Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

men dessverre er det Nolan som lager Man Of Steel (dvs Superman).

Må arrestere deg her, Nolan er en av verdens beste filmregissører og hvordan du kan si dessverre er for meg utrolig. Bare Peter Jackson er bedre i mine øyne. Man skal få ha sin mening, men uansett er Batman-filmene mye bedre enn en gjennomsnitts-film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Nolan er en av verdens beste filmregissører og hvordan du kan si dessverre er for meg utrolig. Bare Peter Jackson er bedre i mine øyne.

Må desverre arrestere deg her. Minimum 3 månders betinget fengselsdom(med et svært filmregister) for et slikt utsagn

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Må arrestere deg her, Nolan er en av verdens beste filmregissører og hvordan du kan si dessverre er for meg utrolig. Bare Peter Jackson er bedre i mine øyne. Man skal få ha sin mening, men uansett er Batman-filmene mye bedre enn en gjennomsnitts-film.

Jeg likte Batman Begins, men synes Dark Knight feilet totalt på mange områder, som for eksempel Joker. Greit Heath Ledger døde, men det gjør ikke filmen automatisk til en klassiker. Dark Knight Rises er bare mer av det samme. Når det gjelder Peter Jackson liker jeg de tidligere filmene hans som Bad Taste og Braindead, men synes han har blitt alt for seriøs for sitt eget beste. Og hvorfor er han nødt til å lage mini-serier i stedet for filmer? Fyren er jo ikke i stand til å lage en enkelt film under tre timer! King Kong er et klassisk eksempel på det. Hans versjon er over dobbelt så lang som den originale, men historien er akkurat den samme. Hva fyller han tiden med? Samme med Ringenes Herre. De er alt for lange, og tar seg selv alt for seriøst. Det er lov å smile litt en gang i blandt om du er en munter hobbit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg likte Batman Begins, men synes Dark Knight feilet totalt på mange områder, som for eksempel Joker. Greit Heath Ledger døde, men det gjør ikke filmen automatisk til en klassiker. Dark Knight Rises er bare mer av det samme. Når det gjelder Peter Jackson liker jeg de tidligere filmene hans som Bad Taste og Braindead, men synes han har blitt alt for seriøs for sitt eget beste. Og hvorfor er han nødt til å lage mini-serier i stedet for filmer? Fyren er jo ikke i stand til å lage en enkelt film under tre timer! King Kong er et klassisk eksempel på det. Hans versjon er over dobbelt så lang som den originale, men historien er akkurat den samme. Hva fyller han tiden med? Samme med Ringenes Herre. De er alt for lange, og tar seg selv alt for seriøst. Det er lov å smile litt en gang i blandt om du er en munter hobbit.

Heath Ledger var jo kanonbra skuespiller i The Dark Knight. Få, eller ingen, ville spilt joker bedre enn han. Og ang. PJ synes jeg det er bra at han lager lange filmer, det er bare mer av det gode =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Stemmer. Ingen som har hørt om Brokeback Mountain for eksempel. Og ikke si til meg at 10 things I hate about you var populær da den kom ut. Monster's Ball? LOL.

Lords of Dogtown? Neppe.

:roll:

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Jeg liker flere av Christopher Nolans filmer veldig godt, men jeg kan ikke komme på en eneste regissør som er mer oppskrytt enn nettopp Nolan. I tillegg har han tidenes mest idiotiske mongo fanboys, da. Ikke at det er hans skyld, men det er verdt å nevne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Whatever, er drittlei denne diskusjonen. Har hatt den så mange ganger at det holder. Fyren fikk legendestatus fordi han døde. Ikke noe annet. Han var flink, men ikke så vanvittig flink som alle vil ha det til. Hadde han overlevd hadde få brydd seg. Tom Hardy gjør en minst like bra jobb som Bane, og ikke overse han som spilte Two-Face. Men hvem bryr seg om dem? De overlevde jo. Hadde fyren som spilte Two-Face dødd og Heath Ledger overlevd hadde fyren som spilte Two-Face fått legendestatus i stedet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvilke av hans filmer har du sett, Banksy? Har du sett Brokeback Mountain?

Jeg liker flere av Christopher Nolans filmer veldig godt, men jeg kan ikke komme på en eneste regissør som er mer oppskrytt enn nettopp Nolan.

Jeg er helt enig der. Memento, Following, The Prestige, The Dark Knight og Inception er alle gode filmer, men det føles som han blir litt vel for Hollywood og nå. The Dark Knight Rises er jo et godt eksempel på det.

Hvis du ikke forstår Nolans kvaliteter så forstår du ikke faget godt nok.

Å påstå dette viser ingenting annet enn at det er du ikke forstår faget godt nok. Egenlig ganske morsomt at du velger å si noe så feil når du først skal være arrogant. Nolans måte å lage film er en av mange måter. Han er en mester på å lage teknisk god film, men filmene hans er på vei til å bli så velpolerte at de mister sjel.

Jeg har stor tro på at han kan bli den neste George Lucas eller Steven Spielberg.

Og det er alt annet enn en positiv ting. Lucas har ikke laget én god film, og blant Spielbergs filmer går det langt mellom de spesielt gode.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Ivan's Childhood/Ivanovo detstvo (1962)

Director: Andrey Tarkovskiy

ivan12.PNG

Den andre filmen jeg ser av Andrey Tarkovskiy etter Stalker,Dette er en krigsfilm der vi følger ''lille'' Ivan som er spion i det russiske forsvaret under 2.verdenskrig. Underveis drømmer han om tidligere minner i livet og om sin mor.

Bra film,verd en titt for den som liker seriøse filmer

7/10

Endret av ogger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...