AnjoEntertainment Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Heat Fra spøk til revolver, De Niro og Pacino er jo høydepunktene i filmen med flere fantastiske skuespillere. Bank scenen er noe av det beste å mest realistiske jeg har sett på film. Ser jeg har gitt den 9/10 på imdb. Jaja alle kan jo ikke like det samme Jeg har sett ganske bra med actionfilmer, men det er noe med den rimelig rå lyden osv som gjør den scenen helt utrolig. Den viser også at det er latterlig å gjemme seg bak en bil når noen skyter på deg med tyngre skyts en pistoler. Husker ikke resten av filmen, men den actionen-scenen er det knapt noen som har klart å gjenskape. The Town har da en ganske konkurrerende åpning, for ikke å snakke om The Dark Knight Rises. Jeg syntes Heat sin åpning var helt okei (altså bankscenen) - kanskje filmens eneste høydepunkt - men pacingen passet ikke meg, og musikken var dårlig. Endret 1. august 2012 av GrammarNazi Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 21 Jump Street – Forutsigbar festlighet 21 Jump Street er en amerikansk komedie med to stereotypiske ungdomsfilmarketyper i hovedrollene. Schmidt er den sosialt mistilpassede nerden som er like skoleflink som han er dårlig på å dra damer. Mens Jenko er den klassiske High School-jocken som er like atletisk og populær som han er håpløs på skolebenken. Sammen danner de en dynamisk duo når de ender opp på politihøyskolen sammen, selv om de ikke akkurat var perlevenner på videregående. Premisset for komedien er at de begge sendes tilbake til videregående ”under cover” for å avsløre en hemmelig dopring. Et premiss som er like originalt som det er realistisk. Men det er helt greit. 21 Jump Street prøver aldri å være noe mer enn en enkel komedie. Og fremfor å unngå de uunngåelige ungdomskomedieklisjéene velger filmen å leke med de istedenfor. Et grep som stort sett er vellykket. Filmen når aldri opp til de virkelige store høydene. Men den er relativt morsom fra start til slutt, selv om festlighetene er av det høyst forutsigbare slaget. 4/6 Derek - Kjedelig geriatri Derek er en kortfilm av og med Ricky Gervais. Hovedkarakteren Derek (Ricky Gervais) er en sympatisk, lettere tilbakestående fyr, som jobber på et gamlehjem. Mye av humoren i filmen er basert på de kleine situasjonene som oppstår grunnet Dereks manglende sosiale evner. Klassisk Gervais-humor, med andre ord. Men denne filmen plasserer seg nærmere dramasjangeren enn serier som The Office, og Extras. Den iskalde humoristiske brodden, som kjennetegner Gervais på sitt beste, er helt fraværende i Derek. Og forsøket på å erstatte den med en menneskelig varme lykkes ikke. Først og fremst fordi Gervais ikke overbeviser i sin rolle som Derek. Det tilgjorte underbittet, den håpløse frisyren, det generelt hjernedøde ansiktsuttrykket blir litt for mye. Du er hele tiden bevisst på at dette er Ricky Gervais som prøver å spille en elskverdig idiot, og det føles tvungent og unaturlig. Filmen er ikke helt uten lyspunkter. Karl Pilkingtons rolle som vaktmesteren på gamlehjemmet er tidvis ganske morsom. Terry Godliman gjør også en god jobb i rollen som hjelpepleieren Hannah. Alt i alt var dette likevel en skuffende opplevelse. Filmen er ikke overbevisende nok til å fungere som drama, og er heller ikke morsom nok til å fungere som komedie. 2/6 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) PROJECT X Jeg lo og flirte gjennom denne filmen. Virkelig en fest som går over styr. Den ene handlingen topper den andre.. Endret 2. august 2012 av Dropkmurphy 3 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Litt artig at amerikanske filmer enten MÅ ha en slem, men atletisk og kjekk sportsfyr, eller en sosialt idiot av en skoleflink nerd. Det er liksom ingen mellomting. Finnes det ikke kjekke, atletiske menn med gode karakterer tro? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Litt artig at amerikanske filmer enten MÅ ha en slem, men atletisk og kjekk sportsfyr, eller en sosialt idiot av en skoleflink nerd. Det er liksom ingen mellomting. Finnes det ikke kjekke, atletiske menn med gode karakterer tro? I snitt er folk som er intelligente også flinkere i sport og har bedre utseende. Livet er urettferdig AtW Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 så også scifien Lockout, Den var med Guy Pierce. Skikkelig action med en vittig Guy som den eplekjekke Snow, som jobber med å avsløre hemmeligheter i en dels fascistisk USA i framtiden. Effektene er veldig kule, og settingen er rå. Liker vendingene. En god actionscifi for de som liker den slags. I andre roller finner du Peter Stormare som politimann. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) Jeg så denne i går, ettersom at jeg ikke har sett den på lenge, og at jeg ikke har sett hele før. I min mening var denne veldig dårlig. Utrolig tynn handling, alt for barnslig og dårlig humor, og for mange klisjéer. De fleste har nok sett den, men dere som ikke har det: Vik unna. Endret 3. august 2012 av Al Capone 3 Lenke til kommentar
""" Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Forbanna morsom film, jo. 3 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Neh. Som sagt, dårlig humor. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) Jeg så denne i går, ettersom at jeg ikke har sett den på lenge, og at jeg ikke har sett hele før. I min mening var denne veldig dårlig. Utrolig tynn handling, alt for barnslig og dårlig humor, og for mange klisjéer. De fleste har nok sett den, men dere som ikke har det: Vik unna. Skjønner ikke hvorfor den er så populær. Jeg fant den liiiite artig. 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Okei, akkurat han var litt morsom, men det holdt ikke for å gjøre filmen noe bra. 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Miller's Crossing (1990) Fantastisk film. Smart, spennende, og spekket med fantastiske scener. Veldig bra regissert, flott filming, bra effekter, flotte lokasjoner og bra skuespill. Gøy å se John Turturro spille en så seriøs rolle, noe han klarte med glans, etter å ha sett han i mer morsomme roller, som i You Don't Mess With The Zohan og Transformers. Coen-brødrene skuffer som vanlig ikke, og leverer nok en fantastisk film, som jeg anbefaler varmt. Endret 3. august 2012 av Al Capone Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 The Philadelphia Experiment (2012) Ny versjon av denne med en litt annen vri. Skuespillet var kunstig slik som i dårlige såpeoperaer. Mest bare for spesielt interesserte. Michael Paré som hadde hoverollen i den langt bedre 1984 versjonen var også med her. Men i en annen og mindre rolle. 3/10 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Nude Nuns with Big Guns (2010) Handler om ei nonne som får beskjed om å drepe alle som synder, tittelen sier vel godt i fra at dette ikke er bra greier, men den var faktisk en god del bedre en forventet. Rett og slett en ganske underholdene nunsploitation film, inneholdet er selvsagt svært blasfemisk. 6/10 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 The Amazing Spiderman Huff.... hvorfor likte alle andre den men ikke jeg? Jeg syns jeg har sett absolutt alle scenene før. Jeg syns egentlig ikke de grafiske og spesialeffektene har blitt noe merkbart bedre. Det var temmelig høyt budsjett på den første filmen. Historien er jo faktisk dønn lik. Faren dør, han finner seg den samme dama. Dette er rett og slett for likt. Og da blir dette tiårets mest unødvendig film. Det lille den har av egne ideer, har jeg sett i flere andre filmer. For eksempel er den svære firfislens historie en blåkopi av Dr. Jekyll og Mr. Hyde. Det er rett og slett som oppkast. Vi får akkurat det samme ut igjen, som vi spiste for en liten stund siden. Bare at nå ser det litt annerledes ut. I tillegg er denne filmen gjennomført med samme idiotiske naivitet som frigjør den fra absolutt ALT som har med realisme og gjøre. Den er rett og slett litt for fantastisk. Terningkast 2 Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Det er jo en reboot da. 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Det er jo en reboot da. Synes de kunne ha ventet litt til, fem år er for kort tid siden forrige film. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Det var forresten noe jeg stusset over. I filmen så er det en scene hvor Peter går gjennom kataloger over kondomdrakter. Så sier han "alle er i spandex" som om det var noe negativt. For tydeligvis ville han ikke det selv. Så plutselig i neste scene så har han hele den ferdige drakten. Vi har da ikke sett noe om hvordan han anskaffet den, til tross for at de manet fram behovet i forrige scene. Hvordan fikk superhelten drakten sin? Dette er grundig detaljert i både Batman og Superman. Men ikke denne filmen, som trossalt er en opprinnelseshistorie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå