Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Miller's Crossing (1990)

 

Typisk og ganske brukbar film om gangstere på 30.tallet. Uten å være noe sånt spesielt. Minus: Litt for lik andre sånne filmer.

 

6/10

 

Synes ikke Coen filmer er lik noe annet.. De er så særegne at det etter min mening ikke finnes noe likt. Millers Crossing har ingen klisjeer i så måte. Det eneste må vel være 30talls gangstere, finnes heller ikke for mange filmer av nyere dato med bakgrunn 30talls forbudsgangster. Har jo serien som spinner nå da "Boardwalk Empire"..

 

Ellers er det vel noen av Gudfaren filmene, og Once upon a time in America, har vel også noen få reproduserte gangsters som feks "Last man standing" med Bruce Willis. Ellers har du også som jeg husker "Road to perdition" Med Tom Hanks..

Lenke til kommentar

Men in black 3

 

Håpet egentlig de hadde klart å oppdatere denne til å bli mer passende for 2000-tallet. Men blir liksom ikke kvitt det overivrige naive 90-talls preget.

 

Will Smith har vokst en del som skuespiller siden den første kom i 1997. Med filmer som Ali, I Am Legend og fler. Derfor er det trist å se han prøve å spille sitt gamle jeg. Helt uforandret siden den første filmen.

 

Dermed er det manusforfatterne som stikker av med den største seieren. Ettersom det er en del artige tvister mot avslutningen av historien. Fortellergrep som gjør at dette tredje kapittelet faktisk har viktighet for hele historien, og knytter seg inn som en viktig del av trilogien. Men den kan slutte her.

 

Terningkast tre

Lenke til kommentar

Mission to Mars (2000)

 

Greit skuespillerensemble med klisjépregede astronautkøller. Jeg lo en del gjennom hele filmen av all cheeseolinien og den helt sløkkete handlingen. So bad it's kinda good, but in the end it's really not.

 

Hadde sikkert elsket denne om eg var en del yngre då xD

 

2/5

 

Et par quotes fra filmen:

 

 

- Some couples dance, others go to Mars.

- Come on - three commanders. One ship. I don't think that's gonna work. There's not enough rocket fuel - in the world to get those egos off the ground.

- When we get back, we have GOT to try this in the simulator.

 

Lenke til kommentar

In the name of the king: A Dungeon siege tale.

2007, 127 min

 

Det var noe som skurret gjennom hele filmen. Selve historien er så standard at ingenting overrasker. De typiske fantasy-monstrene er like alle andre slike monstre. Skuespillprestasjonene er labre, selv med skuespillere som skal kunne gi noe mer. Dialogen er spekket med typisk svulstig sjargong. Spesialeffektene er straight outta the 90's. Karakterer introduseres uten at de egentlig spiller så stor rolle, karaktergalleriet er unødvendig stort. Heltene er supermenn og kan løpe oppå folk.

 

Da filmen var ferdig kom forklaringen: Uwe Boll.

 

Et par ting var bra nok: De overdrevne kommentarene var (ufrivillige) morsomme. Et par heite damer. John Rhys-Davies. Det var akkurat nok til at jeg gadd å se den, men mest av alt fordi jeg ikke orket å reise meg og hente fjernkontrollen. Fantasyentusiast på min lest hjalp nok også.

 

Også var det en ting som var veldig bra: Ninjaer!!!

 

Filmen er begredelig. Skikkelig dårlig. Hva kan man vente av mr. Boll?

 

Men: Ninjaer!!!

 

2/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...