Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CGIn i gamle starwars filmene er jo elendig laget. Skulle tro at en million industri klarte å få til noe bedre. Det kan absolutt ikke forsvares at Jabba labber rundt i Falcon som en liten slim-mark, når han i de andre filmene ser ut som et helt lass.

Nå labber han ikke rundt I Falcon akkurat, men det er en grunn til at scenen ikke var med i original utgaven av filmen, mtp. tekniske årsaker. CGI-versjonen av Jabba er ikke akkurat det mest overbevisende jeg har sett nei.

EDIT: Relatert,

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Babettes Sendebud

Så filmen på skolen i dag. Følte virkelig ikke at filmen hadde noen mening. Eneste som skjedde var at ei dame flytta inn hos noen søstre og jobba for dem i noen år. Så vant hun noen penger som hun brukte opp på opp på å lage en stor middag. Så var det hele slutt. Ble irritert over at de prøvde å gjøre den litt komisk av og til ved at en gamling sa ''hallelujah'' på en ''morsom'' måte, som ble for dumt.

Terningkast: 2

Endret av Zoku
Lenke til kommentar

Det er faktisk svært realistisk. Vi tåler ikke atmosfæren på andre planeter i mere enn noen minutter, så hvorfor skulle aliens være noe annerledes? De har ikke evolvert på vår planet og tilpasset seg våre gasser som oksygen og karbondioksid.

For oss som bor her er mixen mellom CO2 og O2 svært kritisk og det skal ikke store endringene til før vi sliter. For mye CO2 så kveles vi. For lite CO2 kveles vi også.

Og bakterier er det jo milliarder av på hver kvadratmeter. Bakterier som skaper sykdommer hos organismer som ikke er vokst opp med dem. Trenger bare å se på vår egen planet for å se eksempler på dette. "Turistdiarê" kommer alltid av at bakteriefloraen i magen vår ikke er tilpasset floraen i Egypt eller sørøst-asia. Alle bakteriene som vi er resistente mot i på jorda, vil nødvendigvis ikke ha noe som helst forsvar på et dyr som er evolvert på en planet bestående av titansjøer og metangasser. Temperaturen her er også nøyaktig tilpasset oss, om den totale globale temperaturen stiger med bare noen få grader i gjennomsnitt, vil hele dyreraser dø ut, inkludert oss, men mindre vi finner en måte å beskytte oss på.

Incaene ble utryddet av en europeisk koppe-sykdom spanjolene hadde med seg over havet.

Halve Europa ble utryddet av pest på 1300-tallet.

Så med mindre aliens'ene er helt mekaniske, er det på ingen måte usannsynlig at de ville bukke under for jordas bakterieflora ganske kjapt når de får av seg body armor og slikt de bruker for å beskytte seg.

De er en interplanetarisk sivilisasjon, reiser mange mange lysår til vår blåe planet, men tenker ikke på bakterier og atmosfære? De burde ha slik viten når de er i stand til å reise så langt.

Ikke rart at folk syns filmen er teit :p

Må jo regne med at angripende aliener av denne typen er ganske skruppeløse og "umenneskelige" i sitt vesen. Så de ville antagelig ikke bry seg med at "fotsoldatene" deres ville krepere etter en stund pga atmosfæren, og bare satset på at de ville gjøre jobben i tide først. Slik som innsekter og andre kryp.

Lenke til kommentar
Må jo regne med at angripende aliener av denne typen er ganske skruppeløse og "umenneskelige" i sitt vesen. Så de ville antagelig ikke bry seg med at "fotsoldatene" deres ville krepere etter en stund pga atmosfæren, og bare satset på at de ville gjøre jobben i tide først. Slik som innsekter og andre kryp.

Så du sier mennesker bryr seg om at vanlige fotsoldater lever eller dår? Tror du bør lese litt opp om hvordan ekte krig fungerer. Start med Hamburger Hill eller D-dagen, for eksempel. Eller Vietnamkrigen generalt, for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Så du sier mennesker bryr seg om at vanlige fotsoldater lever eller dår? Tror du bør lese litt opp om hvordan ekte krig fungerer. Start med Hamburger Hill eller D-dagen, for eksempel. Eller Vietnamkrigen generalt, for den saks skyld.

Puhh.. jaja. Men det blir jo litt forkskjell på det da. At de er enda verre da for å si det sånn. Trodde en skjønte den.

Lenke til kommentar

Nettopp det Uderzo sier. Er en rase så avansert at den kan krysse galakser er den også så avansert at den tar hensyn til bakterier.

Husker jeg riktig fra filmen så bruker ikke aliene engang hjelmer?

Tyskland som var kanskje den fremste militærmakten under andre verdenskrig dro vel til Russland ganske uforberedt på temperaturen.

Med mindre jeg blander med Napoleon og hans hær..

Lenke til kommentar

Nettopp det Uderzo sier. Er en rase så avansert at den kan krysse galakser er den også så avansert at den tar hensyn til bakterier.

Tyskland som var kanskje den fremste militærmakten under andre verdenskrig dro vel til Russland ganske uforberedt på temperaturen.

Det skjedde vel samme med begge tror jeg.

Lenke til kommentar

Verdensrommet > Russland.

Det er jeg fullt klar over, men poenget var bare at det går an å glemme ting som bør være ganske elementært.

Russland er kjent for kanskje tre ting, enda så klarte militærmakten Tyskland å glemme å ruste seg for en av de tre.

Lenke til kommentar

At Godwin's Law skulle gjelde i denne diskusjonen og så raskt hadde jeg ikke forventet.

Lenke til kommentar

At Godwin's Law skulle gjelde i denne diskusjonen og så raskt hadde jeg ikke forventet.

Var det første eksemplet jeg kom på desverre.

Edit:

Forøvrig trekker jeg ingen sammenligninger til nazisme eller Hitler.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Det er jeg fullt klar over, men poenget var bare at det går an å glemme ting som bør være ganske elementært.

Russland er kjent for kanskje tre ting, enda så klarte militærmakten Tyskland å glemme å ruste seg for en av de tre.

Nå er vi kanskje litt vel offtopic her, men jeg tror ikke det var så enkelt at Tyskland bare "glemte" kulden. F.eks, husker jeg riktig fra historietimene, så var vel Hitlers plan at invasjonen av Russland ikke skulle ta lang tid?

Lenke til kommentar

Nå er vi kanskje litt vel offtopic her, men jeg tror ikke det var så enkelt at Tyskland bare "glemte" kulden. F.eks, husker jeg riktig fra historietimene, så var vel Hitlers plan at invasjonen av Russland ikke skulle ta lang tid?

Hitler hadde tendensen spille fallitt med sine egne intensjoner. I dette tilfellet besettelsen av å erobre Stalingrad.

I et annet med å bombe London i stedet for å miltære mål i England.

Lenke til kommentar

Nei det er ikke alltid ting går som du tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...