Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Las Acacias

 

http://www.youtube.com/watch?v=D-fK1fKMEA4

 

Las Acacias handler om alenemoren Jacinta som sammen med den 5 måneder gamle datteren hennes er på vei fra hjemlandet Paraguay til kusinen sin i Argentina for å finne seg jobb. Hun får sitte på med den middelaldrende lastebilsjåføren Ruben som skal til Buenos Aires med tømmer. Ruben har ingen familie og er lite begeistret for å tilbringe de neste døgnene med en kvinne og hennes baby, men siden Jacintas mor er hushjelpen til Rubens sjef har han sagt ja til å få henne trygt frem.

 

Hele filmen foregår på veien, for det meste i lastebilens førerhus, men også en håndfull rasteplasser og småstans. Det er ingen musikk i filmen og relativt lite dialog, hadde det ikke vært for den hypnotiske, nesten søvndyssende motorlyden fra den gamle lastebilen ville det kanskje fort blitt litt kjedelig, men det gjorde det heldigvis ikke for meg. Den viktigste kommunikasjonen i filmen er nemlig ikke muntlig, men i form av velspilte ansiktsutrykk, blikk og kroppspråk. Dette gjør at 5 måneder gamle Anahi får en minst like stor rolle i filmen som Jacinta og Ruben gjør. Imponerende hvordan kommunikasjon mellom voksne og babyer kan festes til film som i denne filmen!

 

I bunn og grunn handler filmen om ensomhet, skildret på et treffende og rørende vis. Filmen er relativt kort (82 min), og selv om jeg føler at filmen slutter fullendt skulle jeg ønske den var litt lenger.

 

8/10 Anbefales!

 

PS: Filmen har norgespremiere fredag 06. juli, den norske tittelen er På veien til Buenos Aires.

Lenke til kommentar

Escape From Alcatraz (1979)

Mye dårlig skuespill, litt rasisme og noen dårlige effekter, men det må man nesten forvente fra en 70-talls film. Alt i alt likte jeg den. Kul film. Anbefales.

Hmm, syns dette er en av de beste filmene til Eastwood, mener ikke å huske dårlig skuespill vertfall ikke fra Clintern, spiller en god karakter i en intressant film.

Hadde denne med på skolen også for noen år siden å de fleste likte den.

 

Nude per l'assassino (1975)

 

En fin klassiker levert av Blue Underground på Blu-ray. Flere morsomheter her, en gal morder med motorsykkel hjelm på ferd i gatene og mye nakenhet.

 

En fin italiensk horror 7/10.

Lenke til kommentar

Joda. Men du må vel si deg enig i at han som spilte Wolf, spilte utrolig dårlig?

 

Det var en og en birolle, det finner man i omtrent alle filmer.

 

Og hva legger du i "litt rasisme", som noe som trekker ned? Skulle ikke filmen gjenspeilet rasisme

fra den tiden? Handlingen foregår vel på tidlig 60 tall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I går så jeg The Amazing Spider-Man (2012)

 

http://www.youtube.com/watch?v=atCfTRMyjGU

Hadde ikke hørt om denne før for et par uker siden. Så traileren da, og tenkte ikke mer over det før jeg så den var på kino nå. Jeg hadde ikke hørt noe som helst om den, så jeg tenkte umiddelbart at det var en etterfølger til Spider-Man 3. Så jeg satte på de tidligere Spider-Man filmene for å forberede meg, ettersom jeg ikke husket hele historien. Det viste seg å være unødvenig. Dette er en nyinnspilling av Spider-Man og har ikke noe med de tre tidligere filmene å gjøre. Det er forsåvidt den samme historien som blir fortalt, men det er gjort noen endringer, og skuespillerne er byttet ut.

 

Filmen viste seg å fenge fra første sekund. Det er en mer moderne og fancy utgave som blir presentert her. Allikevel ble jeg litt skuffet over at 3D-effektene ikke var blitt bedre utnyttet. Dette måtte jo være den perfekte film for 3D, med tanke på bevegelsene til Spider-Man. Det er dog ikke dårlig laget, kun litt skuffende at de ikke utnyttet det enda bedre.

Synes den ble litt kjedeligere rundt midten, før den tok seg opp igjen mot slutten. Filmen inneholder stort sett det man vil forvente fra en Spider-Man film (inkludert en del klisjeer). Alt i alt en god film og en fin film å se om man er ute etter litt lett underholdning.

 

7/10

Lenke til kommentar

Planet Terror

 

Sett den før, så jeg sovnet etter 40 min fordi jeg var fuckings utslitt, men det siste jeg tenkte før jeg sovnet var:

 

Fy fanden for en fet film i ordets rette forstand. Rett og slett .

 

Zombier - Check

Hot babe - Check

Hot babe med maskingevær som bein - Check

Mann som presser en byll slik at pusset treffer en annen i trynet : Check

Mann som samler på avkappede testikler: Check

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Amazing Spider-Man 3D (2012)

 

Likte den. Lenge siden jeg så den første, men syntes ikke den nye versjonen var noe dårligere vertfall. Syntes også 3D effektene var bra. Det var ikke for mye tull som kom ut av skjermen, er ikke så glad i det da det forstyrrer litt. Liker mer 3D delen som går innover i skjermen og skaper dybde.

 

7-8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...