""" Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Collateral Damage - Jeg likte ikke filmen veldig godt og gir den derfor 398,7 stjerner av 978 mulige. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Nå skrev jeg tross alt ltt mer enn en kort linje da, og bruker 1 til 10 skala. Bare så det er nevnt. 2 Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Teknisk sett ikke, siden du brukte komma og ikke hele tall. Du kunne like gjerne gitt en karakter fra en til hundre. Man kan ikke gi en film en score på 4,5732674 og si at den er rangert på en skala fra en til ti. Ikke at jeg har noe i mot det, jeg synes det av og til kan være greit å ha en mer detaljert score. Endret 21. september 2012 av Honey Power 2 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Teknisk sett ikke, siden du brukte komma og ikke hele tall. Du kunne like gjerne gitt en karakter fra en til hundre. Man kan ikke gi en film en score på 4,5732674 og si at den er rangert på en skala fra en til ti. Ikke at jeg har noe i mot det, jeg synes det av og til kan være greit å ha en mer detaljert score. Tjah, har du tenkt å si at jordskjelv på Richters* skala (som går fra 1-10) ikke kan ha jordskjelv på f.eks 7,8, men de må være enten 7 eller 8? Så lenge man holder seg mellom 1 og 10 så er det vel greit. Når folk begynner å gi 11/10, så kan man begynne å lure på hva de driver på med. *Jaggu ser det ikke ut til at det er denne skalaen som blir brukt: http://no.wikipedia.org/wiki/Momentmagnitude Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Når en opplever at 6 er litt for sterkt, og 5 litt for svakt, men at det ligger litt nærmere 6 enn 5, blir det ganske naturlig for megå velge et sted mellom 5,5 og 6. Sto og dvelte et øyeblikk mellom 5,7 og 5,8, Men valgte altså da å gå for 5,7. Så enkelt er det. Trodde hvertfall det var enkelt og greit nok det. 3 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Prometheus Jeg tror du bør ha følgt med litt på forskning for å like denne filmen. Både fra arkeologer, romforskere og lignende. Fordi Ridley Scott tar tak i tiårets siste kontroversielle temaer med denne filmen. Jeg syns egentlig handlingen ledet mot noe helt annet, enn det filmen viste seg å være. Nemlig nok en slags grøsser alá Alien. Mens jeg kanskje håpet på noe så enkelt som meningen med livet og den slags. Jeg hadde ikke lest noe før jeg så filmen. Så for meg var det helt uventet at dette faktisk er den direkte forhistorien til Alien-filmene. Og det syns jeg kanskje var litt fantasiløst av Scott. Samtidig bygger den opp til en oppfølger. Og når filmer gjør det, så får man inntrykk av at handlingen i denne ikke var så viktig allikevel. Samtidig mistenker jeg at vi aldri kommer til å få svarene han frister med. Alt er topp utført. Men det er flere kritikkverdige forhold som gjør denne filmen litt for amerikansk. For det første ville ALDRI noen tilbakestående nerder som ikke evner å jobbe med andre mennesker, blitt med på en så dyr ekspedisjon som romreise er. Og for det andre. Av alle våpn de liksom skulle ha på et romskip, er flammekastere en av dem? Terningkast 4 Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Teknisk sett ikke, siden du brukte komma og ikke hele tall. Du kunne like gjerne gitt en karakter fra en til hundre. Man kan ikke gi en film en score på 4,5732674 og si at den er rangert på en skala fra en til ti. Ikke at jeg har noe i mot det, jeg synes det av og til kan være greit å ha en mer detaljert score. Tjah, har du tenkt å si at jordskjelv på Richters* skala (som går fra 1-10) ikke kan ha jordskjelv på f.eks 7,8, men de må være enten 7 eller 8? Så lenge man holder seg mellom 1 og 10 så er det vel greit. Når folk begynner å gi 11/10, så kan man begynne å lure på hva de driver på med. *Jaggu ser det ikke ut til at det er denne skalaen som blir brukt: http://no.wikipedia....Momentmagnitude Richer skala er fastsatt til å være fra 1 til 10 (Richers skala kan faktisk gå over 10 også, men dette vil skje svært sjeldent), men den kunne like gjerne vært fra 1 til 100, eller 1 til 1000 osv. 7,8 av 10 vil være akkurat det samme som 78 av 100. Man kan bruke uendelige antall desimaler, og jo flere desimaler, jo mer nøyaktig blir resultatet. For hvert desimal man bruker kunne man like gjerne ganget "brøken" med 10 og få et helt tall. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Prometheus Jeg tror du bør ha følgt med litt på forskning for å like denne filmen. Både fra arkeologer, romforskere og lignende. Fordi Ridley Scott tar tak i tiårets siste kontroversielle temaer med denne filmen. Jeg syns egentlig handlingen ledet mot noe helt annet, enn det filmen viste seg å være. Nemlig nok en slags grøsser alá Alien. Mens jeg kanskje håpet på noe så enkelt som meningen med livet og den slags. Jeg hadde ikke lest noe før jeg så filmen. Så for meg var det helt uventet at dette faktisk er den direkte forhistorien til Alien-filmene. Og det syns jeg kanskje var litt fantasiløst av Scott. Samtidig bygger den opp til en oppfølger. Og når filmer gjør det, så får man inntrykk av at handlingen i denne ikke var så viktig allikevel. Samtidig mistenker jeg at vi aldri kommer til å få svarene han frister med. Alt er topp utført. Men det er flere kritikkverdige forhold som gjør denne filmen litt for amerikansk. For det første ville ALDRI noen tilbakestående nerder som ikke evner å jobbe med andre mennesker, blitt med på en så dyr ekspedisjon som romreise er. Og for det andre. Av alle våpn de liksom skulle ha på et romskip, er flammekastere en av dem? Terningkast 4 The Creators har forresten vært Alien-lore i flere tiår i tegneserier. Kunne lese masse om dem lenge før filmen var en realitet. Endret 22. september 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Utah Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) The Stepfather - Føler jeg ikke kan anmelde den, for da spoiler jeg filmen Thriller, med stefar inn i bildet. Terningkast: 4 Filmen holdt spenningen oppe helt til slutten. Da ble den bare Sånn da Endret 22. september 2012 av Zoku Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) The Stepfather - Føler jeg ikke kan anmelde den, for da spoiler jeg filmen Du kan da si meningen din om filmen uten å røpe noe av handlingen? Endret 22. september 2012 av Banksy Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 The Grey (2011) Ganske middelmådig film egentlig. Jeg er ikke noen ekspert på ulver akkurat, men jeg er ganske sikker på at det ikke er sånn ulver oppfører seg. Men filmen fungerer nok greit som underholdning på lørdagskvelden elller noe. 6/10 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Joda, er akkurat sånn ulver oppføre seg! The Princess Bride (1987) Litt teite greier, men det funker bra, og passer perfekt som lett lørdagsunderholdning. Skumle elektriske åler, gigagnagere, magiske steder, sverdslåssing og en prinsesse. Koselig film. 6,9/10 Det stemmer. Seks komma ni. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 The Stepfather - Føler jeg ikke kan anmelde den, for da spoiler jeg filmen Thriller, med stefar inn i bildet. Terningkast: 4 Filmen holdt spenningen oppe helt til slutten. Da ble den bare Sånn da Orginalen eller remaken? Lenke til kommentar
""" Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 6,9/10 Det stemmer. Seks komma ni. Enn å gi en nærmest perfekt film SEKS KOMMA NI. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Nesten 7 det! Sitter ikke igjen med noen oj-dæven for en film følelse og da kan jeg ikke gi noe særlige høyere karakter. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Cosmopolis Jeg trodde dette skulle være litt moderne pengedrama ala Wall Street. Og jeg syns limousinen så litt sci-fi ut med alle de blå lysene osv. Og jeg trodde kanskje det skulle være litt action. "Cosmopolis" høres trossalt litt ut som en sci-fi film? Men huff - hvorfor slo jeg ikke heller av denne istedenfor å se hele dritten. Dette er sånne typer filmer 19 år gamle "filosofer" liker. Fy faen for et meningsløst, følelsesløst, handlingsløst og talentløst skvip. Terningkast 1 Lenke til kommentar
Gotchya Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 The Avengers 2012 Utrolig bra film. Veldig bra skuespill presentasjoner, morsom, sykt bra filming og effekter. Årets film, anbefaler på det sterkeste! 10/10 Lenke til kommentar
Utah Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 The Stepfather - Føler jeg ikke kan anmelde den, for da spoiler jeg filmen Thriller, med stefar inn i bildet. Terningkast: 4 Filmen holdt spenningen oppe helt til slutten. Da ble den bare Sånn da Orginalen eller remaken? Remaken :S Ny anmeldelse: Fritt Vilt III Handler om 6 ungdomer som reiser på tur i skogen, der en psyko morder er, dere skjønner resten. Denne har fått mye dårlig kritikk, men jeg likte den. Slutten var dårlig da... Terningkast: 4 Lenke til kommentar
""" Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Har ikke sett treeren, men de to første Fritt Villt-filmene er noe av det dårligste jeg noen sinne har sett av horror. Ufattelig bedritent. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Ja, Fritt Vilt 1 og 2 var direkte ræva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå