Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

The Cabin in the Woods

Hadde ganske store forhåpninger til denne filmen, men ble desverre ganske skuffet. Tullefilm. Samme gamle plott og karakterer som man har sett i tusenvis av andre slike filmer. Dvs ungommer som strander en øde plass og havner i trøbbel. Den berømte "vrien" som alle snakker om gjør ikke dette til noen fabelaktig gullfilm. Hadde nok bare litt for høye forhåpninger. Filmen var underholdende nok den, men den er etter min mening ganske overhypet.

Terningkast middels.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Cabin in the Woods

Samme gamle plott og karakterer som man har sett i tusenvis av andre slike filmer. Dvs ungommer som strander en øde plass og havner i trøbbel.

Dette er en film som spiller på horrorfilmenes klisjeer av naturlige årsaker, så at de spiller på bl.a slasherklisjeer er jo bare fett. Filmen minte veldig om Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon, og det er så absolutt en god greie spør du meg. Hill!

Filmen ødelegges litt av max døll CGI, men filmen var fremdeles jævlig kos.

Terningkast veldig bra komma enda litt til.

Edit: The Truman Show + Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon = The Cabin in the Woods

Endret av Video Girl
Lenke til kommentar

Jo, men selv om den gjør gjøn, så stopper det ikke den fra å være klein. Det mest smertefulle med filmen var jo selve plottet. Hadde det vært gjennomført og smart, hadde det vært noe annet, ikke bare:

Oh shit, gigantene kommer til å drepe oss hvis vi ikke ofrer ungdom til gudene gjennom det som har vært skrekkfilmklisjeene gjennom alle år, på kamera!

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Så nettopp Mer eller mindre mann på kino og ble veldig positivt overrasket! Leste her om dagen at filmen bare var noen hundre billetter unna å ha solgt 10.000 (som vil gjøre den kvalifisert til etterstøtte fra norsk filmfond eller noe sånt) så jeg tenkte jeg skulle bidra til en god sak ved å se den på kino istedet for å vente til den kommer på DVD.

Etter noen minutter i nesten fulle Sal 5 på Saga kino skjønte jeg at denne filmen var ganske annerledes enn jeg hadde forespeilet meg. Først og fremst var den ekstremt morsom! Jeg sliter med å komme på sist jeg så en norsk film hvor jeg lo så mye, og det gjaldt ikke bare meg, men hele kinosalen. Jeg har hørt om folk som visstnok har forlatt kinosalen under denne filmen, og skjønner nå at det kanskje skyldes harselering med emner som voldtekt, abort, homofili osv over en lav sko. Filmen er nok morsomst for unge voksne menn, men man skal være rimelig døv og blærete om man ikke kjenner seg igjen i mange av situasjonene i filmen.

Jeg vet ikke hvor mye regissøren har ment å si med dette treffende portrettet av en normal, men allikevel veldig rar og barnslig mann, for meg var det mest en veldig morsom komedie, men filmen har absolutt poenger og kommentarer til aktuelle samfunnstendenser i Norge i 2012.

Filmen var ganske kort (80 min) og selv om jeg følte filmen sluttet på en tilfredsstillende måte så kom det litt brått på. Dette er en av de filmene jeg skulle ønske var dobbelt så lang. Det kunne godt vært en TV-serie når jeg tenker meg om, hovedkarakteren har potensiale for grenseløst mye bra materiale. Kommer definitivt til å følge med på regissøren Martin Lund fremover.

Mye bra original musikk i filmen btw.

8/10

Jeg ville vanligvis slengt opp en trailer, men jeg synes begge versjonene jeg har sett er ganske dårlige og gir et dårlig inntrykk av hvordan filmen faktisk er. Se den om du vil, men selv om du synes filmen virker litt kjedelig vil jeg allikevel anbefale deg å se den, om ikke bare for å støtte en god sak i norsk filmindustri :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood (1996)

Som fan av hood-filmene Menace II Society, Boyz N The Hood og flere andre, samt at jeg synes Scary Movie-filmene var morsomme, så synes jeg denne var ganske bra, i og med at det var en morsom parodi av en haug med hood-filmer. Så, om du likte enten Scary Movie-filmene, hood-filmer, eller begge deler, så faller denne kanskje i smak.

Lenke til kommentar

Skyfall

Skuffende. Skjønner ikke hvordan denne har fått så mye skryt. Prøvde å være alt for mange ting på en gang. Hadde trua første halvdel av filmen, så var resten bare 100% forutsigbar middelmådig actionfilm. Javier Bardem var skuffende som skurk.

Allikevel grei underholdning og en del fantastiske scener i første halvdel av filmen.

6/10

Lenke til kommentar

The Amazing Spider-Man (2012)

En grei film med god underholdning, men jeg likte 2002 versjonen bedre, denne klarer jeg ikke å ta like seriøst, noe det virker som den prøver å være.

6.5/10

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Amazing Spider-Man (2012)

En grei film med god underholdning, men jeg likte 2002 versjonen bedre, denne klarer jeg ikke å ta like seriøst, noe det virker som den prøver å være.

6.5/10

Enig. Rettere sagt syns jeg den var veldig tam og nærmest totalt skuff. Begriper ikke at den får så god kritikk. Syns ikke den er i nærheten av å matche 2002 versjonen engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...