Lykketrolling Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Buffy har aldri vert noe bra i mine øyne. Madammen såg opp igjen hele serien for en stund siden, og jeg greidde selvfølgelig å snappe opp ett par episoder. Huff, helt elendige greier. Flaut som du sier Enig i at Buffy er ganske trasige saker, skjønt det tok seg opp en god del mot slutten av serien da Nathan Fillion dukket opp. Men selv om jeg ikke liker Buffy noe særlig likte jeg Angel. Til tider fikk jeg følelsen av at Buffy var et prøveprosjekt, og Angel var den 'ekte' serien. Han hadde introdusert Angel og noen av de andre i Buffy, så han tok seg tid til å lage et univers hvor Angel kunne passe rett inn. Men igjen, det startet ganske kjipt og tok seg opp mot slutten. Bare synd hele serien sluttet med en stor cliffhanger og fortsatte i en overraskende bra tegneseriene. Uenig, Buffy er en kongeserie, som dog tapte seg i sesong 6 og 7 som med relativt god margin er de dårligste (kanskje med unntak av sesong 1), som alle TV-serier fra den tiden så bærer den dog preg av aldring. Alle serier som er så gamle virker jo amatørmessig produsert. Ser man de første episodene av x-files nå så ser det ut som ett skoleprosjekt fra tegning form og farge. AtW Du er uenig? Det var jo en bombe... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Smaken min er ikke basert på å overraske andre... AtW Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Nei, det er lett å se. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Smaken er heldigvis individuell. Selv så jeg 1 episode av buffy og avskrev den som en teenflick. Dvs. jeg orket vel ikke å se hele episoden. The Gate var faktisk bedre på enkelte områder selv om den også bar mye preg av teenflick men True Blood gjorde sjangeren (i dagens bransje) rikere når den kom. Twillight filmene er "tortur". Vampire Diaries ol., huff mye søppel. Endret 17. oktober 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Utah Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 The Human Centipede Handler om noen som får munnen sin sydd mot munnen til rumpa til en person som blir sydd til rumpa til en ny en igjen. De driter inn i kjeften på hverandre. Så nettopp filmen borte hos en kompis, og jeg føler meg mentalt forstyrra nå. Synest det var helt jævlig sykt! Det var noen spennende scener, men det var før munn-til-anus-trillingene ble satt sammen. Terningkast: 3 (Svak) 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Få meg på, for faen (2011) Litt rar var den, men også vellaget, og med mye bra skuespill. Alt i alt, en ganske god film. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Beasts of the Southern Wild (2012) Var heldig og fikk med meg arthaus' førpremiere på Beasts of the Southern Wild i dag. Denne har jeg gledet meg til en stund, men bare fordi jeg hadde fått med meg at den har blitt veldig godt mottatt på festivaler og av kritikerne, ikke fordi jeg visste så mye om den. Først kan jeg nevne at filmen er en indieproduksjon med budsjett på bare 1,8 millioner dollar. Folka bak filmen har mer eller mindre jobbet på dugnad og alle skuespillerne, inkludert den 6(!) år gamle Quvenzhané Wallis som har hovedrollen, er amatører. Med dette som utgangspunkt ville man kanskje ikke forvente mye, men "til tross for" dette ble jeg definitivt imponert. Filmen foregår tilsynelatende i etterkant av orkanen Katrina. Sammen med en liten gruppe mennesker lever Hushpuppy og faren hennes i minilandsbyen Bathtub. Bathtub er et lavlandsområde utenfor floddikene, på nippet til å slukes av havet, men innbyggerne nekter å la seg evakuere av amerikanske myndigheter. Hverdagen er enkel, i det lille samfunnet finnes hverken jobb eller penger så de fanger og dyrker sin egen mat og deler godene de måtte ha med hverandre. Alkohol har de tilsynelatende mer enn nok av og hver kveld er det fest. Dette kan høres ut som paradis for noen, men livet er ikke helt uten bekymringer. Vissheten om at sydpolen smelter og at neste Katrina kan være like rundt hjørnet henger over sørstats-idyllen som mørke uværsskyer. Derfor bygges og forbedres det provisoriske hytter, husbåter og andre flytefartøyer, mens barna læres opp til å klare seg selv dersom ulykken skulle inntreffe. Hushpuppy er både tøff og smart, og utenom å lage mat og hjelpe faren sin bruker hun mesteparten av tiden til å snakke med dyr, tegne hulemalerier for fremtidens forskere og lete etter mammaen sin som har forsvunnet. Hennes tanker og filosofering om livet i Bathtub, mennesker og dyr, barn og foreldre og universets sammenheng utgjør en rød tråd gjennom filmen, og er det som gir filmen så mye av sin sjarm. Jeg skal ikke røpe så mye av hva som skjer i filmen, det er ikke nødvendigvis handlingen som gjør denne filmen bra, men mediteringen over noe helt unikt, nemlig Hushpuppy's opplevelse av hennes verden. En tragisk virkelighet sett fra en 6-årings fantasifulle og naive perspektiv gir denne filmen et sterkt preg av det som kanskje er min yndlingssjanger når det kommer til film og litteratur; magisk realisme. Filmens største styrke er skuespillernes dyktighet og sjarm. Hushpuppy og faren er karakterer jeg sent vil glemme, men også de mindre birollene tilfører noe stort og herlig i alle scenene de er med i. Filmen er også filmet i interessante og, hvertfall for min del, relativt unike omgivelser, med en nydelig kinematografi. God bruk av lydeffekter gav tydelig virkning i enkeltscener og helhetlig og musikken var også over gjennomsnittlig bra. Veldig vanskelig å velge mellom en sterk 8 eller en svak 9 av 10 mulige her, jeg tror jeg må se filmen igjen før jeg bestemmer meg. Er egentlig ikke så veldig nøye heller, men jeg vil presisere at jeg bruker en streng karakterskala og gir ikke filmen toppkarakter fordi den mangler tyngde og evne til å provosere eller gi grunnlag for refleksjon, noe jeg mener de aller beste filmene bør ha. Som vanlig når jeg skriver en minianmeldelse her er det fordi jeg mener alle som liker film virkelig fortjener å bli informert om at en film er verdt å se. Beasts of a Southern Wild har ordinær premiere 26. oktober! Se den! Trailer http://www.youtube.com/watch?v=ZF7i2n5NXLo Et knippe bragder og omtaler: Vant Grand Jury Prize (beste dramafilm) fra Sundance Vant Caméra d'Or (beste debutfilm) fra Cannes "Fullstendig uforglemmelig. En nær perfekt kombinasjon av visuell magi, realisme og følelser" - Filmbonanza "BEASTS er et imponerende filmverk som er umulig å sjangerfastsette... En rekke kritikere har omtalt filmen som et mesterverk og utpekt Zeitlin til den uavhengige amerikanske filmens redningsmann" - Aftenposten "Mesterlig! Debutfilmar som denne gjer det vanskelig å ikkje glise breitt" - Natt og Dag "En sprakende film som har noe av naturpoesien til Terrence Malick, buldrende musikk og en kraftfull blanding av realisme, tristesse, stolthet og magi. Vesle Quvenzhané Wallis er utrolig i hovedrollen" - Adresseavisen Endret 18. oktober 2012 av thesinner 5 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Denne filmen må definitivt sees. Takk Lenke til kommentar
Utah Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Paranormal Activity 4 Noen spennende øyeblikk, alle i kinosalen skrek hele tiden, men jeg syntes ikke det var noe spes. Er det samme som de forrige, filming om natta, filming om dagen, creepy kids. Terningkast: 3 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Amazing Spider-man Jeg var aldri noen særlig fan av de tre forrige filmene, men kanskje mest fordi jeg ikke liker Tobey Maguire og Kirsten Dunst noe særlig. De andre folkene var også litt for mye "øverste hylle uten at de passer inn" for min smak. Denne gangen har vi folk jeg knapt kjenner til (bortsett fra Martin Sheen og Sally Field, selvsagt), og filmen er mye mørkere enn de forrige. Som de fleste andre var jeg svært skeptisk til en reboot så kort tid etter de forrige, men faktisk vil jeg si at denne er så forskjellig fra de forrige og har så mye bedre skuespillere at jeg storkoste meg nesten hele veien. I stedet for å bare være en reprise av de forrige har vi nå en lengre bakgrunnshistorie med foreldrene til Peter Parker, og selv om det er litt vel mange løse tråder gjør det meg ingenting da de bekreftet at det vil være flere filmer lenge før denne filmen fikk premiere. At det er røde tråder er rent logisk, og gir oss bare enda en grunn til å glede oss til neste. Selve filmen er som sagt mye mørkere enn de forrige, og da tenker jeg ikke bare på at det foregår mye om natten og nede i kloakken. Hele stemingen er rimelig mørk til tider, og selv om Spider-man snakker alt for mye tuller han ikke så mye som før. Til tross for at han er i tenårene virker han langt mer voksen enn den forrige tullingen. Det er heller ikke så mye fokus på en romanse med Gwen Stacy, så den unngår glatt å bli en tåpelig såpeopera. Selv det der med Connors kunne fort ha glidd ut til en tåpelig "slemming får samvittighet og blir snill", til tross for at han i spillet (som er en direkte oppfølger til filmen) er på lag med Spider-man stort sett hele tiden. Spill er spill, film er film. Nå blir det jo en film-oppfølger, så klart, så spilloppfølgeren er ganske meningsløs i første omgang. Alt i alt en meget bra film jeg storkoste meg med, og kan trygt anbefales til alle fans av Spider-man. Andrew Garfield er ikke noen Tobey Maguire, og Emma Stone er ikke noen Kirsten Dunst. Og bra er det, helt klart. Vurdering: 8.5/10 2 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Seeking a friend for the end of the world (2012) Jorda går under, gutt møter jente. Uinteressant historie, lite troverdige karakterer og platt skuespill av Steve Carell. Dårlig kjemi mellom hovedrollene, totalt forskjellige energinivå i dialogene. Det skulle visst være en komedie også. I så fall må spøken ha vært at filmselskapet trollet meg til å se denne, for det var ikke mye morsomt med selve filmen. 3/10. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Den Siste Revejakta (2008) Kul film! Bra laget, enkel men kul handling, og mye bra skuespill. Anbefales. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Zodiac (2007) Den fantastiske David Fincher slår til igjen med den beste filmen jeg har sett på lenge. Spennende, interessant og kul historie, flott regissering og filming, mange flotte scener, og ikke minst bra skuespill. Anbefales varmt! 2 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Swing Kids (1993) Fin film om Swing- ungdommer i Hitler tyskland. Venner blir splittet av Hitler Jûgend og man får et innblikk i hjernevasking av ungdommer i denne perioden. Artig å se mye swing dansing, og musikk fra 30 tallet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Avengers 5/6 , følte ikke så nøye med mht plott (noe slags dommedagsvåpen) men effektene var helt elleville.....skuespillerne (spes Sam L. Jackson) gjør en god jobb , ikkeno useriøst opplegg Dark Shadows 4.5/6 , festlig svart komedie med Depp som vampyr i det herrens år 1972 (host Dracula AD host) Narnia 4.5/6 , ungene havner inni et bilde som henger på veggen , forøvrig blir den skeptiske ungen Edmund forvandlet til en drage......husker godt BBC serien fra mange år siden....... Little Fockers 4/6 , helt ålreit Endret 21. oktober 2012 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Le salaire de la peur (1953) Rett og slett fantastisk. Handlingen var spennende og gripende, og filmen generelt var veldig godt laget. Anbefales! Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Avengers 5/6 , følte ikke så nøye med mht plott (noe slags dommedagsvåpen) men effektene var helt elleville.....skuespillerne (spes Sam L. Jackson) gjør en god jobb , ikkeno useriøst opplegg Du gir 5/6 til en film du ikke aner hva plottet var? Seriøst? 1 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Hey, whatever floats his boat. Er det mange og store roboteksplosjoner, kan plottet lett fly rett forbi. Endret 21. oktober 2012 av Coffey Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 The Woman in Black (2012) Lite oppfinnsom nyversjon av denne. Typisk finpusset Engelsk stil om man liker det. Men filmen så ut som en film laget på 70 tallet og ikke i 2012. 5/10 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Men filmen så ut som en film laget på 70 tallet og ikke i 2012. Men må det nødvendigvis være en dårlig ting? Hvordan var Radcliffes prestasjoner i filmen? Endret 21. oktober 2012 av Coffey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå