Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Syntest ikke filmen var noe topp, men akkurat den løsningen syntest jeg var litt bra :p

Hva kan jeg si? Jeg lo i alle fall godt av den løsningen. Skjønt kanskje ikke av den grunnen de håpet på. :p

Nuvel, ny film.

Piranha 3DD

Fyr åpner et stort badeland som passer for hele familien. Dvs den ene delen har vakre damer med klær, den andre har vakdre damer uten klær. Legg til en drøss muterte pirajaer, så har man et problem. :p Det er blod i massevis, folk blir spist, pupper spretter frem hele tiden, og selveste The Hoff spiller seg selv i rollen som badevakt. Med andre ord en helt vanlig slasher. :p Litt vel standard til tider, men helt fint underholdning om man liker sånt. Og det er bare å innrømme det: Hvem liker det ikke? :p

Vurdering: 7.5/10

Ah.. Er det den filmen der den ene fisken gulper opp en penis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thor2011

Filmen dreier seg om norønne-gudene (de har laget sin egen historie som IKKE er basert på mytene), hvor vi har Loke/Loki (Tom Hiddlestone), Tor/Thor (Chris Hemsworth), Odin (Anthony Hopkins). Vi har også vanlig mennesker som Jane Foster (Natalie Portman) og noen andre kjente skuespillere. Syns filmen er helt perfekt. Historien, skuespill-presentasjonene, kameraføring etc.

Handlingen/historien er at Thor svikter faren sin og går til angrep mot frost-kjempene som holder til i Jotunheim. Mens dette skjer forstår Loki at han er en del av dem. Loki blir sinna på Gud kongen Odin og får han til å fortelle sannheten og Odin faller i såkalt Odin-søvn. Før dette skjer blir Thor tatt fra kreftene og hammeren og forvist fra Åsgard og kasta ut til jorda der han er som vanlige mennesker.

Loki erklærer seg selv som konge og sender en såkalt robot for å ødelegge og drepe Thor. Odin ser alt som skjer (selvom han er i Odin-søvn). Thor prøver å leke helt og sier til roboten (som da blir styrt av Loki) at han kan ta livet av han istedenfor hundrevis av uskyldige mennesker. Thor blir skadet av roboten og siden hammeren går bare til de VERDIGE menneskene flyr hammeren (Mjølnir) til hånda til Thor og bam, world saved.

Er dårlig til å skrive film anmeldelse men håper dere forstår. Mulige spoilers så jeg setter alt i spoiler-tag.

Virkelig film alle burde like (Action, Eventyr, Fantasy og Drama.)

Enjoy the movie!

10/10

Endret av Leo DiCaprio
Lenke til kommentar

10/10 faktisk, vell vell alle er forskjellige.

Underworld: Awakening:

Slik som forventet var denne filmen bare en akseptabel popcornfilm med en historie og skuespill som var tynn som flatbrød. Effektene var i samme gaten og det greieste hadde vært å legge serien død etter film nummer 1 eller 2. Men filmen skal få plusspoeng fordi at den inneholdt Kate Beckinsale i samme kostyme som de foregående filmene.

5/10

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi det er en fantastisk film.

Fordi det er en fantastisk film.

Okei, men jeg bryr meg ikke om den er fantastisk eller ikke vil vite HVORFOR du mener den er så bra

Bra skuespillere, bra dialog, bra historie, bra kameraføring, bra musikk osv? En film trenger ikke masse action for å være bra.

• Liker 4
Lenke til kommentar

21 Jump Street 2012

Det finnes flust av eksempler på hvor rævkjørt den amerikanske økonomien er. Filmindustrien har uten skam bøyet seg over for dårlige idéer og spyr nå ut produkter som febrilsk forsøker å hove inn på dønningene etter allerede veletablerte merkevarer. Eller som Frank Sobotka så fint formulerte det i The Wire: "We used to make shit in this country. Build shit. Now we just put our hands in the next guy's pocket." Allikevel finnes det glimt av selvinnsikt i Hollywood og det er i denne sfæren vi kan plassere 21 Jump Street.

Mitt inntrykk av amerikanskere flest er at de er omtrentlig like komfortable med ironi som en fisk i verdensrommet. Det gledet meg derfor stort å se denne filmen sammen med et slikt vesen (en amerikaner, altså, ikke en fisk) for er det et ord som definerer denne filmen så er det nettopp ironi. 21 Jump Street har nok som overordnet mål å gjøre narr av sin egen sjanger (bromanse-komedie som snylter på populariteten til en 80-talls tv-serie), men ettersom minuttene går virker det for meg som om den heller gjør ufrivillig narr av seg selv. Den starter med en fiffig ny vri på et mettet marked og ender dessverre som et relativt anonymt tilskudd.

Den er vel en lett fordøyelig affære for de som søker slikt, men selv savner jeg jevnt over at bransjen bryter grenser på andre områder enn kun de teknologiske.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...