Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@psycake nederst forrige side(gidder ikke styre med lufting på mobil)

Du kan ærlig talt ikke anmelde en film og si at den suger når du bare har sett 30 minutter av den.

Åjoda, det kan man! Det kan man virkelig! Jeg har en sjette sans når det kommer til dårlige filmer - kan til og med se det på coveret til tider, i visse sjangre som thriller og grøss. You heard me boi.

Lenke til kommentar

Enig, det kan man. Mange filmer bare vet man er dårlig. Ikke vits å gi dem en sjans engang.

Word.. Feks The Three Musketeers 2011. Det gikk 15min av filmen og jeg (og kompisene mine) visste at dette kom til å bli ræva å se resten av filmen. Satt på kino så vi såg hele filmen mens vi facepalma gjennom hele søppla.

Lenke til kommentar

The thing (2011): Mangler stemningen og nerven fra 1982 versjonen, og blir aldri noe særlig spennende. Hadde egentlig litt større forhåpninger til denne, selv om jeg aldri forventet meg noen direkte bra film, burde denne vært litt mer vellaget.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Jeg og dama så The Hunger Games, både jeg og hun elsket filmen. Klarer ikke helt beskrive den, men jeg elsker hun som har hovedrollen. Så henne også i Winters Bone og en annen film. Jeg har tro på den dama, for hun har bein i nesa som skuespiller...

Om jeg skal si noe om filmen, så er det at den minner jo veldig om "Battle Royale" fra Japan eller asia.. Likte de filmene godt også...

Lenke til kommentar

Jeg og dama så The Hunger Games, både jeg og hun elsket filmen. Klarer ikke helt beskrive den, men jeg elsker hun som har hovedrollen. Så henne også i Winters Bone og en annen film.

X-Men: First Class for FAEN! Minneverdig film!

Og ja, jeg har sansen for skuespilleren. Hun er veldig dyktig, og har et fint og sterkt vesen over seg.

Filmen var dårlig.

Lenke til kommentar

Aldri sett en film med henne, men hun var kul på Letterman. Jeg tenkte selvsagt "her kommer nok en ung dum blond bimbo som skal promotere filmen sin og fnise sjenert av Dave". Men hun overrasket positivt, det er faktisk noe mellom ørene hennes.

Feil tråd, Bytex! :p

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Viljens Triumf (Triumph des Willens

I denne YouTube-videoen ser du hvor George Lucas hentet inspirasjonen sin fra til den siste scenen in "A New Hope".

http://www.youtube.com/watch?v=CbEEQxtnkHE

Denne tyske propgagandafilmen starter oppe i skyene. Adolf Hitler gjør sin entré ned fra himmelen. Han bruker selvsagt et fly, men det illustrerer godt hvordan Føreren så på seg selv.

I dag ser de fleste denne filmen utifra et historisk perspektiv. Det gjorde jeg også. Den kvinnelige regissøren Leni Riefenstahl viser Nazipartiet i 1934, under kongressen i Nuremberg.

(Interessant å høre "Marsch Des Yorck Schen Korps 1813", en Bethoveen-marsj som ble også brukt i vårt drillprogram fra Musikk- og Drilltroppen i HMKG. Dette som vi forbindet med noe helt annet enn marsjerende nazister. Veldig rart å se)

FIlmen viser en stor forherlighet for Naziregimet. Hvordan den befester dens posisjon i alle tyske hjerter og sinn. Det er rart å se hva politikerne sier i talene sine, med tanke på hvor mye liv som gikk tapt i andre verdenskrig. Uten visshet om Holocaust viser det her en storslått forherlighet over Tyskland og Adolf Hitler. Synet av energiske menn og små barn som sverger troskap til Føreren er et spesielt syn. Det leder fint an til neste film, som foregår litt over ti år senere, da alt er helt annerledes. I "Viljens Triumf" er det intet skille mellom den tyske stat, det tyske folk og Nazipartiet. Alt er en stor helhet. Mens i den neste filmen jeg så, "Der Untergang", er alt i ruiner.

Der Untergang

der-untergang-5.jpg

Jeg er ikke en av de som oppdaget filmen utifra de endeløse YouTube-parodiene du finner på nettet. Jeg holdt en fremføring av Adolf Hitler i 8. klasse, da "Der Untergang" fikk premiere her i Norge, og fikk litt lyst til å se den. Først nå, flere år senere, fikk jeg endelig sett den.

Som mange vet handler denne om Hitlers siste timer, akkurat som "The Passion of the Christ" tar for seg Jesus' siste døgn. Filmen tar plass nede i en bunker i Berlin. Utrolig så er nesten hele filmen, på to og en halv time, der nede. Det gir mer press på gode skuespillerprestasjoner. Og dette blir gjort på en veldig god måte. Du kommer tettere inn på skuespillerne der nede. Vi har allerede sett brutale slagsscener fra WWII i andre spillefilmer. Dette trenger vi ikke her. Og likevel gjør det filmen til en av de mest realistiske og dramatiske krigsfilmene om andre verdenskrig.

Den sterkeste scenen er definitivt Magda Goebbels scene med barna hennes mot slutten. Jeg skal ikke spolere dette, men denne er så godt gjennomført. Utrolig deprimerende og meget sjokkerende to scener.

Bruno Ganz viser det jeg vil kalle den beste skuespillerprestasjonen som Det Tredje Rikets leder. En fantastisk presentasjon av Adolf Hitler. Hvordan han mister troen, hans menneskelige side og i det han har mistet den troen på at han er en slags Messias for det tyske folk. Han sier tross alt i filmen at det tyske folk ikke fortjener å leve, for de har sviktet han. Filmen blir en interessant studie av mentaliteten til ikke bare Hitler, men også hans nærmeste, i det de innser at de har tapt.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si på negativ kritikk. Lengde på filmen? Jeg tenkte på det etter en halvtime. Hvordan skal dette bli en to og en halv time lang film? Men jeg så aldri på klokken underveis. For det filmen skulle vise, så gjorde den alt riktig

Ho ho :D

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

ATM (2012)

B007QD0UFE.01.LZZZZZZZ.jpg

Fy f***, må være en av de dårligste og dummeste filmene jeg noen gang har sett.

Her skal 3 venner stoppe i en minibank øde på en parkeringsplass midt på natten, ja så kan du jo tippe hva som skjer? en morder er på plass med dekk jernet han tok fra bilen til den ene karen.

De dumme scenene dukker opp en etter en, og du kan se det meste skje på en mils avstand. Selfølgelig parkerer de bilen 1 km i fra minibanken i sikkert 10 minus grader, hehe ok. Når de først bestemmer seg for å springe til bilen, springer kun han ene og ikke de andre to, det tar dem 1 time før de innser at minibanken har brannalarm og prøver å utløse denne. Denne morderen prøver også å drukne de i denne minibanken, som at den var vanntett som et badebasseng.

Nei fy, noe av det mest tragiske jeg noen gang har sett.

0/10!!! Lyd & bilde var heller ikke noe særlig.

Endret av Cortese
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ted (2012)

Som forventet var handlingen veldig forutsigbar og klisjéfylt, men den var da veldig morsom. Man kunne veldig lett og raskt se at det var en Seth McFarlane-film. Han spilte også stemmen til Ted, noe man merket med en gang, ettersom at man med en gang kunne kjenne igjen både Peter og Brian Griffin sine stemmer i stemmen til Ted. Men alt i alt er den absolutt verdt å se.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Batman har alltid vært hakket mørkere og karakter-basert enn andre DC helter. I tegneserie-bøkene er det ofte en konflikt mellom hans "vanlige" side og "bat-side" i hodet. Er han egentlig noe bedre enn alle skurkene han putter inn i Arkham Asylum? Han er jo også "a freak with a mask". Og knapt noen av superskurkene hadde vært superskurker hvis ikke Batman hadde gjort dem forbanna for et eller annet.

Kjenner meg ikkje igjen i det du sier, så du har nok litt mer peiling enn hva som er godt for deg! :D Synes utifra det jeg har sett at han kjemper for Gothams beste jeg da!

Lenke til kommentar

Batman har alltid vært hakket mørkere og karakter-basert enn andre DC helter. I tegneserie-bøkene er det ofte en konflikt mellom hans "vanlige" side og "bat-side" i hodet. Er han egentlig noe bedre enn alle skurkene han putter inn i Arkham Asylum? Han er jo også "a freak with a mask". Og knapt noen av superskurkene hadde vært superskurker hvis ikke Batman hadde gjort dem forbanna for et eller annet.

Kjenner meg ikkje igjen i det du sier, så du har nok litt mer peiling enn hva som er godt for deg! :D Synes utifra det jeg har sett at han kjemper for Gothams beste jeg da!

Jeg har nok lest mere Batman enn gjennomsnittet. Det er alltid en indre kamp også. Han flyr ikke bare rundt og denger superskurker til daglig. Han kjemper for byens beste såklart, men han sender skurker i fengsel som sverget å ta hevn, og stort sett alle utbruddene fra Arkham Asylum er alle ute etter Batman. Så det har vært mye murring blant folket og kritiske TV-kanaler at byen hadde vært et bedre sted uten Batman. For da hadde det ikke vært hundre og ørten superskurker som la syke plots for å ta Batman bestandig.

Batman-The Animated Series (gikk hele nittitallet stort sett) gir et mye dypere innblikk i karakteren enn filmene gjør.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ang. Batman - The Animated Series: Sjekk ut podcasten Fatman on Batman hvor Kevin Smith intervjuer Paul Dini, en av hovedmennene bak serien. Masse kult der. Sjekk også de andre podcastene. Er på iTunes og på hjemmesiden til smodcast, Kevin Smiths podcast-univers.

Siste sette film:

The Cabin in the Woods

Woha, se der ja. Dette var noe gøyale greier. For det er det denne filmen er: Gøyal. Både parodisk og hyllest til denne typen skrekkfilm. Alle stereotyper og forventet handling skjer, men samtidig skjer alt mulig annet også. Den scenen med enhjørningen er fantastisk. Dessverre visste jeg noe av det jeg gikk til, men det ødela ikke alt for mye av opplevelsen. Alle som er glade i klassiske skrekk-/splatterfilmer bør se denne. Sikkert ikke en film for alle, det var jo en anmeldelse her for kort tid siden som var meget kritisk til filmen, men tror mange vil like denne. Chris Hemsworth må jo snart være i annenhver film. Makan.

7/10

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Les Émotifs Anonymes

film-les-emotifs-anonymes-129640.gif

"Anonyme romantikere" er en søt liten film fra 2010. Jeg har ikke så stort forhold til romantiske komedier, spesielt disse med store amerikanske stjerner. Det blir så overflatisk. Det kan sikkert være noe med at jeg ikke kjenner meg igjen i de karakterene fra disse filmene, og heller ikke flirer av de "komiske" hendelsene.

"Anonyme romantikere" utfordrer ikke filmkunsten, men karakterene har mer sjel enn dagens romantiske komedier du ser på kino i dag. Filmen handler om Angélique, et medlem av den AA-aktige gruppen "Anonyme romantikere". Hun starter å jobbe på en liten sjokoladefabrikk, hvor hun og en sjenert og rar sjef, Jean-René, forelsker seg i hverandre.

Filmen unngår de klissete øyeblikkene du ser i dagens Hollywood-romanser. Kjemien mellom Angélique og Jean-René er meget sjarmerende. Den har vittige replikker som er mye mer i min humor. Morsomme reaksjoner og originale karakterer har den også. "Les émotif anonymes" er som en kombinasjon av Woody Allen- og Jean-Pierre Jeunet-film. Liker du disse regissørene, er det verdt å gi denne her en titt. Selv om dette koselige, franske verket ikke har alt "Amélie" har å by på, har den mer enn nok sjarm til å tilfredstille meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...