Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin avatar du har på Criticker, forresten, spetwols. Den så kjent ut.

Hehe, ja... :D Du veit, jeg så veldig opp til deg! Har ikke vært aktiv her på lenge, og er ikke alle de samme gamle her mere...^^ Nå som du har byttet avatar, så synes jeg det var flott å kunne bruke den et sted! Den er elegant, og stilig!^^

Har du en criticker profil, btw? Har du fortsatt like stor interesse for film enda, som du hadde før? :)

Lenke til kommentar

[...]

Fantastisk film! Jeg husker jeg så den på Cinemateket. Vi kom litt sent og endte opp med sitte helt foran, og det er noe av det villeste jeg har vært borti på en kino. Å komme ut av kinoen etterpå og ut på Oslos gater var også rimelig sykt. Vi tusla nedover Karl Johan på natten med flomlys og narkolangere om hverandre. Det var faen meg som å oppleve sitt eget liv i tredjeperson. Helt sykt.

Lenke til kommentar

Hobbiten

Endelig et gjennomført og solid eventyr. Det er det lenge siden jeg har sett. I tiden etter den siste Ringenes Herre-filmen, har jo fantasisjangeren vært dominert av homofile vampyrer i skaugen. Dette er andre boller.

Syns Hobbiten har fått ufortjent mye kritikk pga sin teknikk. Hobbiten er et fargerikt eventyr, og det er naturlig at det brukes moderne filmteknikk i akkurat denne filmen. Jeg så den i 3D, men aner ikke om det var HFR eller ikke. Men sånn bortsett fra i en håndfull scener, syns jeg ikke den tredje dimensjonen tilførte filmen noe merkbart mer kvalitet.

Dette er en sånn film der kvaliteten defineres litt av konteksten. Og jeg satte ekstra god pris på hvordan filmen var knyttet opp mot Ringenes Herre. Og samtidig har jeg forståelse for hvordan dette er første akt av en lenger trilogi. Allikevel oppnådde den et godt klimaks og fortalte sin egen viktige historie. Om Bilbo som omsider kom ut på eventyr og fikk forandret livet til noe mer spennende. Jacksons ekstra utvidelser til historien var også velkomne. Er ikke helt sikker på hvorfor den ikke når til topps. Men er i hvert fall sikker på en;

Terningkast 5

Lenke til kommentar

The King of Kong (2007)

Veldig kul dokumentar om verdensmesterne i Donkey Kong. Anbefales. Spesielt til alle spill-interesserte.

Tidenes kuleste dokumentar. Helt latterlig bra, og Billy Mitchell er en av tidenes badguys. Eller, måten han fremstilles på i filmen gjør han til en av tidenes badguys.

Lenke til kommentar

That`s my boy

Jeg liker Adam Sandler, han får meg til å le.

That`s my boy lo jeg godt av. Greit nok, ikke hans beste film, men helt klart verd å se.

Han spiller da en tenåring som har sex med lærerinnen sin, det blir barn av det. Barn får barn, mor havner i fengsel. Barnet blir voksent, barnefaren blir ikke voksen. Barnet skal gifte seg, barnefaren skal kanskje i fengsel, forsøker å melke trash tv industrien for penger for å slippe fengsel. Hysteriske scener fra en strippeklubb.

Jeg ser for meg at dette er en glimrende film dersom man er fyllesyk, trøtt eller bare trenger å le litt uten egentlig å tenke over hvorfor man ler.

6/10

Lenke til kommentar

Billy Elliot

Handler om en gutt som vil bli ballerinagutt.

Her får man se to 11 åringer som ser ut som de er på nippet til å ha sex. En 11 åring som spør om hun skal vise rumpa si. En liten gutt som kler seg i morens klær.

Syntes filmen var lite interessant, og å se den med klassen var pinlig. ( Under scener som da lille Ballerina Billy får kjeft, og går ut av rønna han bor i og sparker i vegger og danser ).

Mislikte den rett og slett. Gode skuespillere da.

3/10

Lenke til kommentar

Hobbiten

Endelig et gjennomført og solid eventyr. Det er det lenge siden jeg har sett. I tiden etter den siste Ringenes Herre-filmen, har jo fantasisjangeren vært dominert av homofile vampyrer i skaugen. Dette er andre boller.

Syns Hobbiten har fått ufortjent mye kritikk pga sin teknikk. Hobbiten er et fargerikt eventyr, og det er naturlig at det brukes moderne filmteknikk i akkurat denne filmen. Jeg så den i 3D, men aner ikke om det var HFR eller ikke. Men sånn bortsett fra i en håndfull scener, syns jeg ikke den tredje dimensjonen tilførte filmen noe merkbart mer kvalitet.

Dette er en sånn film der kvaliteten defineres litt av konteksten. Og jeg satte ekstra god pris på hvordan filmen var knyttet opp mot Ringenes Herre. Og samtidig har jeg forståelse for hvordan dette er første akt av en lenger trilogi. Allikevel oppnådde den et godt klimaks og fortalte sin egen viktige historie. Om Bilbo som omsider kom ut på eventyr og fikk forandret livet til noe mer spennende. Jacksons ekstra utvidelser til historien var også velkomne. Er ikke helt sikker på hvorfor den ikke når til topps. Men er i hvert fall sikker på en;

Terningkast 5

Veldig enig med deg! Altfor mye ufortjent dårlig kritikk.

Om den hadde vært i HFR så hadde du merket det. Veldig uvant de ti første minuttene, men når jeg ble vant til det så følte jeg at det bidro mye til at jeg faktisk trodde det som skjedde på skjermen.

Jeg så den også i 3D, men skulle gjerne sett den i 2D. Nesten tre timer med briller som formørker bildet gjorde meg søvnig og tung i hodet. Ikke legger jeg merke til 3D-effekten etter en halvtimestid heller.

Men når det er sagt så var 3D-bildet helt kurrant, ingen doble bilder (husker ikke navnet på den "defekten") som jeg la merke til.

Hos meg triller terningen en fin 6. Gleder meg til neste desember allerede.

Lenke til kommentar

Veldig enig med deg! Altfor mye ufortjent dårlig kritikk.

Om den hadde vært i HFR så hadde du merket det. Veldig uvant de ti første minuttene, men når jeg ble vant til det så følte jeg at det bidro mye til at jeg faktisk trodde det som skjedde på skjermen.

Jeg så den også i 3D, men skulle gjerne sett den i 2D. Nesten tre timer med briller som formørker bildet gjorde meg søvnig og tung i hodet. Ikke legger jeg merke til 3D-effekten etter en halvtimestid heller.

Men når det er sagt så var 3D-bildet helt kurrant, ingen doble bilder (husker ikke navnet på den "defekten") som jeg la merke til.

Hos meg triller terningen en fin 6. Gleder meg til neste desember allerede.

Jeg så den på Ringen, som er en av de mest moderne kinoene i landet. De kaller 3d-teknoligien sin for "Real D". Jeg tror de har kapasitet til HFR. Men vet ikke. Dersom det var det, syns jeg ikke det var veldig mye forskjell fra det vanlige.

Eneste er at dvergene kanskje så litt kunstige ut i sammenligning med andre mennesker. Men alt det der forsvinner når du ser tusser, troll, orker og alver. Da innser man at dette ikke ser ekte ut, men er et fantasiunivers.

Jeg har ikke 3d hjemme i stua. Så når filmene kommer ut på blu-ray, vil jeg se dem i vanlig 2D. Da er det greit å ha sett dem i 3D på kino, så blir det en ny opplevelse igjen når man ser den hjemme.

Jeg er også spent på neste. De tre timene gikk fort unna, og det beviser hvor god filmen var. Jeg var klar til at de skulle finne nøkkelhullet jeg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Skyhawk 4/6 (alt. trøndersk tittel "Sjyhauk" :D

Anyway , dette er klassisk fu som foregår i Thailand og akkurat som i Big Boss er det fabrikk-opprør.

Mange kjente fjes fra den tida (Nora Miao aka Bruce Lee jenta , Lee Kun aka tjukken fra Lee-filmene.......som skylder "peng" til mr. Ku , Carter Wong , Sammo Hung og Whong Ing Sik som rundsparkende bad guy.

En smule langtekkelig......but a good time was had.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...