Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Cabin in the woods

 

Joss Whedon er en morsom mann. Han har gitt oss alt fra The Avengers til Buffy til Dr Horrible's Sing-Along Blog, og selvsagt Firefly. Selv Dollhouse hadde sine stunder, selv om det på mange måter var et lavmål i karrieren hans. Man skulle ikke tro fyren er i stand til å gjøre noe feil.

 

Vel... ikke før man ser dette makkverket av en film. Hva tenkte han på? Det begynner idiotisk nok med de vanlige stereotype tenåringene på hyttetur, og selvsagt slaktes de en etter en. Alt som vanlig, med andre ord. Ulikt de fleste andre filmer i denne sjangeren har vi denne gangen en stor overraskelse på lur som spoleres etter noen minutter, så det blir en del annerledes enn man er vant med. Ikke at det gjør noe fra eller til, selvsagt. Har du sett filmer som "Behind the mask: The rise of Leslie Vernon" vet du hva du har i vente.

 

Effektene er bra laget, men det er tross alt fyren som lagde Avengers, Buffy, Angel og Firefly. Effekter kan han. Det er bare så synd at historien er ræva, overraskelsene er så forutsigbare at det ikke er morsomt engang, og hele plottet er direkte latterlig. Men ta det med ro, det blir verre. Slutten er noe av det mest tåpelige jeg har sett på veldig lenge.

 

Vurdering: 1/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit:

Forøvrig kunne Behind the mask.. blitt en meget god film med bedre skuespillere og litt strammere manus.

 

Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon er jo en jævlig fet film, spør du meg. Hadde ikke store forventninger til filmen, men jeg hadde to uker hvor temaet var slashere, og siden jeg fant denne på overraskende mange lister over tidenes slashere så måtte jeg sjekke den ut. Storkoste meg som bare pokker.

Lenke til kommentar

Legger nok litt mye vekt på lyden når jeg dømmer filmer, og Cabin hadde et sinnsykt lydspor noe som gjorde filmen skikkelig gøy.

 

Fikk et gjensyn med Raiders of the Lost Ark på Blu-ray, den beste Jones filmen IMO. En fantastisk undeholdene perle gang på gang, med alt fra konge musikk, action, romanse og komedie.

 

Går ikke lei denne. 9/10

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt sansen for Whedon. Alt han lager virker veldig amatørmessig.

 

Likte Buffy da jeg var yngre, men nå blir jeg mest flau av å se det. Firefly var et kult univers, men det blir for "Xena, the Warrior Princess" for meg.

 

Det beste han har lagd er Dr. Horrible's Sing-Along Blog. Whedon er best når ting ikke er så seriøst, og han kan kødde rundt.

Lenke til kommentar

Syns det er greit å bare se filmer i blant hvor man ikke trenger å hele tiden tenke på alt det dumme karakterene gjør, for meg var den bedre enn det meste i thriller/horror sjangeren i det siste.

ATM møkk, Intruders møkk, Innkeepers var OK, Cabin var bedre enn alle disse for min del.

 

Skal ikke lyve, jeg syns det er greit å slå på en guilty pleasure om det så måtte være Jennifer's Body. Alt etter hva man er in the mood for.

Lenke til kommentar

Buffy har aldri vert noe bra i mine øyne. Madammen såg opp igjen hele serien for en stund siden, og jeg greidde selvfølgelig å snappe opp ett par episoder. Huff, helt elendige greier. Flaut som du sier :)

Enig i at Buffy er ganske trasige saker, skjønt det tok seg opp en god del mot slutten av serien da Nathan Fillion dukket opp. Men selv om jeg ikke liker Buffy noe særlig likte jeg Angel. Til tider fikk jeg følelsen av at Buffy var et prøveprosjekt, og Angel var den 'ekte' serien. Han hadde introdusert Angel og noen av de andre i Buffy, så han tok seg tid til å lage et univers hvor Angel kunne passe rett inn. Men igjen, det startet ganske kjipt og tok seg opp mot slutten. Bare synd hele serien sluttet med en stor cliffhanger og fortsatte i en overraskende bra tegneseriene.

Lenke til kommentar

Buffy har aldri vert noe bra i mine øyne. Madammen såg opp igjen hele serien for en stund siden, og jeg greidde selvfølgelig å snappe opp ett par episoder. Huff, helt elendige greier. Flaut som du sier :)

Enig i at Buffy er ganske trasige saker, skjønt det tok seg opp en god del mot slutten av serien da Nathan Fillion dukket opp. Men selv om jeg ikke liker Buffy noe særlig likte jeg Angel. Til tider fikk jeg følelsen av at Buffy var et prøveprosjekt, og Angel var den 'ekte' serien. Han hadde introdusert Angel og noen av de andre i Buffy, så han tok seg tid til å lage et univers hvor Angel kunne passe rett inn. Men igjen, det startet ganske kjipt og tok seg opp mot slutten. Bare synd hele serien sluttet med en stor cliffhanger og fortsatte i en overraskende bra tegneseriene.

 

Uenig, Buffy er en kongeserie, som dog tapte seg i sesong 6 og 7 som med relativt god margin er de dårligste (kanskje med unntak av sesong 1), som alle TV-serier fra den tiden så bærer den dog preg av aldring. Alle serier som er så gamle virker jo amatørmessig produsert. Ser man de første episodene av x-files nå så ser det ut som ett skoleprosjekt fra tegning form og farge.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tucker and Dale vs Evil

 

 

Comedy Horror på sitt beste. to halvdumme og snille rednecks og en gjeng med "college kids" langt ute i skogen. Rednecksa redder en jente som faller i vannet og college folket tror de kidnapper henne. Herfra eskalerer det og begge sider tror de skal drepe hverandre. Redneck stereotyper og horror søppel dytta sammen for å lage en suppe av humor. Fantastisk underholdene. Fatter ikke at jeg ikke har sett denne før.

 

8/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...