Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Paranormal Activity 4

Dette er nok en av de tristeste filmene jeg har sett på lenge, og jeg så Bambi for noen uker siden. ("Mom, we made it! Mom? Moooom....?" ) Den første Paranormal Activity er svært bra, og etterlot oss med flere spørsmål enn svar. Vi var aldri helt sikre på hva som foregikk, og Katie Featherstone gjorde en knall innsats i hovedrollen sammen med han navnløse fyren ingen husker. Hadde de stoppet der hadde de sluttet når de var på topp, og filmen ville ha gått inn i historien som en av tiårets beste skrekkfilmer sammen med [rec].

Men så var det dette med penger, da. [rec 3] er ute, og [rec 4] er bekreftet for lengst. Det blir heldigvis den siste filmen (sier dem da...), men de burde ha stoppet på den første. Nå har vi den fjerde Paranormal Activity-filmen også, og igjen, de burde absoultt ha stoppet etter den første. I stedet har de dratt den så langt som overhodet mulig, med resultatet at all mystikken og spenningen er borte. Alle de nifse scenene er gjenbruk fra andre filmer (inkludert de første filmene), skuespillerne er det ingen som bryr seg om, og stakkars Katie Featherstone selv er blitt en parodi på seg selv. Det er helt åpenbart at de kun lager disse filmene for å tjene penger, og driter i historien. De kan selvsagt ikke ta en reprise på forrige film, ergo blir de nødt til å lete i bunken av andre filmer for å finne populære historier og temaer de kan gjenbruke. Vi har hatt poltergeist, hjemsøkte hus og hva det nå var den tredje handlet om, og nå har turen kommet til en creepy unge. Han er "tilfeldigvis" ungen til Katie Featherstone, og vips har hun fått en totalt unødvendig plass i filmen, og studioet (og hun) tjener litt ekstra. Man kan bare gjette seg til hva det blir neste gang. Levende dukker? Får vi se demonen de leker med? Dukker en Freddy Krueger-type opp? Aner ikke, men det blir nok garantert enda en film så lenge noen faktisk betaler for å se dette mølet. Alien 5 vil aldri bli laget. Predator 3 blir aldri laget. Gremlins 3 er bare en våt drøm. Men Paranormal Activity 5 er allerede bekreftet? Det er til å grine av...

Vurdering: 1/10

Btw jeg tok en rask sjekk på google, og jada, neste flim og en spin-off er bekreftet. Geez...

http://www.nme.com/filmandtv/news/paranormal-activity-5-confirmed-for-halloween-201/289313

Lenke til kommentar

Paranormal Activity 4

Dette er nok en av de tristeste filmene jeg har sett på lenge, og jeg så Bambi for noen uker siden. ("Mom, we made it! Mom? Moooom....?" ) Den første Paranormal Activity er svært bra, og etterlot oss med flere spørsmål enn svar. Vi var aldri helt sikre på hva som foregikk, og Katie Featherstone gjorde en knall innsats i hovedrollen sammen med han navnløse fyren ingen husker. Hadde de stoppet der hadde de sluttet når de var på topp, og filmen ville ha gått inn i historien som en av tiårets beste skrekkfilmer sammen med [rec].

Men så var det dette med penger, da. [rec 3] er ute, og [rec 4] er bekreftet for lengst. Det blir heldigvis den siste filmen (sier dem da...), men de burde ha stoppet på den første. Nå har vi den fjerde Paranormal Activity-filmen også, og igjen, de burde absoultt ha stoppet etter den første. I stedet har de dratt den så langt som overhodet mulig, med resultatet at all mystikken og spenningen er borte. Alle de nifse scenene er gjenbruk fra andre filmer (inkludert de første filmene), skuespillerne er det ingen som bryr seg om, og stakkars Katie Featherstone selv er blitt en parodi på seg selv. Det er helt åpenbart at de kun lager disse filmene for å tjene penger, og driter i historien. De kan selvsagt ikke ta en reprise på forrige film, ergo blir de nødt til å lete i bunken av andre filmer for å finne populære historier og temaer de kan gjenbruke. Vi har hatt poltergeist, hjemsøkte hus og hva det nå var den tredje handlet om, og nå har turen kommet til en creepy unge. Han er "tilfeldigvis" ungen til Katie Featherstone, og vips har hun fått en totalt unødvendig plass i filmen, og studioet (og hun) tjener litt ekstra. Man kan bare gjette seg til hva det blir neste gang. Levende dukker? Får vi se demonen de leker med? Dukker en Freddy Krueger-type opp? Aner ikke, men det blir nok garantert enda en film så lenge noen faktisk betaler for å se dette mølet. Alien 5 vil aldri bli laget. Predator 3 blir aldri laget. Gremlins 3 er bare en våt drøm. Men Paranormal Activity 5 er allerede bekreftet? Det er til å grine av...

Vurdering: 1/10

Btw jeg tok en rask sjekk på google, og jada, neste flim og en spin-off er bekreftet. Geez...

http://www.nme.com/f...ween-201/289313

Paranormal Activity er noe av det værste dritten jeg har sett. Var så dum at jeg så den første filmen før jeg fandt ut at det var håndholdt. Hater håndholdt filmer med unntak av noen få. Gikk midt i Paranormal. Jeg foretrekker å le av åndenes makt isteden, og det går på tv....

• Liker 3
Lenke til kommentar

Saw VI (2009)

Faktisk enda dårligere enn den femte. Kanskje bare jeg som ikke likte den, men. Synes ikke den passet i forhold til serien generelt. Da mener jeg ikke i forhold til handling, men alt annet. Vel, litt på handlingen også. Synes det har blitt for mye snakking og drama i forhold til spenning. I tillegg har kvaliteten gått ned en del.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Ja, det er morsomt hvordan de føler at de er nødt til å ha med en twist på slutten i hver eneste film. For det første blir det ikke noe stor twist ut av det siden man vet at den kommer. For det andre så hender det at det ikke er en ordentlig twist en gang. De overdramatiserer ting som ikke er spessielt overraskende.

Lenke til kommentar

Ted

LOL Seth MacFarlane, du er en gal, gal mann. Dette er rett og slett oppskriften på Family Guy gjort med det største budsjettet i Hollywood. Det vil si med datagrafikk, rolleliste og produksjon. Istedenfor en snakkende hund eller romvesen har du nå en snakkende teddybjørn. Og alt er ellers det samme som vi er vant til fra Farlane. Slosskamp med teddybjørnen, overganger fra barnevennlig humor til særdeles voksne spøker. Slik skaper den flotte kontraster du bare må le av. Dette er ren galskap, og du bør være en 25-30 år gammel for å skjønne alle de kulturelle referansene.

Den når ikke helt opp til topps. Selv om det er latterlig å se Mark Whalberg i en så dum rolle, så er han liksom ikke den rette til å personifisere all den galskapen i hodet på MacFarlane.

Terningkast 5

Lenke til kommentar

De siste SAW filmene prøver på noe bedre enn sitt eget beste, med twists and shit går det sørover med hele serien, stort sett bare dreping ved å gjøre det eklest mulig.

Ja, sant. Og fellene i de siste var ganske dårlige. De fleste i hvert fall.

Ja, det er morsomt hvordan de føler at de er nødt til å ha med en twist på slutten i hver eneste film. For det første blir det ikke noe stor twist ut av det siden man vet at den kommer. For det andre så hender det at det ikke er en ordentlig twist en gang. De overdramatiserer ting som ikke er spessielt overraskende.

Mhm. Ikke bare vet man at twistene kommer, men de avslører oftest noe som jeg hadde tippet skulle skje tidligere i filmen. For eksempel så leste jeg ved et uhell en spoiler på forrige side her fra Saw 3D. Det som skulle være twisten i den siste filmen, er noe jeg nesten har vært helt sikker på siden jeg så de to første filmene.

Lenke til kommentar

Spoiler for Saw filmene! Ikke les om du ikke har sett dem alle!

Jeg synes egentlig alle filmene siden Jigsaw døde, med unntak av syveren, har vært svært dårlig. De har vært altfor forutsigbare; spesielt twistene som debare ha med på slutten av hver film. I de to første filmene var det helt nytt, og jeg satt nærmest og gapte da jeg så at han "døde" reiste seg på slutten av eneren, selv om jeg hadde mine anelser om at Zepp ikke var Jigsaw. Toeren var også veldig kul.

I treeren, etter at de drepte sannsynligvis en av de kuleste antagonistene i en skrekkfilm gjennom tidene, gikk serien nedover. Nesten alle filmene heretter baserte seg på at det var en eller annen som måtte gå gjennom flere ulike "øvelser" hvor h*n skulle redde en eller annen person fra en felle for å få en åpenbaring. Altfor forutsigbart! Vi visste hele tiden at h*n ikke kom til å klare å redde de, og at de ville dø alle sammen.

Fyr våkner opp --> får vite at han skal gjennom flere oppgaver --> felle --> klarer ikke redde personen --> felle --> klarer ikke redde personen --> felle --> klarer ikke redde personen --> twist --> film: slutt.

Savner slik det var på eneren og toeren. Hvor folk våknet opp og måtte redde seg selv. De to filmene var mer mystisk og gåtefull, hvor de oppdaget nye ting hele tiden. Her strakk fellene seg over lengre tid også, og ikke bare over 60 sekunder. Jeg bryr meg ikke om å se så mange som mulig dø i disse "kule" fellene (som forresten bare ble verre og verre gjennom serien). Nei, jeg vil se når de kjemper for å overleve, ikke når noen kjemper for å få dem til å overleve. Det vet man at alle kommer til å dø uanasett.

Skulle egentlig ønske at de hadde gitt seg på toppen (etter treeren), da Jigsaw døde. Da hadde de fått en spennende trilogi, og slippet å introdusere nye medhjelpere hele tiden (som var forbanna teit).

Lenke til kommentar

Stigmata (1999)

Har aldri den før, men den var annerledes enn jeg hadde regnet med. Der var en del fellestrekk med Exorsisten

Men det var mye rart som foregikk her da.

Litt minus at det var så dunkelt hele tiden og så mye regn. Men det var en ganske sexig dame i hovedrollen

Litt svak sekser: 6/10

Lenke til kommentar

Enda bedre når haien følger etter en seilbåt over halve verdenshavet i Haisommer 4. Bare fordi ei gammel kjerring på båten er en slektning av noen som drepte haien i en anna haisommer-film. Selv om det åpenbart IKKE er samme haien som skal ta hevn, da alle haiene har blitt drept i de andre haisommer-filmene.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Døh, i Haisommer 4 er det jo ungen til den første haien som vil ta hevn fordi de drepte mora eller faren. Derav "The Revenge" tittelen. Logisk. :p Like logisk som at haien hopper ut av vannet og dreper en fyr ombord i en båt, og resten av familien hans flytter fordi de må flykte fra haien. Til tross for at haier ikke er i stand til å tenke på hevn, og om en hai var besatt på å drepe meg hadde jeg ganske enkelt ikke gått ut i vannet. :p Eller for den saks skyld, tenk på tag-linen til The Elveator. "Take the stairs... for God's sake, take the stairs!" Så hvorfor gjør de ikke det? Hele filmen hadde vært unngått om noen hadde satt på et "Out of order"-skilt på heisen. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...