""" Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Die Hard ER tidenes beste actionfilm. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Hadde de bare unngått å lage oppfølgere i dying harder stil. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Syns alle Die Hard filmene var omtrent like bra jeg. 16 Blocks var bra den og. Bruce Willies var jeg så første gang i Detek-timen for mange år side, den het Bøllen og blondinen. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Jeg synes alle er like dårlige. Ikke noe annet en hjernedød action. 3 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Total Recall I nyere filmer av denne typen, syns jeg ofte at all datagrafikken og effektene blir så abstrakte, at man ikke skjønner hva det er man ser på. Det er ikke lett å bare svelge når du har en løpescene på et tak som vender opp ned, sideveis og alt stort sett bryter de fysiske lovene. Den er heller ikke bedre enn orginalen. Ikke i nærheten. Det er all grafikken og green screen sin feil. Arnold-versjonen er mye mer ekte og ser rett og slett bare klarere ut. Og det er ingenting som blir forklart noe særlig. For eksempel, hva er det opposisjonen faktisk kjemper for? Vi skjønner det er en slags krig her. Men den spiller ingen rolle. Når filmen i tillegg flørter mye med tanken om dette er en drøm eller ikke, så blir man nesten så usikker at man ikke klarer å skjønne hvem som faktisk er god eller ond. Det er motstridende synspunkter til begge partene, og ingen blir bekreftet. Dermed blir dette bare en flørt uten sengekos etterpå. Og var det forresten en drøm? Han hadde jo ikke tattoveringen fra Recall på armen lengre. Hvis den var borte, betyr det at han fortsatt var inni drømmen? Jeg så Directors Cut btw. Terningkast 3 Endret 17. november 2012 av Ramius 1 Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Almost Famous (2000) Fantastisk film! En magisk reise tilbake til 70-tallet rett og slett. Den kunne fort ha blitt en veldig cheesy, generetisk coming-of-age film om den ikke var gjort riktig, men gjort riktig var den, så der er det ingenting å klage på. Soundtracket kunne nesten ikke vært bedre. Det som også er ganske fascinerende er at mye av handlingen er basert på en sann historie (Cameron Crowe, personen som skrev og regiserte filmen skrev for Rolling Stones som tenåring og følgte flere store rockeband på turne). Skulle ønske at jeg mistet jomfrudommen til en gjeng med groupies da jeg var 15, menmen, sånn gikk det dessverre ikke. 9/10 1 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Kate Hudson var min store crush så lenge etter at jeg så Almost Famous som 14-15-åring. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg synes alle er like dårlige. Ikke noe annet en hjernedød action. Og hjernedød action kan være bra. 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Sinister. Jeeses.. Terningkast: Ikke se den på natta i et mørkt rom aleine 5. 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Sinister Ganske standard skrekkfilm, som følger oppskriften ganske slavisk og er svært forutsigbar. Noen gode scener er det jo, men alt i alt en middelmådig film man fort glemmer. Så den alene i mørket, men har ikke akkurat noen problemer med å få sove nå. Terningkast 3 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 New York Ripper Kvekkende morder i New York som dreper damer. Mye blod og pupper, og en etterforsker som likner på Jeremy Clarkson. Kul film! Er ganske sikker på at jeg så den uklipte.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Sinister. Jeeses.. Terningkast: Ikke se den på natta i et mørkt rom aleine 5. Høres ut som noe for meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Sinister gjorde jobben. Av nyere grøssere vil jeg si den er en av de bedre. Dog konkurransen er ikke akkurat hard. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Sinister er ikke dårlig, men den gjør ingenting som ikke er gjort før hundrevis av ganger. Den er bra om du ikke er vant med skrekkfilmer, men vi som har sett en del har lite å hente der. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Er vell ganske vanskelig å gjøre noe nytt. Det er jo måten det blir gjort på som teller. Det er nok vanskelig for alle å lage noe som ikke ligner på noe som er gjort før. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Tja, de sa det samme før Blair Witch gjorde found footage populært, og før Saw gjorte splattere populære. For den saks skyld var alle sjangre innen dataspill funnet opp. Så kom Lemmings. Endret 18. november 2012 av Lykketrolling Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Saw drepte vell omtrent sin egen sjanger Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det er så, men det endrer ikke det fakta at den skape sjangeren i første omgang. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Pitch Black (2000) Treg og kjedelig sci fi. Så ut som en slags "Alien" laget på hobbyrommet. Tror det var romleplaneten de var kommet til her, fordi aliene laget lyder lik de romlingane laget. 4/10 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Tja, de sa det samme før Blair Witch gjorde found footage populært, og før Saw gjorte splattere populære. Tullprat, Saw er en rip-off av Cube, som i sin tur sikkert er en kopi av noe annet. Samme med Blair Witch, den var ikke nyskapende bare fordi mange tenåringer likte den da den kom ut, det var gjort før. Jeg tror at hovedårsaken til at horror-genren aldri fornyer seg er at de som velger å lage slike filmer er mer opptatt av effekter enn substans. Greit nok det men det fører sjelden til bra filmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå