Lykketrolling Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Cabin in the woods Joss Whedon er en morsom mann. Han har gitt oss alt fra The Avengers til Buffy til Dr Horrible's Sing-Along Blog, og selvsagt Firefly. Selv Dollhouse hadde sine stunder, selv om det på mange måter var et lavmål i karrieren hans. Man skulle ikke tro fyren er i stand til å gjøre noe feil. Vel... ikke før man ser dette makkverket av en film. Hva tenkte han på? Det begynner idiotisk nok med de vanlige stereotype tenåringene på hyttetur, og selvsagt slaktes de en etter en. Alt som vanlig, med andre ord. Ulikt de fleste andre filmer i denne sjangeren har vi denne gangen en stor overraskelse på lur som spoleres etter noen minutter, så det blir en del annerledes enn man er vant med. Ikke at det gjør noe fra eller til, selvsagt. Har du sett filmer som "Behind the mask: The rise of Leslie Vernon" vet du hva du har i vente. Effektene er bra laget, men det er tross alt fyren som lagde Avengers, Buffy, Angel og Firefly. Effekter kan han. Det er bare så synd at historien er ræva, overraskelsene er så forutsigbare at det ikke er morsomt engang, og hele plottet er direkte latterlig. Men ta det med ro, det blir verre. Slutten er noe av det mest tåpelige jeg har sett på veldig lenge. Vurdering: 1/10 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Ja, Cabin In The Woods var skuffende etter at den hadde blitt hypet opp så mye som en kul og smart skrekkfilm. Meh, den var middels, og slutten var forferdelig. Kanskje ikke en 1 av 10, men heller ikke så veldig, veldig langt over det. 1 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Cabin in the woods er herlig useriøs. Whedon var vel med og skrev manus, regissering står vel en annen for. Edit: Forøvrig kunne Behind the mask.. blitt en meget god film med bedre skuespillere og litt strammere manus. Endret 15. oktober 2012 av Snurreleif Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 At den er useriøs gjør det ikke til en bra film. Ja, regisseringen er av Drew Goddard, men Joss Whedon var med å skrive historien og er produsenten. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Jeg syns slutten var det beste med filmen. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Derfor jeg la til "herlig". Hvorvidt en film er bra eller ikke er jo i stor grad subjektivt, på samme måte som argumentene for og i mot. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Sånn sett kan man jo si at Jack Frost: He's Chillin and Killin, og Jack Frost 2: Revenge of the Mutant Killer Snowman er bra filmer også, for jeg lo stort sett hele tida når jeg så begge i går natt. Lenke til kommentar
""" Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Edit: Forøvrig kunne Behind the mask.. blitt en meget god film med bedre skuespillere og litt strammere manus. Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon er jo en jævlig fet film, spør du meg. Hadde ikke store forventninger til filmen, men jeg hadde to uker hvor temaet var slashere, og siden jeg fant denne på overraskende mange lister over tidenes slashere så måtte jeg sjekke den ut. Storkoste meg som bare pokker. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Problemet med Behind the mask er at den har ganske lavt budsjett, så det var ikke all verden de har råd til. Men den er svært bra om man tar den for det den er. Søsteren min likte den ikke først, men etter at hun hadde tenkt seg om et par dager ombestemte hun seg og sa den var veldig bra. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Legger nok litt mye vekt på lyden når jeg dømmer filmer, og Cabin hadde et sinnsykt lydspor noe som gjorde filmen skikkelig gøy. Fikk et gjensyn med Raiders of the Lost Ark på Blu-ray, den beste Jones filmen IMO. En fantastisk undeholdene perle gang på gang, med alt fra konge musikk, action, romanse og komedie. Går ikke lei denne. 9/10 Endret 16. oktober 2012 av Cortese Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Cabin in the Woods var jo gjennomsyret av useriøshet fra start til slutt, så jeg syns dette var ett artig tilskudd i en allers sliten,kjedelig og oppbrukt sjanger. 4 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Jeg har ikke helt sansen for Whedon. Alt han lager virker veldig amatørmessig. Likte Buffy da jeg var yngre, men nå blir jeg mest flau av å se det. Firefly var et kult univers, men det blir for "Xena, the Warrior Princess" for meg. Det beste han har lagd er Dr. Horrible's Sing-Along Blog. Whedon er best når ting ikke er så seriøst, og han kan kødde rundt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Buffy har aldri vert noe bra i mine øyne. Madammen såg opp igjen hele serien for en stund siden, og jeg greidde selvfølgelig å snappe opp ett par episoder. Huff, helt elendige greier. Flaut som du sier Endret 16. oktober 2012 av Mala Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Syns det er greit å bare se filmer i blant hvor man ikke trenger å hele tiden tenke på alt det dumme karakterene gjør, for meg var den bedre enn det meste i thriller/horror sjangeren i det siste. ATM møkk, Intruders møkk, Innkeepers var OK, Cabin var bedre enn alle disse for min del. Skal ikke lyve, jeg syns det er greit å slå på en guilty pleasure om det så måtte være Jennifer's Body. Alt etter hva man er in the mood for. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Buffy har aldri vert noe bra i mine øyne. Madammen såg opp igjen hele serien for en stund siden, og jeg greidde selvfølgelig å snappe opp ett par episoder. Huff, helt elendige greier. Flaut som du sier Enig i at Buffy er ganske trasige saker, skjønt det tok seg opp en god del mot slutten av serien da Nathan Fillion dukket opp. Men selv om jeg ikke liker Buffy noe særlig likte jeg Angel. Til tider fikk jeg følelsen av at Buffy var et prøveprosjekt, og Angel var den 'ekte' serien. Han hadde introdusert Angel og noen av de andre i Buffy, så han tok seg tid til å lage et univers hvor Angel kunne passe rett inn. Men igjen, det startet ganske kjipt og tok seg opp mot slutten. Bare synd hele serien sluttet med en stor cliffhanger og fortsatte i en overraskende bra tegneseriene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Buffy har aldri vert noe bra i mine øyne. Madammen såg opp igjen hele serien for en stund siden, og jeg greidde selvfølgelig å snappe opp ett par episoder. Huff, helt elendige greier. Flaut som du sier Enig i at Buffy er ganske trasige saker, skjønt det tok seg opp en god del mot slutten av serien da Nathan Fillion dukket opp. Men selv om jeg ikke liker Buffy noe særlig likte jeg Angel. Til tider fikk jeg følelsen av at Buffy var et prøveprosjekt, og Angel var den 'ekte' serien. Han hadde introdusert Angel og noen av de andre i Buffy, så han tok seg tid til å lage et univers hvor Angel kunne passe rett inn. Men igjen, det startet ganske kjipt og tok seg opp mot slutten. Bare synd hele serien sluttet med en stor cliffhanger og fortsatte i en overraskende bra tegneseriene. Uenig, Buffy er en kongeserie, som dog tapte seg i sesong 6 og 7 som med relativt god margin er de dårligste (kanskje med unntak av sesong 1), som alle TV-serier fra den tiden så bærer den dog preg av aldring. Alle serier som er så gamle virker jo amatørmessig produsert. Ser man de første episodene av x-files nå så ser det ut som ett skoleprosjekt fra tegning form og farge. AtW 1 Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Har sett første av Buffy, X-Files og alt av Angel, syns alle tre er gode serier, X-FIles kunne bli litt kjedelig i lengden men har sesong 2 på vei i posten så kansje den tar seg opp Endret 16. oktober 2012 av Cortese Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Tucker and Dale vs Evil Comedy Horror på sitt beste. to halvdumme og snille rednecks og en gjeng med "college kids" langt ute i skogen. Rednecksa redder en jente som faller i vannet og college folket tror de kidnapper henne. Herfra eskalerer det og begge sider tror de skal drepe hverandre. Redneck stereotyper og horror søppel dytta sammen for å lage en suppe av humor. Fantastisk underholdene. Fatter ikke at jeg ikke har sett denne før. 8/10 2 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Taken (2008) Måtte sjekke ut denne ettersom at omtrent alle vennene mine sa at den var veldig bra, og skuffet ble jeg ikke. Veldig kul film! Mange fete scener, ganske spennende og underholdende. Anbefales. Endret 17. oktober 2012 av Banksy Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Boy A (2007) Veldig bra film! Gripende, vellaget og bra skuespill. Anbefales! Endret 17. oktober 2012 av Banksy 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå