Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

^Brandon Lee (Sønn av Bruce) døde under innspillingen av den filmen.

 

Digger skurkene i filmen. Både t bird og bossen hans er herlige. Oppfølgeren var også bra, så sklei det helt ut.

 

En av de beste hevnfilmene noensinne.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La Haine

 

En skikkelig gammel svart/hvitt film som fanget min interesse etter at noen ambefalte denne på forumet. Filmen er fransk og handler om ungdommer i en eller annen fransk "ghetto". Vi følger en vennegjeng som driver dank, pusher, dealer og annet fanskap. Det har akkurat vært ett opprør og en av kompisene svever mellom liv og død på sykehuset etter å ha blitt lemlestet av politiet. Dette er en "slice of life" film som handler om en uvanlig dag i en vanlig gategjengs liv.

 

8/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Dark Knight Rises (2012)

 

Forventningene var skyhøye, og jaggu fikk jeg servert en bedre film en selveste Dark Knight. Ordet episk kan ikke bli brukt nok om denne filmen, alt fra historien, musikken og de sinnsyke actionscene - man får gåsehud av det. Jeg så filmen på en IMAX kino, og det var helt sinnsykt, det er heller ikke ofte man hører hele publikum klappe etter filmen.

 

Nei, finalen av triologien kunne ikke blitt bedre, dette er en av de beste filmene jeg noensinne har sett, dette er en av de beste filmopplevelsene jeg har hatt i mitt liv, EPISK!

 

10/10

Endret av MrLG
  • Liker 3
Lenke til kommentar

The Dark Knight Rises (2012)

 

Forventningene var skyhøye, og jaggu fikk jeg servert en bedre film en selveste Dark Knight. Ordet episk kan ikke bli brukt nok om denne filmen, alt fra historien, musikken og de sinnsyke actionscene - man får gåsehud av det. Jeg så filmen på en IMAX kino, og det var helt sinnsykt, det er heller ikke ofte man hører hele publikum klappe etter filmen.

 

Nei, finalen av triologien kunne ikke blitt bedre, dette er en av de beste filmene jeg noensinne har sett, dette er en av de beste filmopplevelsene jeg har hatt i mitt liv, EPISK!

 

10/10

OMG! JIZZ IN MY PANTZ MOTHERFUCKER!

 

Gleder meg SÅ JÆVLIG til 26! Da er det min tur! WOHHOHOHOHOHO!

 

Holdt meg unna hver eneste jævla spoiler, og faen om det var lett!

Endret av GrammarNazi
Lenke til kommentar

Lockout (2012)

 

post-140267-0-72665300-1343061204_thumb.jpg

 

Helt grei forsøk å lage "Die Hard in space". Spekket av humor og action.

 

Effektene er temmelig bra, utenom motorsykkel scenen (som du ser i traileren).

 

Handlingen er tåpelig enkel, og du vet hvordan det vil gå fra første sekund.

 

Men, er en grei film å slenge på dersom du vil ha noe enkel sci-fi underholdning.

 

6/10

 

http://www.youtube.com/watch?v=pmAbEgayExs

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Såg to filmer i går som hadde en morsom sammenheng jeg ikke var klar over og som fikk meg til å dra på smilebåndet. Felles for begge filmene er at de er visuelle nytelser nærmest uten sidestykke og to fantastiske oppvisninger innen fotografi på film.

 

The Fall (2006)

 

Historien kan minne litt om den i Pans Labyrint, begge deler en jentes fantasiverden som svar på livsutfordrende hendelser i hennes ekte liv, begge er en allegori. Denne gangen møter ei jente en stuntmann som ligger for døden på et sykehus etter å ha falt og blitt lam da han prøvde å imponere sitt livs kjærlighet. Fast bestemt på å ta sitt liv lurer han den lille jenta til å tro at han skal fortelle henne en fantastisk historie hvis hun som motytelse hjelper ham (uvitende) med å ta livet seg selv. Historien han forteller bringer de nærmere hverandre og mesteparten av filmen handler om hvordan en maskert bandit forsøker å redde sin utkårede fra hendene på en ond herre.

 

Filmen er fotografert over fire år i 25 forskjellige land og iflg regissøren er det brukt ekstremt lite spesialeffekter og ingen data-animasjon. Dette er nesten litt vanskelig å tro på da bildene og iscenesettingene er så fantastiske at du nærmest glemmer selve historien, og bra er kanskje det for den kan være litt kjedelig til tider og metaforene som brukes kan være litt vel lettforståelige og moralen anelsen mer selvmedlidende enn i f.eks Pans Labyrint.

 

9/10 - fotointeressert som jeg er så smeltet denne filmen meg totalt men jeg kan forstå at enkelte kan finne tempoet saktegående.

 

Baraka (1992)

 

Dette er en film helt uten dialog, den er sammensatt av fantastiske bilder fra hele verden og dokumenterer livet på vår jord med spesielt fokus på alle forskjellige levesett og religioner samtidig som den viser hvor like vi mennesker på mange måter egentlig er. Sjelden har vel ordtaket «et bilde sier mer enn tusen ord» passet bedre. Dette er et fyrverkeri av farger og bilder som du kanskje aldri får oppleve på annen måte enn i denne filmen, denne MÅ du bare se men vit at du skal se en film som er mer en dokumentar sammensatt av vakre fotografier enn en spillefilm av episke proporsjoner. Dette er en film jeg sterkt anbefaler å se på blu-ray og et godt hjemmekinoanlegg for å ikke gå glipp av noe.

 

10/10

 

 

Så hva var sammenhengen mellom filmene? I filmen «The Fall» som jeg såg først, møter hovedkarakterene en gjeng med innfødte som utfører en rituell dans. Denne samme gruppen innfødte dukket opp tidlig i filmen «Baraka», bare i «ekte» versjon. Veldig interessant syntes jeg og det fikk meg til å stole mer på uttalelsene til regissør Tarsem Singh om filmingen på de mange forskjellige lokasjonene i «The Fall».

  • Liker 2
Lenke til kommentar

The Dark Knight Rises (2012)

 

Forventningene var skyhøye, og jaggu fikk jeg servert en bedre film en selveste Dark Knight. Ordet episk kan ikke bli brukt nok om denne filmen, alt fra historien, musikken og de sinnsyke actionscene - man får gåsehud av det. Jeg så filmen på en IMAX kino, og det var helt sinnsykt, det er heller ikke ofte man hører hele publikum klappe etter filmen.

 

Nei, finalen av triologien kunne ikke blitt bedre, dette er en av de beste filmene jeg noensinne har sett, dette er en av de beste filmopplevelsene jeg har hatt i mitt liv, EPISK!

 

10/10

 

Mot bedre vilje anmelder jeg denne også. Den får ikke full score, så bare overse denne anmeldelsen og gå vidrere til neste om dere har et problem med det.

 

Nuvel. Ble så skuffet over Dark Knight at jeg ikke hadde tenkt å se denne, men fant den med en tilfeldighet som stream via nettet og tenkte jeg kunne gi den en sjanse. Kan ikke si jeg angrer på det, men det er ikke akkurat en film jeg ser om igjen med det første. Historien var for rotete til å være noe særlig interessant, og har man lest noen tegneserier er det rimelig forutsigbare saker dette her. En del actionscener er ganske bra, men den aller beste er spolert i traileren av en eller annen grunn. Ellers har vi en enkelt kamp mellom Bane og Batman jeg storkoste meg med, men det var fint lite annet av interesse her. Alt i alt en helt grei film, men ikke all verden. Vil nok plassere denne mellom Batman Begins og Dark Knight, med Dark Knight på sisteplass.

 

Vurdering: 5/10

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mot bedre vilje anmelder jeg denne også. Den får ikke full score, så bare overse denne anmeldelsen og gå vidrere til neste om dere har et problem med det.

 

Nuvel. Ble så skuffet over Dark Knight at jeg ikke hadde tenkt å se denne, men fant den med en tilfeldighet som stream via nettet og tenkte jeg kunne gi den en sjanse. Kan ikke si jeg angrer på det, men det er ikke akkurat en film jeg ser om igjen med det første. Historien var for rotete til å være noe særlig interessant, og har man lest noen tegneserier er det rimelig forutsigbare saker dette her. En del actionscener er ganske bra, men den aller beste er spolert i traileren av en eller annen grunn. Ellers har vi en enkelt kamp mellom Bane og Batman jeg storkoste meg med, men det var fint lite annet av interesse her. Alt i alt en helt grei film, men ikke all verden. Vil nok plassere denne mellom Batman Begins og Dark Knight, med Dark Knight på sisteplass.

 

Vurdering: 5/10

Bra du ikke sluttet med anmeldelsene, altid kjekt å se forskjellige meninger. Har ikke sett filmen enda men regner ikke med jeg blir skuffet da jeg liker de første ekstremt godt.

Lenke til kommentar

Får slenge meg på The Dark Knight Rises bølgen. Spoiler-ish og litt lang og rablede.

 

Hadde ikke urealistiske forventninger til denne filmen, men de var helt klart høye. Nå som jeg kommer rett fra Kino salen er jeg litt usikker på hva jeg skal si. Jeg sitter vel igjen med en litt tam smak i munnen. Det var mye som funket ganske bra, spesielt i begynnelsen. Batman's "return" ble gjort helt fantastisk. Kunne virkelig ikke ønsket noe mer. Scenene mellom den eldre konstablene (som tydeligvis har vært med på dette batman styret før) og den unge ferskingen gjorde bare det hele perfekt. Anna Hathaway ble jeg også positivt overrasket over, ble virkelig tatt på senga her, trodde hun var dømt til å feile. Hun var rett og slett helt fantastisk.

 

Dessverre er det lenge mellom de virkelig gode scenene, og jeg kan tenke tilbake til flere deler av filmen som nesten var direkte komiske. Enten pga stemmen til Bane, eller de latterlige dårlige action scenene. Og her har vi vel to av hovedproblemene; Først, Bane kunne blitt spilt av hvem som helst. De burde heller bare slengt masken på en bodybuilder i stede for å bruke lille Hardy. På grunna av dårlig kamera bruk virker det som størrelsene hans varier flere titalls centimeter mellom hver scene. Musklene hans virker små, han ser smal ut, hele greia blir nesten litt komisk når han hopper opp i lufta for å slå Batman. For å ikke snakke om at karakteren hans er totalt blottet for sjel. Det er rett og slett umulig å føle noe som helst tilknyttingen til han. Helt ærlig så satt jeg bare å ventet på at han skulle bli blåst til helvete.

 

Det andre store problemet for min del er actionen. Dette er bare helt utilgivelig. Når Nolan velger å fokusere så mye på action i denne filmen, så må han i det minste klare å smekke sammen en eneste ordentlig action scenen. Men neida, folk stormer mot hverandre med gevær i hånda, flyer av gårde bare de kommer i nærheten av batman, står å ser på at kameratene deres blir banket opp. Det er bare rett og slett skamfullt at en film med et slikt budsjett kan klare å gjøre det så dårlig.

 

Men det verste er hvordan hele filmen bare spinner ut av kontroll etter første halvdel. Du merker at noe går galt, Nolan klarer liksom ikke å holde grepet ordentlig, det virker nesten som det blir for stort. Bomber og eksplosjoner overalt, Bat Romskip, Militær. Hele greia er så fryktelig kaotisk, litt scener med Bane her og der, så slenger vi på noen med Gordon, og så litt Wayne i fangehullet. Før du vet ordet av det har du scener hvor Batman blafrer ned folk med maskingeværene fra bat flyet hans. Huff for noe søl.

 

6/10. Får den av meg. Til tross for mye skuffelser så fikk jeg fortsatt gåsehud enkelte ganger, filmen gjør også en ålreit jobb i å knytte de tre filmene sammen. Pluss for flott kjemi mellom Batman og Catwoman, for å ikke glemme vår kjære Joseph som alltid leverer. Gary Oldman var også upåklagelige.En helt grei avslutting egentlig, verken mer eller mindre. Bare synd at så mye tid gikk tapt til å høre på gnålet til Bane. For en jævla drittunge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lucky Number Slevin (2006)

 

 

Sikkert mange som vil like denne filmen. Full av viklerier om hvem som er hvem og hvorfor osv.

Det drar litt ned for meg, fortrekker enkel enveishandling på filmer.

Kul type i hovedrollen forresten, burde spilt i flere kjente filmer. Hadde også sans for de brødskivene

de åt i leiligheten. Har notert at jeg må kjøpe brød som ligner på det.

 

7,4

Lenke til kommentar
Bra du ikke sluttet med anmeldelsene, altid kjekt å se forskjellige meninger. Har ikke sett filmen enda men regner ikke med jeg blir skuffet da jeg liker de første ekstremt godt.

Har nok så godt som sluttet med anmeldelser, annet enn helt spesielle filmer som denne. Det blir så mye klaging og syting at jeg ikke synes det er verdt det lengre. Den eneste grunnen til hvorfor jeg postet en anmeldelse av DKR er fordi den er så hypet at det er dømt å bli stappfullt av 10/10-anmeldelser, så vi trenger noen som er litt mer jordnære. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...