Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011)

Ja.. dette var jo bra saker det. Har ikke visst noe om "Mission Impossible" (skjønner det er en serie filmer) før nå, bare sett navnet.

Oppløftende bare det at det var en ordentlig skikkelig film uten noe tullegreier, noe som begynner å bli en sjeldenhet nå for tiden.

Det ble veldig mye som skjedde da, men heldigvis ikke for mye. Her var en del "James Bond", men bedre enn det, og ikke minst mer saklig enn det.

Om de andre i denne serien er bedre som noen nevner, må de være verd å se nærmere på. Men ifølge ratingene på IMDb er det jo denne som scorer klart best. En film verdt å samle på

7,5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt på de andre MI-filmene også. Det er "seriøs" spionaction med litt morsomme overtoner (morsomme folk Ethan jobber med hovedsaklig). Og såklart, masse dramatisk slowmotion.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Over Her Dead Body (2008)

Hei, dette var faktisk en komedie som jeg satt og småflirte litt av. Fin lett søndagsunderhodning. Er altså ett spøkelse som vil hindre x`en å bli sammen med ny dame. Eva Longeria som spøkelset og Paul Rudd som kjæresten. Yesyes.

5,5/10

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Martyrs (2008) - 7.5/10

Fransk tortur/horror-flick der det er ganske tett mellom de stygge og sjokkerende scenene. Handler kort sagt om en gruppe mennesker som prøver å presse ofrene sine til å oppleve martyrdøden.

Høyt tempo og sjeldent kjedelig, det er nye tvister hele tiden og storyen deles opp i flere akter på en ikke akkurat subtil måte. To hovedpersoner, men den er ikke slik at den hopper mellom dem, filmen er to-delt på den måten. Passer spesielt for fans av Hostel og Japansk tortur-film. Dog noe forstyrrende, det skal sies.

Lenke til kommentar

8/10

I saw the Devil

Koreansk revenge-flick med meget bra plot og godt skuespill. Noe gore og diverse disturbia.

Handler kort sagt om en politimann som mister sin gravide kjæreste til noe som må være en av de beste og sykeste seriemorderne som er avbildet i Koreansk film, han radiomerker skurken og går inn for å gi tilbake så det rekker, litt etter litt. Filmen varer i 2 timer og 15 minutter og holder virkelig godt på spenningen. Deilige locations og deilig kameraføring.

Kannibaler, revenge, mørk humor og mange sigaretter. Toppers!

Lenke til kommentar

To kremfilmer, det der. Spesielt I Saw the Devil er fantastisk. Jeg har bare blitt mer og mer imponert for hver Jee-woon Kim-film jeg har sett. Fantastisk regisør. Og på toppen av det er det umulig å mislike Min-sik Choi som alltid er helt topp, og Byung-hun Lee som alltid leverer veldig bra (i Sør-Koreanske filmer).

Lenke til kommentar

Harold and Kumar: Escape from Guantanamo Bay (2008)

Måten de framstilte G. Bay var veldig urealistisk, og det var noen få andre scener som ikke ga mening, men totalt var den bra. Jeg lo godt av mange scener og jeg likte filmen generelt.

Anbefales!

Endret av Al Capone
Lenke til kommentar

The Lord Of The Ring(2001, 2002 + 2003);

Utrolig bra film. Jeg har ikke ord. Det er kanskje mye snakking, men skjer det noe action i filmen så skjer det skikkelig action. Filmen har en fantastisk handling. Filmen er typisk sverd + pil og bue film, med mye mer eventyrlige skapninger som overnaturlige elefanter, nesehorn og drage lignende skapning og masse annet.

Anbefales til absolutt alle!

10/10

Scarface (1983)

Egentlig veldig skuffa. Trodde det var mer skyting og sånt men nei.. Kokain og kåthet er det nesten hele filmen går ut på. Uff.

4/10

Endret av vodkish
Lenke til kommentar

The Adventures of Baron Munchausen

Denne filmen er så absurd, sprø, latterlig og i så godt humør man må digge den. Filmen er så full av glede og humor, man blir glad av å se på den.

En ung og vakker Uma er også å se, noe som aldri skader. Jeg hadde ikke sett på denne filmen på kanskje 10 år,og var et veldig fornøylig gjensyn.

8.5/10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

9 (2009)

Fin animert film som inneholder menneskers undergang, filledukker og skumle roboter. Smådyster stemning som er fint fanget opp gjennom hele filmen. Hører ikke til blant de beste, men annbefales.

7/10

Buried (2010)

Tja. Er jo ganske spesielt siden hele filmen foregår i en kiste, og kan forstå at dette ikke er for alle. For min del funket det bra, og jeg ble ganske godt revet med i handlingen . Men det er ikke en film jeg gidder å se om igjen med det første. Også likte jeg ikke slutten helt.

6/10

Juno (2007)

Enda en film som jeg likte ganske godt. Var en ganske koselig film, om man kan si slikt. Koselige karakterer, koselig musikk, og ja. Har ikke så mye å si om den. Minus: En komedie som ikke fikk meg til å le, og jeg har sett den en gang før men glemt den helt.

Men litt over gjennomsnittet. 6,5/10

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

American Battleship (2012)

Jeg må ha sett feil film og sett en cheesy piggyback ride av orginalen "Battleship", dette var så elendig at jeg led. Det skulle nesten ikke vært lov å lage så like elendige titler. Det var desverre umulig å fullføre og kaste bort tid på dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Monsters (2010)

Blekksprut-aliens, som ikke virker nevneverdig truende for menneskers eksistens, har infisert mellom-Amerika. Tamme hovedrollekarakterer kombinert med et tamt plot. Man sitter og venter på at filmen skal ta seg opp, men avsluttes før noe slikt skjer. Enten hadde filmen et utrolig dypt budskap som gikk meg hus forbi, eller så hadde bare ikke regissøren noen formening om et budskap. Filmen virker som et dårlig stykke samtidskunst. Terningkast 2

• Liker 1
Lenke til kommentar

Limitless (2011)

Vet ikke om jeg har anmolde denne før, -hadde hvertfall sett den en gang før, men det er da veldig lenge siden, så begriper ikke hvor. Hadde den hvertfall ikke. :huh:

Iallefall, veldig kjekk film om en pille som gjør en til helt supervesen. Artig idé, man får organistert absolutt alle inntrykk og opplysninger fra hele livet i system og kan alt.

Ikke for det, har tenkt noe lignende selv, og kunne godt tenkt meg hatt slike.

Bra film ja sci-fi eller anbefales hvertfall for sånn film

Nesten helt enig i ratingen der, men går to 10 deler opp

7,5/10

Lenke til kommentar

Mission Impossible; Ghost Protocolt:

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det men filmen er så rar på alle måter. Positivt ment. Det er snakk om teknologi og mye action. Filmen er verdt å se.

7/10

Troy;

Ganske så bra film som ligner litt på Immortals. Jeg likte denne veldig godt da det er akkurat sjangeren jeg liker. Veldig bra film!

8/10!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...