Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God Bless America (2011)

 

post-140267-0-58578800-1342251270_thumb.jpg

 

 

Frank hater hva som har skjedd med "verden" rundt seg. Vi er omringet av bortskjemt unger, idiotiske reality TV, drittsekk oppførsel osv osv.

 

Han får melding at han er dødssyk, med ingenting å tape begynner han å "rette" opp.

 

Filmen sliter litt å fortelle hva den vil. Joda, budskapet er der, men ressisøren sliter å få den til å sitte sikkelig. Vansklig å forklare. Når filmen er ferdig, så forsvinner den liksom. Du føler ikke at du har sett en film som var verdt tiden.

 

Er ikke dårlig av den grunn, men bare litt "tomt", ellers snakker vi om en film som forsøker å blande sammen "Falling Down", og "Natural Born Killers".

 

 

Skuespillinga er bra gjennomført av hovedpersonen, og mye interessant dialog.

Mens resten av filmens skuespillere er middels til dårlig.

 

 

7/10

 

http://www.youtube.com/watch?v=GEFj0Pngu_E

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Green Zone (2009)

 

Filmen handler om en gruppe amerikanske soldater som leter etter masseødeleggelsesvåpen. Informasjonen de får om hvor våpnene er, er dårlig. Våpnene finnes egentlig ikke, finner Miller (Matt Damon) ut lenger i filmen. Filmen hadde fin bilde og lydkvalitet, men synes historien som blir fortalt er dårlig. Når filmen er slutt tenker man, so what?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Woman in black

 

Harry Potter er vel litt ung til å spille en far med posttraumatisk stress.

Historien om å flytte til et gammelt, stort, nedslitt og ubebodd hus er blitt ganske forutsigbar. Og siden dette skal være en grøsser, er den ganske mild i forhold til andre filmer. Jeg fikk inntrykket av at den kun varmet opp, mens den egentlig nærmet seg slutten. - Avslutningen som forresten var litt tatt ut av det blå, og kanskje ikke helt ga den effekten regissøren hadde tenkt.

 

 

Terningkast 2

Lenke til kommentar

Woman in black

 

Harry Potter er vel litt ung til å spille en far med posttraumatisk stress.

Historien om å flytte til et gammelt, stort, nedslitt og ubebodd hus er blitt ganske forutsigbar. Og siden dette skal være en grøsser, er den ganske mild i forhold til andre filmer. Jeg fikk inntrykket av at den kun varmet opp, mens den egentlig nærmet seg slutten. - Avslutningen som forresten var litt tatt ut av det blå, og kanskje ikke helt ga den effekten regissøren hadde tenkt.

 

 

Terningkast 2

 

Er det den som er ny vesjon av denne: Woman in black

Orginalen kan hvertfall anbefales.

Lenke til kommentar

The Sitter (2012)

I min mening var ikke denne noe bra. Funker nok på en kjedelig dag, men vil ikke anbefale den.

 

Man on a Ledge (2012)

Ganske kul, og underholdene film. Anbefales.

Synes egentlig ingen av disse var noe særlig. Av de jeg så på den tiden likte jeg faktisk This Means War litt bedre, regner med du har sett den.

 

Var på kino i går for første gang siden Avatar i 2009, da ble det:

 

220px-The_Amazing_Spider-Man_theatrical_poster.jpeg

 

En Ok film, mye bedre skuespillere enn forgjengerene, kult å se Denis Leary igjen også. Liker de gamle filmene godt (utenom treeren), den første med en sterk rolle som vanlig av Dafoe og den andre med superskurken Doc Ock.

Plottet er den godeste Dr. Connors som jeg kjenner fra tegneserie bladene og serien på Fox Kids.

Synes ikke det var veldig bra gjennomført med The Lizard, men resten av filmen klaffer godt sammen med fokus på Parker's liv og hverdag samt hvordan han sliter med foreldrenes bortgang.

Andrew Garfield gjør uten tvil en bedre rolle enn Maguire som Edderkoppen. Vil også anbefale Boy A som er en fantastisk film.

 

Gir den 7.5/10.

Endret av Cortese
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Never Back Down (2008)

 

Full av klisjeer, meget forutsigbar, kjipe skuespillere (men mange fine damer). Dog så gjorde drittsekken i filmen er ålreit rolle som drittsekk.

Handlingen er grei, men som nevnt veldig forutsigbar.

Slåssingen er kul å se på, så det drar litt opp. Samt greit med spenning/action igjennom hele filmen.

Et av de store problemene er at jeg klarte å forutse hva som kom til å skje hele veien. Dette gjør filmen litt småkjedelig selv om det er action og spenning. Er ingen scener som kommer uventet på, og det var ingen store tvister. Det blir platt, enkelt og greit.

 

Vet ikke hva mer jeg burde skrive om denne filmen. Var helt grei underholdning, men ikke en film jeg kommer til å se igjen. Har sett mange flere filmer som handler om kampsport som er bedre. Warrior, The Wrestler, The Fighter.

 

4/10

Endret av Vertical^
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...