""" Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Jeg synes In TIme var helt grei, men den kunne ha vært så utrolig mye bedre. Konseptet er jo jævlig fett, men den ble litt for snill og standard for sitt eget beste. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Saw (2004) Jævlig fet film, egentlig. Både var regissering, filming, klipping, lyssetting og alt det der veldig bra, også var handlingen kul og spennende. Bra skuespill også. Veldig god underholdning fra en flott thriller. Saw II (2005) Nesten like fet som forgjengeren. Som sagt om den forrige, så var regissering, filming, lys osv. bra. Når det kommer til handlingen var den ikke helt like kul som i eneren, men fortsatt ganske kul, ganske spennende og i hvert fall god underholdning. Har hørt fra de fleste at den første og andre filmen er de beste, og at resten er dårlige, men jeg kommer nok til å se videre, for dette var et kult og spennende konsept. Begge anbefales. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Første og andre, ja. Jeg er selvfølgelig klar over at de som filmer er veldig forskjellig, men det gjør ikke noen av de noe dårligere. Eneren er best, toeren nest best og treeren tredje best. Jeg liker alle, men de to første er overlegne, og jævlig fete. Den første er jo en ren slasher, mens den andre tar seg selv langt mindre seriøst og kjører på med mer humor. Fet film uansett. Tredje fremstår som en parodi, men en kul en. Men den første er helt konge. Slutten... håhåh! Det jeg ikke skjønner er hvorfor du hyller 2eren for humoren, men sier 3eren er mer som en parodi? De er jo nesten identiske? Og btw er jeg den eneste som ikke synes slutten i 1eren var så spesiell? Lenke til kommentar
""" Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Jeg synes ikke de er identiske. Toeren er, i mine øyne i det minste, en langt, langt, langt mer seriøs film enn treeren. Skuespill og karakterer er langt mer tullete i treeren, og den er, vel, litt dummere enn toeren, for å si det sånn. Jeg liker den, men den er klart dårligst av de tre første. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 In Time ble altfor "Barbie & Ken in an action movie". Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Jeg synes ikke de er identiske. Toeren er, i mine øyne i det minste, en langt, langt, langt mer seriøs film enn treeren. Skuespill og karakterer er langt mer tullete i treeren, og den er, vel, litt dummere enn toeren, for å si det sånn. Jeg liker den, men den er klart dårligst av de tre første. Jeg synesi kke toeren er noe særlig seriøs. Det er nettopp derfor jeg liker den. Den første er for seriøs, og glir dermed inn i mengden uten å gjøre stort ut av seg. De to neste er ganske unike pga nettopp humoren. Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Det høres litt ut som dere snakker om Evil Dead-serien. Den første er veldig seriøs og gjennomført skummel, den andre er også nokså seriøs, men kjører på med litt humor i samme slengen, mens den tredje er bare en tøysefilm egentlig. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Vi kunne også snakker om Alien. Den første er seriøs, den andre useriøs (som horror) og den tredje en tøysefilm. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Director: Lamberto Bava Writing credits: Dardano Sacchetti (original story) Screenplay: Dario Argento og Lamberto Bava (og to andre, riktignok.) Producer: Dario Argento Other crew: Dario Argento (presenter) http://www.imdb.com/...ullcredits#cast Kanskje det bare er jeg som synes Producer er mye viktigere enn Director. Director bare står for selve filmingen. Producer står for alt annet. Og som jeg sa er både Dario Argento og Lamberto Bava manusforfattere sammen med to andre. Og ja, produsenten er viktigst. Alt regissøren gjør er å filme og klippe sammen. Det er selvsagt viktig, men produsenten er han som gjør alt annet, inkludert å ansette regissøren i første omgang, ansetter skuespillerne, skaffer finansiering og så videre. Som filmstudent mener jeg at jeg har et grunnlag for å kunne uttale meg om dette. Directoren (Regissøren) har det overordnede kreative ansvaret for filmen, altså filmens uttrykk. Han insturerer skuespillere, fotografen(e), klipperen, lydmannen osv. og sier hva han vil ha for å oppnå det ønskede resultatet. Produsenten har ofte ikke noe kreativt ansvar for filmen. Han sørger ofte for det administrative og økonomiske, og sørger for at ting går etter planen. Så alt i alt vil jeg si at det er regissøren som er kunstneren i et filmprosjekt og ikke produsenten. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Og hvem må godkjenne sluttresultatet? Kan vi gå over til topic snart? Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Det er ikke en produsents jobb. Som oftest er det de som har finansiert filmen, men om regissøren er en auteur får han/hun som oftest ganske frie tøyler. Det du egentlig prøver å si er at det ikke var Francis Ford Coppola som laget The Godfather, men Albert S. Ruddy? Tarantino laget ikke Pulp Fiction, men Lawrence Bender, osv? Mulig det er off-topic, og jeg vet godt at det frister å si at vi skal gå videre når man vet man har tatt feil. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Walk All Over Me (2007) Om noen kvinner som driver sadogreier på si, og har slavemenn som kryper for dem. Men så kommer de opp i noe rot som de ikke skulle. Enkel men ok film med grei musikk, men ganske labert skuespill. 5,6/10 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Det er ikke en produsents jobb. Som oftest er det de som har finansiert filmen, men om regissøren er en auteur får han/hun som oftest ganske frie tøyler. Det du egentlig prøver å si er at det ikke var Francis Ford Coppola som laget The Godfather, men Albert S. Ruddy? Tarantino laget ikke Pulp Fiction, men Lawrence Bender, osv? Mulig det er off-topic, og jeg vet godt at det frister å si at vi skal gå videre når man vet man har tatt feil. Det er også veldig fristende å være parten som vet han har rett og bruker ørten poster på å hamre inn budskapet sitt for å trolle motparten ihjel. Don't. 1 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) A Fantastic Fear of Everything (2012): Skal innrømme at denne ble sett med promille og et ikke konstant fokus på filmen. Men, den var generelt kjedelig. Simon Pegg spiller bra, men handlingen fenger ikke overhodet. På en måte føles det ut som jeg har sett filmen før, men det er vel mest fordi alt filmen gjør har blitt gjort før. Noen få morsomme øyeblikk, men det ble langt mellom de. 4/10. Endret 6. november 2012 av Coffey Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Det er også veldig fristende å være parten som vet han har rett og bruker ørten poster på å hamre inn budskapet sitt for å trolle motparten ihjel. Don't. For all del. Man skal jo absolutt ikke skape diskusjon på et forum. Om han hadde klart å innrømme at han tok feil med en gang hadde det jo ikke vært noen sak Halloween III: Season of the Witch Synd at denne filmen har Halloween-navnet foran seg, da den handlingsmessig har null med den franchisen å gjøre. En veldig merkelig film igrunn, med en helt banal og absurd historie. Filmen gir meg ekstremt lite og jeg klarer ikke helt å forstå hva skaperen ville med den. Til tider er den faktisk ikke så ille rent visuelt sett og musikken er rimelig kul (for den som liker 80-talls synth-musikk), men handlingen og skuespillet er på bunnivå. 3/10 1 Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Savages (2012) Dette er den beste actionfilmen jeg har sett siden The Yellow Sea (2010). At en så frisk og utradisjonell actionfilm er laget av 66 år gamle Oliver Stone er både overraskende og imponerende. Min respekt for han økte betraktelig i kveld. Endelig en actionfilm som tør å gi f i det brede publikums forventninger og krav. Første delen av filmen byr på noen locations og scener som er så stunning at de inspirerer til å gjøre drastiske endringer i livsstilen. Dette gjøres med banale virkemidler som har blitt brukt 1000 ganger før, men jeg har aldri sett de så perfeksjonert og effektive som her. Etterhvert setter filmen virkelig i gang og den klarer å engasjere deg i dramaet på en måte som Skyfall f.eks bare kan drømme om. De som har sett begge filmene skjønner hva jeg snakker om. Jeg synes filmen var spennende og den realistiske voldsskildringen gjorde meg nesten litt redd (overrasker meg faktisk at filmen bare har 15-års aldersgrense i Norge). Filmen baserer mye av handlingen på narkotikaherjingen i Mexico, og dette er den mest åpenbare av de mange tingene filmens tittel spiller på. Noe av det som foregår i Mexico er så sykt at både Taliban og filmskapere sliter med å overgå det, mennesker kan virkelig være "savages". Blake Lively spiller "the girl" og gjør en rimelig bra jobb med det. Jeg bryr meg virkelig om denne jenta. De to mannlige hovedrollene Taylor Kitsch og Aaron Taylor er gode, men skaper noe flatere karakterer. Det er egentlig uvesentlig ettersom funksjonen de tilsammen utfyller er "deg" og hvis du lever deg inn i filmen kunne du nesten sett filmen fra førstepersons synsvinkel. Skuespillerne jeg likte aller best å se på skjermen var Benicio Del Toro, Salma Hayek og John Travolta. MYE skjermtid er viet disse birollene, noe jeg likte svært godt. Demián Bichir har også en mindre, men ikke ubetydelig rolle som jeg også satt pris på. Med forbehold om at jeg skriver i affekt og ikke har tenkt meg veldig godt om vil jeg si at både Del Toro og Hayek sine roller er de mest fornøyelige jeg har sett av dem. Kan også legge til at Hayek fortsatt holder seg bra og er som vanlig grisedeilig. Jeg likte slutten veldig godt. Her kunne fort totalinntrykket av filmen blitt fullstendig ødelagt om Hollywood hadde fått siste ordet, og ikke Oliver Stone. Jeg har inntrykk av at han og manusforfatterne har fått viljen sin og det er jeg veldig takknemlig for. Jeg er også veldig takknemlig for at jeg så filmen på kino. Heftig lydmiks, mye eyecandy osv, en god actionfilm er alltid et par hakk bedre på kino, eller dårligere i stua om du vil (hvermansens stue hvertfall). En del kul musikk ble brukt, det er alltid pluss i min bok. Gir ikke filmen toppscore pga et par småcheesy og urealistiske elementer. Jeg tror også at jeg hadde litt flaks i kveld og var i det perfekte humøret for denne filmen. Han jeg så den sammen med likte den ikke og det har jeg ikke så store vansker med å forstå. Dette er nok en elsk- eller hat-film. 9/10 - se den på KINO, ikke vent! Legger med traileren siden det tross alt var den som gjorde meg nysjerrig nok på filmen til at jeg så den. Men nå som jeg har sett den synes jeg traileren gir dårlig inntrykk av hvordan filmen egentlig er. Traileren er selvfølgelig laget for å få flest mulig vanlige folk til å se filmen og gir inntrykk av at filmen er mer generisk Hollywood-action enn jeg mener den er. Den gir dog et greit bilde av stilen og feelen i filmen. http://www.youtube.com/watch?v=NIPpdEjORas Edit: det finnes tydeligvis en 11 minutter lenger unrated edition. Den gleder jeg meg veldig til å se! Endret 7. november 2012 av thesinner 2 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Den både hørtes og så jævlig fet ut. Den må jeg se. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 For all del. Man skal jo absolutt ikke skape diskusjon på et forum. Om han hadde klart å innrømme at han tok feil med en gang hadde det jo ikke vært noen sak Halloween III: Season of the Witch Synd at denne filmen har Halloween-navnet foran seg, da den handlingsmessig har null med den franchisen å gjøre. En veldig merkelig film igrunn, med en helt banal og absurd historie. Filmen gir meg ekstremt lite og jeg klarer ikke helt å forstå hva skaperen ville med den. Til tider er den faktisk ikke så ille rent visuelt sett og musikken er rimelig kul (for den som liker 80-talls synth-musikk), men handlingen og skuespillet er på bunnivå. 3/10 Det var en "lur" regissør som mente folk ville bli lei hvis samme hovedpersonene var i 3 filmer etter hverandre, så han lagde et helt separat plot. Folk nedgraderer den mest fordi Michael Myers ikke er med. En Halloween-film uten herlig gale Dr Loomis er heller ingenting. Men som film for seg selv syns jeg den klarte seg greit. Merkelig story med androider og pagan-magi om hverandre. Så hele Halloween-serien rundt denne tida i fjor. De kan egentlig deles inn i underserier. 1+2 er om laurie strode. 4-5-6 er om Jamie, den lille niesa til Michael som han er ute etter siden hun er den siste igjen av familien hans. Resten er diverse remakes. Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Stalker Dette året bestemte jeg meg for å se litt Andrei Tarkovsky. I våres så jeg "Solaris" og "Andrei Rublev". Denne gangen gikk jeg for kanskje det mest populære verket: "Stalker" fra 1979. På et navnløst sted vi befinner oss i finnes det en sone. Den er der kanskje som et resultat av en meteoritt som har slått ned i overflaten. Eller så er den til pga. aktivitet av aliens. Vi følger historien til tre karer som bryter seg ut av den militære blokaden rundt "The Zone" som den heter i filmen, og deres reise gjennom dette magiske området, på jakt etter det stedet helt i midten kalt "The Room". "Solaris", som jeg også likte, føltes som den sovjetiske "2001: A Space Odyssey". Denne var som en slags reise, down the rabbit hole, i en dyp og kunstnerisk Oz. Filmen var preget av mange flotte bilder som er brent inn i hukommelsen min alllerede og komposisjoner av bildene virker veldig gjennomtenkte. Jeg elsker de lange shotene vi får oppleve igjennom filmen. Noen ganger kan man bruke altfor langt tid på et eneste shot, men gjør man det litt lenger så pirrer man interessen til seeren. Ihvertfall for de som finner dette interessant. (Ikke nødvendigvis publikum som krever fast-paced action). De forekommer lange perioder uten dialog, hvor vi som seer får tid til å tenke igjennom hva Tarkovsky prøver å fortelle oss og å nyte atmosfæren han bringer. Jeg elsker f.eks. scenen hvor de går inn i sonen og vi blir vist fem minutter med baksiden av hodene deres. Ser vi filmen gjennom det underbevisste eller sjelen vår? Eller hva med kona som sier at han kommer til å ende opp i fengsel, og han sier: "everywhere's a prison". Det får en til å tenke på, og spesielt på hvilket land dette navnløse stedet er ment til å kommentere. Jeg likte filmen svært godt. Denne her har gitt meg virkelig mye å tenke på. Jeg fikk skikkelig lyst til å lage en lang analyse av den. Får se om jeg får tid en dag. 2 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Siden det ble lagt til en anmeldelse over her, slenger jeg inn jeg også, siden jeg så den i helga. Savages (2012) unrated Det er en fin film, abselutt. Ganske kult at det hele foregår på nydelige Laguna Beach, når jeg selv var på ferie der i sommer. Jeg vil ikke si dette er en spesiell film som jeg vil huske i lang tid, men det er en knakanes bra lørdagsfilm, ikke så mye mer eller mindre etter min mening. 7,5/10 Endret 7. november 2012 av MrLG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå