Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

VHS http://www.imdb.com/title/tt2105044/

 

Først lurte jeg på om jeg så feil film. Filmen begynner med en haug med mannfolk gjør masse hærverk. Og jeg spolte fremover for å se om det bare var noe tull.

 

Men så kom poenget. Mannfolkene kommer over en haug med vhs-filmer. Disse filmene inneholder kortfilmer fra f.eks et ektepar sin bryllupsreise, en jente snakker med kjæresten over Skype, noen gutter drar på en halloweenfest. Og det var ikke koselige ting som ble filmet.

 

Denne filmen var merkelig, men jammen var det en del skumle greier innimellom. Kjente at hjertet hoppet innimellom.

 

Hvis du liker merkelige, og litt skumle filmer bør du se denne. Jeg skal se den en gang til nå for å få med meg alle detaljene.

 

5/6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du elsket den, kommer du også til å else L'illusionniste. Den er kanskje litt roligere (den har overhodet ingen strukturert dialog), men den skaper en utrolig herlig stemning.

 

Jepp, har sett den også. Utrolig bra!

 

Bytex: Jeg vet ikke, men jeg tviler vel egentlig på det. Det viktige med denne filmen er ikke sykkelracet.

Lenke til kommentar

Jeg likte faktisk L'illusionniste bedre enn Les Triplets De Belleville. Den er mye mer melankolsk og rolig, imens Triplets er litt vel komisk til tider. Ikke minst er L'illusionniste 99 % håndtegnet, og siden Edinburgh er bakgrunnen i filmen er det mange nydelige shots.

 

l-illusionniste2.jpg

 

Men begge to er jo herlige filmer, selv om de er ganske så annerledes hverandre.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Må få sett begge to. Må innrømme at jeg har vært veldig dårlig til å sjekke ut animasjonsfilmer de siste 8 årene, utenom anime, da. Har som regel blitt veldig, veldig skuffet over de jeg har sett, og har endt opp med å bli veldig skuffet.

Endret av Video Girl
Lenke til kommentar

Hvorfor eksakt åtte år?

 

Det finnes veldig mange gode animasjonsfilmer der ute som ikke er ment for barn (selv om mange, som Pixars filmer, egner seg for alle). Kan sikkert gi deg en liste hvis du ønsker det?

 

Har jo ikke et eksakt tall, men har vært veldig dårlig til å sjekke ut animasjonsfilmer på 2000-tallet. Synes det var mye bra de to-tre første årene, men så synes jeg det tapte seg enormt og film etter film endte opp som en skuffelse etter den andre. Har en del på watchlisten min som jeg har troa på, men det er sikkert ikke mer enn et par håndfuller fra de siste 8-10 årene, om man ser bort i fra anime hvor bl.a Studio Ghibli lever kvalitet gang på gang på gang. Men for all del, sleng gjerne ut en liste med dine ti-tyve favoritter fra de 12 siste årene.

Lenke til kommentar

Hvilke type animasjonsfilmer har du sett fra det siste tiåret? Typen Dreamworks eller typen Waltz With Bashir?

 

EDIT: For når det gjelder filmer mer rettet mot hele familien er det vel bare Pixar og Studio Ghibli som lager gode filmer, med noen hederlige unntak.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Halloween (2007) Så mye bedre enn den originale! Spennende fra begynnelse til slutt. TERNINGKAST 5 :)

 

Halloween II (2009) DRITTFILM! :nei: Når ble Michael Myer satanist, og ser spøkelser? Og jenta som spiller hovedrollen gjør ikke annet enn å syte gjennom hele filmen. Forutsigbare hendelser og drittgreier.

Eneste grunnen til at denne får en svak 3'er er pga det var noen hendelser som gjorde inntrykk. Kanskje jeg synest den var så dårlig pga den forrige var tusen ganger bedre.

 

Så filmene i strekk, så skrev like gjerne opp begge.

ImagesCA7DNXA3.jpg

Endret av Zoku
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Din høye smiley per tekst-ratio sier meg at du er ganske ny på forumet.

 

Men du skal absolutt få lov til å ha den egen mening om en film, du må bare være forberedt på at her inne blir du fort skyteblink skulle du åpne munnen angående "klassikere".

 

Er man ny her pga man bruker smileys?

 

Så folk klikker hvis man har en feil mening?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...