der - en ide så sprø at du nesten ikke kunnet diktet den opp. Den er nemlig basert på virkeligheten. Ben Affleck, som både har regien og spiller hovedrollen, lykkes i å fortelle dramatikken i historien på en veldig realistisk måte. Han gjør ikke "Hollywood" ut av filmen, ved å forsterke biljakter til det absurde og legge på symfonimusikk. Det hele er rett og slett simpelt utført, uten for mye dill dall og uviktigheter. Veldig lite å utsette her. Klarer ikke helt å si hvorfor jeg ikke gir terningkast 6. Men det er i hvert fall en sterk: Terningkast 5 Endret 13. januar 2013 av Ramius Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Margaret er en fin film, men ikke eksepsjonell. Jeg synes den fint porteretterer hvor selvopptatte mennesker har blitt, men når man selv plutselig sliter med noe som har skjedd så forventer man, som en selvfølge, at alle andre skal bry seg. Endret 14. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Uprising (2001) Omtrent som ventet. Grei film om Jøde/Nazi andre verdenskrig. Litt likhet med Pianisten og samme sted med jøder. Der var også litt av dette, men her i hele filmen den oppstanden. Det var litt rotete men sikkert vanskelig film tema å lage, det var mange folk og mye surr. Ok å få sett iallefall. 6,5/10 Lenke til kommentar
Danek Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Mye flotte og reflekterte mini-anmeldelser som har rullet inn de siste par sidene. Jeg ser det som en veldig positiv utvikling. Hold det slik så blir dette en av mine absolutte topptråder. Snurr film! 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Premium Rush 7/10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Max Zorin var misforstått oxo , han ville jo bare drive sitt eget firma , Breivik Geo.....eh jeg mener Zorin Industries (lett å ta feil vettu) "Sånn er det bare !" Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Noe sier meg at å oversvømme Silicone Valley var en dårlig business-ide. Hvertfall når James Bond bor i samme verden som Max. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Uprising (2001) Omtrent som ventet. Grei film om Jøde/Nazi andre verdenskrig. Litt likhet med Pianisten og samme sted med jøder. Der var også litt av dette, men her i hele filmen den oppstanden. Det var litt rotete men sikkert vanskelig film tema å lage, det var mange folk og mye surr. Ok å få sett iallefall. 6,5/10 Anbefaler deg å se The Boy in the Striped Pajamas (2008) Endret 16. januar 2013 av AvidGamer 3 Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Saw (2004) Gjensyn med denne fantastiske filmen her, når flere hører Saw tenker de bare overdrevet med blod å gørr og har ikke sett filmene engang. Da kommer jeg alltid med: Se den første. Denne er bare strålende og jeg blir hekta fra første stund, ekstremt bra hvordan plottet utvikler seg hele tiden gjennom filmen. Er vel bare Cube fra '97 som har lignende plot, så Saw er så å si en orginal idè. Most people are so ungrateful to be alive. But not you. Not anymore. 9/10. 1 Lenke til kommentar
paolo il capitano Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Django Unchained Sikkert anmeldt her tusen ganger tidligere, men jeg kan da gi mitt syn. Som die hard Tarantino-fan gleda jeg meg helt latterlig mye til denne, forventningene ble innfridd. Den var akkurat som jeg mener en Tarantino-film skal være. Over the top, drøy og cheesy gladvold, nydelig skrevet og DiCaprio leverer noe av det feteste jeg har sett han gjøre, samt er Christoph Waltz eksepsjonell som alltid. Synes det er rimelig spesielt at DiCaprio ikke ble nominert til beste birolle, men kjenner jeg Oscars rett har det nok mye å gjør med at han spilte en så gjennomført jævlig slaveeier. Soundtracket er som alltid perfekt utvalgt. Fuck en kritiker. 10/10 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Artig at den blir kritisert for voldsnivået. Hvorfor se en Tarantino film hvis du ikke liker voldsnivået i hans filmer . 1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Paranormal Activity 4 Når bevisene på at mytologien er virkelig har blitt så mange gjennom tre filmer, kan man enten velge å A. Gå til kjernen og løse problemet Eller B. Starte historien på nytt med en helt ny familie. Med andre ord: Melke konseptet. Nummer fire gjør akkurat det. Jeg håpet vi hadde kommet så langt nå, at regissøren endelig tørte å ta tak i løsning A. Men istedenfor har Oren Peli ikke baller nok til å gi seerne et skikkelig klimaks. Det er jo utvilsomt at de tre første filmene nå har bygget opp mot en slags eksorsisme? Men neida. Det blir bare det samme om på nytt og på nytt, til man mister interessen fullstendig, og filmene bare dør ut. Jeg likte faktisk de tre første. Der spesielt de to første var gode skrekkfilmer. Jeg syns alltid Paranormal Activity har handlet om nyanser og variasjon i dramaturgi og klippingen, som leker med publikums skrekk på en mesterlig måte. Da spiller ikke handlingen, skuespillet, eller det visuelle så mye. Premissene er enkle, og det sentrale er lagt vekt på: skrekk. Men nummer fire markerer rett og slett begynnelsen på slutten - på noe som kunne vært mer gjennomført. Terningkast 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Black Belt Jones (1974) er ikke langt unna Shaft i kulhet. Bare at han sparker og slår mere enn Shaft gjør og er ikke fullt så overdrevet sex machine. Mere Bruce Lee type med brother-kulhet. Han driver en karateskole i Harlem og rydder opp i gangsterverdenen i samme farta, med litt hjelp fra sine Black Panther-kompiser. Absolutt en verdig blaxploitation-film der negrene alltid er de kuleste og de hvite er dumme skurker som prøver å ta over bedrifter i nabolaget, eller smultringspisende politifolk. Jim Kelly spilte forresten også i Enter the Dragon. http://www.youtube.com/watch?v=oWzb_YelxgY Endret 16. januar 2013 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå