Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Harry Potter Serien

 

Jeg ble ekstremt overasket, filmene selv de første er veldig underholdene selv for gamle sure menn som meg.

Jeg så alle 8 filmene over 3 dager, og koste meg mer med disse filmene enn jeg har gjort på VELDIG lenge med andre filmer.

 

Mens noen av filmene ikke er like bra som alle de andre, blir den sammlede følelsen nær perfekt.

Derfor får serien 10/10, og kommer til å bli fast å se denne titt og ofte.

 

Hmm.. javel, ja da må jeg nesten vurdere å ta en kikk på dem.

Har aldri enset Harry Potter engang, har tatt det for gitt ville være null og nix for meg å se på.

 

Hadde heller ikke noe forhold til HP før jeg kom over BD-boksen. Eller jo, jeg såg vel store deler av film nr.2 en gang på TV, og bestemte meg da får å droppe alle de kommende filmene og heller se alt når det var over. Lite visste jeg da at det skulle bli hele 8 filmer... Ellers er oppsummeringen til Gunfreak rimelig på line med min egen, og jeg var oppriktig talt trist og hadde en liten klump i brystet etter siste filmene var ferdig. Fantastisk underholdende filmer, og ett utrolig godt univers!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Time Machine (1960)

 

Mye skryt har den fått, men stusselig å se filmer laget på den tiden. Den er kanskje bedre relativt sett enn 2002 versjonen, men sistnevnte er kjekkere å se på likevel.

På tide noen lager en skikkelig tidsreisefilm igjen nå.

 

5/10

 

Hva? Er du seriøs?

 

Sånn ellers synes jeg The Time Machine er fenomenal! Den fra 1960 altså. 2002-versjonen er helt forferdelig kjedelig.

Lenke til kommentar

The Dictator

 

Huff. Dessverre er Sacha Baron Cohen blitt for kjent til å lage de gode amatørkomediene han gjorde før. Alt er skriptet, det er leid inn Hollywood-skuespillere til å gjøre rollene som i hans tidligere filmer besto av ekte mennesker. Og Cohen må faktisk bruke skuespillertalentet sitt. Som er noe helt annet enn komiker og paroditalentet. Det er tydeligere enn noensinne.

 

All sjarmen er borte og det hele er ganske flaut og ikke morsomt. Den en gang sylskarpe samfunnskritikken hans er redusert til amerikansk prompehumor. Et par høydepunkter med noen av fortidens kvaliteter kan såvidt skimtes, og skaper et par morsomme scener her og der.

 

Terningkast 2.

Lenke til kommentar

Fordi den tredje var så crap at det var bare en vei å gå; starte på nytt.

 

Nr. 4 var på vei med Raimi bak rattet, men han trakk seg - og da forsvant stjernene også. Da startet de på nytt.

 

Ikke fordi man anså det som nødvendig grunnet kvaliteten på nr. 3 (de satset tross alt først på en nr. 4), men fordi at hvis de ikke gjorde det ville de miste rettighetene tilbake til Disney/Marvel.

 

Det er også hvorfor Fox ønsker en reboot av Fantastic Four og kjørte igang med X-Men a la 60-tallet. De må komme med filmene innen en viss antall år for å beholde filmrettighetene. :)

 

Fans håper jo Marvel kan få tilbake rettighetene (Spider-Man i en Avengers-film = Win), men det skjer vel aldri.

Lenke til kommentar

The Hunger Games (2012)

 

Snodig film. Er det dataspill som gir inspirasjon til slike handlinger? Men nheei. Syns den var en dårlig. En masse altfor dvelende scener hele tiden uten noe poeng. 2 og en halv time med dette her var bortkastet tid. Kunne vært mye bedre laget.

 

4/10

 

 

 

 

Sier meg enig her jeg også. Har ikke lest boken selv, men klarte ikke fatte sammenhengen de prøvde å lage. Først starter man på bygda i District 12 der vi møter den ene av de to deltagerne. Får litt bakgrunnshistorie. Får så se person nummer to som vi ikke får noe spesielt bakgrunnshistorie på. Det eneste er at han hiver en brød bit til kvinnfolket. Neste som skjer er at de må være så snille og vise seg frem for å skaffe seg sponsorer. Hvorfor skaffer de seg sponsorer? Vel, fordi det er kult og egentlig ikke noe mer enn det. Den eneste gangen de fikk hjelp utenfra under the hunger games var når kvinnfolket fikk en salve oppe i treet. Så hva var poenget med de 45 minuttene vi fikk der de skulle skaffe seg sponsorer? Ingenting eller veldig liten relevanse og sammenheng med resten av filmen.

 

Den siste delen var ikke noe spesielt kul heller og var for det meste "snike meg rundt i skogen med pil og bue. Se der gjengen som leter etter meg fordi jeg fikk 11 i rating, har en stor haug med utstyr. De har også plassert en diger bombe under alt stashet med masse landminer rundt slik at jeg kan sprenge hele dritten til helvete. How fucking convenient." Ser at historien skal vise moral og brutalitet fordi unger blir drept av større unger, men jeg fikk ingenting ut av det. Jeg følte meg ikke berørt av at han ene fyren kutta strupen på en liten unge helt i starten fordi det var helt følelsesløs.

 

 

 

 

klarte å fjerne en del. La den til igjen nå.

Endret av Refsa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Battleship

 

Jeg er virkelig skuffet over at ingen i filmen sa "You sunk my battleship".

 

Men den var bedre enn jeg trodde. Rihanna er en falsk skuespiller. Men det er ikke så tydelig at det er plagsomt. Det hele er ganske overfladisk, og bruker selvfølgelig sjansen til å skryte av det amerikanske militæret osv. Og det er en amerikansk naivitet som jeg rett og slett tror de ikke skjønner, at sitter dårlig hos flere mennesker i europa og resten av verden.

 

Når det er sagt er det litt artig å se en storbudsjettsfilm, som gir sjansen til handicappede mennesker og pensjonister til å spille betydelige roller. Jeg er ikke typen som jakter på feil i historien osv. Noe veldig mange mennesker gjør. Men akkurat i denne filmen er det noen løse tråder som gjør at helhetsbildet sprekker litt.

 

Terningkast 3 - under tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også The Hunger Games.

 

Denne filmen trenger egentlig ingen anmeldelse. Det kan nemlig gjøres meget enkelt.

 

- Liker du Twillight? Da vil du like The Hunger Games

 

- Synes du Twillight er noe som satan selv smidde i helvete for å torturere alle som innehar mer enn 2 hjerneceller?

Ikke se The Hunger Games

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Jeg syns jeg har sett absolutt alle scenene før"

 

"Historien er jo faktisk dønn lik"

 

Sånn er det jo med kung fu filmer oxo , samme formeln om og om igjen....men hva så , man blir jo underholdt ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

The Hunger Games

 

Dette er en blanding av The Quest og Fifth Element. Med en sprøyte Twilight-faktor i castingen.

 

Imponerende visuell stil. Men ikke noe nyskapende. Bare godt gjennomført. Rent historiemessig legger filmen grunnstenene for en handling som virker svært brutal og dyster. Med barnedrap, sult, sykdom og kanskje voldtekt. Dette understreker til og med en av "veilederne". Men dessverre velger regissøren å tone alt dette ned med en form for selvsensur og barnevennlighet. Og det er vel faktisk ingen vendinger i historien som overrasker. Den kunne vært noe mer, men er lett glemt.

 

Terningkast 3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...