Delvis Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Cape Fear (1991) Brukbar thriller som ikke fungerte helt. Syns Nic Nolte passet dårlig i hovedrollen 6/10 Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Eden Lake Den var god en stund, men så ødela slutten alt. Endte bare med at jeg ble rimelig provosert. Michael Fassbender spilte bra. 5/10 Endret 11. november 2012 av dobster Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Howling V: The Rebirth I Alien funket det svært bra å gjemme monsteret helt til slutt, så vi aldri visste helt hva som foregikk. Men i Howling V? De fire første var om varulver, så hva er monsteret her? Hm... en varulv, kanskje? Bare at det ikke er det engang. Vi snakker varulvfilm der varulven bare er med i noen få scener, og vi ser ingen forvandle seg til eller fra. Idiotfilm. Paranormal Activity 2: Tokyo Nights Det er et 2-tall i tittelen, men dette er nok bare en dårlig spin-off fra den første uten noe særlig sammenheng. Litt sammenheng er det jo, men det er egentlig ikke av betydning. Vi snakker kopi av den første filmen, gjort i japansk stil. Det var kanskje på tide, siden vesten har kopiert så mange japanske filmer. Problemet er bare at det allerede er fire amerikanske filmer, så vi trenger strengt tatt ikke flere av dem. En japansk versjon er interessant på papiret, men det blir bare mer av det samme. Bra om du ikke har sett noen av de andre, men se heller originalen. Endret 12. november 2012 av Lykketrolling Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Jeg holdt på å få alvorlige pustevansker av latterkrampe da jeg så haien spise helikopteret i haisommer 2. Gått lei av mennesker liksom. ET HELIKOPTER OG EN BÅT faktisk. Hysterisk ufrivillig morsomt.. Min favoritt er Jaws 3D, haha http://www.youtube.com/watch?v=i92HbFBdGFc Cape Fear (1991) Brukbar thriller som ikke fungerte helt. Syns Nic Nolte passet dårlig i hovedrollen 6/10 Se orginalen, faen så god den er. Ikke verst Scorsese sin heller da. Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) Søndagsfilmen for meg i går, heftig underholdene film om Abraham Lincoln som jakter etter vampyrer. En film jeg tror kunne vært endel bedre da plottet er nok så tynt, en heftig lyd og dypbass ala Inception. Effektene er jo overdrevet til de grader selfølgelig. Alt i alt en underholdene film. 7/10. Endret 12. november 2012 av Cortese Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Så Orphan her, fet thriller som egentligikke overrasket meg så veldig mye, men den var intens og spennende, og da er jeg fornøyd. 8/10 Shrooms ble sett rett etterpå, og herre min hatt. Sinnsykt dårlig skrekkfilm om en gjeng som samles for å ta sopp. Så slutten komme allerede i starten, og det var lite spennende scener i det hele tatt. Og, en skrekkfilm uten pupper? Huff. 3/10 Jennifer Aniston var jaggu meg fin i sin tid, men Leprechaun var fremdeles en ræva film. Håpte at den skulle være så dårlig at den ble bra/morsom, og selv om det er noen latterlige og morsomme øyeblikk i denne filmen blir den stort sett et stort gjesp. 4/10 Den siste filmen jeg så var Revelation fra 2001, og filmen er et stort makkverk fra start til slutt. Sinnsykt dårlig. 2/10 Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 The Green Mile (1999) Den var bare fantastisk, fantastiske skuespill presentasjoner, veldig veldig god handling. Kan være litt kjedelig siden den var 3 timer. 9,5/10 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Welcome to the jungle (nb: ikke den med The Rock.) Først litt trivia: Michael Rockefeller var den yngste sønnen til guvernøren i New York (og senere visepresidenten i USA). I 1960 fullførte han studiene ved Harvard, før han tok seks måneder i militæret. Etter det flyttet han til Netherlands New Guinnea for å drive videre studier av det lokale livet, naturen der osv. Det gikk svært fint, og han stortrivdes lenge. Han sendte også brev hjem ganske ofte, og ingenting i brevene tydet på at han var misfornøyd på noe som helst måte. Men i 17de november 1961 var han, en kamerat og to lokale kjentfolk i en 40 fots kano. Det er uvisst hva som egentlig skjedde, men båten veltet. De to lokale folkene svømte for å finne hjelp, men det tok sin tid før de kom frem. I mellomtiden hadde kanoen til Michael Rockefeller og han andre fyren drevet langt av sted, og de begynte å bli desperate. Rockefeller sa så at han skulle prøve å svømme til land, og la i vei. Siden har ingen sett ham. Siden han var en høyt profilert fyr i USA ble det satt i gang en enorm leteaksjon etter ham, men han ble aldri funnet igjen. Den dag i dag er det fortsatt ingen som vet hva som egentlig skjedde. Druknet han? Ble han drept av en hai eller krokodille? På den tiden var det kannibaler i jungelen i New Guinea, så en teori er at han ble fanget og spist. Men det er tvilsomt vi noensinne får vite hva som egentlig skjedde. Nuvel. Denne filmen er en "found footage" film der noen folk bestemmer seg for å løse mysteriet en gang for alle, så de drar til New Guinea for å finne ham. Det går ikke helt etter planen, for å si det sånn. På mange måter er dette en meget bra film, og spesielt til å være i denne kategorien. Det starter utrolig tregt, men det tar seg opp ganske mye etterhvert og er ganske spennende. Å lete i jungelen er en ting, men husk at New Guinea ikke er av de mest fredelige stedene i verden. Faktisk kan det være svært farlig der, spesielt om man møter feil folk og sier eller gjør feil ting. Man kan nok si farer lurer rundt hvert hjørne, og man vet aldri helt hvem man kan stole på. Men for å prøve å unngå å kjede dere i hjel med en vanvittig lang anmeldelse avrunder jeg her. Sorry for den lange introen, men det var viktig å få frem at hele historien rundt Michael Rockefeller faktisk er sann. Det setter en ekstra spiss på filmen, siden ikke alt er oppdiktet. Dette er en sjelden gang en found footage-film faktisk kan være nettopp det, og ikke bare en oppdiktet tøysehistorie. Endret 12. november 2012 av Lykketrolling 2 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Welcome to the jungle (nb: ikke den med Denzel.) Litt småpirk, men du mener vel Dwayne "The Rock" Johnson? Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Samme det, han var heller ikke med. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Federico Fellini's 8 1/2 (1963) (http://www.imdb.com/title/tt0056801/) Den legendariske 8 1/2 med kjente Claudio Cardinale i en av hovedrollene handler om film regissøren Guido.Som ser tilbake på sine minner fra barndommen og fantasier i det han sliter med motivasjon og konsentrasjon mens han lager sin neste film. jeg liker ofte eldre filmer med lange tagninger men denne ble nok litt kjedelig og lang selv for meg,syns det skjedde litt lite.Sikkert en kanon film for de som studerer film og liggende. Mulig jeg ser den opp igjen om ett år eller to får å se om jeg har endret mening for den som er interessert ligger denne også på Netflix. 5/10 Tengoku to jigoku (Akira Kurosawa's High and low) (1963) (http://www.imdb.com/title/tt0057565/) Denne krimfilmen av Kurosawa er ikke en av hans mest kjente filmer men dog en av hans bedre. handler om en direktør i ett skoselskap som blir forsøkt presset ut,når hans sønn virker å bli kidnappet,de finner fort ut at det er sønnens venn som er kidnappet istedet.men stopper det der? Kjente japanske skuespillere som toshiro Mifune,Tatstuya Nakadai og Takashi Shimura hever selvsagt kvaliteten på filmen ytterligere meget bra film 8/10 To catch a thief (1955) (http://www.imdb.com/title/tt0048728/) En tidligere diamant tyv blir beskyldt for å startet opp igjen virksomheten og setter ut på ett kappløp med tiden for å bevise sin uskyld. Av de Alfred Hitchcock filmene jeg har sett er det kanskje de svakeste men like fullt en kanon film. Denne ligger også på Netflix 8/10 noen av de jeg har sett i det siste Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) At den tunge haien (2-3 tonn) klarte å bykse opp i båten i Haisommer I er vel heller ikke mye realistisk hvis man skal tenke i de baner Vil ha Mr Freeze tilbake i Batman og Man-Bat , fuck realism ! Endret 14. november 2012 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Lawless (2012) Jeg hadde ikke mye forventninger til denne siden dette er en sjanger som ofte blir litt kjedelig og i tillegg har Shia Lebouf en hovedrolle. Filmen handler om tre brødre som lager moonshine under forbudstiden og roter seg oppi mye rart. Jeg likte den veldig godt, passe med action og råskap. Shia gjør en god rolle og Tom Hardy skuffer heller ikke. Anbefales! 5/6 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 End of Watch Det her handler om to gatepurk i LA (elns) som lager masse trøbbel og faenskap. Etterhvert som de legger beslag på narkotika legger det lokale kartellet merke til dem. Vi ser blant annet noe fra den notoriske gjengen MS-13, som bringer sine meksikanske veier inn i det amerikanske samfunnet. Som kjent er gjengvold i meksiko noe av det mest voldelige som finnes på kloden i dag. Filmen minner veldig om en vanlig typ tv-serie du ser på viasat4 om det "virkelige" politiet som jobber på gata. Det er mye bruk av håndholdt kamera, noe som er med på å øke realismen og realivision feelingen betraktelig. Det er en god historie med mye moral og litt snørrtårer. Den viser hvordan gjengmiljøet i USA er under konstant endring etterhvert som latinoene trekker seg nordover fra Sør-Amerika. 8/10 4 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Thankskilling Rett etter den aller første Thanksgivingfeiringen kastet en indianer en forbannelse som skapte en udødelig drapskalkun. Denne har nå dukket opp i vår tid, så da blir det selvsagt en god del drap osv på menyen. Filmen hadde opprinnelig et budsjett på usle 3.500 dollar, men fikk litt hjelp av investorer senere (aner ikke hvor mye), så det er ikke akkurat bra effekter osv her. Vi snakker en film som er så ræva dårlig at den blir en klassiker. Kalkunen har one-liner etter one-liner ("Gobble gobble, motherfucker!"), og historien er så idiotisk at det blir morsomt. Det er en film det ikke er meningen man skal ta seriøst, og bra er det. Ser du etter en slasher litt utenom det vanlige er dette et meget bra valg. Bare ikke forvent kvalitet. Terningkast: 4 Thankskilling 3 Dafuq did I just watch? Dette er et klassisk eksempel på at et høyere budsjett og bedre effekter ikke automatisk blir en bedre film. Det er teknisk sett en slasher, men de som lagde den må ha gått på syre, røyket en joint eller fem og drukket seg drita samtidig fra de fikk idéen til den var gitt ut (hvordan den ble gitt ut aner jeg ikke.) Her snakker vi dukkefilm (!) store deler av filmen, og historien er så usammenhengende og idiotisk at det blir gørrkjedelig. Historien er noe med at Thanksgiving 2 ble laget, men den var så ufattelig dårlig at den aldri ble gitt ut, og de siste kopiene ble beordret ødelagt. Dette misliker kalkunen, så han begynner å drepe hen hel masse folk igjen. Eller dukker, rettere sagt. Det er så sinnsvakt mye som er helt tragisk dårlig her at denne filmen strengt tatt også burde ha vært avlivet mens den ennå var på planleggingsstadiet. I stedet for å følge opp den første filmen (som tross alt sluttet med "To be continued...", uten at det er en stor spoiler fordi det tross alt er en slasher med en udødelig drapskalkun), bestemte de seg for å lage noe helt annet. Idiotfilm. Styr unna. Endret 15. november 2012 av Lykketrolling Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Batman: The Dark Knight Rises Kan en moderne by i den vestlige sivilisasjonen kapres av en skurk, bare han er ond nok? Det er interessant tankevekker i denne filmen. Og med det klarer regissør Christopher Nolan å heve historien enda et hakk høyere enn forgjengeren. Alt i manuset er skrevet nærmest perfekt. Historien har flere helomvendinger, alt er større, både visuelt, dramatisk og skuespillermessig. Til og med Bruce Wayne er mer nyansert og følelsesladd enn vi er vant til. Men selv om alt svarer til forventningene i denne filmen, så er det noe som hindrer den i nå til topps for meg. Mange har kritisert filmen for å fortelle for lite om skurken. Men jeg syns man fikk vite mer enn nok. Er jeg rett og slett for gammel? Fordi med noe så dommedagspreget og dystert som dette plottet - å innføre anarki, så skulle jeg kanskje ønske at nettopp det var skildret litt mer dramatisk og mørkt. Enda litt mer voksent. Men den er liksom tilrettelagt slik at filmen skal passe for 12-åringer også, og det skjønner jeg. Terningkast 5 Endret 15. november 2012 av Ramius 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) The Experiment (2010) Ganske kul film faktisk, i hvert fall i forhold til forventningene mine. Var verdt en titt. Endret 15. november 2012 av Banksy Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 The Experiment (2010) Ganske kul film faktisk, i hvert fall i forhold til forventningene mine. Var verdt en titt. Hvis du likte den må du se den tyske originalen. Mye, mye bedre. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hadde planer om å se den, ja. Blir fett. Lenke til kommentar
Njormann Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 se dokumentaren om Stanfor Prison Experiment som ligger på youtube. veldig interessant. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Kult! Skal sjekke den ut, takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå